Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

De ce au masinile acum usile din plastic?

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#19
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,578
  • Înscris: 08.03.2017
"Exista si masini care nu au rama deloc"
Cred ca ai vazut si la ce masini e asa...la cele din clasa premium . Sistemul de ghidaj al geamului respectiv este foarte solid si scump in acelasi timp , daca la Logan ai taia acele ghidaje ai face aripi din geamurile laterale si ti-ai lua zborul .
Exista material plastic de 10 ori mai tare ca tabala subtire pentru industria auto .
Acea bucata de la usa are rol de ghidaj geam nicidecum de securitate la impact . Volvo avea (modelele vechi) foaie de arc in usi , vreo 70kg avea o use de genul , alea care aveau si amortizoare in bara de protectie ca la vagoanele de tren si se spunea ca absoarbe socul pana la 30km/h , un fel de minitanc pe roti .Modele 242,244, 245 etc
La multe pare din plastic dar daca te uiti atent este o foaie subtire ce este aplicata peste tabla pentru design si ca sa te incurce enorm cand ai de reparat in zona , de multe ori e aluminiu santinat care se cuteaza rapid fiind subrtire iar dupa interventie arata ca un ciorap murdar . Au efect ca si folia neagra pentru a da impresia de "catedrala", de geam intreg ca la vitrinele magazinelor . E foarte important sa ai geam impresionant , panorama in capota, super bord inteligent si motor de 0,9 la masina de 1,5 tone , efectiv e vis.

Edited by ldpe, 13 August 2017 - 09:17.


#20
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Va mai repet o data. Nu exista masina cu rama geamului din plastic. Vorbiti despre ceva care nu exista si incercati sa dati tot felul de justificari :D

#21
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostMemeito, on 13 august 2017 - 08:41, said:

Din cate vad si modele noi de Dacia au inceput sa utilizeze plasticul pentru rama geamului, sau cel putin partial, mai sunt unele masini care au pe sus metal dar pe lateral tot plastic.
[ https://i.ytimg.com/vi/OO2J77JQjdY/maxresdefault.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Vezi ca e colantat din fabrica, nu stiu ce plastic tot observi tu. E pentru design mai mult. Daca iei colantul ala dai de metal. Intai verifica si apoi fa afirmatii...

Edited by TruculMagic, 13 August 2017 - 09:18.


#22
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Colantarea se face si pentru protectie antistatica,  sa nu te curentezi cand pui mana pe usa.

#23
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postldpe, on 13 august 2017 - 09:08, said:

"Exista si masini care nu au rama deloc"
Cred ca ai vazut si la ce masini e asa...la cele din clasa premium . Sistemul de ghidaj al geamului respectiv este foarte solid si scump in acelasi timp , daca la Logan ai taia acele ghidaje ai face aripi din geamurile laterale si ti-ai lua zborul .
Exista material plastic de 10 ori mai tare ca tabala subtire pentru industria auto .
Acea bucata de la usa are rol de ghidaj geam nicidecum de securitate la impact . Volvo avea (modelele vechi) foaie de arc in usi , vreo 70kg avea o use de genul , alea care aveau si amortizoare in bara de protectie ca la vagoanele de tren si se spunea ca absoarbe socul pana la 30km/h , un fel de minitanc pe roti .Modele 242,244, 245 etc
La multe pare din plastic dar daca te uiti atent este o foaie subtire ce este aplicata peste tabla pentru design si ca sa te incurce enorm cand ai de reparat in zona , de multe ori e aluminiu santinat care se cuteaza rapid fiind subrtire iar dupa interventie arata ca un ciorap murdar . Au efect ca si folia neagra pentru a da impresia de "catedrala", de geam intreg ca la vitrinele magazinelor . E foarte important sa ai geam impresionant , panorama in capota, super bord inteligent si motor de 0,9 la masina de 1,5 tone , efectiv e vis.
Ce conteaza despre ce masini e vorba?Ideea era ca acea rama nu are rol de protectie a pasagerului la impact, e doar design/cost.
Cat despre tabla/plastic, nu e vorba de rezistenta, e vorba de capacitatea de absortie a socurilor/acceleratiilor in momentul impactului.Degeaba ramane masina intreaga daca tie iti sar plamanii afara, din aceasta cauza masinile de azi se indoaie mai repede, absorb socul.

#24
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,578
  • Înscris: 08.03.2017
"Cat despre tabla/plastic, nu e vorba de rezistenta, e vorba de capacitatea de absortie a socurilor/acceleratiilor in momentul impactului."
Da si e unii care au aflat de efect si au marit viteza de deplasare "ca absoarbe plasticul" si s-a ajuns la impact de 2x 180km/h , la 360 km/h ai nevoie de lemn nu de plastic , 8 scanduri trase la abriht ..Posted Image

Edited by ldpe, 13 August 2017 - 09:37.


#25
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014
Nici plasticul, nici tabla nu te protejeaza de prostie...

#26
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
@memeito, felicitari, ai deschis un topic despre nimic. Rama aia din 'plastic' este din metal colantat.......

Edited by alexpet, 13 August 2017 - 10:04.


#27
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017

View Postalexpet, on 13 august 2017 - 10:04, said:

@memeito, felicitari, ai deschis un topic despre nimic. Rama aia din 'plastic' este din metal colantat.......
Pai care e rostul?
Si de ce este neagra, sa se incinga vara mai bine si sa fie cald inauntru?
De ce s-a ajuns de la asta:
[ https://jurnalauto.files.wordpress.com/2013/03/dlmcv5.jpg?w=593 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La asta:

[ https://www.cdn.daciagroup.com/content/dam/Dacia/master/vehicles/logan/k52-logan-mcv-ph2/more-logan-mcv/dacia-logan-mcv-k52-ph2-design-exterior-05.jpg.ximg.l_6_m.smart.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#28
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
LOL :))))

#29
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Postmariancristea1982, on 13 august 2017 - 07:56, said:

... tendinta pe viitor este sa mai ramana metal din toata masina doar partea cu cadrele scheletului masinii ...
Adica toate vor fi niste variante de Trabant...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dpVu1gSC3HM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostMemeito, on 13 august 2017 - 10:17, said:

Pai care e rostul?
Si de ce este neagra, sa se incinga vara mai bine si sa fie cald inauntru?
Pentru ca cineva din conducere a hotarat ca asa arata mai bine masina. Si a avut dreptate.
Iar impotriva caldurii exista aer conditionat.
Sau stai sa ghicesc, tu nici cu vopseaua neagra nu esti de acord, asa-i?Posted Image

ps. Inainte sa mai spui ca fierul e plastic, du-te cu un magnet in mana si verifica, sa nu te mai faci de rusine pe forum.
      Hai sa-ti dau o sugestie, exista masini care au aripile fata din plastic, dar sa nu zici la nimeni!

#31
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postfqx, on 13 august 2017 - 09:32, said:

.......
Cat despre tabla/plastic, nu e vorba de rezistenta, e vorba de capacitatea de absortie a socurilor/acceleratiilor in momentul impactului.Degeaba ramane masina intreaga daca tie iti sar plamanii afara, din aceasta cauza masinile de azi se indoaie mai repede, absorb socul.
Si uite asa s-a ajuns ca masina sa fie din tabla de conserva , nu din calicia constructorilor , ci doar pt binele utilizatorului , si o masina care la inceputuri " tinea " intretinuta zeci de ani , acum cind o scoti de la dealer deja vine unul si-ti pune in parbriz un biletel cu " cumpar rable , tel 222222...

#32
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017

View Postericmario, on 13 august 2017 - 11:02, said:

Pentru ca cineva din conducere a hotarat ca asa arata mai bine masina. Si a avut dreptate.
Nu, arata jenibil, da impresia de plasticarie ieftina, dupa ce ca mai toate masinile moderne arata la fel, ca nu mai poti sa le deosebesti pe strada una de alta, au mai venit si cu chestia asta la ferestre, care arata oribil.

#33
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Am tabla colantata la acele margini ale usilor la o masina din 2001, ati descoperit apa calda :lol:

#34
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Post86-APP, on 13 august 2017 - 11:09, said:

Si uite asa s-a ajuns ca masina sa fie din tabla de conserva , nu din calicia constructorilor , ci doar pt binele utilizatorului , si o masina care la inceputuri " tinea " intretinuta zeci de ani , acum cind o scoti de la dealer deja vine unul si-ti pune in parbriz un biletel cu " cumpar rable , tel 222222...
Da, doar ca acu la un impact frontal la 90 km/h ai sansa sa ajungi la spital, alea de la inceputuri chemau preotul direct.Ca e si o gramada de caliceala, si zgarcenie da, dar asta nu inseamna ca nu au evoluat in bine.E situatia similara cu electronica de pe masini, cu totii ne dorim dotari, performante, etc, dar plangem cand se strica si dam o gramada de bani.

#35
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostMemeito, on 13 august 2017 - 11:12, said:

Nu, arata jenibil, da impresia de plasticarie ieftina, dupa ce ca mai toate masinile moderne arata la fel, ca nu mai poti sa le deosebesti pe strada una de alta, au mai venit si cu chestia asta la ferestre, care arata oribil.
N-ai auzit niciodata ca "nu-i frumos ce-ti place tie, e frumos ce-mi place mie"?
Gusturile nu se discuta, colega!

#36
mariancristea1982

mariancristea1982

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 31.07.2017

View Post86-APP, on 13 august 2017 - 08:35, said:

...si uite asa , istoria ne arata superioritatea Trabantului , care avea majoritatea pieselor de caroserie , din " duroplast ".
Atunci ridea lumea de el , azi este " tehnologie moderna " de lauda !
In testele Euro NCAP, acel material se comporta bine pe acele componente ale masinii in caz de accidente. A fost un model Peugeot 307, au murit in el mii de oameni deoarece in caz de accident se autoblocau si foarte greu descarcerarea mai scotea pasagerii din masina aceea ca sa nu mai specific faptul ca la un impact lateral la modelu acela tabla din dreptul usii se ducea in instalatia electrica care era langa injectia masinii si au fost cazuri cand oamenii aia au murit arsi de vii

View PostYOUR_GOD, on 13 august 2017 - 08:42, said:

Daca e fibra de sticla si nu plastic "de Logan", te poti baza maxim pe rezistenta acestora.
este un amestec de plastic cu fibra de sticla, mult mai rezistent ca metalu si care absoarbe foarte bine socurile unui accident

Edited by mariancristea1982, 13 August 2017 - 11:35.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate