Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#73
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Cata naivitate domnule x, cata naivitate.

Mda, nu bagati in seama pe aia care va deschid ochii. Care incearca sa va arate ca toate astea sunt povesti si ca masinile electrice pe baterii sunt si vor ramane un vis. Din n motive, unul mai tare ca altul. Cu cifre, cu calcule si cu exemple.

Hai mai bine sa visam cai verzi pe pereti. Mai bine sa cascam gura la marketingul de la Tesla care ne promit minunatzia aia de masinuta de vreo 5 ani. Si abia de cateva luni au inceput sa scoata cu chiu cu vai primele exemplare. Iar acum vin cu alte idei cretze, cu sedane si cu previzuni despre baterii la 15.000 usd in 10 ani.

Pai n-o sa se intample fratilor, n-ati priceput ? In primul rand daca zice Tesla 10 ani, de obicei trebuie sa citim 20. Ca dupa milioane pompate in cercetare si n "relansari" si amanari in ultimii 3 ani, abia a ajuns sa livreze cateva bucati la finalul lui 2008.

Apoi de petrol vad ca uitati mereu. Ca se cam termina, ca se cam scumpeste cand o incepe iar consumul dupa criza. Si fara petrol nema infrastructura. Nema litiu, nema otel ieftin si titan sau ce mai trebuie ca sa construiesti minunatiile alea de baterii care-s scumpe si acuma. Apoi de dolar si criza asta economica iar preferam sa ne facem ca totul e roz, cand producatorii auto is in prag de faliment si nimeni nu mai cumpara nici masini ieftine.

Mai baieti, hai putin bun simt, ca nu suntem la gradinita citind despre alba ca zapada. Solutii exista, dar bateriile nu sunt viitorul. Pur si simplu stocarea de genul asta nu este rentabila. De nici o culoare. Raspunsurile stau in alta parte... :)

Edited by flaviand, 09 April 2009 - 08:35.


#74
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Ultima solutie, alta revolutie! Dar una reala de data asta... :)

Iar cu bateriile n-am zis ca iti arzi prizele cu 2000W la o incarcare "normala" de 8 ore ca sa mergi 60km a doua zi. Am zis ca ti le-ai arde in cazul unei incarcari rapide de 1 ora cum sperau unii. Ca sa incarci intr-o ora e ca si cum ai baga 7 resouri in acelasi timp in aceeasi priza timp de o ora si atunci garantat o pui de un mic incendiu daca nu sare siguranta :)

In rest, n-ai decat sa-ti cumperi din partea mea. Eu nu m-am legat de stabilitatea sau aspectul masinii ci doar de partea practica. Ah, si cei 50-60 de km poti sa-i speri in conditii normale. Daca ai pleca maine dimineata la -10 grade la ora 7 cand inca e noapte, ai pus-o in fericire. Numai temperatura si reduce deja puterea baterie la jumatate. Dupa ce dai drumul la caldura si pornesti farurile, probabil o sa faci maxim 10-20km cu ea :)

Asta in conditiile in care ai incarcat-o toata noaptea si nu sta afara de cateva zile, ca altfel posibil sa nu ajungi nici la coltul strazii de ea. La fel de posibil ca dupa 8 ore de stat in parcare la servici la -5 grade si cu bateriile mai bine de jumate consumate la drumul de dimineata, seara la pornire o sa vezi brusc pe display: Low Battery .. beep.. beep...beep... ;)

Si inca o chestie: stai la casa si ai garaj propriu sau vrei sa tragi prelungitoare pana in parcarea blocului ? :D

Mai copii, sa ne intelegem. E minunat ca se incearca si se cauta solutii, dar va rog eu sa nu fim naivi si sa punem botul la orice stire bombastica. Aia din presa is de multe ori mai prosti decat prevede legea si nu trebuie luat de bun chiar tot ce scriu. Daca ne-am pune cu adevarat capul, in 5 ani am temina tot litiul de pe planeta si am inlocui probabil 2% din autoturismele actuale cu petrol existente. Hai sa zicem ca o punem de o foamete globala, cultivam tot ce prindem teren agricol si mai scoatem 3% biodiesel sau alte magarii. Mai ramane acolo, un 95% autoturisme bazate pe combustibili fosili. La transporturi, o sa suplimentam trenurile electrice, mai facem niste nave nucleare, hai sa zicem ca aranjam si acolo cu chiu cu vai de un 10% si mai raman "doar" 90% care merg cu petrol. Ce mai, o nimica toata pentru noi, avand in vedere ca in 10 ani productia de petrol posibil sa scada la jumatate.

Deci eu asta va rog: sa vedem un pic lucrurile in fata si sa nu ne mai ascundem dupa deget, prezentand cu entuziasm solutiile false anuntate cu atata tam-tam in media. Ca acum chiar nu e momentul sa ne pierdem capul... ;)

#75
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Nici eu nu cred ca masinile electrice vor fi aici prea curind. Dincolo de considerentele prezentate de flaviand, mai sint si altele:
- producatorii auto au dovedit deja ca nu vor cu adevarat masini electrice, nici macar atunci cind sint obligati. Cazul EV1 este foarte relevant in acest sens. Hibridele care se produc acum sint pentru a ajuta la imagea verde si media de CO2 a modelelor produse (spre exemplu Toyota are Yaris, Aygo si bineinteles Prius, vehicule cu emisii mici de CO2).
- guvernele (cel putin in Europa) vor pierde bani seriosi din accizele la petrol care nu vor mai fi colectate. Accizele astea sint o sursa importanta de venituri si facil de incasat pentru ca statul nu face eforturi sa colecteze acesti bani. Practic vin singuri.
- pretul le face atractive doar pentru vedete care vor sa pozeze in ecologiste. Cazul Mihaelei Radulescu care si-a luat Prius, dar merge cu Cayenne e relevant.

Pe de alta parte apreciez efortul unor producatori precum Tesla sau ZAP care pariaza in continuare pe cartea electrica.

View Postflaviand, on Apr 9 2009, 12:08, said:

La fel de posibil ca dupa 8 ore de stat in parcare la servici la -5 grade si cu bateriile mai bine de jumate consumate la drumul de dimineata, seara la pornire o sa vezi brusc pe display: Low Battery .. beep.. beep...beep... ;)

Bateriile cu Ni si Li au performante proaste la temperaturi mici. Asta am experimentat deja. Noroc cu bateriile cu plumb care merg la temperaturi mai joase.

#76
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004

View Postundesignus, on Apr 9 2009, 12:44, said:

- guvernele (cel putin in Europa) vor pierde bani seriosi din accizele la petrol care nu vor mai fi colectate. Accizele astea sint o sursa importanta de venituri si facil de incasat pentru ca statul nu face eforturi sa colecteze acesti bani. Practic vin singuri.

Nu e greu sa puna taxa pe baterii , gen cum e "Timbrul verde" pe bunurile electrice , cumperi vehicul electric , dai taxa de "mediu" , pentru bateriile utilizate .
Doar sa auda actuala guvernare , ca nu e greu de gasit solutia :) .

#77
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Nici eu nu-mi fac griji ca or sa ramina guvernele fara bani la buget in lipsa accizelor pe combustibili fosili :) Vorba aia, exista si taxa pe scaun, de ce n-ar exista o taxa de poluare pentru reciclarea bateriilor...

Daca flaviand are dreptate cu calculele lui (sau ale cui or fi) e clar ca solutia masinilor cu baterii are mult prea multe neajunsuri ca sa fie o solutie de viitor, cel putin una pentru transportul global. Asa, ca unii pentru care banii nu sunt o problema or sa gaseasca ca e cool sa ai o Tesla s - asta n-o sa faca o mare diferenta...

#78
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,172
  • Înscris: 15.10.2006

View PostIoanides001, on Apr 9 2009, 14:31, said:

Nici eu nu-mi fac griji ca or sa ramina guvernele fara bani la buget in lipsa accizelor pe combustibili fosili :) Vorba aia, exista si taxa pe scaun, de ce n-ar exista o taxa de poluare pentru reciclarea bateriilor...

Daca flaviand are dreptate cu calculele lui (sau ale cui or fi) e clar ca solutia masinilor cu baterii are mult prea multe neajunsuri ca sa fie o solutie de viitor, cel putin una pentru transportul global. Asa, ca unii pentru care banii nu sunt o problema or sa gaseasca ca e cool sa ai o Tesla s - asta n-o sa faca o mare diferenta...

El are dreptate cu "apa drept combustibil"  :lol:
Prin ani '60 la fel se credea ca se pot alimenta masinile.

Sunt cel putin 10 producatori auto (Mitshubishi, BMW, VW, Nissan, GM, Renault, Peugeot, etc) care au in dezvoltare masini pur electrice. Primul o si produce.
Asta inseamna investitii de vreo 20...40 miliarde dolari.
Chiar or fi toti fraieri?

#79
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Nu-s fraieri. E chestie de marketing. Noua moda care da bine la public e sa ai si o masina "verde" in galerie. Care e verde din parti, ca la cat costa o baterie din aia iti poti imagina cata risipa de energie se face pentru producerea ei. Dar nah, prostii pun botul, cate o vedeta cu fitze mai scoate si banul din buzunar si asta e.

Solutia nu e falsa pentru ca masinile alea nu se pot construi. Se pot face chiar cateva mii de bucati bine mersi pana sa-si dea seama si unii mai grei de cap ca nu-s viabile dpdv energetic, resurse, exploatare si alte o mie de chestii.

Si cu ce ma incalzeste ca maxim 2-3% din gigeii care polueaza azi planeta arzand petrolul si-au tras electrica ? E o chestie de fite si atat. Aifonu trebuie sa se asorteaze cu un "lecedeu" si cu o masina electrica, ca asta-i ultima moda domnule. Ok, inteleg povestea asta, fiecare face ce vrea cu banii lui pana la urma.

Dar n-o mai dati in vrajeli ca au gasit acum masinile cu baterii solutia minune care va salva maine planeta de poluare si gata am scapat de petrol. Ca astea-s abureli de adormit copii. Si stiu ca io-s acuma ala rau care tocmai v-a spus ca mos craciun de fapt nu exista. Si ca nici parintii nu mai au bani de cadouri... deh, e criza peste tot. Credeam ca totusi suntem oameni mari aici, care avem taria sa recunoastem un adevar, sa pricepem o treaba si sa nu ne mai incapatanam aiurea fara argumente cand stim ca nu avem dreptate.

Iar cei care o tin sus si tare cu costurile, sa faca o socoteala scurta cu diferenta de pret la achizitionarea unei hibride si economia pe care o realizeaza in durata medie de utilizare fata de o masina asemanatoare cu un motor diesel economic. Ai, puneti mana sa va vad, ca eu am calculat destul deja...

Singura chestie pozitiva in treaba asta este intr-adevar obisnuirea omului cu ideea de electrica. Cu idea ca se poate si altfel. Iar Tesla si altii care au pompat bani serios in cercetare pe tema asta sunt convins ca or sa obtina si chestii pozitive din cercetarea aia. Pentru viitoarele si adevaratele generatii de electrice, care nu vor fi bazate pe baterii ;)

#80
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
http://www.tomshardw...ngine,7517.html
Bill Gates Patents Plasma Injector, for Your Car
As the patent states, the electromagnetic engine "converts mechanical energy of a piston to and from electrical energy during each piston cycle."

Edited by cornel001, 10 April 2009 - 20:16.


#81
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Mai flaviand ! Te lupti cu morile de vant? Lasa-i ma sa creada ce vor. Vedeti fratilor ca se pot importa masini electrice din China pe la vreo 16000 de euro si se poate circula legal cu ele. Au mai fost cateva firme in Bucuresti care vindeau asemenea masini acum vreo 2 ani. De fapt ar trebui sa scriu "vindeau" ca de fapt nu au vandut nici una si au dat faliment. De ce? Chiar asa prosti sa fie toti cei 17 mil de romani incat sa nu se prinda nici unul ca e o super afacere? Daca vi se pare scump, puteti sa va transformati masinile personale in masini electrice. Dati motorul jos, puneti un motor electric care sa invarta el cutia de viteze, umpleti masina cu 15-20 baterii auto si gata treaba. Dar mai bine ati pune mana si ati mai citi si voi ceva carti de fizica, in general electricitate sau randamentul mediilor de stocare (baterii), care este foarte mic si ati ajunge si voi la niste concluzii: durata mare de incarcare la puterea electrica a retelelor de curent de la apartament (4-5 KW) sau case (7 KW maxim 8), bateriile nu au randament mare (consumi 3 KW in 8 ore vine 8x3=24 KW consumati, DAR ASTA NU INSEAMNA CA IN BATERII VEI MAI AVEA TOT 24 KW CA SA-I CONSUMI SI CHIAR DACA II VEI AVEA NU POTI SA MERGI, ASA BABESTE, MAI MULT DE 1H CU MASINA). Incarcarile la "peco" ar insemna, cum a mai spus si flavian, consum mare de energie, adica linii de inalta tensiune, transformatoare, iar incarcarile de la priza din apartament... e de ajuns sa mai aiba 4-5 vecini de-ai tai masini electrice si gata, ati ramas fara curent tot blocul. Nu mai vorbesc de case care sunt legate (tot satul) la aceeasi linie de curent. Ar exploda transformatoarele noaptea intr-o veselie, basca si incendii. Cad retelele de curent vara de la niste amarate de AC, daramite...

Am o cunostinta care a terminat o facultate tehnica de 5 ani (se studiaza multa electricitate, retele electrice, electronica) si el nu stie sa schimbe un bec, credea ca o priza are diode si condensatori, sau ca din 2 prize de 220V din apartamentul lui poate sa faca trifazat, dar in schimb ne-a innebunit intr-o seara sa ne explice cat de mare ecologist este el si cat de tari sunt masinile electrice, ce randament mare au bateriile (asta cred ca era capabil sa faca aparat de sudura din baterie daia de ceas de mana), cat o sa mearga el gratis cu masina si cat de mult or sa se incarce acumulatorii de la o biata franare. Vroia sa-si cumpere una la 16.000 euro ca sa faca economii. Cred ca pana la urma si-ar fi luat nebunu daca ar fi avut bani.

Stiu ca la facultate e bataie dejoc cartea pe care o faci acolo, dar cititi si voi ceva carti, in principiu din astea mai vechi, care explica domeniile electrice (retele electrice, panouri electrice, transformatoare, cum se produce curentul electric, cum se transporta, cum se transforma, pierderi, costuri, etc.).

A, era sa uit inca o faza tare. Tipul asta de v-am zis de el mai sus era intr-un timp pornit impotriva HIDROcentralelor cum ca cica astea ar consuma foarte multa apa ca sa produca atata curent electric si ca din cauza lor nu se mai iriga culturile de cereale cum se facea inainte, sau si mai "alarmant", in scurt timp, Terra o sa ramana fara apa. EU IL PROPUN ECOLOGIST SEF, LA ASOCIATIA ECOLOGISTILOR GLOBALI, CA ZAU DE NU I S-AR POTRIVI FUNCTIA ASTA CA O MANUSA SI S-AR INTRECE IN GASIREA SOLUTIILOR (taxelor) GENIALE DE SALVARE A OMENIRII DE LA O MOARTE SIGURA CU CEILALTI "ECOLOGISTI" CARE BANTUIE PESTE TOT. Numai bine, se poate lauda si cu o pregatire temeinica (licentiat la o facultate serioasa de stat si la subventionat), asa ca nu orice mucea isi va permite sa-i dea peste nas sau sa-l corecteze. A, mai e si la 2 mastere... TOT PROFILE TEHNICE.

Edited by dan84, 10 April 2009 - 22:00.


#82
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postdan84, on Apr 10 2009, 15:54, said:

...

flaviand, dan84

Aveti topicul vostru separat, puteti sa scrieti acolo cat vreti.
Nu stricati toate threadurile legate de alternative realiste la combustibilii fosili cu balivernele despre energia "obtinuta" din apa.

#83
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Nici nu stiti bine ce e ala curent electric si cu ce pierderi si neajunsuri se poate stoca, dar in schimb deschideti enshpe mii de topicuri DESPRE ALTERNATIVE REALISTE.

#84
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postdan84, on Apr 10 2009, 16:16, said:

Nici nu stiti bine ce e ala curent electric si cu ce pierderi si neajunsuri se poate stoca, dar in schimb deschideti enshpe mii de topicuri DESPRE ALTERNATIVE REALISTE.

Da, chiar asa.

Acum, daca aveti ceva de spus pe subiectul de fata (Tesla sedan) bine, daca nu, mutati-va pe threadul vostru.
Nu va deranjeaza nimeni acolo.

#85
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Hai ca mai arunc eu una :) . Huck, tu esti cel mai aproape de miezul problemei, daca Tesla este de vanzare, tu afli primul(dintre noi, vreau sa zic), tu o vezi live primul, etc. Ai vazut-o in show room? Ai un pret concret pentru o varianta concreta de echipare?
Acum pe bune, eu apreciez modul in care sustii industria/tehnologiile de peste ocean, si am impresia ca vorbesti in cunostinta de cauza, asa ca please, daca ai ceva date de-astea , baga mare! (Stii tu , la modul "am vazut acum 3 zile masina prin geam, azi am avut timp sa si intru in show room si am aflat detaliile astea...")
SPor!

#86
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostHuck_, on Apr 10 2009, 22:04, said:

Nu stricati toate threadurile legate de alternative realiste la combustibilii fosili cu balivernele despre energia "obtinuta" din apa.
Intelege si tu odata ca nu e nimeni impotriva progresului, daca imi spui ca peste 100 de ani se vor dezvolta minireactoare nucleare pe fiecare autovehicul , sunt gata sa te cred.
DAR sa-mi spui ca viitorul inseamna niste baterii chimice de jumate de tona incarcate in portbagaj si schimbate ca pe butelii cu motostivuitoare ... NU TE CRED !

#87
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View PostMig VWFan, on Apr 11 2009, 18:25, said:

Intelege si tu odata ca nu e nimeni impotriva progresului, daca imi spui ca peste 100 de ani se vor dezvolta minireactoare nucleare pe fiecare autovehicul , sunt gata sa te cred.
DAR sa-mi spui ca viitorul inseamna niste baterii chimice de jumate de tona incarcate in portbagaj si schimbate ca pe butelii cu motostivuitoare ... NU TE CRED !

Bateriile alea au deja 100 kg, si exista tehnologia prin care acestea se incarca din mers. Vezi Toyota Prius.

Tehnologia hibrida reala inseamna propulsie PUR ELECTRICA, si incarcarea bateriei in timpul mersului, prin consum de ...benzina. Doar ca astfel consumul e de 3 ori mai mic, motorul nu se supratureaza defel (el doar incarca bateria la ralanti)...


View Postflaviand, on Apr 9 2009, 09:24, said:

Cata naivitate domnule x, cata naivitate.

Mai baieti, hai putin bun simt, ca nu suntem la gradinita citind despre alba ca zapada. Solutii exista, dar bateriile nu sunt viitorul. Pur si simplu stocarea de genul asta nu este rentabila. De nici o culoare. Raspunsurile stau in alta parte... :)

Este perfect rentabila... eu fac in medie 30 km pe zi prin oras, si o autonomie de 80 km e OK pt mine...

Vezi si raspunsul de mai sus.

viitorul e bateria + posibilitatea incarcarii in mers a ei cu motorul termic (in caz de nevoiesau de drum lung), dar motorul respectiv sa nu contribuie deloc la propulsie, ci EXCLUSIV la incarcarea bateriei.

La Prius motorul incarca bateria, si niciodata nu se incarca la priza. Doar ca motorul termic contribuie la propulsie.

Ce va face UE cand China va fi deja lina de masini electrice?

Pretul lor e de 5.000 - 8.000 euro, si e in scadere, pe masura ce cresc cantitatile produse, preturile curand se vor injumatati.

Gigantii clasici nu au nici o sansa... mai traiesc 3-5 ani, mai schimba forma, mai scot modele mai aerodinamice pentru o vreme... apoi inchid portile.

#88
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Ma bag iar si apoi promit ca va las: PROPULSIE IEFTINA SI ECOLOGICA

#89
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostDani Mois, on Apr 11 2009, 21:05, said:

Bateriile alea au deja 100 kg, si exista tehnologia prin care acestea se incarca din mers. Vezi Toyota Prius.

Tehnologia hibrida reala inseamna propulsie PUR ELECTRICA, si incarcarea bateriei in timpul mersului, prin consum de ...benzina. Doar ca astfel consumul e de 3 ori mai mic, motorul nu se supratureaza defel (el doar incarca bateria la ralanti)...
Mare inginerie hibridul asta, consum 4,2 l/100 km extraurban (declarat  ;)  ) ... wooow !!!
Pai atata consuma si un diesel de acum 10 ani , fara baterii, motoare electrice si tehnologie star trek pe el. Pur marketing.
Daca nu ar fi scutirile de taxe (nedrepte zic eu fata de performante) nu le-ar cumpara nici naiba.

#90
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,172
  • Înscris: 15.10.2006

View PostMig VWFan, on Apr 11 2009, 18:25, said:

Intelege si tu odata ca nu e nimeni impotriva progresului, daca imi spui ca peste 100 de ani se vor dezvolta minireactoare nucleare pe fiecare autovehicul , sunt gata sa te cred.
DAR sa-mi spui ca viitorul inseamna niste baterii chimice de jumate de tona incarcate in portbagaj si schimbate ca pe butelii cu motostivuitoare ... NU TE CRED !

Bateriile nu o sa aiba vreo 100 kg sau mai putin.
Mergi cu masina peste un robotel care le schimba in vreo 10 sec.

Oricum masina electrica va fi rentabila cand petrolul creste din nou peste 100$/barilul.
Dar daca ajunge la vreo 300$/baril  :death: cum ar fi mai rentabil?

In plus dezvoltarea masinilor pur electrice de marile firme auto va frana cresterea nesimtita a pretului petrolului.
Chiar daca astfel de masini vor fi doar etapa in dezvoltarea automobilului vor fi cu siguranta benefice.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate