Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

VR SUX!

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#19
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,791
  • Înscris: 16.01.2017
Poate ar fi interesant sa reanimam putin threadul.

Efectul natural de 3D se obtine folosind doua camere. Artificial se obtine prin tehnici speciale de identificare a pozitiei in spatiu a elementelor dintr-o imagine 2D, decuparea si rearanjarea lor in doua imagini diferite corespunzatoare tot pentru doua camere, virtuale. VR practic e simularea orientarii cat mai naturale intr-un spatiu 3D virtual.

Amatorii de VR (valabil si pentru 3D clasic) trebuie sa faca un efort pentru a-si procura echipamente cat mai performante in primul rand in ceea ce priveste calitatea imaginii si e la fel de importanta procurarea de material VR/3D de calitate. La capitolul calitate se incepe cu rezolutia imaginii.

Ecranele de telefon Quad HD ( 2560 x 1440 pixeli ) constituie un minim necesar pentru a vedea despre ce e vorba.
Ecranele de telefon 4K (doar Sony are) sunt un minim necesar pentru o experienta de calitate buna. Aplicatiile VR pe telefoane sunt evident mai slabute decat cele pentru PC, dar filme 3D si poze 3D se vad chiar bine.

Momentan solutia de top ar putea fi Pimax 8K, care de fapt nu e 8K ci 2x4K (4K/ochi), a carei lansare a fost amanata pentru perfectionarea sistemului optic.
Jucariile de calitate buna asortate cu materiale video/jocuri de calitate buna ofera senzatii chiar deosebite in sensul pozitiv.

Tinand cont de faptul ca ~15% din populatie manifesta tot felul de reactii neplacute in ceea ce priveste perceptia 3D (+- cei cu sensibilitate la miscare), pana la incapacitea de a percepe lumea in 3D, astia ar fi recomandat sa se abtina de la comentarii, pentru ca ii deruteaza pe ceilalti care au sanse sa experimenteze ceva interesant.

#20
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,907
  • Înscris: 14.11.2004
VR-ul este super, sunt jocuri precum simulatoarele auto, avioane, trenuri si orice altceva care beneficiaza direct de aceasta tehnologie.

Una este sa stau cu volanul in mana si sa ma uit in oglinzi si sa am un camp vizual realist si una este sa caut taste pentru unghiuri de vizualizare ireale, la fel si la X Plane, nu are haz sa dai cu mausul in printr-un cockpit virtual cand in VR simulezi avionul ca la carte, doar mansa ramanand un obiect fizic.

#21
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,791
  • Înscris: 16.01.2017
Japan Display’s new virtual reality screens greatly improve pixel density

Pe un dispozitiv VR pentru telefon, cu FOV de 120*, diferenta dintre ce se vede cu un telefon cu ecran de 2560x1440 pixeli si cu unul Sony de 3840x2160 (UHD/4k) e destul de similara cu ce se vede in pozele din articol in exemplele cu ecrane de 400ppi vs 800ppi, asa ca idee daca intereseaza pe cineva.

Astept un model mai recent de dispozitiv VR cu FOV de 110*, sa-l studiez pentru filme, poze 3D si pentru VR in comparatie cu BOBOVR Z4 care zice ca are FOV de 120* si la care sistemul optic deranjeaza din cateva puncte de vedere. Pentru filme ar merge mai bine ceva cu fov de 80-90*, dar ar fi interesant si un compromis la FOV de 100-110* cu sistem optic bun.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate