Masina electrica e aici!
Last Updated: Oct 15 2011 20:46, Started by
Huck_
, Mar 27 2009 19:27
·
0
#1
Posted 27 March 2009 - 19:27
Tesla a anuntat ieri sedanul pe care il vor lansa in productie in 2 sau 3 ani de acum inainte.
E vorba de o berlina cu 5 locuri complet electrica, pe piata la pretul de pornire de $49500 (dupa scaderea a $7500 credit de la taxe pentru un vehicul electric). Performantele sunt sport, 0-100 in 5.5 secunde, autonomia este de 450 de km la o reincarcare. Din pacate la pretul de baza nu intra bateria cu autonomia de 450 de km, ci una de 225 de km. Pretul de pornire pare foarte tentant, dar o autonomie de 225 de km si un timp de reincarcare de 4 ore, nu o face o masina foarte practica. Pentru autonomia de 450 de km, cred ca se vor mai adauga inca $30000 la pretul de baza. Oricum partea buna este ca pretul bateriilor de litiu scade destul de repede, bateriile fiind partea cea mai costisitoare a masinilor electrice, si motivul major pentru care nu pot fi adoptate in masa. Bateriile de pe roadsterul Tesla costa astazi in jur de 70-80 de mii de dolari, dar cei de la Tesla se asteapta ca in 2-3 ani o pachet de baterii de aceeasi capacitate sa coste $50-60000, iar peste 10 ani sa fie in jur de 15000 de dolari. La pretul de $15000 pentru baterii, va fi foarte usor pentru constructori sa faca masini premium electrice. Desi nu sunt la fel de optimist in privinta preturilor citate, si eu cred ca in 15 ani vom vedea tot mai multe oferte de masini electrice premium, iar in 25 de ani chiar masini din clasa economica, complet electrice. Pana atunci insa fanii masinilor electrice vor trebui sa se multumeasca cu hibride. Hibridele seriale vor fi pe piata la anul (Volt in State, Ampera in Europa), si vor oferi experienta conducerii unei masini electrice - motorul care misca hibridele seriale este electric, motorul pe benzina este folosit doar ca generator de electricitate, nu e conectat la roti. Mai multe despre berlina Tesla pot fi ciite aici: http://www.autoblogg...mile-range-0-6/ si cateva poze: [ http://www.blogcdn.com/www.autobloggreen.com/media/2009/03/teslamodelslive_08.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.blogcdn.com/www.autobloggreen.com/media/2009/03/teslamodelslive_12.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.blogcdn.com/www.autobloggreen.com/media/2009/03/model-s-official-8.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 27 March 2009 - 19:52
Am tresarit cand am citit titlul, mi-a stat bucata de mar in gat....ma speriasem ca deja ma pot duce maine sa o cumpar anunturi de-astea am mai auzit multe...de obicei sunt menite sa creasca valoarea actiunilor si sa atraga mai multi investitori
|
#3
Posted 27 March 2009 - 19:59
#4
Posted 27 March 2009 - 20:08
dannnnny29, on Mar 27 2009, 13:52, said: Am tresarit cand am citit titlul, mi-a stat bucata de mar in gat....ma speriasem ca deja ma pot duce maine sa o cumpar Vezi ce se intampla daca nu citesti si subtitlul dannnnny29 said: anunturi de-astea am mai auzit multe...de obicei sunt menite sa creasca valoarea actiunilor si sa atraga mai multi investitori Ai dreptate, iar Tesla are un renume nu foarte bun in privinta felului in care atrage bani de la investitori si clienti, dar nu livreaza chiar ceea ce a promis. Pe de alta parte, prefer ce face Elon Musk cu banii lui, adica in loc sa faca croaziere pe Mediterana si restul sa ii puna sub saltea, incearca sa dezvolte tehnologii noi. In acelasi timp, totusi, ar trebui sa o lase mai moale cu publicitatea, si sa-si caute partenerii in industriile in care isi incearca norocul. Averile facute pe vremea dot-comurilor nu sunt intotdeauna rezultatul abilitatilor manageriale (cum cred cei care le-au acumulat). Mig VWFan, on Mar 27 2009, 13:59, said: 80.000 dolari ? Nu va mai inghesuiti ,dati cate una sa ajunga la toata lumea. Ti se pare scump? Venturi vinde un roadster asemanator cu cel facut de Tesla la peste 200.000 de euro. La 80 de mii o berlina electrica e un chilipir |
#5
Posted 27 March 2009 - 20:19
#6
Posted 27 March 2009 - 20:28
Mig VWFan, on Mar 27 2009, 14:19, said: Pe mine m-ar interesa mai degraba cat costa si de unde se poate cumpara asa ceva, era plin prin italia de ele, prize de alimentare pe strada... etc Nu am idee, dar in curand va fi lansat un Mini electric care poate fi luat in lease pentru ceva de genul 1000 de dolari pe luna, adica cam cat ai plati pentru o masina de 80000 de dolari Pe bune. |
#7
Posted 27 March 2009 - 21:31
Prin israel parca o sa vanda ( daca nu vinde deja ) reno un megan electric, in parteneriat cu nus ce firma care o sa asigure , " benzinariile " adica schibul de baterii, iei bateriile incarecate si le lasi pe ale tale goale , autonomia era pe la 200 km parca, foarete interesant si tinand cont ca israelul e destul de mic ...
|
#8
Posted 28 March 2009 - 00:35
da dar pana la urma avantajul car este? motorul care se tureaza mult sau ce? ca poluarea nu va scadea cine stie ce-curentul se obtine in mare parte la noi din termocentrale, pretul de achizitie e mare iar economii nuprea faci ca in fond si curentul costa bani!
|
#9
Posted 28 March 2009 - 00:47
geopsi, on Mar 27 2009, 18:35, said: da dar pana la urma avantajul car este? motorul care se tureaza mult sau ce? ca poluarea nu va scadea cine stie ce-curentul se obtine in mare parte la noi din termocentrale, pretul de achizitie e mare iar economii nuprea faci ca in fond si curentul costa bani! Avantajul e eficienta. In termeni financiari e simplu: masina asta face plinul cu 5 dolari, pe cand o masina cu aceleasi performante face plinul cu 40 de dolari (pentru cam aceeasi anduranta). De ce? Pe scurt pentru ca se consuma mai putina energie pe traseul de la sonda de petrol la roata masinii. |
#10
Posted 28 March 2009 - 00:51
In plus, curentul poate fi obtinut si prin surse nepoluante (noi avem cca 50% hidrocentrale, avem si mai mult, dar oricum e nevoie de termocentrale ca sa produca si apa calda pt consumatorii industriali si incalzit orase), pe cand benzina nu se face decat din petrol.
ps: Cred ca stirea asta da dureri de cap celor de la Transelectrica responsabili cu strategiile pe termen lung. |
|
#11
Posted 28 March 2009 - 08:04
Huck_, on Mar 28 2009, 00:47, said: Avantajul e eficienta. In termeni financiari e simplu: masina asta face plinul cu 5 dolari, pe cand o masina cu aceleasi performante face plinul cu 40 de dolari (pentru cam aceeasi anduranta). De ce? Pe scurt pentru ca se consuma mai putina energie pe traseul de la sonda de petrol la roata masinii. 2. nu costa 5 dolari plinul la o asemenea baterie, in plus, cam in cat timp amortizezi pretul de 40.000 dolari al bateriei ? Bateria nu are viata nelimitata, la un moment dat va trebui schimbata. 3. carburantul costa mult din cauza taxelor si accizelor nu a pretului de productie Raman la parerea ca singura masina electrica ce se poate dovedi eficienta e una mica de oras, nu un monstru de 2 tone. |
#12
Posted 28 March 2009 - 09:24
Huck_, on Mar 27 2009, 20:28, said: Nu am idee, dar in curand va fi lansat un Mini electric care poate fi luat in lease pentru ceva de genul 1000 de dolari pe luna, adica cam cat ai plati pentru o masina de 80000 de dolari Pe bune. |
#13
Posted 28 March 2009 - 21:19
Pina cind masina electrica nu este accesibila publicului larg, atit ca pret de achizitie cit si ca exploatare, puteti considera ca nu exista!
In rest, sunt doar stiri .... |
#14
Posted 29 March 2009 - 02:00
Prefer Fisker Karma la banii astia, mai frumoasa si mai eficienta dupa parerea mea. E cu totul alta mancare de peste, o electrica cu motor normal bonus.
[ http://www.blog.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2008/01/fisker-karma.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by AlexIP, 29 March 2009 - 02:02. |
#15
Posted 29 March 2009 - 14:53
Nu cred ca masinile full electrice fara un motoras cu combustie ca backup vor avea vreun viitor glorios... Ce poti face daca ramii fara curent undeva unde nu e o priza aproape? Plus ca probabil bateriile tin mai mult daca sunt incarcate atunci cind s-au descarcat de tot (oarac asa era vorba la Chevy volt). Eh, cum iti potrivesti pasii ca sa le si descarci si sa ai si priza? Si pe urma sa astepti 45 de minute pentru o incarcare 'partiala'...
Volt pare cel mai de bun simt design de masina electrica dar eu o sa astept masina pe H... Decit sa cheltuiesti atita ama r de curent ca sa incarci milioarde de baterii mai bine hidrolizezi apa si faci H... |
|
#16
Posted 29 March 2009 - 16:20
sebulbus, on Mar 28 2009, 00:51, said: In plus, curentul poate fi obtinut si prin surse nepoluante (noi avem cca 50% hidrocentrale, avem si mai mult, dar oricum e nevoie de termocentrale ca sa produca si apa calda pt consumatorii industriali si incalzit orase), pe cand benzina nu se face decat din petrol. ps: Cred ca stirea asta da dureri de cap celor de la Transelectrica responsabili cu strategiile pe termen lung. ai spus un cuvant mare ca poate fi facut dar nuprea este din surse nepoluante... sanu mai zic de atomocentrale! si iti mai zic o faza pe langa pretul ala astronomic de care poate bag benzina in dacie toata viata(poate la ajunge si la urmasi) mai are si o autonomie al naibii de mica 200 km... pai nici pana la bucuresti nu ajungi cu ea )) asta inseamna in cel mai bun caz sa fac 8 ore pana la bucuresti....lol. pai asa bag motorina de 50 de lei(asta ca sa merg tare ca se poate si mai economic) si ajung in 3 ore, imi ajunge sa ma si plimb prin oras si fac si economie de timp.... designul si motorul sunt altceva dar in banii aia iti iei un super BMW sau Mercedes...... |
#17
Posted 30 March 2009 - 10:01
japonezii cel putin testeaza motoare pe hidrogen, unde au si solutii gen hibrid serial, dar electricitatea se obtine din 'combustia' de hidrogen.
|
#18
Posted 30 March 2009 - 10:20
geopsi, on Mar 29 2009, 16:20, said: ai spus un cuvant mare ca poate fi facut dar nuprea este din surse nepoluante... sanu mai zic de atomocentrale! Fa un exercitiu, ia factura de la curent si intoarce-o pe spate. E un grafic rotund cu provenienta curentului pe care-l cumperi. Vara ai sa vezi ceva de genul 20% Cernavoda, 40-60% hidrocentrale (functie de precipitatii), si restul termo si un procent micut generatoare eoliene. Iarna, pentru ca tot produce apa calda pentru orase e mai rentabil sa mai pui 10 grade C in plus in agentul termic si sa faci si curent din abur inainte sa-l trimiti spre calorifere, asa ca in unele localitati poti vedea si 40% termocentrala. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users