Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Plafoniera led cu efect 3d :)

Rss <content:encoded>

Cum faceti cu curierii?
 Psihologia- este o știin5...

Lukașenko anunța ca a i...

Poziționare eficienta senzor...

stereotaxie
 curs desen - sau cum sa inveti si...

Sfat telefon buget 1000-1200 LEI

Cum se inchiriaza mai eficient un...

3 intrebari legate de electroliza...
 Sfat cumparare auto 4500 euro

Setare permisiuni user Linux Mint...

Probleme cu extenderul

drumuri expres...
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
12744 replies to this topic

#1423
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,895
  • Înscris: 17.08.2007
Chiar as fi curios sa stiu ce lucrari mai sunt si cum se mai circula pe Sofia>Kulata dat fiind ca am o rezervare ptr final de august in Lefkada. De exemplu acum 2 ani m-a scos din sarite calitatea asfaltului de la intrarea in Grecia, spart rau de tot.
Anul trecut am fost prin Makaza si desi mi-a placut cele 3 ore petrecute in vama m-au descurajat.

#1424
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,588
  • Înscris: 04.07.2010
Salutare !

Ne-am întors din Thassos aseară târziu.
Am găsit acum puţin timp pentru a citi ce s-a mai scris pe aici şi pentru a posta câteva informaţii care mi se par importante.

Mai întâi să spun că ieri (luni) am trecut vama Makaza în 20 de minute (14.10 - 14.30), în condiţiile în care era o "codiţă" maşini de vreo 200 de metri pe sensul de intrare în Bulgaria şi până în 10 maşini pe sensul spre Grecia.

La OMV Kârgiali erau doar 2-3 maşini la fiecare pompă, iar preţurile nu au diferit semnificativ faţă de data de 20 iulie (0.95 leve - GPL, 2,30 leve - motorina, 2,26 leve CO95 şi 2,51 leve - CO100).

La Giurgiu am stat 20 de minute să plătim taxa de pod (4 leve sau 2 euro), iar la pod semaforul nu funcţionează, se circulă "la paletă". Am trecut din prima, aşteptatul şi trecerea podului ne-au mai "mâncat" încă 20 de minute. Am observat că a fost raşchetat pe mijloc asfaltul pe firul pe care se circulă în partea românească, aşa încât mai sunt doar câteva denivelări mici (cu puţină atenţie nu mai ai şanse să zgârii maşina pe dedesubt).

Am parcurs Bulgaria pe ruta Makaza - centura Starei Zagora - Tulovo - Gurkovo - Veliko Târnovo - Ruse (5 ore şi 10 minute de condus efectiv, în condiţiile în care am fost 2 maşini, iar de la Stara Zagora am respectat strict limita de viteză în dreptul camerelor - radar). Ar mai fi de spus că după Tulovo, la intrarea pe DN6, tot nu a apărut indicator către Gurkovo/Sliven/Burgas, aşa încât ori aveţi ruta setată pe GPS, ori trebuie să fiţi atenţi să nu urcaţi podul spre Măglij. Eu nu am şi nu folosesc GPS, însă eram avizat unde să fac la dreapta ca să intru pe DN6.

Eeeh, şi a venit momentul să spun câteva lucruri referitor la camerele fixe, la care am fost atent cât am putut de mult.

Mai întâi, aş vrea să aduc unele completări referitor la cele 5 camere fixe vechi.
De la sud către nord, prima cameră între autostradă şi Stara Zagora este pe latura de vest a şoselei, exact cum se spune în postul lui @protecties. La fel şi următoarea cameră, cu diferenţa că aceasta se află pe latura de est a şoselei.
La Radanovo limita e de 50km/h, iar camera este în incinta benzinăriei Rompetrol, adică în partea sudică a satului.
La ramificaţia spre Trastenik camera foto e pusă la limitare de 60km/h, nu de 90. În fine, a 5-a cameră este în incinta Lukoil-ului de pe centura Ruse, exact la limitare de 50km/h, adică identic cu ce a scris @protecties.
De data aceasta am observat o presemnalizare suplimentară, adică înainte cu cca. 200 - 300 de metri de cele 5 camere, există câte un indicator pe care este figurată o cameră foto (cu negru pe fond alb), deci oricine are timp să reducă viteza până sub limita legală.

În ce priveşte noile camere foto, stâlpii în formă de "L" pe care sunt montate îmi aduc aminte de jocul copilăriei numit "Spânzurătoarea", aşa încât eu o să le spun "spânzurători".
Bun, acum ar fi de spus că pe fiecare spânzurătoare sunt montate 2 camere în pereche, câte una pe fiecare sens de circulaţie, iar înainte cu cca. 10 - 20 de metri de fiecare cameră se vede unde sunt îngropate în asfalt sârmele care închid "circuitul" inductiv. Nu există excepţie, toate aceste camere noi sunt montate la fel.
Un angajat de la OMV-ul din Polikraişte a asistat la montarea unei perechi de astfel de camere, şi mi-a spus că sunt camere foto radar, dar nu ştia sigur dacă a trecut deja perioada de testare sau nu. Eu m-am înecat ca ţiganu' la mal, în sensul că am respectat cu stricteţe limita de viteză în dreptul fiecărei astfel de camere, dar ultima cameră înainte de Ruse am văzut-o cu întârziere (deja se întunecase) şi am primit un flash de toată frumuseţea.
Mă gândesc că aceste noi camere nu sunt presemnalizate cu acele indicatoare de "cameră foto", aşa încât am speranţa că perioada de testare nu a trecut încă şi nu voi primi amenda acasă. Un alt argument în acest sens ar fi că unii bulgari nici nu luau în seamă aceste noi camere.
În legătură cu localizarea lor, pot spune că sunt 2 astfel de spânzurători pe DN5, între Stara Zagora şi ieşirea spre Tulovo, mai precis pe zona unde DN5 nu mai este drum expres. Ambele sunt amplasate în zone cu limitare de viteză.
Alte 2 spânzurători se află între Bjala şi Ruse, în afara localităţilor, tot în zone cu limitare de viteză, una la cca. 35 de km de Ruse, iar a doua chiar înainte cu vreun kilometru înainte de a intra pe centua Ruse (de la asta am primit flash-ul de care ziceam mai sus).
Între Gurkovo şi Bjala camerele sunt exclusiv în localităţi. La ducere observasem că în Polsko Kosovo nu există spânzurătoare. Acum am descoperit că şi în alte localităţi lipseşte spânzurătoarea. Aşadar puteţi circula ca înainte şi prin Voneşta Voda, Veliko Târnovo şi Bjala, dar cu atenţie la maşinile de pe sens opus, întrucât am văzut 2 echipaje de poliţie între pasul Republika şi Bjala.


Sănătate şi toate cele bune !

#1425
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 249,895
  • Înscris: 08.10.2015

View Postleelloo, on 27 iulie 2015 - 18:20, said:

A mers cineva anul asta, către Sithonia, pe vechiul traseu bulgaresc, din București, prin Sofia? Ceva noutăți, schimbări, probleme pe drum?..
Anul trecut ne.am învârtit în cerc rău de tot via Makaza, ceea ce a produs mult stres și nervi, caci eram în toiul nopții, greu de tot am dat peste 2-3 bulgari care oricum nu pricepeau o boaba de engleza și greu am revenit pe drumul bun..

View Postatupi, on 28 iulie 2015 - 12:07, said:

Chiar as fi curios sa stiu ce lucrari mai sunt si cum se mai circula pe Sofia>Kulata dat fiind ca am o rezervare ptr final de august in Lefkada. De exemplu acum 2 ani m-a scos din sarite calitatea asfaltului de la intrarea in Grecia, spart rau de tot.
Anul trecut am fost prin Makaza si desi mi-a placut cele 3 ore petrecute in vama m-au descurajat.
Voi merge eu, pe 8 august, fix pe traseul ăsta. În intervalul 8-9 august voi scrie deîndată ce voi fi în stare (odihnit şi cu acces la wi-fi) tot ce voi constata.

Edited by PSC, 28 July 2015 - 13:15.


#1426
Coroclender

Coroclender

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 24.01.2008
PSC, trimite informatii despre ruta asta in primele zile, te rog.
Sunt direct interesat, plec pe 12 pe acelasi traseu, si m-ar interesa mai ales iesirea din Bulgaria: ocolire Petrich sau autostrada noua.

Confirm calitatea asfaltului la intrarea in Grecia: anul trecut era nasol.

#1427
NHT

NHT

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 08.08.2006
Multumesc Ovidiu. Inteleg ca la sud de intersectia E85 cu A1 nu sunt camere nici fixe vechi, nici cele noi tip L.
Si inc-o intrebare: sunt vopsite drumurile? Adica sunt potrivite mersului de noapte?

Edited by NHT, 28 July 2015 - 15:30.


#1428
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,226
  • Înscris: 29.11.2001
Ovidiu: multumim pentru info camere.

Referitor la cea de la Trastenik: cand am luat-o eu NU era semnalizata, iar limita de viteza de pe notificarea oficiala este trecuta 90 km/h:

http://forum.softped.../#entry16827431

In poza apare clar viteza pe care o aveam (119), in tidula apare si viteza modificata conform erorii calculate (114):

http://forum.softped...8#entry16830582

#1429
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,588
  • Înscris: 04.07.2010

View PostNHT, on 28 iulie 2015 - 15:16, said:

... Inteleg ca la sud de intersectia E85 cu A1 nu sunt camere nici fixe vechi, nici cele noi tip L.
Si inc-o intrebare: sunt vopsite drumurile? Adica sunt potrivite mersului de noapte?

Da, sunt cât de cât ok pentru mersul noaptea. Chiar dacă marcajul e de multe ori vechi, totuşi eu zic că detectezi uşor axul drumului.
Şi da, de la A1 spre sud poţi să mergi ca-n brânză, la fel ca şi pe DN6 între Gurkovo şi Măglij. Totul e să nu apară vreun echipaj de poliţie, iar pt. asta trebuie să fii atent la eventualele maşini care vin din sens opus. De obicei, românii şi bulgarii dau flash-uri. Atâta doar că noaptea sunt mai puţine maşini care circulă.

Şi noaptea ar mai fi dezavantajul că nu sunt uşor de detectat spânzurătorile. Notează-ţi localităţile dintre Bjala şi Gurkovo unde am văzut că nu sunt spânzurători, ţine seama de cele două localizări aproximative între Ruse şi Volovo (a doua ar fi în dreptul localităţii Obretenik, parcă), iar după Tulovo ai grijă la limitările de viteză până ce DN5 se transformă în drum expres.

Am mai observat ceva, anume că între Bjala şi Gurkovo, în majoritatea satelor unde sunt spânzurători, acestea sunt amplasate aproape de ieşirea sudică a satului. Sunt absolut sigur că aşa e-n Gurkovo, Pchelinovo şi Radanovo, iar pentru restul satelor îi rog pe toţi colegii să verifice şi să posteze informaţii legate de afirmaţia mea bolduită.


LE: Ştiu Tyby, ţin minte şi ce zicea pe ţidulă. Cred că @protecties tot din postarea ta a luat informaţia. Totuşi, ieri am văzut limitare de 60. Nu cred că m-am înşelat, am văzut indicatorul cu camera figurată pe el cam imediat ce văzusem că am intrat pe limitare de 60. Şi zărisem şi "monumentul" ăla din beton aflat la câteva zeci de metri de cameră. E posibil să se fi schimbat situaţia începând din vara asta, intenţia mea nu a fost să contrazic pe cineva, ci să semnalez că s-a produs o schimbare faţă de vechile informaţii.


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 28 July 2015 - 16:16.


#1430
piciul

piciul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 962
  • Înscris: 07.01.2007

View PostPSC, on 28 iulie 2015 - 13:14, said:

Voi merge eu, pe 8 august, fix pe traseul ăsta. În intervalul 8-9 august voi scrie deîndată ce voi fi în stare (odihnit şi cu acces la wi-fi) tot ce voi constata.

Eu zic sa te grabesti ca pe la ora 18 plec si eu tot pe acelasi traseu Posted Image Posted Image Posted Image

#1431
leelloo

leelloo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 22.08.2006
How refreshing! :) mai prefera și altcineva traseul clasic :) mulțam de info, așteptăm feedback atunci când veți putea. Vacante frumoase și drumuri bune tuturor!

#1432
kayman

kayman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,802
  • Înscris: 22.01.2008
Cum spuneam, la 2-3 camere atarnau firele din stalp, la una era un echipaj care monta o cutie, sub alta statea politia cu radarul.... deci sansele sunt mari sa nu fie inca functionale.

#1433
doruletz75

doruletz75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 15.07.2007

View PostOvidiuNS, on 28 iulie 2015 - 12:56, said:

Salutare !

Ne-am întors din Thassos aseară târziu.
Am găsit acum puţin timp pentru a citi ce s-a mai scris pe aici şi pentru a posta câteva informaţii care mi se par importante.

Mai întâi să spun că ieri (luni) am trecut vama Makaza în 20 de minute (14.10 - 14.30), în condiţiile în care era o "codiţă" maşini de vreo 200 de metri pe sensul de intrare în Bulgaria şi până în 10 maşini pe sensul spre Grecia.

La OMV Kârgiali erau doar 2-3 maşini la fiecare pompă, iar preţurile nu au diferit semnificativ faţă de data de 20 iulie (0.95 leve - GPL, 2,30 leve - motorina, 2,26 leve CO95 şi 2,51 leve - CO100).

La Giurgiu am stat 20 de minute să plătim taxa de pod (4 leve sau 2 euro), iar la pod semaforul nu funcţionează, se circulă "la paletă". Am trecut din prima, aşteptatul şi trecerea podului ne-au mai "mâncat" încă 20 de minute. Am observat că a fost raşchetat pe mijloc asfaltul pe firul pe care se circulă în partea românească, aşa încât mai sunt doar câteva denivelări mici (cu puţină atenţie nu mai ai şanse să zgârii maşina pe dedesubt).

Am parcurs Bulgaria pe ruta Makaza - centura Starei Zagora - Tulovo - Gurkovo - Veliko Târnovo - Ruse (5 ore şi 10 minute de condus efectiv, în condiţiile în care am fost 2 maşini, iar de la Stara Zagora am respectat strict limita de viteză în dreptul camerelor - radar). Ar mai fi de spus că după Tulovo, la intrarea pe DN6, tot nu a apărut indicator către Gurkovo/Sliven/Burgas, aşa încât ori aveţi ruta setată pe GPS, ori trebuie să fiţi atenţi să nu urcaţi podul spre Măglij. Eu nu am şi nu folosesc GPS, însă eram avizat unde să fac la dreapta ca să intru pe DN6.

Eeeh, şi a venit momentul să spun câteva lucruri referitor la camerele fixe, la care am fost atent cât am putut de mult.

Mai întâi, aş vrea să aduc unele completări referitor la cele 5 camere fixe vechi.
De la sud către nord, prima cameră între autostradă şi Stara Zagora este pe latura de vest a şoselei, exact cum se spune în postul lui @protecties. La fel şi următoarea cameră, cu diferenţa că aceasta se află pe latura de est a şoselei.
La Radanovo limita e de 50km/h, iar camera este în incinta benzinăriei Rompetrol, adică în partea sudică a satului.
La ramificaţia spre Trastenik camera foto e pusă la limitare de 60km/h, nu de 90. În fine, a 5-a cameră este în incinta Lukoil-ului de pe centura Ruse, exact la limitare de 50km/h, adică identic cu ce a scris @protecties.
De data aceasta am observat o presemnalizare suplimentară, adică înainte cu cca. 200 - 300 de metri de cele 5 camere, există câte un indicator pe care este figurată o cameră foto (cu negru pe fond alb), deci oricine are timp să reducă viteza până sub limita legală.

În ce priveşte noile camere foto, stâlpii în formă de "L" pe care sunt montate îmi aduc aminte de jocul copilăriei numit "Spânzurătoarea", aşa încât eu o să le spun "spânzurători".
Bun, acum ar fi de spus că pe fiecare spânzurătoare sunt montate 2 camere în pereche, câte una pe fiecare sens de circulaţie, iar înainte cu cca. 10 - 20 de metri de fiecare cameră se vede unde sunt îngropate în asfalt sârmele care închid "circuitul" inductiv. Nu există excepţie, toate aceste camere noi sunt montate la fel.
Un angajat de la OMV-ul din Polikraişte a asistat la montarea unei perechi de astfel de camere, şi mi-a spus că sunt camere foto radar, dar nu ştia sigur dacă a trecut deja perioada de testare sau nu. Eu m-am înecat ca ţiganu' la mal, în sensul că am respectat cu stricteţe limita de viteză în dreptul fiecărei astfel de camere, dar ultima cameră înainte de Ruse am văzut-o cu întârziere (deja se întunecase) şi am primit un flash de toată frumuseţea.
Mă gândesc că aceste noi camere nu sunt presemnalizate cu acele indicatoare de "cameră foto", aşa încât am speranţa că perioada de testare nu a trecut încă şi nu voi primi amenda acasă. Un alt argument în acest sens ar fi că unii bulgari nici nu luau în seamă aceste noi camere.
În legătură cu localizarea lor, pot spune că sunt 2 astfel de spânzurători pe DN5, între Stara Zagora şi ieşirea spre Tulovo, mai precis pe zona unde DN5 nu mai este drum expres. Ambele sunt amplasate în zone cu limitare de viteză.
Alte 2 spânzurători se află între Bjala şi Ruse, în afara localităţilor, tot în zone cu limitare de viteză, una la cca. 35 de km de Ruse, iar a doua chiar înainte cu vreun kilometru înainte de a intra pe centua Ruse (de la asta am primit flash-ul de care ziceam mai sus).
Între Gurkovo şi Bjala camerele sunt exclusiv în localităţi. La ducere observasem că în Polsko Kosovo nu există spânzurătoare. Acum am descoperit că şi în alte localităţi lipseşte spânzurătoarea. Aşadar puteţi circula ca înainte şi prin Voneşta Voda, Veliko Târnovo şi Bjala, dar cu atenţie la maşinile de pe sens opus, întrucât am văzut 2 echipaje de poliţie între pasul Republika şi Bjala.


Sănătate şi toate cele bune !


Pentru evitarea amenzilor va recomand demontarea placutelor numere spate Posted Image)

Edited by doruletz75, 28 July 2015 - 17:56.


#1434
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,081
  • Înscris: 24.01.2008
Si ce facem cu astea ?

Quote

Raspunderea contraventionala
[...]
Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
[...]
d)6 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:
[...]
4) conducerea unui vehicul inmatriculat sau inregistrat care nu are montata una din placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;
Le suporti tu ?

Edited by Barboso, 28 July 2015 - 18:32.


#1435
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,895
  • Înscris: 17.08.2007

View Postdoruletz75, on 28 iulie 2015 - 17:55, said:



Pentru evitarea amenzilor va recomand demontarea placutelor numere spate Posted Image)
Îți doresc să ajungi să trăiești în Elveția să zicem.

#1436
doruletz75

doruletz75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 15.07.2007
Era o mica gluma , voi o luati cum credeti . Daca chiar doream sa pacalesc acele camere imi aplicam o folie speciala dar repet am glumit , nu mai fiti asa seriosi si bucurati-va de concedi ca nu mai este mult si trece vara Posted Image

Edited by doruletz75, 28 July 2015 - 21:27.


#1437
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,081
  • Înscris: 24.01.2008
La ce-ntrebari am vazut ca pun unii pe forum, ma tem ca respectivii, daca-ti vad gluma, ar putea s-o ia in serios.  Asa ca prefer sa le arat si la ce se expun.   ;)

#1438
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,588
  • Înscris: 04.07.2010

View Postdoruletz75, on 28 iulie 2015 - 17:55, said:

Pentru evitarea amenzilor va recomand demontarea placutelor numere spate Posted Image)

Clar era o glumă ...

Totuşi, stau şi mă gândesc că pentru a evita camerele de pe spânzurători ar trebui să acoperim plăcuţele din faţă, pt. că pe astea le pozează (şi ultima frază tot o glumă este).


Sănătate şi tcb !

#1439
doruletz75

doruletz75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 15.07.2007
Din experienta de la noi camerele de vignete iti scaneaza numarul fata iar cele pt viteza numerele spate dupa ce treci prin zenzori amplasati in asfalt ( a se vedea camerele de pe DN 1 si cele montate ilegal cu ceva timp in urma in multe localitati si intre timp desfintate ) cele din urma nu aveau senzori in asfalt si puteau fi depistate si cu detector radar in banda K .

#1440
mrc_laurentiu

mrc_laurentiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 08.05.2008
Se pare ca vineri se va deschide oficial Lot-ul 4 de autostrada Sandanski - Kulata.
Cu ocazia asta vom scapa de ocolirea prin Petrich.

ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice Lilyana Pavlova - http://www.focus-new...-am-struma.html

Eu o sa plec miercurea viitoare pe traseul Sofia - Kulata, va tin la curent cu stadiul lucrarilor.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate