Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Cum inalt un Citroen C1 ?

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
vladdy99

vladdy99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 03.05.2006
Salutare,

Am in familie un C1 care are probleme mari in a lua o simpla bordura (locurile de parcare de la bloc sunt pe un trotuar de aprox 6-7 m latime....).

In trecut la o dacie 1310 a mers trecut in cartea de identitate o masura mai mare la roti. Se mai poate ? (165*60/65 in loc de 155*55)R14
Daca da, se poate pune 65 in loc de 55 Inaltime, sau 60 este maximul?

Ce altceva mai pot face pt a inalta burburuza asta ?

#2
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu vreau sa te dezamagesc  dar nu cred ca C1 a fost proiectat sa " ia " borduri .
In alta ordine de idei , cauta un comparator de dimensiuni pe net si daca noile anvelope nu depasesc cu 2% mai mult decat cele vechi , ar trebui sa nu atinga pe dedesupt ...dar nu castigi cine stie ce ...1-2 cm pe raza

Edited by JurasikMan, 20 June 2017 - 18:39.


#3
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
Sunt inaltari pentru suspensii.

#4
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Vezi in talon/carte ce scrie la anvelope. La Buburuza mea (Spark) am 145/70/R13 sau 155/65/R13. Diferenta de inaltime e de 5 mm raportat la o "pierdere" de aderenta de 10 mm.

#5
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
pierzi aderență, câștigi nițică stabilitate.

#6
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,158
  • Înscris: 19.09.2005
Inveti sa urci si sa cobori bordurile fara sa faci balans...

#7
Al3xandru35

Al3xandru35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 30.09.2011
Da-i niste Red Bull, o sa se inalte destul.

#8
vladdy99

vladdy99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 03.05.2006

 JurasikMan, on 20 iunie 2017 - 18:37, said:

Nu vreau sa te dezamagesc  dar nu cred ca C1 a fost proiectat sa " ia " borduri .
In alta ordine de idei , cauta un comparator de dimensiuni pe net si daca noile anvelope nu depasesc cu 2% mai mult decat cele vechi , ar trebui sa nu atinga pe dedesupt ...dar nu castigi cine stie ce ...1-2 cm pe raza
Clar nu e pt cloaca roamaneasca, in care fiecare loc de parcare e o batalie...
Din ce am gasit, merge 60 inaltime. Asta inseamna 5mm. Bine veniti si aia.....

 Pololica, on 20 iunie 2017 - 18:40, said:

Vezi in talon/carte ce scrie la anvelope. La Buburuza mea (Spark) am 145/70/R13 sau 155/65/R13. Diferenta de inaltime e de 5 mm raportat la o "pierdere" de aderenta de 10 mm.
Din pacate doar 155/55. De asta am intrebat de trecut in talon...

 Claudiu998, on 20 iunie 2017 - 18:43, said:

pierzi aderență, câștigi nițică stabilitate.
Din contra, pierde si la stabilitate. Castiga la garda.
Pot sa te rog de un link cu inaltatoare pt suspensii ?

#9
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,045
  • Înscris: 09.08.2005
60 ăia nu sînt milimetri, sînt procente din lățimea anvelopei. De cîștigat, cîștigi cam 14 mm dar, după calculele mele, cred că nu vor accepta 165/60 în loc de 155/55 - diferența de circumferință e 5,2%. În plus vitezometrul va arăta altceva decît viteza reală, kilometrajul la fel.
Uite aici calculul.

#10
vladdy99

vladdy99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 03.05.2006
Pe forumul monomarca e full de 165*65! O alternativa ar fii si 155/65. Eu am zis ca 165/60 ar fi mai sigur.
Da, cred ca mai intai trebuie vazut cum pun in carte o a doua dimensiune.

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sper ca diferentele nu sunt la diametru ci la raza ca raza iti ridica garda.

#12
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
inaltatoarele pentru suspensii sunt cele mai indicate. asta daca exista asa ceva.

#13
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Pai cat de inalta e bordura aia. 1 cm diferenta la raza rotii nu prea are importanta cand urci bordura. La borduri de maxim 10 cm nu trebuie sa fie probleme daca le ataci cum trebuie. Cu putina experienta urci si pe 20cm, repetitia e mama invatarii :)

#14
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Legat de borduri, cand ai garda mica nu le iei frontal sau daca le iei oblic nu le iei cu rotile drepte ca dai cu botul. Le iei cu masina aproape paralel cu bordura sau la un unghi f mic si rotile bracate mult sa te sui din laterala pe bordura.

Sau poti incerca sa urci intai cu spatele.

Edited by underb, 20 June 2017 - 19:56.


#15
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,045
  • Înscris: 09.08.2005

 vladdy99, on 20 iunie 2017 - 19:29, said:

Pe forumul monomarca e full de 165*65!
Or veni așa din fabrică. Sau și-au recalibrat instrumentele de bord. Altfel de la 155/55 la 165/65 diferențele sînt si mai mari.

 underb, on 20 iunie 2017 - 19:50, said:

Sper ca diferentele nu sunt la diametru ci la raza ca raza iti ridica garda.
Speri corect. Oricum pentru 14 mm mie mi se pare o bătaie de cap prea mare. Mai bine umblă la suspensii - deși se schimbă comportamentul mașinii deci nici așa nu e prea bine. Sau și mai bine umblă la borduri - ia un flex și le teșește pe alea cîțiva centimetri.

#16
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014

 underb, on 20 iunie 2017 - 19:55, said:

Legat de borduri, cand ai garda mica nu le iei frontal sau daca le iei oblic nu le iei cu rotile drepte ca dai cu botul. Le iei cu masina aproape paralel cu bordura sau la un unghi f mic si rotile bracate mult sa te sui din laterala pe bordura.

Sau poti incerca sa urci intai cu spatele.
  Experienta isi spune cuvantul :) Cine stie, stie :)

#17
vladdy99

vladdy99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 03.05.2006
Culmea e ca bordura e tesita deja de la mama ei, insa harjaie toba. Si da, din laterala se ataca.
Oricum vine vremea altor cauciucuri. O sa vad daca se poate trece la rar 60.

Si da, atata geometrie mai stiu si eu. acel 5 e in jos si celalat 5 e in interiorul masinii Posted Image . De aici si problema...

#18
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Claudiu998, on 20 iunie 2017 - 18:43, said:

pierzi aderență, câștigi nițică stabilitate.
Cuuum?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate