Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Ford Focus 1.8 Tdci - combi KKDA

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011
Buna ziua,
Detin un FF combi, si trebuie sa-i schimb distributia, filtrele si uleiul. Nelamurirea mea este urmatoarea:
1. ce marca de distributie recomandati ? - m-am lovit de tot felul de marci si firme, nu doresc una de doi lei dar nici cea mai scumpa.
2. rola si cureaua de la distributie sa fie de aceeasi marca/firma sau nu ?
3. trebuie sa schimb si pompa de apa ? (niste "mecanici" si-au dat cu parerea ca distributia mea antreneaza si pompa de apa si da e obligatoriu, la reprezentanta Ford mi-au zis ca distributia nu antreneaza pompa si nu este obligatoriu sa o schimb.)
4. daca trebuie sa schimb pompa de apa, ce firma recomandati ?
5. cureaua de accesorii, trebuie schimbata obligatoriu ? daca da, ce marca recomandati ?
6. ce ulei, filtru de ulei,aer si motorina recomandati ?

stima si respect

#2
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
role ina, curea dayco pompa de apa hepu, astea sunt cele mai bune firme.

Pompa de apa se schimba odata cu distributia, pt ca nu va mai tine ca cea de fabrica, sunt mai de proasta calitate.


filtre mahle/knecht sunt cele mai bune, mult peste cele man, iar ulei banuiesc ca ai nevoie de 5w30 (deoarece ff2 are filtru de particule). Valvoline mst c3 5w30 de pe uleideulei.ro tot la ei gasesti si filtrele, sunt piese originale, si au cel mai bun pret din tara.


Spor.

#3
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostDeenman, on 21 aprilie 2017 - 07:39, said:

filtre mahle/knecht sunt cele mai bune, mult peste cele man, iar ulei banuiesc ca ai nevoie de 5w30 (deoarece ff2 are filtru de particule). Valvoline mst c3 5w30 de pe uleideulei.ro tot la ei gasesti si filtrele, sunt piese originale, si au cel mai bun pret din tara.
nici nu stiam de ei, preturi mai bune ca la autokarma ??

#4
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
role ina
curea contitech ( inclusiv cea de accesorii )
pompa apa skf
astea sunt de luat in seama parerea mea .

Edited by Baxon, 21 April 2017 - 08:01.


#5
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011
masina este 20 decembrie 2007 fabricatie, inmatriculata in 03.01.2008

multumesc tuturor de raspuns, sper sa gasesc toate piesele.

epiesa.ro  - este ok ? nu tin sa comand de la ei, comand de unde gasesc

cat ulei imi intra ?

Edited by qrevcs5, 21 April 2017 - 08:49.


#6
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007
masina ta are DPF? cauta piese si pe autoeco. Si incearca sa iei tot kitul, nu pe bucati. Iesi mai ieftin asa.

Edited by dan1980_25, 21 April 2017 - 09:48.


#7
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011
Am gasit curea distributie DAYCO - 53 lei si contiteh - 60 lei.

#8
whitey

whitey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.01.2004

View Postqrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 08:45, said:

epiesa.ro  - este ok ? nu tin sa comand de la ei, comand de unde gasesc

Sunt cam aburiti baietii aia, mi-au gresit anul trecut o comanda mare data impreuna cu niste colegi.

#9
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,538
  • Înscris: 08.12.2001
N-are filtru de particule. Pentru piese incearca si la axevo, au preturi foarte bune, intreaba de kit-ul de distributie OEM si aftermarket, si fa niste comparatii de preturi. Uneori au promotii, si nu iesi mult mai scump cu kit-ul OEM decat cu lista de piese aftermarket.

Poti lua si pompa de apa, daca trebuie sa o schimbi pe viitor trebuie data jos distributia (deci platesti manopera inca o data) si asa stai linistit.

Uleiul Ford nu e cel mai stralucit, Castrol vezi sa nu fie contrafacut, poti incerca Motul sau LiquiMoly. Nu stiu pt motorizarea ta cum sunt filtrele, dar in general cele OEM sunt de buna calitate si nu e mare diferenta de pret de la cele aftermarket.

#10
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013
KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei.

de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie.  ai nevoie de 1 curea + intinzator.
pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara  (de la alternator)  si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia.


distributie recomand set dayco , pompa de apa orice.  da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp.

Attached Files

  • Attached File  1.JPG   149.74K   66 downloads
  • Attached File  qaa.JPG   206.71K   63 downloads

Edited by dresler, 21 April 2017 - 10:22.


#11
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011

View Postdresler, on 21 aprilie 2017 - 10:14, said:

KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei.

de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie.  ai nevoie de 1 curea + intinzator.
pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara  (de la alternator)  si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia.


distributie recomand set dayco , pompa de apa orice.  da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp.


m-ai bagat in ceata cu curea+lant, te refir ca distributia este pe lant si cea de accesorii sa fie pe curea ?


dresler - daca iti dau seria de sasiu imi poti spune ce fel de distributie am, pe lant sau curea ?...sigur e pe curea din ce am vazut eu cand am ridicat capota

Edited by qrevcs5, 21 April 2017 - 11:01.


#12
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postdresler, on 21 aprilie 2017 - 10:14, said:

KKDA are o distributie mixta , curea+lant sau curea + curea imersiune in ulei.

de la arborele motor la pompa de motorina ai lant (sau curea imersiune in ulei) si de la pompa de motorina la axul cu came ai cureaua de distributie.  ai nevoie de 1 curea + intinzator.
pompa de apa e antrenata de cureaua auxiliara  (de la alternator)  si o poti schimba oricand fara sa dai jos distributia.


distributie recomand set dayco , pompa de apa orice.  da hepu sunt foarte bune dar la fel de ani de zile am montat si solutii de buget gen airtex, thermotec, etc care nu au creeat probleme in timp.
BRAVO, BRAVO , BRAVO.
Foarte putini stiu ca astfel de motoare, 1,8TDCi sunt moatoare capcana la distributie.
Intr-adevar motoarele astea sunt cu distributie mixta, curea uscata+curea umeda care vine doar la Kit ( fulii, curea, intinzator,rola)
Problema e ca acea curea umeda ( este curea in imersie de ulei cum a spus si colegul ) este facuta doar de DAYCO...si e cam scumpa pentru ca nu gasesti doar cureaua...vine la kit. Plus ca cureua asta umeda vine in interiorul motorului...adica e ceva manopera de facut acolo pentru schimbat.
Eu am cumparat un Ford mondeo 1,8tdci cu fix cureaua umeda rupta pentru ca cei de la service nu au stiut ca sunt 2 curele...ei schimbasera doar cea uscata si au zis ca au schimbat distributia. Bineinteles motorul era varza cand am cumparat-o asa ca acum lucrez la restaurarea lui...

Deci atentie mare cand schimbi distributia, asigura-te ca motorul tau nu are curea umeda. Unele au lant, dar alea sunt la motoarele de 2L

L.E.
Am pus o poza cam ce piese am cumparat eu ca sa repar fordul de care spuneam. dupa cum se vede, cureaua de distributie umeda...costa.

View Postqrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 10:51, said:

m-ai bagat in ceata cu curea+lant, te refir ca distributia este pe lant si cea de accesorii sa fie pe curea ?
motorul asta are 3 curele: 2 de distributie, curele dintate. O curea de distributie este uscata, ai acces direct la ea, iar una este in interiorul motorului protejata de un capac de aluminiu pe care este si pompa de ulei si pur si simplu zici ca e parte din blocul motor iar multi mecanici nu au habar de ea. A treia curea este de accesorii iar pompa de apa, pompa servo, alternatorul si AC-ul sunt pe cureaua de accesorii.

Unele curele umede vin la set cu acel intinzator de tip cui, altele vin fara acel intinzator. Numai intinzatorul costa cam 100 de lei

Iar ca manopera pentru schimbarea distributiei si a acelui intinzator e.....jale. Dai juma de motor jos. Ti-o spun eu ca inca lucrez in timpul liber sa restaurez un astfel de motor.

Ceva linkuri:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/emm5pkaqQ_s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8Gamn_MxNDw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached Files


Edited by tehnics, 21 April 2017 - 11:12.


#13
icebreacker

icebreacker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 15.02.2007
Subscriu la ce a zis colegul mai sus. Eu am Focus 1.8 tdci 2008, la 215.000 km am schimbat cu http://www.catalog.a...inal-11470.html .  E important sa gasesti un mecanic competent. Nu e chiar simplu de schimbat distributia de jos.  Acum mai ai o sansa sa ai distributie pe lant, care chiar daca ar fi asa, si el ar trebui schimbat cam la acelasi interval. Stiam ca pana la facelifit ar fi fost dotate cu distribuitie pe lant jos, insa am auzit de cazuri cand fabricate fiind in 2007, aveau distributie pe curea. Ideea e sa sti exact cu ce tip de distributie a fost dotata masina ta, sa nu cumperi piesele gresit. Numai bine.

#14
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011
in seturile de distributie pe care le-am gasit, nu este decat o singura curea de distributie. nu ar trebui sa fie doua, adica si cea umeda ?

View Postdan1980_25, on 21 aprilie 2017 - 09:37, said:

masina ta are DPF? cauta piese si pe autoeco. Si incearca sa iei tot kitul, nu pe bucati. Iesi mai ieftin asa.
cum aflu daca are DPF ?

#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postqrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 12:04, said:

in seturile de distributie pe care le-am gasit, nu este decat o singura curea de distributie. nu ar trebui sa fie doua, adica si cea umeda ?
Nu. Pentru ca sunt doua tipuri diferite de curele. Iar la unele motoare, desi sunt asemanatoare ( doar codul motorului difera, dar constructia exterioara este la fel ) in interior poti avea lant sau curea.
Plus ca din ce am vazut eu pe site-ul DAYCO chiar pe prima pagina a lor, au exact tipul asta de kit de distributie si este OEM pentru Ford si vine ca un ansamblu ( curea, pinioane, patina, ghidaj )...adica nici un alt producator nu face astfel de curea umeda, pe cand cureaua uscata o poti lua de la alti producatori.
Chestia este ca pana nu desfaci motorul nu poti fi sigur 100% ce ai acolo. Am vazut pe net indicatii pentru adaptarea distributiei pe lant in loc de curea.

Edited by tehnics, 21 April 2017 - 12:16.


#16
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011

View Posttehnics, on 21 aprilie 2017 - 12:13, said:

Nu. Pentru ca sunt doua tipuri diferite de curele. Iar la unele motoare, desi sunt asemanatoare ( doar codul motorului difera, dar constructia exterioara este la fel ) in interior poti avea lant sau curea.
Plus ca din ce am vazut eu pe site-ul DAYCO chiar pe prima pagina a lor, au exact tipul asta de kit de distributie si este OEM pentru Ford...adica nici un alt producator nu face astfel de curea umeda, pe cand cureaua uscata o poti lua de la alti producatori.
ai zis ca la unele motoare, la motorul meu (DA3 KKDA1W) necesita aceasta curea umeda sau este lant ?

un alt prieten imi spune asa: "...din ce stiu eu pana prin 2008 sau 2009 , motoarele 1.8tdci au avut distributia mixta formata dintr-un lant si curea, apoi am inteles ca lantul a fost inlocuit cu curea. ... Pt cealalta trebuia sa desfac motorul ceea ce este mai complicat si nici nu stiam sigur daca este lant sau curea."

#17
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postqrevcs5, on 21 aprilie 2017 - 12:21, said:

ai zis ca la unele motoare, la motorul meu (DA3 KKDA1W) necesita aceasta curea umeda sau este lant ?
Din ce am gasit eu pe net, KKDA este motorul de 1,8TDCI folosit la Focus, iar QYBA (asta il am eu ) este motorul de 1,8TDCI folosit pe Mondeo....dar in principiu e aceiasi marie cu alta palarie. Sunt sub denumirea DuraTorq (Lynx).
Am zis ca sunt asemanatoare, pentru ca la motorul de 2.0 TDCi, desi pe afara sunt 90% identice, in interior, motorul 2.0 are lant.
Uite aici ceva date...cauta bine pe site-ul asta si vei gasi ce fel de distributie ai. Este un site facut super bine si la final, dupa ce voi termina cu masina le voi face o donatie pentru ca aici am gasit toate informatiile necesare pentru restaurarea motorului, cu detalii, imagini si tot ce vrei.


Eu din ce m-am documentat pe net, motarele de Ford au distributie umeda incepand cu 2007.

Aiciiti arata cum se schimba distributia uscata. Dupa cum vad eu, este identica ca la Mondeo, motor QYBA. Deci tind sa cred ca ai curea umeda.

Edited by tehnics, 21 April 2017 - 13:01.


#18
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013
trebuie sa mergi la reprezentanta sa verifice daca e pe lant sau curea in baza la VIN  (daca o sa poata sa-ti spuna exact)
eu din pacate nu am acces la acel program.
daca nu , atunci trebuie desfacut si vazut.  eu am prins si cu lant si pe curea.

cureaua de distributie  "principala"  cea de sus se schimba usor.  pt cea de jos se schimba treaba cum bine a exemplificat colegul tehnics.

motorul asta are o gramada de versiuni , schimba in principal sistemele de injectie (delphi , siemens) si lantul/cureaua respectiva.  am intalnit curea si pe un Ford transit model mai vechi.

Edited by dresler, 21 April 2017 - 14:20.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate