lant rupt
Last Updated: Mar 07 2023 19:02, Started by
Zebulon
, Mar 01 2017 22:18
·
0
#19
Posted 02 March 2017 - 06:34
Initiator...,cumpara lant,il pui pe pinioane(inconjurand pinionul)si tii lantul strans cu mana; in partea opusa,incerci sa tragi de lant cu cealalta mana.
Daca atunci cand tragi cu mana de lantul tinut strans pe pinion,reusesti sa departezi cateva zale de pinion,atunci pinionul este uzat si ar trebuii inlocuit. Totusi,se poate merge cu lant nou si pinion vechi pana la [ tunderea] (uzura totala ) a dintilor.fara sa patesti nimic,ca doar nu este motor de cateva mii de rotatii.In acest caz este posibil sa apara diverse zgomote ciudate de la angrenarea lantului cu pinionul(pinioanele). |
#20
Posted 02 March 2017 - 06:37
Un lanț nou pe pinioane/foi uzate va avea o viață foarte scurtă. Tot viață scurtă au și piesele de calitate îndoielnică. Totuși, dacă ai grup de pinioane cu prindere pe filet, nu ai ce piese de calitate să pui. Cel mai bine e să mergi cu ea la un atelier de reparații și găsiți acolo soluția optimă.
|
#21
Posted 02 March 2017 - 08:08
Ce intelegi prin"lubrifiant"? Ca daca e ulei mineral, poti sa-l uiti. Ala in amestec cu praful de pe drumuri, se face o extraordinara pasta de slefuit. Exista spray-uri anume pentru gresarea lanturilor, pe baza de seu. Alea nu se fac pasta de slefuit.
|
#22
Posted 02 March 2017 - 09:33
Zebulon, on 01 martie 2017 - 22:36, said:
pai ma zgarcesc totusi ma costa ~70 lei pinioane plus lant.Daca e sa bag si 1 milion in foi... eu fac 2000-3000 km pe an Daca vrei calitate pune piese peste mediu indiferent de ce utilaj ai ! Edited by xilo, 02 March 2017 - 09:33. |
#23
Posted 02 March 2017 - 10:05
Zebulon,
Eu as face si am facut la fel cum a spus ionutz_joe2009 la o bicicleta ieftina. |
#24
Posted 02 March 2017 - 10:50
#25
Posted 02 March 2017 - 13:53
lasa-i pe astia cu 'calitatea', piesele de baza shimano/ sram sunt foarte bune, doar sa nu pui piese de 5lei din targ
Dar fara poze cum vrei sa-ti zicem ce sa faci ? Nu ca alea arata precis situatia, dar macar se vede daca sunt terminate sau poate mai merg.. Pune lant nou, daca zdrangane/ scapa la caseta trebuie si caseta noua. Edited by sirgoofy, 02 March 2017 - 14:03. |
#26
Posted 02 March 2017 - 14:32
Zebulon, on 01 martie 2017 - 23:00, said:
... am totusi o intrebare cam idioata daca din lantul rupt scot o bucata cu ajutorul unei prese si apoi il unesc inapoi? da,lantul ar fi mai scurt cu o za,dar ar afecta asta performanta in mod semnificativ? Edited by jobist, 02 March 2017 - 14:32. |
#27
Posted 02 March 2017 - 14:40
- Dacă arată aşa, la pinioanele din spate sau la foaie, respectiv cu dinţii înclinaţi şi ascuţiţi, trebuie schimbate împreună cu lanţul:
[ https://i.stack.imgur.com/B7Rkx.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#28
Posted 02 March 2017 - 17:22
5000 de km mi se pare o viata excelenta pentru un lant de MTB. Oricum l-ai fi schimbat in curand. Cumpara unul nou si vezi cum merge cu vechea caseta, daca schimba bine, fara ezitari inseamna ca pinioanele inca mai sunt bune. Daca sare atunci schimbi si caseta. N-o sa ti se injumatateasca durata de viata a noului lant daca mergi 50-100 de km de test cu o caseta uzata.
|
|
#29
Posted 02 March 2017 - 20:53
din moment ce s-a rupt doar o za,ma tenteaza sa cumpar doar o za pentru lant,sa refac zaua rupta
o sa incerc sa fac rost de o za de calitate de la alte lanturi si sa vad daca gasesc pe cineva sa mi-o faca sau am gasit za quicklink,ar merge sa fac o d-asta? |
#30
Posted 03 March 2017 - 06:43
nu ai 30 de lei pt lanț nou ?
O za quick link e aproximativ 10lei, + inca 5-10 lei manopera Dacă foile și caseta mai sunt bune cu siguranță le faci praf cu lanțul tău de 5000 de km.... merită ? Sunt unii care tot aruncă bani în biciclete, și alții care nu vor să bage nici un leu, ambele variante sunt păguboase... eu fiind în prima categorie dar mă tratez Iar apoi sunt băieții deștepți care schimbă la timp ce trebuie schimbat. Oricum se pare că e greu sa pui niste poze să vedem stare transmisiei, deci fă cum crezi. Edited by sirgoofy, 03 March 2017 - 06:59. |
#31
Posted 03 March 2017 - 11:04
#32
Posted 06 March 2023 - 14:40
Reînviem un topic pentru a nu deschide unul nou cu același subiect.
Zilele trecute, profitând de începutul de primăvară, am zis să văd dacă mai știu să merg pe bicicletă și cum cea de oraș e încă montată pe trainer, am scos mtb-ul pe care nu prea l-am folosit din 2020 încoace. Surpriza a fost că mi s-a rupt lanțul după primele pedale date. Surpriza și mai mare a fost că am descoperit o mulțime de zale crăpate. În 2018 mă pregăteam pentru concurs când am căzut destul de serios iar la acel moment, transmisia era în perfectă stare. În 2019 am ieșit de mai multe ori dar am renunțat la a mai participa la concursuri pentru că nu mai aveam condiția fizică necesară. În 2020 am ieșit o singură dată și de atunci bicicleta a stat în suport pe perete. Atât lanțul cât și restul transmisiei nu au uzură (sub 0,75 pe leră) așa că nu îmi explic cum de s-au crăpat atâtea zale. |
#33
Posted 06 March 2023 - 16:58
Foto ?
Ciudată situație... Mai ales la nivel slx .. mtb-ul meu sta pe balcon adică la temperatura de afară si iarna și vara și n-am pățit așa ceva. Evident trebuie lanț nou !! Edited by sirgoofy, 06 March 2023 - 17:01. |
|
#34
Posted 07 March 2023 - 06:50
Din păcate nu am făcut poze fiind focusat doar pe montarea noului lanț pentru a ajunge unde plecasem - aveam unul nou de rezervă din vremea concursurilor. Am văzut crăpăturile când am numărat zalele de la cel vechi.
Și al meu e tot pe balcon, la umbră și cu temperaturi pozitive indiferent de ce e afară. |
#35
Posted 07 March 2023 - 19:02
Da, evident trebuie acoperita bicicleta, tinuta in soare nu e bine.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users