Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.
 Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
13716 replies to this topic

#1405
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Fara GPS, se mai intampla si de-astea, in Bulgaria, au oaresce probleme cu indicatoarele.  Aveam indicator "Drept inainte", numai ca drumul era inchis, nu puteam merge decat la stanga sau la dreapta, am intrat (nefiind semnalizat ca atare) si-am mers cativa km pe-un drum inchis (in lucru), pana ne-a intors din drum politia, care statea abia unde se infunda...

#1406
leelloo

leelloo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 22.08.2006
iaca ironie, mai suntem si d-astia, fara GPS!.. era o zona unde indicatoarele lipseau cu desavarsire, in toiul noptii, obositi, am ratat ceva undeva si a fost suficient.
Daca mi-ar putea raspunde cineva la intrebare, i-as fi recunoscatoare.. Posted Image
in alta ordine de idei, drumul vechi ar fi mai lung cu cca o ora pt Sithonia, stiu ca e ff bun si mai scurt pt alte destinatii, pt insule... dar drumul vechi prin Sofia e batut de ani de zile si prezinta mai multa siguranta. Am testat Makaza si momentan nu simt nevoia de o alta aventura ca anul trecut, poate anul viitor.

Edited by leelloo, 27 July 2015 - 20:31.


#1407
marcopolo80

marcopolo80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,451
  • Înscris: 09.02.2004

View Postleelloo, on 27 iulie 2015 - 20:28, said:

iaca ironie, mai suntem si d-astia, fara GPS!.. in toiul noptii, obositi,
Eu nu i-as zice ironie ci inconstienta...La subiectul ce te intereseaza gasesti cateva pagini mai in spate referinte aproximativ recente despre drumul prin Sofia.

#1408
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

Eu nu i-as zice ironie ci inconstienta
Ei, nu chiar.  Parc-am ajuns sa ne bazam prea mult pe electronica. Inclusiv Bulgaria am traversat-o fara GPS, de cateva ori, si-am ajuns cu bine la destinatie, chiar dac-am mai bajbait, pe alocuri.  Iar pe acel drum in lucru, cel despre care ziceam mai sus, GPS-ul ne-a bagat, acum vreo doua saptamani.

#1409
marcopolo80

marcopolo80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,451
  • Înscris: 09.02.2004
am adaugat noaptea si oboseala..cu siguranta traversarea Bulgariei noaptea, fara gps nu se compara cu un drum Nadlac - Munchen noaptea, chiar si fara gps.si culmea, nici macar n-am incercat sa fiu ironic..

Edited by marcopolo80, 27 July 2015 - 21:00.


#1410
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
OK, hai sa oprim aici comentariile GPS vs fara !   :)

#1411
marcopolo80

marcopolo80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,451
  • Înscris: 09.02.2004
daca ai fi acordat un pic de atentie paginilor din urma ai fi vazut de exemplu acest post, si acesta, si mai sunt

Edited by Barboso, 27 July 2015 - 21:47.


#1412
piciul

piciul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,201
  • Înscris: 07.01.2007

View Postmarcopolo80, on 27 iulie 2015 - 21:28, said:

daca ai fi acordat un pic de atentie paginilor din urma ai fi vazut de exemplu acest post, si acesta, si mai sunt

Totusi acele postari sant destul de vechi,intre timp s-a mai dat drumul si la o portiune noua la Kulata,poate pe 1 August scapam de ocolirea prin Petrich.
Asteptam totusi vesti proaspete de la cei care trec pe acest traseu.

#1413
leelloo

leelloo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 22.08.2006

View Postpiciul, on 28 iulie 2015 - 05:37, said:


Totusi acele postari sant destul de vechi,intre timp s-a mai dat drumul si la o portiune noua la Kulata,poate pe 1 August scapam de ocolirea prin Petrich.
Asteptam totusi vesti proaspete de la cei care trec pe acest traseu.
exact... le citisem si eu acum ceva vreme

#1414
marcopolo80

marcopolo80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,451
  • Înscris: 09.02.2004
In ultima sapt 6 useri cel putin au plecat sau s-au intors pe Makaza, asta ca sa fie informatiile proaspete..O fi un semn..Iar pt leelloo care pleaca tocmai pe 23.08 mai este timp sa se intample si lucruri bune si lucruri proaste pe traseu..Inteleg sa te agiti cand mai ai 2-3 zile sa pleci si nu stii ce sa faci, cand mai ai 2-3 sapt sau mai mult, relax. oricum cei care sunt chititi sa o ia pe Kulata, vor merge pe acolo, no matter what..piciul si-a stabilit traseul pe acolo, cu mult timp inainte sa stie cam ce se va intampla pe acel traseu.

Edited by marcopolo80, 28 July 2015 - 08:12.


#1415
leelloo

leelloo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 22.08.2006
marcopolo, vad ca te-ai setat pe mine, prietene:)) ma urmaresti, imi dai indicatii cam cand sa ma documentez si in ce fel.. serios acum, gata!! scrie undeva pe forumul asta ca ne apucam sa ne documentam despre treseu cu 2-3 zile inainte de plecare? daca nu, serios ca nu e treaba ta sa intelegi nimic si nici sa citesti in semne sau ce vrei tu, decat daca se refera la propria ta persoana!! inteleg sa ai senzatia ca detii adevarul suprem, dar e doar impresia ta.
Barboso ne-a rugat sa ne vedem fiecare de ale noastre, dar vad ca tie iti place sa continui... eu am incheiat, tu poti?

Edited by leelloo, 28 July 2015 - 09:01.


#1416
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postgigifenomen, on 05 iulie 2015 - 23:59, said:

Scoti consum de 5% si cu benzinar in exterior daca mergi constant la viteza 90-100 km/h adica in regim de autostrada. Daca esti pensionar, evident.
Anul de graţie 2010. Consum mediu 5,5% în următoarele condiţii:
- făcut plinul la Shell de pe centura Ruse-ului (V-Nitro Power Racing 100);
- mers constant cu 90-100 km/h pe DN-uri, cu încetiniri la limitele de viteză (65-70 km/h la cele cu 60 unde Garceov n-ar fi trecut neobservat şi cu 60 la cele problematice);
- mers cu 40-50 km/h în localităţi, cu 80 km/h în tuneluri, cu 30-40 km/h în Sofia din cauza carosabilului şi a aglomeraţiei (70 km/h constant pe centura de sud) şi cu 140 km/h constant pe autostrăzi în zonele deschise;
- AC pornit tot timpul;
- motor de 1,6 l, 109 CP, maşină de 1.450 kg, plus vreo 200 kg ocupanţii şi bagajele la un loc;
- consumul instantaneu oscila între 5 şi 12%, în funcţie de natura drumului şi de regimul de mers.
Asta în Bulgaria.
În Grecia, pe porţiunea dintre Kato Ampelia şi Vamvakofito, unde tocmai se dăduse în circulaţie drumul expres, pe o anumită porţiune natura terenului făcea posibil mersul constant cu maşina scoasă din viteză. Am economisit mult acolo, pe o distanţă de vreo 20 km maşina a mers cu 120 km/h cu motorul la ralanti. O parte din economia aia s-a pierdut la urcarea abruptă de la intrarea pe Egnatia Odos spre Salonic, unde la 80 km/h consumul instantaneu sărea de 15%. Însă recuperarea s-a produs imediat după aceea, la coborârea a ceea ce s-a urcat, când nu mai era nevoie de picior pe pedala de acceleraţie.
Nu poţi să ai o valoare fixă a consumului pe o anumită porţiune de drum. Sunt mulţi factori care determină consumul, primul fiind modul de conducere, iar imediat după aceea natura drumului. Dacă mergi prin zone bătute de vânt (nu întâmplător lângă Promahonas sunt eoliene), consumul este şi mai mult influenţat. Apoi, unii au bagaje mai puţine, alţii mai multe; unii sunt mai uşurei, alţii, ca noi, mai corpolenţi; maşinile diesel au alt consum etc.

#1417
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBarboso, on 27 iulie 2015 - 19:01, said:

Fara GPS, se mai intampla si de-astea, in Bulgaria, au oaresce probleme cu indicatoarele.  Aveam indicator "Drept inainte", numai ca drumul era inchis, nu puteam merge decat la stanga sau la dreapta, am intrat (nefiind semnalizat ca atare) si-am mers cativa km pe-un drum inchis (in lucru), pana ne-a intors din drum politia, care statea abia unde se infunda...
Anul ăsta, în iunie, am păţit ceva similar la Tărgovişte, unde drumul spre Veliko Tărnovo era închis pentru reabilitare. Nici picior de poliţist, însă; era într-adevăr indicator de drum închis, dar multe camioane mergeau înainte, aşa că şi noi după ele... până când s-a terminat asfaltul (decopertare). Am întors într-o benzinărie şi am revenit în Tărgovişte. Voiam, totuşi, să ajungem la Veliko Tărnovo... Niciun indicator n-am văzut, în schimb erau multe spre Ruse. Atunci am setat GPS-ul să mă ducă la Veliko Tărnovo pe unde-o şti. Şi am nimerit prin coclauri unde eram numai noi şi maşina, pe drumuri vălurite pe care se puteau încerca suspensii şi anvelope mai bine decât în laboratoare, prin sate unde singurii oameni pe care i-am văzut erau cei de la cârciumă, prin localităţi pe jumătate abandonate... Şi în final am ajuns la Veliko Tărnovo, după vreo 6 ore de condus prin tărâmuri fără nume (pentru noi). Dacă era să mă prindă noaptea pe acolo, fără GPS, chiar că nu ştiu ce făceam. N-am văzut absolut niciun indicator spre Veliko Tărnovo tot drumul, decât atunci când am ieşit pe varianta (spre) Makaza. Aveam şi hartă, numai că nu ne puteam orienta fiindcă mergeam mult prin afara localităţilor şi nu ştiam pe ce drum suntem (ulterior am aflat că am parcurs numai drumuri comunale).

Edited by PSC, 28 July 2015 - 09:54.


#1418
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
@ marcopolo & leelloo, cu ultimele replici sper ca v-ati linistit.  Chiar nu  vreau sa va linistesc eu, da' o fac si pe-asta, daca trebuie.


View PostPSC, on 28 iulie 2015 - 09:29, said:


pe o anumită porţiune natura terenului făcea posibil mersul constant cu maşina scoasă din viteză. Am economisit mult acolo, pe o distanţă de vreo 20 km maşina a mers cu 120 km/h cu motorul la ralanti.
Posted Image   Nu se face asa ceva !


View PostPSC, on 28 iulie 2015 - 09:52, said:

Şi am nimerit prin coclauri unde eram numai noi şi maşina, pe drumuri vălurite pe care se puteau încerca suspensii şi anvelope mai bine decât în laboratoare, prin sate unde singurii oameni pe care i-am văzut erau cei de la cârciumă, prin localităţi pe jumătate abandonate... [...]  mergeam mult prin afara localităţilor şi nu ştiam pe ce drum suntem (ulterior am aflat că am parcurs numai drumuri comunale).
Mie-mi plac drumurile astea.  Mai putin partea cu "drumuri valurite", sa zicem, daca-nteleg eu bine si asfaltul era cu valuri.  Desi... depinde si de "valuri".  Stiu ca nu traim intr-o lume perfecta, asa ca nu ma astept sa gasesc doar asfalt "oglinda".  Nici prin vest nu l-am gasit peste tot.

Edited by Barboso, 28 July 2015 - 10:49.


#1419
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

View Postleelloo, on 27 iulie 2015 - 20:28, said:

iaca ironie, mai suntem si d-astia, fara GPS!.. era o zona unde indicatoarele lipseau cu desavarsire, in toiul noptii, obositi, am ratat ceva undeva si a fost suficient.
Daca mi-ar putea raspunde cineva la intrebare, i-as fi recunoscatoare.. Posted Image
in alta ordine de idei, drumul vechi ar fi mai lung cu cca o ora pt Sithonia, stiu ca e ff bun si mai scurt pt alte destinatii, pt insule... dar drumul vechi prin Sofia e batut de ani de zile si prezinta mai multa siguranta. Am testat Makaza si momentan nu simt nevoia de o alta aventura ca anul trecut, poate anul viitor.

fara ironie, bine ca ai telefon mobil macar. acum gps-ul este mai uzual ca si periuta de dinti cand pleci in vacanta. asa ca hai sa lasam discutiile off ( si un banal print de pe google maps e ok si o minima documentare de nume de localiati pe traseu ).

s-a vorbit de 10000 de ori, prin sofia face sens cand meri in "vest" ( lefkada..etc). drumurile rapide si bune pentru "est "( samotraki, thassos..etc) sunt pe la svilengrad sau makaza . asta pentru conservari . pentru motociclisti e foarte misto komotini.
hai sa fie drumuri bune

@psc - te rog frumos inainte sa postezi din "Condusul fara minte" sa te mai documnetezi. scuza cu " asa m-a invatat instructorul" nu mai tine de mult.

masina nu se scoate din viteza sub nici un motiv.  ABSOLUT nici UNUL ! punct.

Nici nu vrea sa ma gandesc cum ar fi pe Shipka sa dau peste unul cu acealasi "instructor auto" ca tine. no offense, de azi incolo nu mai ai scuza asta. bafta si drumuri bune

Edited by Barboso, 28 July 2015 - 11:06.


#1420
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Inchideti, va rog, subiectul GPS !
Nu vad rostul nici sa "certi" pe cineva ca prefera drumul X in loc de Y, asa ca hai sa nu mai comentam nici asta !
Cand cere sfaturi / pareri pt alegerea rutei e una, cand e hotarat asupra unei rute, indiferent care-i sunt motivele, e altceva.

#1421
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBarboso, on 28 iulie 2015 - 10:47, said:

Posted Image   Nu se face asa ceva !

Mie-mi plac drumurile astea.  Mai putin partea cu "drumuri valurite", sa zicem, daca-nteleg eu bine si asfaltul era cu valuri.  Desi... depinde si de "valuri".  Stiu ca nu traim intr-o lume perfecta, asa ca nu ma astept sa gasesc doar asfalt "oglinda".  Nici prin vest nu l-am gasit peste tot.
Ştiu că nu se face, dar deh... Era drum liber, eram singuri pe drum (zi de miercuri sau joi), şi în plus n-am ţinut-o chiar tot timpul scoasă din viteză, fiindcă la un moment dat accelera. Dar mare parte a drumului aşa am mers.
În epoca de aur a Trabantului, tata, trabantist convins, numai aşa cobora porţiunea dintre Predeal şi Timişul de Sus. Odată stătea prost cu acumulatorul (Trabantul original se alimenta cu 6 V), aşa că a coborât, cu motorul oprit, o parte din serpentine, până a putut-o porni din mers. I-am moştenit Trabantul şi, într-un an de zile, învăţasem să pun frână cu piciorul stâng, în timp ce cu dreptul menţineam constantă accelerarea, căci altfel s-ar fi oprit motorul din cauza carburatorului. Schimbătorul de viteze era la volan...
Da' să fi văzut ce frumos era când se uza un simering de la arborele cotit şi motorul trăgea "aer fals" şi făcea autoaprindere - se accelera singur la ralanti până când se cala... Trebuia să faci frână de motor şi să închizi robinetul de benzină, ca să mai meargă motorul numai cu benzina de pe furtunul rezervorului! Plus acţionarea şocului la pornire...
Am făcut multe manevre aparent imposibile la volan cât am condus Trabantul. Odată am încercat (fiind singur la soacra mea la ţară) să văd dacă mai ştiu să frânez cu stângul, la actuala maşină. Da' de unde: m-am apropiat brusc de parbriz, s-a dus dracu' abilitatea. Atunci m-am potolit.
Unii zic că nu eşti şofer adevărat dacă nu conduci pe autostrada Ventimiglia, pe Drumul Trolilor sau pe drumurile Pelionului. Însă cine ştie să conducă un Trabant, mai ales unul căruia i se poate opri oricând motorul, este şofer bun pe orice maşină.

Valurile de asfalt erau cum erau, însă pe anumite locuri, probabil din cauza cutremurelor sau a alunecărilor de teren, asfaltul avea cocoaşe ca de dromader, pe prima am atins-o uşor cu şasiul. Peisajul era frumos, numai că se apropia de ora 16, plecasem din Varna de la 11 şi încă nu vedeam Veliko Tărnovo.

Edited by PSC, 28 July 2015 - 11:30.


#1422
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBarboso, on 28 iulie 2015 - 11:01, said:

Nu vad rostul nici sa "certi" pe cineva ca prefera drumul X in loc de Y, asa ca hai sa nu mai comentam nici asta !
Total de acord, +1 şi Posted Image
Varianta Makaza este una, varianta Kulata este încă una. Ambele au avantaje şi dezavantaje. Bulgaria este o ţară frumoasă. N-are rost să creăm o dispută ca pe vremuri, metalişti vs. depeşari, cum se spunea. Drumul cel mai scurt, cel mai bun, cel mai rapid este cel pe care-l ştii. Degeaba recomand eu Kulata ca mai bun faţă de Makaza, sau altcineva invers - nu facem decât ca amândoi să-l facem pe novice confuz. Putem veni cu criterii obiective - poliţie mai multă pe una faţă de alta (deşi e cam vag de spus), carosabil reparat pe una spre deosebire de cealaltă, dar chiar şi aşa, drumul trebuie ales în funcţie de cum te(-ai) simţi tu, ca şofer, pe el, nu de cum îmi place mie sau altcuiva. Iar aici, Street View ajută mult, poţi vedea efectiv cum arată drumul din faţa monitorului, poţi păstra imagini cu puncte/zone pe care le consideri dificile sau chiar periculoase etc.

Pentru Kulata pot veni cu argument obiectiv - autostradă de la Sofia la Kulata cât de curând. Dar mă abţin; poate omului nu-i plac autostrăzile sau drumurile drepte, poate vrea să treacă prin localităţi ca să le vadă, poate vrea să meargă pe Makaza fiindcă-i plac drumurile de munte... sau ştiu eu ce alt motiv.
La fel, mi se pare neinspirat criteriul "timp de parcurs" după un anumit prag. Orice GPS dă un timp mediu pentru parcurgerea drumului, dar timpul ăsta poate suferi variaţii mici până la enorme: te opreşti ca să te relaxezi, te abaţi de la drum ca să vizitezi ceva în apropiere (mănăstirea Rila pentru varianta Kulata, satul Arbanasi pentru varianta Makaza), un accident care blochează drumul etc.
E ca şi în muzică: de gustibus...

Deci, reiau ideea lui Barboso: având în vedere că noi cunoaştem ambele variante, să-i îndrumăm pe "boboci" strict obiectiv (număr de km, timp de mers, procentaj aproximativ urban-extraurban etc.).

Edited by PSC, 28 July 2015 - 12:02.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate