Masina electrica e aici!
Last Updated: Oct 15 2011 20:46, Started by
Huck_
, Mar 27 2009 19:27
·
0
#37
Posted 03 April 2009 - 20:38
Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura.
Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit. |
#38
Posted 03 April 2009 - 21:51
Mig VWFan, on Apr 3 2009, 21:38, said: Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura. Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit. se poate aranja din soft ca chiar si in conditiile in care bateria e full motorul sa mearga la maxim 75% si in felul asta performantele vor fi predictibile si relativ liniare... si ca vorbeam de baterii si incarcarea lor, eu cred ca se va schimba dramatic modelul de business... adica s-ar putea ca tu sa nu-ti cumperi bateria necesara ci pur si simplu sa platesti un abonament lunar si in baza acelui abonament cineva sa-ti lase bateria l apoarta sau eventual tu sa o poti schimba la o statie specializata... cu alte cuvinte nu platesti pentru baterie ci pentru capacitatea necesara si asta o faci lunar... mergi mai mult automat vei plati mai mult dar daca estimezi un necesar de 2000 km/luna atunci platesti un abonament care sa-ti permita sa cumperi respectiva capacitate... cu alte cuvinte, daca bateria pe care o primesti nu are parametrii necesari e problema celui care ti-o da si nu a ta, tu poate ai disconfortul de a schimba mai des bateriile dar de platit platesti la fel.... clar va trebui sa se redeseneze tot modelul acestei afaceri (ma refer la industria auto)... |
#39
Posted 04 April 2009 - 00:49
Cel mai bun sistem e ca la butelii, distribuitorul se ocupă de tot.
|
#40
Posted 04 April 2009 - 00:59
Acum am vazut raspunsul asta. Desi partial am raspuns mai devreme, mai sunt cateva detalii de adaugat.
Mig VWFan said: BMW 535d , 286 CP, consum mixt 6,7 l/100 km, 200 km costa ... 9,97 euro , eu am spus 10 , cu bataie ... BMWul de care vorbeste nu are performante care pot fi considerate astazi demne de un sedan sport premium. 0-100 in 5.5 secunde nu se pot obtine decat cu un motor V8, si ele consuma mult. E putin probabil ca sa faci plinul intr-un sedan V8 astazi cu mai putin de 40 de dolari, iar un plin nu va ajunge pentru mai multi kilometri decat autonomia Teslei (cea folosita in calcule, cu bateria de capacitate medie: 230 de mile, 370 de km). Mig VWFan said: Asta nu mai cred, aprox 35 l /suta ??? doar nu mergi numai in liniute 270 km ce naiba... Nu, am facut o greseala tot convertind unitatile. Autonomia la GranTurismo este de 515 km, pentru ca are ditamai rezervorul. Consumul mediu l-am luat de pe Yahoo Auto, vezi la "Combined Fuel Economy": http://autos.yahoo.c...rte_base-specs/ 14 mpg inseamna aprox 16.5 litri la suta - asta este consumul mediu mixt la GranTurismo. Mig VWFan said: Pleci de la ideea cat se poate de falsa ca pentru a incarca intr-o baterie 60 kw/h consumi fix 60 kw/h , am vaga banuiala ca la incarcarea unei baterii randamentul e undeva pe la 20 % . Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers In realitate pierderile la incarcarea unei baterii sunt sub 5%. Mig VWFan said: Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura. Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit. In general bateriile auto noi, cele pentru hibride, sunt protejate sa nu se descarce peste 80%, pentru a se mari durata de viata a bateriilor. Dar cata vreme bateria nu este 80% descarcata se poate folosi toata puterea motorului. |
#41
Posted 04 April 2009 - 13:27
Huck_, on Apr 4 2009, 00:59, said: BMWul de care vorbeste nu are performante care pot fi considerate astazi demne de un sedan sport premium. Nu mai caut acum dar din ce tin minte sedanul respectiv atinge 100 km/h in 6,6 sec. , eu cred ca poate fi considerat sport, nu ? Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers De multe ori bunul simt e mai aproape de realitate decat calculul gresit al unui tehnician, si tu ai gresit destul pana acum . Ma refer de ex la incarcarea unui amarat de telefon cu baterie pe litiu, se incinge incarcatorul si bateria destul de tare , la o baterie de cateva mii de ori mai puternica banuiesc ca si pierderile de caldura sunt proportionale, poate nu randament de 20 % cum am spus dar max 50% ar fi mai real. In general bateriile auto noi, cele pentru hibride, sunt protejate sa nu se descarce peste 80%, pentru a se mari durata de viata a bateriilor. Deci aia 60 kw vor fi cam 48 In plus mai vad o problema IARNA Sunt sigur ca performantele trambitate de producator sunt masurate in conditii ideale de temperatura. Nu cred ca e un secret pentru nimeni ca iarna e dusmanul de moarte al bateriilor, la -15 -20 grd celsius performantele unei baterii sunt reduse cel putin la jumatate. |
#42
Posted 04 April 2009 - 20:43
Huck_, on Apr 4 2009, 01:59, said: Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers In realitate pierderile la incarcarea unei baterii sunt sub 5%. Nu stiu ce pregatire tehnica ai tu, dar faci multe erori elementare. Daca ai impresia ca masina asta cu baterii de vreo 60 si ceva de kWh e una sport te inseli. Pur si simplu e f. putin probabil sa poti face mai multe reprize de accelerari din alea de vreo 5 s la suta ca iti iau foc bateriile. Pana la urma e vorba de putere si bateriile alea sunt prea slabe. Cum ti-am mai spus nu stiu ce metoda de calcul au facut consumul ei de energie dar pute tare a marketing. |
#43
Posted 04 April 2009 - 21:09
Nu stiu daca cineva a avut curiozitatea sa studieze principiul de functionare al lui GM EV1 , acolo masina electrica , dar avea neajunsuri , bateriile se incalzeau foarte mult , incat era nevoie de climatizare pe toata durata procesului de incarcare (AC-ul masinii directiona aer rece pe pachetele de acumulator) , hibridele sau electricele de azi au la fel , nevoie de racire , doar ca este de ajuns un ventilator puternic , fara climatizare sau alte minuni .
Iar orice baterie care este descarcata foarte repede , se incinge mult peste limitele sale , lucru asta puteti sa il observati la telefoanele mobile cu bateria tip capac spate unde se simte cel mai bine caldura degajata (vezi Samsung D500/D600/E720) . Un articol de pe internet spunea ca viitorul consta in condensatori si nu in acumulatori , acestia permitand o incarcare si descarcare rapida . Eu zic ca in doua zeci de ani o sa prindem sa vedem masini electrice pe strazile noastre , cum vedem acum hibrizi . AICI puteti vedea sistemul de racire de la acumulatorul de tractiune al lui Prius 2004-2009. Edited by connectorxp, 04 April 2009 - 21:13. |
#44
Posted 06 April 2009 - 22:44
Boys, v-am mai zis ca va entuziasmati degeaba cu bateriile.
Nu vor reprezenta sistemul de alimentare al viitorului. Energia trebuie stocata sau PRODUSA in alt mod pentru ca electricele sa aibe un viitor. N-o sa schimbe nimeni bateriile sale noi cu unele uzate la benzinarie in 5 minute. Ca sa nu mai vorbim de compatibilitati. Iar cu incarcatul e durere, ce sa o mai dam cotita. Dar mai ales n-o sa vedeti decat modele experimentale daca tehnologia nu se poate aplica la tonaje mari. Iar aici chiar n-aveti ce sa mai comentati, ca bateriile n-au nici o sansa la transportul adevarat. Si cu toata dorinta unora fierbinte, n-or sa aibe sanse nici in viitorii cativa ani... Deci pe bune, cautati solutii adevarate daca vreti intr-adevar sa faceti o treaba serioasa, nu mai pierdeti timpul cu tehnologii esuate din nastere |
#45
Posted 07 April 2009 - 00:59
Tu ești un troll. De ce să o produci în alt mod când oricum ieși mult mai ieftin ca pe benzină? Ce compatibilităti nene, la butelii ai incompatibilități cu aragazul? O să fie un slot și o tensiune stas, probabil diferența va fi dată doar de capacitate. Tonajele mari chiar nu ne interesează, pentru alea există trenuri. Ce soluții adevărate să căutăm, motorul cu randament supraunitar al vizionarilor vrăjitori specialiști în știința OTV?
|
#46
Posted 07 April 2009 - 01:54
Bun ! Americanul a gasit alternativa petrolului: bateriile. Romanul a gasit solutia incarcarii rapide: le dam pe cele descarcate la schimb cu unele deja incarcate, ca pe butelii. Dar trebuie sa mai gasim o solutie la problema mea:
PE MINE CINE MA AJUTA SA DESCARC SI SA INCARC 15-20-30 BATERII A CATE 20kg BUCATA DIN PORTBAGAJ, DE SUB MASINA, BANCHETA SPATE, SAU PE UNDE OR MAI FI BAGATE, CA IO UNU SUNT CAM SLABUT SI N-AM CHEF SA-MI PARAIE OASELE CA LA MATZA FACAND MANEVRA ASTA LA FIECARE 200-300 KM ? Edited by dan84, 07 April 2009 - 01:56. |
|
#47
Posted 07 April 2009 - 05:48
domnul_ionescu, on Apr 7 2009, 02:59, said: De ce să o produci în alt mod când oricum ie?i mult mai ieftin ca pe benzină? Acum da. Nu uita insa ca solutia asta se vrea una care sa functioneze si muuuuult dupa ce s-a cam gata cu petrolul. Energia electrica din ce o produci? Pe moment, cam tot din petrol si derivatele lui. Deci nu te lua in bete degeaba cu @flaviand pe tema asta. Ce compatibilităti nene, la butelii ai incompatibilită?i cu aragazul? O să fie un slot ?i o tensiune stas, probabil diferen?a va fi dată doar de capacitate. Ei nu ma innebuni! Tot asa cum ai x tipuri de carduri de memorie, y tipuri de stechere, tensiuni si frecvente de alimentare diferite si multe altele. Nu ti-ar place sa te duci cu masina undeva si sa te trezesti ca bateriile lor nu sunt compatibile cu modelul tau, nu? Ca sa nu mai vorbim ca s-ar putea sa gasesti etichete de-alea misto gen "for eastern europe and asia only" pentru ca sunt facute cu alte standarde decat pentru tara de origine. Bateriile ar trebui sa aiba aceleasi dimensiuni exterioare si acelasi sistem de prindere ca sa se poata fi interschimbabile in conditii de siguranta si mai ales AUTOMATIZAT (asta ca sa-i dam sperante si lui Dan84 cu intrebarea lui). Tonajele mari chiar nu ne interesează, pentru alea există trenuri. Well, sunt sigur ca o sa-ti cari mobila in spate de la gara pana la tine acasa! Good luck! Edited by buntzi, 07 April 2009 - 05:55. |
#48
Posted 07 April 2009 - 08:03
dan84, bateriile vor avea sistem de rulaj și vor fi cărate cu chestii gen alea cu care se cară marfă la magazine. Poate chiar va fi o perosnă care face treaba asta, e ultima problemă.
buntzi, o mică parte din energia electrică se face din petrol, majoritatea vine din cărbune+nuclear+hidro+gaz metan (care nu e derivat din petrol). Evident că va fi ca la butelii și nu ca la carduri, cardurile sunt chestii care le iei cu banii de buzunar, nu și bateriile de mașină. Cum era ca Rompetrol să aibe butelii numai de ei făcute? Mobila de acasă am cărat-o cu Dacia papuc, dar există și camioane electrice dacă e pănă acolo, chiar am impresia că DHL a comandat 100 de bucăți, dacă nu mă înșel, trebuie să caut. |
#49
Posted 07 April 2009 - 09:35
cipaul, on Apr 3 2009, 19:01, said: Eu cred totusi ca aici gresesti. Din contra incarcarea acasa se va face de obicei cand nu este consum nici macar pt. AC si se echilibreaza consumul din retea. La un moment dat francezi pompau apa noaptea din diverse baraje in amonte pt. ca nu aveau ce face cu electricitatea. In plus nu sunt chiar asa multi cu case la dispozitie. Alt aspect pe care nu l-am amintit pana acum este ca perioada de sarcina redusa a retelei este totusi necesara, fiind momentul in care se pot executa diverse lucrari de intretinere care necesita deconectarea unor elemente majore - de exemplu inlocuiri de transformatoare mari. In aceasi idee, ce se intampla cand cade un punct mai mare (lucru care s-a intamplat cam in fiecare vara in Bucuresti)? Imagineaza-ti un cartier intreg in care un sfert din masini nu mai pot pleca deloc, iar alt sfert pleaca ignorand ca de fapt nu au suficient curent si raman blocati in trafic. |
#50
Posted 07 April 2009 - 10:51
absolut de acord. am spus-o si eu de multe ori.
in plus ar mai fi faptul ca hotii astia vor scumpi instant si constant curentul pana la limita maxima a profitului. ceea ce va insemna ca absolut toate produsele si serviciile se vor scumpi in draci, falimente peste falimente, somaj, saracie, frig, foamete si mizerie. asta pt cativa lei economie la suta de km. sunt sigur ca asta a si fost motivul pt care nu s-a incurajat nici cercetarea si nici productia de masa a masinilor electrice. probabil au invatat (sau ar fi trebuit!) din marele rau care s-a numit motorina pt plimbat poporul. program care a fost mic copil pe langa ce va fi daca ia avant curent pt plimbat poporul am mai spus-o, NU MANANCI UNDE TE CATCH! |
#51
Posted 07 April 2009 - 11:01
daca am casa (sau se poate si la bloc daca se inteleg locatarii), iau panouri solare (pe care le voi folosi si pt casa/ap.) si inca o baterie cat capacitatea masinii. care va depozita curentul sa fie valabil si cand afara nu e soare. O masina ca aia are autonomie 200-300 km ? Pai nu toti mergem 100-200 km prin oras in fiecare zi. Asa ca o incarc o data la 1 sapt sau chiar 2-3 , depinde. Cade transformatorul in cartier ? Nu-i nimic, am mereu curent in bateria imobila. Nu am?, pai nu-i nimic, atata timp cat nu las bateria masinii incarcata la minim, nerecomandat. chiar daca mai are 10-20 km autonomie, e suficient in cazuri deosebite sa ajung in alta zona sa incarc de acolo.
|
|
#52
Posted 07 April 2009 - 11:36
si asta suna frumos.
iar panourile solare se vor ieftini odata cu productia in masa. dupa care se vor scumpi la loc. stiti de ce... economie se face doar doar daca esti in contra timp cu trendul. daca te conformezi trendului doar imbogatesti pe altii. valabil la absolut orice. |
#53
Posted 07 April 2009 - 12:52
undercoverbrother, on Apr 7 2009, 12:36, said: economie se face doar doar daca esti in contra timp cu trendul. daca te conformezi trendului doar imbogatesti pe altii. valabil la absolut orice. Cit de adevarat! Mi-aduc aminte ce explozie a preturilor la alimente a generat decizia UE de a adauga bio-diesel in motorina. |
#54
Posted 07 April 2009 - 20:12
cornel001, on Apr 7 2009, 12:01, said: daca am casa (sau se poate si la bloc daca se inteleg locatarii), iau panouri solare (pe care le voi folosi si pt casa/ap.) si inca o baterie cat capacitatea masinii. care va depozita curentul sa fie valabil si cand afara nu e soare. Cea mai buna solutie este sa-ti cumperi un teren la munte unde ai un rau in apropiere si faci ceva de genul asta: http://www.lpelectri...e_ev_ro.html#ac Iti cumperi o masina electrica, dar acum apare o alta problema: cand vrei sa te duci la oras sau mai departe, mai poti sa ajungi pana nu se termina bateriile? Attached FilesEdited by dan84, 07 April 2009 - 20:21. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users