Ford Focus 1.8 Tdci - combi KKDA
#1
Posted 21 April 2017 - 07:23
Buna ziua,
Detin un FF combi, si trebuie sa-i schimb distributia, filtrele si uleiul. Nelamurirea mea este urmatoarea: 1. ce marca de distributie recomandati ? - m-am lovit de tot felul de marci si firme, nu doresc una de doi lei dar nici cea mai scumpa. 2. rola si cureaua de la distributie sa fie de aceeasi marca/firma sau nu ? 3. trebuie sa schimb si pompa de apa ? (niste "mecanici" si-au dat cu parerea ca distributia mea antreneaza si pompa de apa si da e obligatoriu, la reprezentanta Ford mi-au zis ca distributia nu antreneaza pompa si nu este obligatoriu sa o schimb.) 4. daca trebuie sa schimb pompa de apa, ce firma recomandati ? 5. cureaua de accesorii, trebuie schimbata obligatoriu ? daca da, ce marca recomandati ? 6. ce ulei, filtru de ulei,aer si motorina recomandati ? stima si respect |
#2
Posted 21 April 2017 - 07:39
role ina, curea dayco pompa de apa hepu, astea sunt cele mai bune firme.
Pompa de apa se schimba odata cu distributia, pt ca nu va mai tine ca cea de fabrica, sunt mai de proasta calitate. filtre mahle/knecht sunt cele mai bune, mult peste cele man, iar ulei banuiesc ca ai nevoie de 5w30 (deoarece ff2 are filtru de particule). Valvoline mst c3 5w30 de pe uleideulei.ro tot la ei gasesti si filtrele, sunt piese originale, si au cel mai bun pret din tara. Spor. |
#3
Posted 21 April 2017 - 07:58
Deenman, on 21 aprilie 2017 - 07:39, said:
filtre mahle/knecht sunt cele mai bune, mult peste cele man, iar ulei banuiesc ca ai nevoie de 5w30 (deoarece ff2 are filtru de particule). Valvoline mst c3 5w30 de pe uleideulei.ro tot la ei gasesti si filtrele, sunt piese originale, si au cel mai bun pret din tara. |
#4
Posted 21 April 2017 - 07:59
role ina
curea contitech ( inclusiv cea de accesorii ) pompa apa skf astea sunt de luat in seama parerea mea . Edited by Baxon, 21 April 2017 - 08:01. |
#5
Posted 21 April 2017 - 08:45
masina este 20 decembrie 2007 fabricatie, inmatriculata in 03.01.2008
multumesc tuturor de raspuns, sper sa gasesc toate piesele. epiesa.ro - este ok ? nu tin sa comand de la ei, comand de unde gasesc cat ulei imi intra ? Edited by qrevcs5, 21 April 2017 - 08:49. |
#6
Posted 21 April 2017 - 09:37
masina ta are DPF? cauta piese si pe autoeco. Si incearca sa iei tot kitul, nu pe bucati. Iesi mai ieftin asa.
Edited by dan1980_25, 21 April 2017 - 09:48. |
#7
Posted 21 April 2017 - 09:46
Am gasit curea distributie DAYCO - 53 lei si contiteh - 60 lei.
|
#8
Posted 21 April 2017 - 09:56
#9
Posted 21 April 2017 - 09:56
N-are filtru de particule. Pentru piese incearca si la axevo, au preturi foarte bune, intreaba de kit-ul de distributie OEM si aftermarket, si fa niste comparatii de preturi. Uneori au promotii, si nu iesi mult mai scump cu kit-ul OEM decat cu lista de piese aftermarket.
Poti lua si pompa de apa, daca trebuie sa o schimbi pe viitor trebuie data jos distributia (deci platesti manopera inca o data) si asa stai linistit. Uleiul Ford nu e cel mai stralucit, Castrol vezi sa nu fie contrafacut, poti incerca Motul sau LiquiMoly. Nu stiu pt motorizarea ta cum sunt filtrele, dar in general cele OEM sunt de buna calitate si nu e mare diferenta de pret de la cele aftermarket. |
#10
Posted 21 April 2017 - 10:14
KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei.
de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie. ai nevoie de 1 curea + intinzator. pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara (de la alternator) si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia. distributie recomand set dayco , pompa de apa orice. da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp. Attached FilesEdited by dresler, 21 April 2017 - 10:22. |
|
#11
Posted 21 April 2017 - 10:51
dresler, on 21 aprilie 2017 - 10:14, said:
KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei. de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie. ai nevoie de 1 curea + intinzator. pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara (de la alternator) si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia. distributie recomand set dayco , pompa de apa orice. da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp. m-ai bagat in ceata cu curea+lant, te refir ca distributia este pe lant si cea de accesorii sa fie pe curea ? dresler - daca iti dau seria de sasiu imi poti spune ce fel de distributie am, pe lant sau curea ?...sigur e pe curea din ce am vazut eu cand am ridicat capota Edited by qrevcs5, 21 April 2017 - 11:01. |
#12
Posted 21 April 2017 - 11:03
dresler, on 21 aprilie 2017 - 10:14, said:
KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei. de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie. ai nevoie de 1 curea + intinzator. pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara (de la alternator) si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia. distributie recomand set dayco , pompa de apa orice. da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp. Foarte putini stiu ca astfel de motoare, 1,8TDCi sunt moatoare capcana la distributie. Intr-adevar motoarele astea sunt cu distributie mixta, curea uscata+curea umeda care vine doar la Kit ( fulii, curea, intinzator,rola) Problema e ca acea curea umeda ( este curea in imersie de ulei cum a spus si colegul ) este facuta doar de DAYCO...si e cam scumpa pentru ca nu gasesti doar cureaua...vine la kit. Plus ca cureua asta umeda vine in interiorul motorului...adica e ceva manopera de facut acolo pentru schimbat. Eu am cumparat un Ford mondeo 1,8tdci cu fix cureaua umeda rupta pentru ca cei de la service nu au stiut ca sunt 2 curele...ei schimbasera doar cea uscata si au zis ca au schimbat distributia. Bineinteles motorul era varza cand am cumparat-o asa ca acum lucrez la restaurarea lui... Deci atentie mare cand schimbi distributia, asigura-te ca motorul tau nu are curea umeda. Unele au lant, dar alea sunt la motoarele de 2L L.E. Am pus o poza cam ce piese am cumparat eu ca sa repar fordul de care spuneam. dupa cum se vede, cureaua de distributie umeda...costa. qrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 10:51, said:
m-ai bagat in ceata cu curea+lant, te refir ca distributia este pe lant si cea de accesorii sa fie pe curea ? Unele curele umede vin la set cu acel intinzator de tip cui, altele vin fara acel intinzator. Numai intinzatorul costa cam 100 de lei Iar ca manopera pentru schimbarea distributiei si a acelui intinzator e.....jale. Dai juma de motor jos. Ti-o spun eu ca inca lucrez in timpul liber sa restaurez un astfel de motor. Ceva linkuri: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/emm5pkaqQ_s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8Gamn_MxNDw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by tehnics, 21 April 2017 - 11:12. |
#13
Posted 21 April 2017 - 11:26
Subscriu la ce a zis colegul mai sus. Eu am Focus 1.8 tdci 2008, la 215.000 km am schimbat cu http://www.catalog.a...inal-11470.html . E important sa gasesti un mecanic competent. Nu e chiar simplu de schimbat distributia de jos. Acum mai ai o sansa sa ai distributie pe lant, care chiar daca ar fi asa, si el ar trebui schimbat cam la acelasi interval. Stiam ca pana la facelifit ar fi fost dotate cu distribuitie pe lant jos, insa am auzit de cazuri cand fabricate fiind in 2007, aveau distributie pe curea. Ideea e sa sti exact cu ce tip de distributie a fost dotata masina ta, sa nu cumperi piesele gresit. Numai bine.
|
#14
Posted 21 April 2017 - 12:13
in seturile de distributie pe care le-am gasit, nu este decat o singura curea de distributie. nu ar trebui sa fie doua, adica si cea umeda ?
dan1980_25, on 21 aprilie 2017 - 09:37, said:
masina ta are DPF? cauta piese si pe autoeco. Si incearca sa iei tot kitul, nu pe bucati. Iesi mai ieftin asa. |
#15
Posted 21 April 2017 - 12:13
qrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 12:04, said:
in seturile de distributie pe care le-am gasit, nu este decat o singura curea de distributie. nu ar trebui sa fie doua, adica si cea umeda ? Plus ca din ce am vazut eu pe site-ul DAYCO chiar pe prima pagina a lor, au exact tipul asta de kit de distributie si este OEM pentru Ford si vine ca un ansamblu ( curea, pinioane, patina, ghidaj )...adica nici un alt producator nu face astfel de curea umeda, pe cand cureaua uscata o poti lua de la alti producatori. Chestia este ca pana nu desfaci motorul nu poti fi sigur 100% ce ai acolo. Am vazut pe net indicatii pentru adaptarea distributiei pe lant in loc de curea. Edited by tehnics, 21 April 2017 - 12:16. |
|
#16
Posted 21 April 2017 - 12:21
tehnics, on 21 aprilie 2017 - 12:13, said:
Nu. Pentru ca sunt doua tipuri diferite de curele. Iar la unele motoare, desi sunt asemanatoare ( doar codul motorului difera, dar constructia exterioara este la fel ) in interior poti avea lant sau curea. Plus ca din ce am vazut eu pe site-ul DAYCO chiar pe prima pagina a lor, au exact tipul asta de kit de distributie si este OEM pentru Ford...adica nici un alt producator nu face astfel de curea umeda, pe cand cureaua uscata o poti lua de la alti producatori. un alt prieten imi spune asa: "...din ce stiu eu pana prin 2008 sau 2009 , motoarele 1.8tdci au avut distributia mixta formata dintr-un lant si curea, apoi am inteles ca lantul a fost inlocuit cu curea. ... Pt cealalta trebuia sa desfac motorul ceea ce este mai complicat si nici nu stiam sigur daca este lant sau curea." |
#17
Posted 21 April 2017 - 12:43
qrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 12:21, said:
ai zis ca la unele motoare, la motorul meu (DA3 KKDA1W) necesita aceasta curea umeda sau este lant ? Am zis ca sunt asemanatoare, pentru ca la motorul de 2.0 TDCi, desi pe afara sunt 90% identice, in interior, motorul 2.0 are lant. Uite aici ceva date...cauta bine pe site-ul asta si vei gasi ce fel de distributie ai. Este un site facut super bine si la final, dupa ce voi termina cu masina le voi face o donatie pentru ca aici am gasit toate informatiile necesare pentru restaurarea motorului, cu detalii, imagini si tot ce vrei. Eu din ce m-am documentat pe net, motarele de Ford au distributie umeda incepand cu 2007. Aiciiti arata cum se schimba distributia uscata. Dupa cum vad eu, este identica ca la Mondeo, motor QYBA. Deci tind sa cred ca ai curea umeda. Edited by tehnics, 21 April 2017 - 13:01. |
#18
Posted 21 April 2017 - 14:18
trebuie sa mergi la reprezentanta sa verifice daca e pe lant sau curea in baza la VIN (daca o sa poata sa-ti spuna exact)
eu din pacate nu am acces la acel program. daca nu , atunci trebuie desfacut si vazut. eu am prins si cu lant si pe curea. cureaua de distributie "principala" cea de sus se schimba usor. pt cea de jos se schimba treaba cum bine a exemplificat colegul tehnics. motorul asta are o gramada de versiuni , schimba in principal sistemele de injectie (delphi , siemens) si lantul/cureaua respectiva. am intalnit curea si pe un Ford transit model mai vechi. Edited by dresler, 21 April 2017 - 14:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users