Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

lant rupt

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
Zebulon

Zebulon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 20.06.2008
salut,am o dhs 2855 si dupa 4-5000 km s-a rupt lantul.
Mereu i-am pus lubrifiant,o data la 1-2 saptamani,timp de 2 ani.Nu am inlocuit niciodata nimic de pe bicicleta.Nu merg ca un retardat,am mers normal,fara forta extrema.
Azi s-a rupt lantul in doua.
Intrebarea este daca sa inlocuiesc pinioanele din spate?-la asta as zice ca da,ca presupun ca lantul uzat le-a uzat si pe ele
intrebarea a doua e daca sa inlocuiescsi foile.Adica sunt si alea uzate,dar totusi costa destul de mult,si nu m-as indura sa dau 1 milion pe foi doar.

#2
Nexus11

Nexus11

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,795
  • Înscris: 19.06.2005
Daca ai mers asa mult in configuratia respectiva cam trebuie sa schimbi tot.

#3
Zebulon

Zebulon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 20.06.2008
si daca schimb doar casetadin spate si lantul si las foile asa,ce s-ar putea intampla?

#4
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Ma scuzi,dar nu inteleg de ce te zgarcesti la bani?atunci de ce ai mai deschis topic?
Deci toate piesele uzate se inlocuiesc,bine ar fi cu unele de calitate....diferenta intre o piesa ieftina si una scumpa se va vedea in timp.

#5
DJPocaitul

DJPocaitul

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,778
  • Înscris: 17.09.2014
Eu am platit 180 ptr.ca mi-au schimbat cele 3 foi din fata,cele 7 pinioane si lantul. Vreo 3-4 ani nu o sa mai am probleme.

#6
Zebulon

Zebulon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 20.06.2008
pai ma zgarcesc totusi
ma costa ~70 lei pinioane plus lant.Daca e sa bag si 1 milion in foi...
eu fac 2000-3000 km pe an

Edited by Zebulon, 01 March 2017 - 22:37.


#7
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostDJPocaitul, on 01 martie 2017 - 22:35, said:

Eu am platit 180 ptr.ca mi-au schimbat cele 3 foi din fata,cele 7 pinioane si lantul. Vreo 3-4 ani nu o sa mai am probleme.

Tu mergi cu bicicleta ?

#8
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
De banii aia iei piese de calitate indoielnica si la anul va trebui sa le schimbi iar , poate chiar mai repede . O bicicleta se intretine ca si orice alt vehicul , revizie ,schimbat consumabile . Daca vrei ceva ieftin mergi pe jos .

#9
Zebulon

Zebulon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 20.06.2008

View PostBaxon, on 01 martie 2017 - 22:43, said:

De banii aia iei piese de calitate indoielnica si la anul va trebui sa le schimbi iar , poate chiar mai repede . O bicicleta se intretine ca si orice alt vehicul , revizie ,schimbat consumabile . Daca vrei ceva ieftin mergi pe jos .
pai ms,dar eu ce sa fac?
eu le inlocuiesc cu aceleasi piese,nu le schimb eu de la mine.
bicicleta e de calitate indoielnica,doar e DHS ce te-ai astepta?
ma rog,totusi a tinut 4-5k km,e admirabil totusi

si totusi,de ce sa le schimb IAR la anul?ca nu stau sa arunc cu banii in bicicleta asa doar ca am pierdut 5% din performanta dupa 1000km.E de asteptat chestia asta

am totusi o intrebare cam idioata
daca din lantul rupt scot o bucata cu ajutorul unei prese si apoi il unesc inapoi?
da,lantul ar fi mai scurt cu o za,dar ar afecta asta performanta in mod semnificativ?

Edited by Zebulon, 01 March 2017 - 22:49.


#10
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Stii principiul sau zicala : dai un ban dar stai in fata ? Cam asa e si cu produsele astea ieftine in care bagi bani cu nemiluita in timp si tot nu va fi buna vreodata . Problema e ca la modelele astea chinezesti nici reglajele nu le poti face ca lumea .
Bine poti sa optezi sa pui doar un pinion si lant mai calitativ ( nu ala de 7-12 lei ) .

#11
Zebulon

Zebulon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 302
  • Înscris: 20.06.2008
lantul e 25-30 lei,pinioanele sunt 50 lei
nu ma astept la performanta incredibila,doar sa mearga bine,sa schimbe vitezele bine,si sa tina macar 3000 km,asta e tot ce cer.

#12
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View PostZebulon, on 01 martie 2017 - 23:16, said:

si sa tina macar 3000 km,asta e tot ce cer.
Atunci scoate banu si nu te mai văita..

#13
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View PostZebulon, on 01 martie 2017 - 23:00, said:

pai ms,dar eu ce sa fac?
eu le inlocuiesc cu aceleasi piese,nu le schimb eu de la mine.
bicicleta e de calitate indoielnica,doar e DHS ce te-ai astepta?
ma rog,totusi a tinut 4-5k km,e admirabil totusi
si totusi,de ce sa le schimb IAR la anul?ca nu stau sa arunc cu banii in bicicleta asa doar ca am pierdut 5% din performanta dupa 1000km.E de asteptat chestia asta
am totusi o intrebare cam idioata
daca din lantul rupt scot o bucata cu ajutorul unei prese si apoi il unesc inapoi?
da,lantul ar fi mai scurt cu o za,dar ar afecta asta performanta in mod semnificativ?
Daca dupa cei 5000 inca mai calca bine pe pinioane si foi... da, poti scoate fara pbl o za.Nici nu trebuie presa.O pulita pe care asezi zaua, dai cu un ciocan mic in bolt. Daca boltul ajunge la nivel cu zaua, poti folosi un cui pt a-l da afara.Asezi cuiul pe bolt si-i dai un ciocan.Va iesi boltul.Scoti o za , bagi boltul inapoi si-l  bati cu un ciocan pe un alt ciocan pt a-l tesi putin la capete.E simplu, doar sa nu fie rau uzate foile, pinioanele si lantul(calca inca bine pe ele, poate ca s-a rupt cand ai schimbat viteza si l-ai fortat rau).Daca-s uzate rau , cel mai probabil nu se va rupe tot de acolo , se va rupe din alta parte.

Ar fi o carpeala care te poate tine pana cand cumperi piese noi daca toate sunt uzate foarte rau.Daca nu-s uzate...te mai pot tine ceva timp, depinde de uzura lor.

Edited by ionutz_joe2009, 01 March 2017 - 23:37.


#14
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View Postionutz_joe2009, on 01 martie 2017 - 23:32, said:


Daca dupa cei 5000 inca mai calca bine pe pinioane si foi... da, poti scoate fara pbl o za.Nici nu trebuie presa.O pulita pe care asezi zaua, dai cu un ciocan mic in bolt. Daca boltul ajunge la nivel cu zaua, poti folosi un cui pt a-l da afara.Asezi cuiul pe bolt si-i dai un ciocan.Va iesi boltul.Scoti o za , bagi boltul inapoi si-l  bati cu un ciocan pe un alt ciocan pt a-l tesi putin la capete.E simplu, doar sa nu fie rau uzate foile, pinioanele si lantul(calca inca bine pe ele, poate ca s-a rupt cand ai schimbat viteza si l-ai fortat rau).Daca-s uzate rau , cel mai probabil nu se va rupe tot de acolo , se va rupe din alta parte.

Ar fi o carpeala care te poate tine pana cand cumperi piese noi daca toate sunt uzate foarte rau.
Du-te mai d'aci cu recomandarea ta...si sa riste sa i se desfacă lanțul cine stie pe unde..
Nu e mai simplu cu asa ceva?

Attached Files



#15
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View Postmissionnad, on 01 martie 2017 - 23:43, said:

Du-te mai d'aci cu recomandarea ta...si sa riste sa i se desfacă lanțul cine stie pe unde..
Nu e mai simplu cu asa ceva?

Evident ca da, a intrebat daca poate cu  presa.Trebuia sa postezi inainte de a posta eu, ce ai postat tu puteam posta si eu.

Edited by ionutz_joe2009, 01 March 2017 - 23:49.


#16
Tort

Tort

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 998
  • Înscris: 02.01.2016

View Postmissionnad, on 01 martie 2017 - 23:43, said:

Du-te mai d'aci cu recomandarea ta...si sa riste sa i se desfacă lanțul cine stie pe unde..
Nu e mai simplu cu asa ceva?


Risca pe  dracu ma, parca daca folosesti presa nu e aceeasi procedura.
Zaua rapida e buna pe un lant nou, daca o pui pe un lant uzat o sa iti faca numai probleme. Nu mai spun ca risti sa iti sara in mers. Nu am patit-o o singura data, si asta cu lanturi de 80 lei +

#17
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Nu o sa calce ca restul.Uzura e in tot sistemul, lantul uzat e calibrat pe pinioanele si foile uzate.Daca nu-s rau uzate, mai merg ceva.Depinde de cum arata/calca.

Edited by ionutz_joe2009, 02 March 2017 - 00:09.


#18
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 06.09.2008
Pune poze cu pinioanele si foile, e posibil sa schimbi doar lantul si sa fie ok, sau lant + caseta.

Pe viitor e  mai bine sa schimbi lantul la ~2000km (sau cand se intinde), ca sa nu strice si alte piese, si oricum lantul e cel mai ieftin.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate