Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 

De ce au masinile acum usile din plastic?

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017
Pe vremuri portiunea aceea de sus a usilor era facut din metal, oferea un cadru solid si rezistent, acum am observat ca se foloseste un plastic lucios care arata oribil si pare foarte fragil. Care este motivul pentru aceasta schimbare?
Am pus doua fotografii pentru exemplificare.


[ https://image.ibb.co/bD5Uwa/usa_sofer_dacia_logan_vibrochen_logan_1_5_dci_Zl5_EQL.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://image.ibb.co/k9eHhF/dutch_reach_2_768x512.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,160
  • Înscris: 22.05.2003
Cost cutting si scaderea greutatii.
Am mari dubii in privinta rezistentei oferite, oricum.

#3
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009
@Memeito Despre care parte zici ca e de plastic? Rama geamului?

Edited by DannyMC, 13 August 2017 - 07:55.


#4
mariancristea1982

mariancristea1982

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 31.07.2017
In caz de accident plasticul absoarbe mai mine socul impactului si scapa cu viata pasagerii. Au fost situatii cand din cauza lipsei centurii si a usii din metal nici descarcerarea n-a mai avut ce sa faca deoarece usa aia a actionat ca un obiect taios ranind grav sau omorand pasagerii. Valabil si pentru zona frontala a masinilor noi, sunt facute dintr-un amestec de plastic cu fibra de sticla care absoarbe socurile foarte bine, iar tendinta pe viitor este sa mai ramana metal din toata masina doar partea cu cadrele scheletului masinii si bineinteles motorul cu piesele de pe langa el. Pe langa asta mai are si alte avantaje..scade pretul masinii (automat si a pieselor de schimb) si dispare rugina

Edited by mariancristea1982, 13 August 2017 - 08:03.


#5
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017

 DannyMC, on 13 august 2017 - 07:54, said:

@Memeito Despre care parte zici ca e de plastic? Rama geamului?
Da, la aia ma refer.

#6
MateiEvi

MateiEvi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 792
  • Înscris: 17.07.2017
Esti sigur ca este plastic? Pare metal vopsit.

#7
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009
Rama nu este element de rezistenta, deci poate sa lipseasca complet! ;)
http://images.thecar...100361037_l.jpg

#8
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,774
  • Înscris: 01.10.2002
In masinile mai noi se folosesc bare de rigidizare si protectie la impactul lateral, asa ca tabla aia nu mai e necesara:
[ http://3.bp.blogspot.com/_0oCrVCzAD90/TJC8ZFBAA6I/AAAAAAAAAs4/K4h42Qe2H2Y/s1600/2011_chevrolet_cruze_safety_cage_body_structure.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Wotan, 13 August 2017 - 08:05.


#9
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,828
  • Înscris: 07.06.2014
memeito, la Logan este din metal toata usa, nu ai rama da plastic. masina din a 2-a poza are acea rama din plastic. cam incurci borcanele.

#10
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
Rama e metalică, doar finisajul e de plastic negru ca sa iti dea impresia de geam mai mare

#11
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,828
  • Înscris: 07.06.2014
culmea e ca acea rama de fapt creste putin costul usii, de aceea de fapt e mai ieftin pt Dacia sa aiba toata usa din metal. plasticul acela nu este ca si carcasa de telecomanda.

#12
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

 mariancristea1982, on 13 august 2017 - 07:56, said:

.....Valabil si pentru zona frontala a masinilor noi, sunt facute dintr-un amestec de plastic cu fibra de sticla care absoarbe socurile foarte bine, iar tendinta pe viitor este sa mai ramana metal din toata masina doar partea cu cadrele scheletului masinii si bineinteles motorul cu piesele de pe langa el. Pe langa asta mai are si alte avantaje..scade pretul masinii (automat si a pieselor de schimb) si dispare rugina
...si uite asa , istoria ne arata superioritatea Trabantului , care avea majoritatea pieselor de caroserie , din " duroplast ".
Atunci ridea lumea de el , azi este " tehnologie moderna " de lauda !

#13
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017

 Dany_Darke, on 13 august 2017 - 08:14, said:

culmea e ca acea rama de fapt creste putin costul usii, de aceea de fapt e mai ieftin pt Dacia sa aiba toata usa din metal. plasticul acela nu este ca si carcasa de telecomanda.
Din cate vad si modele noi de Dacia au inceput sa utilizeze plasticul pentru rama geamului, sau cel putin partial, mai sunt unele masini care au pe sus metal dar pe lateral tot plastic.
[ https://i.ytimg.com/vi/OO2J77JQjdY/maxresdefault.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,921
  • Înscris: 01.01.2010
Daca e fibra de sticla si nu plastic "de Logan", te poti baza maxim pe rezistenta acestora.

#15
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
De multe ori este doar un autocolant negru pus acolo pe principiu de design.
Nu exista masina cu rama geamului din plastic. Este din tabla sau deloc.
Altele au un plastic lucios sau carbon pus tot din principiu de design peste tabla.
Topic fara sens care vorbeste despre o neintelegere a celui care l-a facut.

#16
marceltapi

marceltapi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 09.09.2008
Pentru a evita descarcarea electrostatica prin corpul pasagerului/soferului la coborarea din masina.

#17
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 Memeito, on 13 august 2017 - 07:47, said:

Pe vremuri portiunea aceea de sus a usilor era facut din metal, oferea un cadru solid si rezistent, acum am observat ca se foloseste un plastic lucios care arata oribil si pare foarte fragil. Care este motivul pentru aceasta schimbare?

Din motive de cost cutting. Pe producator il intereseaza numai sa dai banul, nu ce descoperi dupa aia sub vopsea.
In toate domeniile se vand mizerii frumos vopsite, care crapa dupa prima luna de utilizare.

Cand se va inventa cartonul termopliabil sa vezi revolutie in domeniul auto.

Edited by rosix, 13 August 2017 - 08:51.


#18
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,214
  • Înscris: 23.08.2014
Exista si masini care nu au rama deloc, pur si simplu rama este incorporata in caroserie.Nu are treaba cu rezistenta la impact, e vorba de costuri/design.Masinile de azi, pline de plastic, sint mai sigure ca cele de acu 20 de ani.Cartonul termopliabil s-a inventat de vreo 70 de ani.Vezi trabantul....

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate