Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...
 Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 

porti teava patrata gata cumparate vs facute de tine

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 claudiu2012, on 28 aprilie 2016 - 21:10, said:

asta e modelul imi cere 2200 lei

incluse: transport, montaj, grund, vopsea

neincluse: policarbonat si stalpi.

as vrea sa iti dai cu parerea si pt modelul 2....cel cu maro e bestial dar nu stiu cum sa il fac...

Cat pot aprecia din poza , daca nu ma insel la sectiunile tevilor .
Prima - cca 56 kg rama de 40 x 40 x 2
cca 100 kg 20x20x2 ( poate fi si de 1,5 grosime si ar insemna 75 kg )  
Total 156 kg x 4 lei / kg = 624 lei material . La pretul stiut de mine . Pe la baduc ala de ziceau unii e mai ieftin . cca 3lei sa zicem x 156 = 468 lei material .

156 kg x 12 lei / kg produs finit = 1872 lei .
Nu am mai stat sa socot platband ca are sigur la mijloc + la poarta mica pervaz , nesemnificativ .
Pretul cu tot cu montaj e cam la limita de sus dar nu mare . Sa stii ca multi pun problema - Cum materialul e 4 lei si tu imi dai poarta cu 12 ? Se aduna multe -transport , curent , electrozi , accesorii , vopsea , electrozi , manopera , utilaje . Inghiti fum si scantei ca un balaur la meseria asta .

Eu de altceva ma leg . Tie iti place cum arata ? E poarta de grajd . Eu ca meserias daca sunt platit dublu o asa lucrare nu fac ca-mi stric firma . Am acasa caiete pline de desene din care un beneficiar putea alege sau cream impreuna ceva nou , repet nu prea am facut 2 porti la fel in 30 de ani . cred ca diferenta consta ca mi-a placut sa le fac . La scolile profesionale unde se invata meserie candva se faceau porti mai elegante .

Poza 2 - prima data maroul este o culoare mult mai nobila decat negru , am facut multe maro ciocolata , merge oriunde . Poarta are mai putin fier ( e si mai mica dar tot mai putin si la deschiderea celeilalte ). F usor de facut , singura dificultate e ca platbandul sudat pe teava care formeaza un U pt montarea umpluturii poate sa se traga la sudura si sa strambe teava . Daca esti meserias nu implica mari probleme . Posibil sa fie profil U ( unp ) nu vad bine in poza . Nu stiu ce sunt alea orizontale , pvc sau ceva , lemn nu pare sa fie . Eu lucrez si lemn si am toate utilajele , daca e uscat bine si dai 4 lacuri Kober de yacht te tine . Lemnul insa e si greu fata de plastic . Nu stiu ce plastic e ala si cum se comporta in timp la soare .
   Net mai estetica si nu mai costisitoare decat prima fara discutie . Stalpii par de 80 x80 ( x3-4 grosime e ok ), rama foii pare de 50x50 (merge de 1,5 in carne ) e excelent , rezistenta si usoara , nu arunci nici bani.
Singurul repros e ca foaia de poarta e sudata pe mijlocul stalpului si nu permite deschidere decat 90 de grade , daca o forteaza vantul ( e si suprafata portanta mare ) ti-o forteaza la masea si rupe balamalele . In plus ramane deschisa in strada si incurca . Poarta se pune la exterior la nivel cu stalpii sa permita deschidere 180 si e si estetic cu compromisul ca balamaua iese in exterior ( iete vax ) .
   Nici n-as sta pe ganduri . Pretul nu poate fi mai mare ca prima , executia nu pune probleme si arata a poarta de om cu gust . Lucrare simpla si eleganta .

Evident conteaza cine o face , nu stiu ce poti in caz ca vrei s-o faci tu , cand stii e simplu , cand nu strici material . Eu am fost un meserias cautat dar or mai fi . Bate la poarta omului , vrb frumos cu el si sa-ti dea pe ala care i-a facut si lui ca e lucrata bine . Daca vrea , unii tin la modelul lor unicat desi daca e om judecat intelege ca daca vrei oricum ii poti fura modelul doar nu e bagata la OSIM .

Edited by unucelalalt, 29 April 2016 - 02:38.


#20
>ficus

>ficus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,455
  • Înscris: 22.06.2007
esti tare :first: multumim pentru lamuriri, multe detalii si informatii importante adunate laolalta

#21
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012
unucelalalt am o intrebare pt tine. ce ii pot face acestei porti sa arate mai bine??? in afara schimbatului total...totusi 3000 de lei...mi se pare o suma mult prea mare....

o pot curata si sa dau cu un email alta culoare???? eventual sa dau niste dungi colorate altfel pe tabla asta???

Attached Files

  • Attached File  ha.jpg   927.51K   145 downloads

Edited by claudiu2012, 29 April 2016 - 08:38.


#22
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004

 claudiu2012, on 28 aprilie 2016 - 21:10, said:

asta e modelul imi cere 2200 lei

incluse: transport, montaj, grund, vopsea

neincluse: policarbonat si stalpi.

as vrea sa iti dai cu parerea si pt modelul 2....cel cu maro e bestial dar nu stiu cum sa il fac...


materialul din poza 2 este deck (plastic care imita lemnul) folosit la terase   http://forum.softped...erasa-tip-deck/

in curand o sa ma apuc si eu de facut poarta, ce stiu pana acum e ca o sa fie din profile/tevi aluminiu si surubareala multa (de inox).  bafta !

Edited by pexic, 29 April 2016 - 09:33.


#23
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 claudiu2012, on 28 aprilie 2016 - 19:00, said:

am o mare problema insa...sunt 4 operatiuni de finisare a tevii patrate....

1.periere si slefuire cu hartie abraziva
2.degresare teava....
3.aplicare grund
4.primul strat de vopsea
5.al doilea strat de vopsea

Cred ca astea ma omoara.....ca timp..........nu ca pret al consumabilelor....
Asta o uitasem -
Teava trebuie degresata / curatata de funiginea de laminor cu o carpa cu benzina sau diluant , daca are ceva rugina - peria de sarma de mana + carpa cu benzina .

Nu lustrui fierul in prostie sa iasa oglinda decat daca vrei sa vezi cum se exfoliaza vopseaua ca nu are aderenta . Un grund gros nediluat sau diluat f putin de tip oxid de fier de calitate din ala ros-brun are menirea -cui pe cui se scoate . Email 2 straturi . Daca nu este compresor se da cu un trafalet de burete ingust bine imbibat si vopsea groasa altfel face bulbuci / basici . In locurile greu accesibile cu un penson mic dar nu pe toata lucrarea pt ca raman urme , par , scurgeri .

De multe ori la tevi prea lucioase le-am udat sa prinda in 3-4 zile putina patina de rugina ca sa aiba aderenta . Coeficientul de dilatare a fierului intre -20 grade C si + 60 este mare , f diferit de al vopselelor de orice tip si nu se impaca impreuna . Vopselele auto sunt de alta natura , mai elastice dar scumpe , la fel si electrostatica . Aici in Italia majoritatea fiarelor de pus la case sunt intr-o gama standard generoasa dar facute de firme mari care in majoritate folosesc galvanizarea si mai rar vopsirea electrostatica . Portile sunt cat de cat cumva , gardurile din bare de T simple verticale ca la gradinita din Bolintin sau chiar de plasa de 2lei .Ma apuca rasul sa nu au decat modele f simple ca la azilul de batrani , nimic elegant , nimic artistic . Celebrele " ferro batuto " ( fier forjat ) le vezi numai la conace de boieri vechi de peste 100 de ani si alea multe ruginite sau vizibil uzate si neintretinute cu vopsea . Stau in orasul lui Puccini la Lucca .

#24
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012
o intrebare de incepator. cand se fac operatiunile de grunduire vopsire ?

1. inaintea sudarii dupa ce tai la dimensiuni barile de 6 m de teava???
in cazul asta e mult mai usor de operat si iese uniform atat grundul cat si vopseaua.

2. dupa sudare si portile sunt sudate total???

ma gandesc ca daca le grunduiesc si vopsesc pe bucati si dupa le sudez sare sudura????sau mai dau dupa aceea doar pe sudura cu grund si vopsea si atat???

Edited by claudiu2012, 29 April 2016 - 15:56.


#25
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,336
  • Înscris: 29.05.2004
2 !!!

Edited by pexic, 29 April 2016 - 19:59.


#26
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 claudiu2012, on 29 aprilie 2016 - 08:38, said:

unucelalalt am o intrebare pt tine. ce ii pot face acestei porti sa arate mai bine??? in afara schimbatului total...totusi 3000 de lei...mi se pare o suma mult prea mare....

o pot curata si sa dau cu un email alta culoare???? eventual sa dau niste dungi colorate altfel pe tabla asta???
Ce sa-i faci amice ? Bea ceva si poate o vezi mai frumoasa . Sau te enervezi si o arunci . Cred ca foile mari iti si flambeaza .
Cauta pe careva sa-ti faca un grafiti .
Nu poti decat s-o vinzi pe un pret cat de cat mai mare ca la fier vechi sau s-o faci acoperis la padocul cainelui . Nu stiu . Pune-o pe oxl.

Vopsesti dupa ce termini lucrarea . Ai putea sa dai grund la piese mai putin la capete si locurile unde sudezi dar te complici inutil pt ca sunt multe suduri de dat - pervaze , balamale etc.
Nu castigi nimic . Pe vopsea sudezi ca naiba ca nu se aprinde electrodul .

Problemele tale sunt altele . Sa o scoti plana - pui pe 2 capre 2 bare de material pe care le pui la cumpana in 2D daca nu ai un banc bun de lucru pt asta . In timp de dai  puncte de sudura verifici diagonalele si sudezi strategic sa nu iasa stramba . Dupa ce termini de sudat daca nu e in vinclu o indrepti mai greu . La sudurile pervazelor si pieselor care le pui dea lungul tevilor ar trebui sa pui 1-2  bare bagate fortat in int ramei  ca se indoaie cand sudezi . Eu le-as suda inainte de a incheia rama si le indrept cu ciocanul inainte de sudarea ramei .
Te descurci tu , succes !

Vad ca ai stalpii pusi in pamant . Credeam ca montajul implica si bagat stalpii in pamant . Deci da , poarta neagra stil CAP la 2200 era mare pretul . Aia nu face mai mult de 1800 cu tot cu sudat pe stalpii existenti . Dar nu mai vrb de ea , nu stiu ce " artist " a desenat asa ceva ca proiect . Ma minunez cum poate cumpara cineva asa ceva .

Edited by unucelalalt, 30 April 2016 - 10:20.


#27
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012
Am vazut un model pe strada....de poarta metalica acest sistem... este culisanta in exterior....mi se pare super ideea....poarta mica in poarta mare.....mi a zis ca nu ingheata deloc.....am vazut ca sina este tip triunghi peste beton.......si rotita ruleaza pe aceasta sina....problema este ca trebuie sa torn 4 ml cu 20 de cm latime de beton in afara gardului practic pe domeniul public.....acum nu stiu......

imi cere 500 ron manopera pe aceasta poarta.......materialele le achizitionez eu...mi se pare super pret....

Attached Files



#28
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,825
  • Înscris: 03.02.2007
Imposibil să nu înghețe, atăt timp cât există șină jos (cornier de fapt, așezat cu colțul în sus) și role pe ea. Prețul în schimb, e de bun simț.
Cel mai bun sistem după mine este cel cu poarta autoportantă în consolă. Acolo nu atinge nimic pe jos.

#29
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012

 Digix, on 30 aprilie 2016 - 20:06, said:

Imposibil să nu înghețe, atăt timp cât există șină jos (cornier de fapt, așezat cu colțul în sus) și role pe ea. Prețul în schimb, e de bun simț.
Cel mai bun sistem după mine este cel cu poarta autoportantă în consolă. Acolo nu atinge nimic pe jos.
cum sa se depuna apa pe un triunghi(sina in forma de V?????mi se pare imposibil...ROLA ASTA INCALECA sina asta care se aplica pe beton.....si daca pun o poarta grea sparge toate depunerile de gheata.....

Attached Files


Edited by claudiu2012, 01 May 2016 - 09:42.


#30
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012

 Digix, on 30 aprilie 2016 - 20:06, said:

Imposibil să nu înghețe, atăt timp cât există șină jos (cornier de fapt, așezat cu colțul în sus) și role pe ea. Prețul în schimb, e de bun simț.
Cel mai bun sistem după mine este cel cu poarta autoportantă în consolă. Acolo nu atinge nimic pe jos.
Nu te atingi de poarta aia...eu vb de lucruri lumesti...nu de porti de 2 mii de euro.....

#31
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 claudiu2012, on 30 aprilie 2016 - 16:01, said:

Am vazut un model pe strada....de poarta metalica acest sistem... este culisanta in exterior....mi se pare super ideea....poarta mica in poarta mare.....mi a zis ca nu ingheata deloc.....am vazut ca sina este tip triunghi peste beton.......si rotita ruleaza pe aceasta sina....problema este ca trebuie sa torn 4 ml cu 20 de cm latime de beton in afara gardului practic pe domeniul public.....acum nu stiu......

imi cere 500 ron manopera pe aceasta poarta.......materialele le achizitionez eu...mi se pare super pret....
   Foarte bun pretul . Eu nu am lucrat asa ieftin niciodata .

Calea de rulare nu are importanta din ce profil este si nici rotile daca sunt pe rulmenti sau fara .
Avantajul major este ca nu platesti gimnastica la sala . Te scoli dimineata mai devreme , cureti de gheata / zapada , demontezi rolele sa le cureti de gheata sau le dezgheti cu arzatorul de parlit porcul ( vrei sa se invarta nu ? ) . Cand vii seara again . Daca mai ai si o doamna in proprietate te va minuna ce injuraturi produce ca are de impins oricat de usoara ar fi . Vezi ca de pe sine mai sare si trenul , portile nu fac exceptie de la asta cand da de o pietricica .
Am avut si eu clienti entuziasmati de aceasta " tehnologie avansata " dar mi-au dat ascultare si au renuntat . Vreo 2-3 astfel de inventii am fost chemat si le-am modificat pe balamale ca s-au linistit de avantaje . Vreo 2-3 am facut si eu unde cu adevarat spatiul nu permitea solutia cu balama .
Poarta mica in poarta mare se poate face si la cele pe balamale daca vrei ca prin poarta mare sa bagi masina dea latul . Am vazut ca ai cam suficienta deschidere in poza . La poarta mare 3000-32000 e suficient . Am facut porti de 4000 din 2 foi care se dau complet peste cap ( 180 grade ) in locuri unde aleea de acces era f ingusta . Nici acolo nu am facut culisante unde au inteles oamenii ca eu fac porti de o viata si ei sunt la prima . In rest ca executie nu imi e frica , sunt strungar si mecanic auto , am lucrat in CUG arbori de vapoare si in cercetare la un institut tehnic piese de calculatoare in contracte cu SUA .

Baietii practica un pret pe manopera f bun si pare ca lucreaza bine . Tine-te de ei sa iti faca poarta normala .

Edited by unucelalalt, 01 May 2016 - 21:56.


#32
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Aspectul psihologic -
Eu am facut mecanica auto buna vreme si din motive diverse si obiective am renuntat si am ramas axat pe metal / lemn . La casa omului masina e cel mai important lucru , se strica cand nu trebuie ( oare cand e momentul potrivit ? ) , vrea sa fie reparata repede si bine , sa stie ce a avut si sa fii si profesor de mecanica , nu asculta ce trebuie schimbat , crede ca mecanicul descanta piesele vechi si nu tre sa cumpere altele noi , nu asculta sa schimbe planetara si i se rupe in ajun de craciun si te duci sa-l remorci de la dracu in praznic . etc., etc . , etc . Muncesti mai mult cu omul decat cu fierul .

Confectii metalice - Porti , garduri , usi de garaj , balcoane ( balustrade ) , gratii geamuri , cabane de gradina , scari . etc . Alte probleme - Omul nostru cel de toate zilele ajunge la aceste lucrari cam dupa ce termina casa , rezervele s-au cam epuizat , discutii cu doamna ca ea vrea mobila de bucatarie si dormitor extra iar domnul vrea poarta , e satul de meseriasi pana peste cap , etc. , etc .


Stiu ca te doare buzunarul , nu tre sa-mi spui asta . Ti-o zic prieteneste si ca unul care ca si tine are cheltuieli - nu stiu sa repar frigiderul , TV -ul , etc .

Edited by unucelalalt, 01 May 2016 - 22:20.


#33
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,489
  • Înscris: 06.01.2014
Ot: CUG ? Care CUG ? Ești din Cluj?

#34
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
IS

#35
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,825
  • Înscris: 03.02.2007

 claudiu2012, on 01 mai 2016 - 09:39, said:

cum sa se depuna apa pe un triunghi(sina in forma de V?????mi se pare imposibil...
Teoretic, ai dreptate, dar am un vecin care a intrat în spital de la munca depusă să dezgețe la poarta lui pe role. După o noapte în care a nins încontinuu, apoi s-a lăsat un ger de crăpau pietrele, a trebuit să spargă gheața repede dimineață, să plece la muncă cu mașina. Și era o poartă de vreo 6 sau 7 m, că avea două garaje.

Edited by Digix, 02 May 2016 - 15:15.


#36
claudiu2012

claudiu2012

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,370
  • Înscris: 03.05.2012
probabil locuia in camp STANGA CAMP DREAPTA CAMP IN FATA CRIVATUL SI IN SPATE CAMP....

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate