Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum e sa locuiești la ultimu...

Huawei pura 70

Notele de subsol sa inceapa de la...

Termoizolare elevație interior
 Timpi asteptare in contract de tr...

Parere amenajare/loc disponibil u...

Producatori/masini care nu sunt f...

Ventilator perete
 Simbol "bec aprins" tele...

Oakley - recomandare site pt oche...

Aer conditionat racire A+++/A++

Problema umiditate AC
 Propuneri pentru imbunatatirea pr...

Conectarea la internet a Centrale...

recomandare ups si surge protector

La multi ani @2Unlimited!
 

Proiect model motor turboreactor Youtube.

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
30 răspunsuri în acest subiect

#1
Toward-the-unknown

Toward-the-unknown

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 142
  • Înscris: 01.03.2013
Buna ziua la toata lumea.
   Sunt somer de ceva timp, si zic sa ma apuc de youtube pana imi gasesc ceva de lucru. Asa ca mi-am facut curaj, si am inceput sa pun videoclipuri pe youtube. Primul proiect a fost un model de motor turboreactor sau model jet engine cum ii spune pe engleza. Primul care l-am construit nu a vrut sa porneasca, stiu ce trebuie facut diferit ca sa mearga, asa ca ma apuc sa construiesc altul mai mic, pentru ca primul motor mi-a mancat aproape tot fierul vechi Posted image) N-am masinarii gen strung sau freza, dar am un flex, bormasina, slefuitor, circular si aparat de sudura.
Intrati aici https://www.youtube....C-7_-O1O9PEh60g si daca va place ce fac, poate dati subscribe, like, share, comment Posted image
Fișier atașat  20160322_155556.jpg   324,3K   27 download-uri

#2
neoliviu

neoliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 921
  • Înscris: 09.09.2004
mai bine faci unul centrifugal

#3
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 13.705
  • Înscris: 25.11.2014
Si care este partea utila a acestui motor? La ce va fi folosit?

#4
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 50.301
  • Înscris: 20.10.2015
Fa si tu ceva mai practic, de ex o pompa de scos apa de la 20m actionata de o moara de vant ca tot vad ca esti pasionat de elici.
Ala nu e motor turbo-reactor

#5
tiomarami

tiomarami

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 769
  • Înscris: 24.11.2015
Nea gica, de la scularie poate si el sa faca asa ceva .
Fara flex , fara bormasina , indraznesc sa zic ca se descurca si fara un aparat de sudura daca-si pune ambitia si intinde cateva " antene " sa procure niste piese din dezmembrari care cu minim de efort pot fi adaptate .
Care-i contributia inginerului la acest " proiect "?
Ai calculat ceva ? Stiai de la inceput , macar aproximativ ? cata putere vei obtine ?

#6
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.877
  • Înscris: 11.12.2006
Nu stiu mecanica, sunt din alta bransa. Dar sincer, nu imi pot imagina cum fara un strug o sa poti scoate o piesa centrata. Si la turatiile alea.
Am dat multe gauri la viata mea si sunt prieten cu pila. Dar cand vreau o gaura dreptata fara freza....
Altfel, tiomarami, are dreptate. Ce calcule ai facut?

#7
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 50.301
  • Înscris: 20.10.2015

Vizualizare mesajtiomarami, pe 24 martie 2016 - 11:56, a scris:

Nea gica, de la scularie poate si el sa faca asa ceva .
Fara flex , fara bormasina , indraznesc sa zic ca se descurca si fara un aparat de sudura daca-si pune ambitia si intinde cateva " antene " sa procure niste piese din dezmembrari care cu minim de efort pot fi adaptate .
Care-i contributia inginerului la acest " proiect "?
Ai calculat ceva ? Stiai de la inceput , macar aproximativ ? cata putere vei obtine ?

Nu-i trebuie sa calculeze, trebuie doar sa masoare

Pune un arc in fata "motorului" un arc caruia ii masoara in prealabil rigiditatea, masoara debitul de aer introdus si care e forta degajata de debitul ala de aer, masoara debitul de benzina
Face un bilant energetic pornind de la diferenta dintre forta degajata de motorul in functiune minus forta degajata de debitul de aer.
Poate calcula si eficienta
Dar, in cazul lui eficienta era mult superioara eliminand turbina care nu are nici un rol.
In cazul jetului, lucrul mecanic de la turbina foloseste la comprimarea aerului care intra in motor

iar la schema aia rudimentara as merge pe un compresor centrifugal decat pe unul axial.

#8
TinMan

TinMan

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 594
  • Înscris: 02.08.2013
M-am uitat de curiozitate pe link-urile e YouTube. Noaptea minții! Nu te supăra, în afară de faptul că poți folosi respectivul Jet-Engine ca să prăjești niște cîrnați ca în parodia dupa Top Gun - la ce se mai poate folosi? Că am văzut că era fixat (extrem de profesional - pe o scîndură) cu sîrmă de balot.
Sincer îți admir perseverența și aptitudinile meșteșugărești, dar cam atît.
Baftă în continuare.

#9
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 50.301
  • Înscris: 20.10.2015

Vizualizare mesajTinMan, pe 24 martie 2016 - 12:51, a scris:


Sincer îți admir perseverența și aptitudinile meșteșugărești,.
Baftă în continuare.


d-aia i-am si propus sa faca o moara de vant sa scoata apa.
ar cumpara taranii asa ceva pe camp pentru irigatii

#10
TinMan

TinMan

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 594
  • Înscris: 02.08.2013

Vizualizare mesajTsunnnami, pe 24 martie 2016 - 14:52, a scris:

d-aia i-am si propus sa faca o moara de vant sa scoata apa.
ar cumpara taranii asa ceva pe camp pentru irigatii
Da, o idee buna. Eoliană cu rotor Savonius - ax vertical, rotor nepretențios, folosibil și la viteze mici ale vîntului, nu are nevoie de sistem de aducere pe direcția vîntului.
Angrenare directă pe un multiplicator de turație care să fie conectat prin ax cardanic la pompă (eventual submersibilă - nu are probleme de amorsare).

#11
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.841
  • Înscris: 24.08.2004

Vizualizare mesajTinMan, pe 24 martie 2016 - 12:51, a scris:

M-am uitat de curiozitate pe link-urile e YouTube. Noaptea minții! Nu te supăra, în afară de faptul că poți folosi respectivul Jet-Engine ca să prăjești niște cîrnați ca în parodia dupa Top Gun - la ce se mai poate folosi? Că am văzut că era fixat (extrem de profesional - pe o scîndură) cu sîrmă de balot.
Sincer îți admir perseverența și aptitudinile meșteșugărești, dar cam atît.
Baftă în continuare.

Momentan e doar o plita cu gaz ceva mai complicata, nu motor.

#12
TinMan

TinMan

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 594
  • Înscris: 02.08.2013

Vizualizare mesajrobbie_ro, pe 24 martie 2016 - 16:12, a scris:

Momentan e doar o plita cu gaz ceva mai complicata, nu motor.

Ca plită cu gaz merge. Sau s-ar putea folosi  la pîrlit porcul de Crăciun. Acolo ar merge super!

#13
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 50.301
  • Înscris: 20.10.2015
Este motor atata vreme cat produce lucru mecanic

#14
Toward-the-unknown

Toward-the-unknown

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 142
  • Înscris: 01.03.2013

Vizualizare mesajneoliviu, pe 24 martie 2016 - 11:41, a scris:

mai bine faci unul centrifugal
Are compresor centrifugal.

Vizualizare mesajSerafim606, pe 24 martie 2016 - 11:46, a scris:

Si care este partea utila a acestui motor? La ce va fi folosit?
Cu acest motor doar experimentez, si chiar daca o sa porneasca o sa fie de putere foarte mica.

Vizualizare mesajtiomarami, pe 24 martie 2016 - 11:56, a scris:

Nea gica, de la scularie poate si el sa faca asa ceva .
Fara flex , fara bormasina , indraznesc sa zic ca se descurca si fara un aparat de sudura daca-si pune ambitia si intinde cateva " antene " sa procure niste piese din dezmembrari care cu minim de efort pot fi adaptate .
Care-i contributia inginerului la acest " proiect "?
Ai calculat ceva ? Stiai de la inceput , macar aproximativ ? cata putere vei obtine ?
Toata idea e sa-l construesc de la zero, nu sa ma duc pe la dezmembrari si sa caut piese gata facute si doar sa le montez/adaptez.

Domnilor negativi mai sunteti, eu experimentez cu un motor de reactie, iar voi ma luati cu pompe de apa si mori de vant, de unde pana unde? :))

Dupa ce fac un motor cu reactie functional, o sa vin aici sa va fac ciuda, daca tot ma luati in batjocura Posted image

#15
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.877
  • Înscris: 11.12.2006
Ok, fa-l . Eu NU ma opun.
Dar pana nu pui filmul si calculele..

#16
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 50.301
  • Înscris: 20.10.2015

Vizualizare mesajToward-the-unknown, pe 24 martie 2016 - 22:55, a scris:

Domnilor negativi mai sunteti, eu experimentez cu un motor de reactie, iar voi ma luati cu pompe de apa si mori de vant, de unde pana unde? :))
Dupa ce fac un motor cu reactie functional, o sa vin aici sa va fac ciuda, daca tot ma luati in batjocura

Vizualizare mesajTsunnnami, pe 24 martie 2016 - 12:33, a scris:


Nu-i trebuie sa calculeze, trebuie doar sa masoare

Pune un arc in fata "motorului" un arc caruia ii masoara in prealabil rigiditatea, masoara debitul de aer introdus si care e forta degajata de debitul ala de aer, masoara debitul de benzina
Face un bilant energetic pornind de la diferenta dintre forta degajata de motorul in functiune minus forta degajata de debitul de aer.
Poate calcula si eficienta
Dar, in cazul lui eficienta era mult superioara eliminand turbina care nu are nici un rol.
In cazul jetului, lucrul mecanic de la turbina foloseste la comprimarea aerului care intra in motor

iar la schema aia rudimentara as merge pe un compresor centrifugal decat pe unul axial.

Acuma am vazut tot, mai devreme eram la servici.

Ia vezi ce-am scris mai sus sa-i masori forta pe care o degaja motorul
Cu ce mergi?
Cu gaz sau cu benzina?

Eu n-as fi pornit-o ca tine, dar ma rog, ai facut ceva.
Ca prim aspect, de ce arzi combustibilul aproape de turbina?
Iti face praf paletele.

Stii cum functioneaza un jet?

As porni de la camera de ardere in care bagi tu aer comprimat si ii dai cu combustibil si masori forta cum am scris mai sus, cu un arc.
Pana acolo ar trebui sa fie simplu ca no sa ai nimic in miscare, e doar aerul cumprimat care intra in motor, tu aduci combustibilul, ala arde si mareste energia fluidului pe care o destinzi in ajutajul de reactie
Camera de ardere trebuie sa fie mica, nu poti face tot volumul ala al tau o camera de ardere ca-ti va exploda

Dupa ce ai ceva functional, scazi presiunea aerului pana cand nu-ti mai functioneaza.
Bun, acum ai un parametru (presiunea) pe care esti obligat sa-l depasesti cu grupul tau turbo-compresor pentru a se sustine singur

Grupul turbo-compresor il invarti electric pana cand depasesti presiunea de care ai nevoie la ardere

Dupa care le asamblezi

Tot nu inteleg la ce-ti foloseste chestia asta

#17
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.317
  • Înscris: 06.08.2005

Vizualizare mesajToward-the-unknown, pe 24 martie 2016 - 22:55, a scris:


Are compresor centrifugal.
...
Cu acest motor doar experimentez, si chiar daca o sa porneasca o sa fie de putere foarte mica.
...

Mi-a placut ideea. Tinand cont de posibilitatile tehnice extrem de reduse e remarcabila realizarea. Totusi doua componente sunt critice in functionarea unui TC si cel putin pentru prima faza ti-as recomanda sa folosesti elemente dintr-un grup turbocompresor auto montate intr-o teava de otel. Doua discuri ar trebui sa limiteze la interior camera de ardere sa nu distrugi rapid elementele TC si rulmentii. Pornire cu aer comprimat din vreo statie PECO,  alimentat cu o minibutelie de gaz din aia pt arzatoare hobby, pus pe un cadru de bicicleta care are si frane bune :)

#18
Toward-the-unknown

Toward-the-unknown

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 142
  • Înscris: 01.03.2013

Vizualizare mesajTsunnnami, pe 25 martie 2016 - 01:30, a scris:


Acuma am vazut tot, mai devreme eram la servici.

Ia vezi ce-am scris mai sus sa-i masori forta pe care o degaja motorul
Cu ce mergi?
Cu gaz sau cu benzina?

Eu n-as fi pornit-o ca tine, dar ma rog, ai facut ceva.
Ca prim aspect, de ce arzi combustibilul aproape de turbina?
Iti face praf paletele.

Stii cum functioneaza un jet?

As porni de la camera de ardere in care bagi tu aer comprimat si ii dai cu combustibil si masori forta cum am scris mai sus, cu un arc.
Pana acolo ar trebui sa fie simplu ca no sa ai nimic in miscare, e doar aerul cumprimat care intra in motor, tu aduci combustibilul, ala arde si mareste energia fluidului pe care o destinzi in ajutajul de reactie
Camera de ardere trebuie sa fie mica, nu poti face tot volumul ala al tau o camera de ardere ca-ti va exploda

Dupa ce ai ceva functional, scazi presiunea aerului pana cand nu-ti mai functioneaza.
Bun, acum ai un parametru (presiunea) pe care esti obligat sa-l depasesti cu grupul tau turbo-compresor pentru a se sustine singur

Grupul turbo-compresor il invarti electric pana cand depasesti presiunea de care ai nevoie la ardere

Dupa care le asamblezi

Tot nu inteleg la ce-ti foloseste chestia asta
Mersi ca nu mai luat iar cu moara de vant :)) . Folosesc gaz, si nu-l ard aproape de turbina, gazul incepe a arde pe partea opusa a turbinei.
Da, stiu cum functioneaza un jet, dar nu sunt expert in motoare cu reactie, n-am date tehnice, de aia si experimentez. Motorul acesta chiar daca o sa functioneze, o sa aiba putina forta de care te poti folosi, deci n-o sa-l folosesc la nimic, doar experimentez cu el sa aflu cativa parametrii ca sa zic asa.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate