Un nou bilanş al educaşiei din România - PISA 2015
Last Updated: Dec 09 2016 11:09, Started by
argonaut
, Dec 07 2016 22:13
·
0
#73
Posted 08 December 2016 - 15:50
Multi, insa sistemul de invatamant era performant.
Comunismul i-a alfabetizat pe multi, insa a facut-o prost si a contribuit din plin la indoctrinare si indobitocire, prin programe proaste, canon literar stupid, renuntarea la materii bune ( logica, de ex.), modificarea in rau a altora ( filosofia transformata in marxism-leninism, etc. ), desfiintarea liceelor si profilelor umaniste si inflatia de licee industriale, samd. Nu vreau sa dezvolt - e o discutie foarte lunga. Edited by sylvius, 08 December 2016 - 15:52. |
#74
Posted 08 December 2016 - 15:58
epetroiu, on 08 decembrie 2016 - 14:22, said:
Alta chestie "interesanta":in Singapore, tara care a iesit pe locul 1 modial la testul PISA, pedepsele corporale in scoli sunt legale: https://en.wikipedia...e#School_caning ) La noi, prin noul regulament scolar: -nu mai ai voie nici sa-i faci observatie in fata clasei, elevului -teme trebuie date foarte putine sau deloc, prin ultimul ordin al ministrului Dumitru etc... Nu îmi doresc ca orice vită frustrară şi nefutută să dea în copii. Singurul caz în care un profesor ar trebui să lovească un elev ar fi autoaupărarea - dacă elevul atacă fizic atunci profesorul să aibă dreptul să dea în elev. Dar da, măsuri de disciplinare necorporale trebuie să existe. |
#75
Posted 08 December 2016 - 16:01
ionutzitaly, on 08 decembrie 2016 - 15:41, said:
Cati analfabeti erau in perioada interbelica? |
#76
Posted 08 December 2016 - 16:46
Am mai spus si repet, pentru cei care inca nu inteleg cum se acorda punctele in studiul Pisa.
Aprecierea nu este facuta numai in functie de rezultatul corect sau incorect al subiectului. Astfel daca subiectului i s-au atribuit 5 puncte, 2 sint pentru rezultatul corect, dar 3 puncte sint pentru calea rezolvarii subiectului. Si exact pe asta se bazeaza studiul Pisa, pe competenta, care nu este altceva decit aprecierea modului in care sa rezolvat problema. Multe din subiecte au mai multe raspunsuri, A,B,C,D, dintre care poate doua (de ex. A,D) sint corecte, insa una dintre ele are un specific mai clar, poate un mic detaliu in plus, care ii confera cel mai inalt sau mai slab calificativ. Daca se trece peste acest mic detaliu, corect sau incorect, sau se alege incorect, scade punctajul. La fel si daca rezultatul subiectului este incorect, dar optiunea celui examinat cade pe B care este total incorect, fata de C cere este mai putin incorect. Ca atare, se apreciaza si calea, adica competenta de a rezolva subiectul, incluzind si eventualele detalii, exact cele care arata gradul de competenta, care poate fi si de cultura generala sau pur si simplu o mai eficienta cale la care se ajunge la rezultatul final. Si exact aici se vad diferentele in ranking. In unele tari educatia si unvatamintul este mai aplicativ prin antrenarea flexibilitatii si a competentei in practica, in altele numai static, teoretic, fara a lua in considerare necesitatea de a antrena elevul de a rezolva problema in multiple moduri sau cai, luind in considerare si conditiile. Asta este competenta. Grob spus: Productia se poate mari si fara a biciui oamenii, desi si a biciui este o optiune. Alternativele masurilor luate arat competenta in decizia si aplicare masurilor alternative. Cu cit este mai efectiva, luind in considerare ca amindoua partile trebuiesc multumite, cu atit competenta este mai inalta. Edited by bluebyte, 08 December 2016 - 16:54. |
#77
Posted 08 December 2016 - 22:15
În perioada interbelică unii doreau să meargă la şcoală şi din clasa a IV-a în sus, dar nu toţi aveau bani.
|
#78
Posted 08 December 2016 - 22:49
ionutzitaly, on 08 decembrie 2016 - 11:34, said:
Eu nu am facut scoala in Romania, in timpul liceului mai eram in contact pe internet cu vechi prieteni copilarie si verisori din Romania care faceau acelasi profil real, matematica era mult peste ce faceam aici, si am fost la un liceu nu de top dar bun. Examenul de sfarsit de liceu, bac cum ii spuneti voi era la ani lumina la nivel de dificultate fata de ce se facea aici, Si nu uita ca asta de fapt era un examen foarte usor, pentru toata lumea, fara nici o miza. Spre desoebire de examenele de admitere la liceu si la facultate, bacul era doar un examen de tip admis/respins unde mai toti erau admisi. Era facut sa fie trecut de toata lumea, iar la liceele bune aproape toata lumea avea media peste 9. Quote
La facultate in schimb, am observat ca era exact invers, in Romania treceau relativ usor examnele, adica nota de trecere era simplu de luat, la mine in schimb destul de al drac, la vreo 50% din examene din 60 scrisul il treceam 25 si din astia mai cadeau vreo 10 la oral. Depinde de facultate, la unele era greu si picau multi, dar invatamintul univresitar in Romania nu a fost niciodata ceva de capul lui. |
#79
Posted 08 December 2016 - 23:16
X-plane, on 08 decembrie 2016 - 12:36, said: Principala cauza pentru care copii ajung Adulți asa cum ajung, sunt părinții. Părinții care se uita la copil ca la un bibelou, nu ca la o ființa umană care va trai mai mult de 75% din viata ca adult. Fara excepție. PS. Cat de idiot sa fii sa faci temele cu copilul... O sa rizi dar e parte din cerintele sistemului... pur si simplu temele sint de asa natura incit se prespune ca le faci cu parintii. djl, on 08 decembrie 2016 - 13:02, said:
Poate copilu' nu vrea premiu. El vrea să treacă la materiile care îl interesează şi în rest să vadă de materiile căruia îi plac. Pentru cca viata e facuta numai din lucruri care iti plac. Nu trebuie niciodata sa inveti ceva care nu e prea excitant, nooo... |
#80
Posted 09 December 2016 - 11:09
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users