Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#37
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura.
Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit.

#38
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View PostMig VWFan, on Apr 3 2009, 21:38, said:

Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura.
Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit.

se poate aranja din soft ca chiar si in conditiile in care bateria e full motorul sa mearga la maxim 75% si in felul asta performantele vor fi predictibile si relativ liniare... si ca vorbeam de baterii si incarcarea lor, eu cred ca se va schimba dramatic modelul de business... adica s-ar putea ca tu sa nu-ti cumperi bateria necesara ci pur si simplu sa platesti un abonament lunar si in baza acelui abonament cineva sa-ti lase bateria l apoarta sau eventual tu sa o poti schimba la o statie specializata... cu alte cuvinte nu platesti pentru baterie ci pentru capacitatea necesara si asta o faci lunar... mergi mai mult automat vei plati mai mult dar daca estimezi un necesar de 2000 km/luna atunci platesti un abonament care sa-ti permita sa cumperi respectiva capacitate... cu alte cuvinte, daca bateria pe care o primesti nu are parametrii necesari e problema celui care ti-o da si nu a ta, tu poate ai disconfortul de a schimba mai des bateriile dar de platit platesti la fel.... clar va trebui sa se redeseneze tot modelul acestei afaceri (ma refer la industria auto)...

#39
domnul_ionescu

domnul_ionescu

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 999
  • Înscris: 02.02.2009
Cel mai bun sistem e ca la butelii, distribuitorul se ocupă de tot.

#40
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007
Acum am vazut raspunsul asta. Desi partial am raspuns mai devreme, mai sunt cateva detalii de adaugat.

Mig VWFan said:

BMW 535d , 286 CP, consum mixt 6,7 l/100 km, 200 km costa ... 9,97 euro , eu am spus 10 , cu bataie ...

BMWul de care vorbeste nu are performante care pot fi considerate astazi demne de un sedan sport premium.
0-100 in 5.5 secunde nu se pot obtine decat cu un motor V8, si ele consuma mult. E putin probabil ca sa faci plinul intr-un sedan V8 astazi cu mai putin de 40 de dolari, iar un plin nu va ajunge pentru mai multi kilometri decat autonomia Teslei (cea folosita in calcule, cu bateria de capacitate medie: 230 de mile, 370 de km).

Mig VWFan said:

Asta nu mai cred, aprox 35 l /suta ??? doar nu mergi numai in liniute 270 km ce naiba...

Nu, am facut o greseala tot convertind unitatile.
Autonomia la GranTurismo este de 515 km, pentru ca are ditamai rezervorul.

Consumul mediu l-am luat de pe Yahoo Auto, vezi la "Combined Fuel Economy":
http://autos.yahoo.c...rte_base-specs/
14 mpg inseamna aprox 16.5 litri la suta - asta este consumul mediu mixt la GranTurismo.


Mig VWFan said:

Pleci de la ideea cat se poate de falsa ca pentru a incarca intr-o baterie 60 kw/h consumi fix 60 kw/h , am vaga banuiala ca la incarcarea unei baterii randamentul e undeva pe la 20 % .

Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers :)
In realitate pierderile la incarcarea unei baterii sunt sub 5%.

Mig VWFan said:

Ar mai fi o problema... cu petrol o masina de 150 de cai are 150 de cai pana la ultima picatura.
Ma gandesc daca o baterie poate sa furnizeze aceeasi putere de inceput pana la sfarsit.

In general bateriile auto noi, cele pentru hibride, sunt protejate sa nu se descarce peste 80%, pentru a se mari durata de viata a bateriilor.
Dar cata vreme bateria nu este 80% descarcata se poate folosi toata puterea motorului.

#41
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostHuck_, on Apr 4 2009, 00:59, said:

BMWul de care vorbeste nu are performante care pot fi considerate astazi demne de un sedan sport premium.
Nu mai caut acum dar din ce tin minte sedanul respectiv atinge 100 km/h in 6,6 sec. , eu cred ca poate fi considerat sport, nu ?

Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers :)
De multe ori bunul simt e mai aproape de realitate decat calculul gresit al unui tehnician, si tu ai gresit destul pana acum :) .
Ma refer de ex la incarcarea unui amarat de telefon cu baterie pe litiu, se incinge incarcatorul si bateria destul de tare , la o baterie de cateva mii de ori mai puternica banuiesc ca si pierderile de caldura sunt proportionale, poate nu randament de 20 % cum am spus dar max 50% ar fi mai real.




In general bateriile auto noi, cele pentru hibride, sunt protejate sa nu se descarce peste 80%, pentru a se mari durata de viata a bateriilor.
Deci aia 60 kw vor fi cam 48 :)

In plus mai vad o problema :)
IARNA
Sunt sigur ca performantele trambitate de producator sunt masurate in conditii ideale de temperatura.
Nu cred ca e un secret pentru nimeni ca iarna e dusmanul de moarte al bateriilor, la -15 -20 grd celsius performantele unei baterii sunt reduse cel putin la jumatate.

#42
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,072
  • Înscris: 15.10.2006

View PostHuck_, on Apr 4 2009, 01:59, said:

Aici se vede ca nu ai pregatire tehnica. La pierderi atat de mari instalatia ar lua foc, gandeste-te ce s-ar intampla daca 80% din energia transferata s-ar transforma in caldura, cum scapi de atata caldura? Ar fi nevoie de radiatoare ca la un motor in mers :)
In realitate pierderile la incarcarea unei baterii sunt sub 5%.

Nu stiu ce pregatire tehnica ai tu, dar faci multe erori elementare.
Daca ai impresia ca masina asta cu baterii de vreo 60 si ceva de kWh e una sport te inseli. Pur si simplu e f. putin probabil sa poti face mai multe reprize de accelerari din alea de vreo 5 s la suta ca iti iau foc bateriile.
Pana la urma e vorba de putere si bateriile alea sunt prea slabe.

Cum ti-am mai spus nu stiu ce metoda de calcul au facut consumul ei de energie dar pute tare a marketing.

#43
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Nu stiu daca cineva a avut curiozitatea sa studieze principiul de functionare al lui GM EV1 , acolo masina electrica , dar avea neajunsuri , bateriile se incalzeau foarte mult , incat era nevoie de climatizare pe toata durata procesului de incarcare (AC-ul masinii directiona aer rece pe pachetele de acumulator) , hibridele sau electricele de azi au la fel , nevoie de racire , doar ca este de ajuns un ventilator puternic , fara climatizare sau alte minuni .

Iar orice baterie care este descarcata foarte repede , se incinge mult peste limitele sale , lucru asta puteti sa il observati la telefoanele mobile cu bateria tip capac spate unde se simte cel mai bine caldura degajata (vezi Samsung D500/D600/E720) .

Un articol de pe internet spunea ca viitorul consta in condensatori si nu in acumulatori , acestia permitand o incarcare si descarcare rapida .

Eu zic ca in doua zeci de ani o sa prindem sa vedem masini electrice pe strazile noastre , cum vedem acum hibrizi .


AICI puteti vedea sistemul de racire de la acumulatorul de tractiune al lui Prius 2004-2009.

Edited by connectorxp, 04 April 2009 - 21:13.


#44
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Boys, v-am mai zis ca va entuziasmati degeaba cu bateriile.

Nu vor reprezenta sistemul de alimentare al viitorului.

Energia trebuie stocata sau PRODUSA in alt mod pentru ca electricele sa aibe un viitor.

N-o sa schimbe nimeni bateriile sale noi cu unele uzate la benzinarie in 5 minute. Ca sa nu mai vorbim de compatibilitati. Iar cu incarcatul e durere, ce sa o mai dam cotita.

Dar mai ales n-o sa vedeti decat modele experimentale daca tehnologia nu se poate aplica la tonaje mari. Iar aici chiar n-aveti ce sa mai comentati, ca bateriile n-au nici o sansa la transportul adevarat.

Si cu toata dorinta unora fierbinte, n-or sa aibe sanse nici in viitorii cativa ani... ;)

Deci pe bune, cautati solutii adevarate daca vreti intr-adevar sa faceti o treaba serioasa, nu mai pierdeti timpul cu tehnologii esuate din nastere :)

#45
domnul_ionescu

domnul_ionescu

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 999
  • Înscris: 02.02.2009
Tu ești un troll. De ce să o produci în alt mod când oricum ieși mult mai ieftin ca pe benzină? Ce compatibilităti nene, la butelii ai incompatibilități cu aragazul? O să fie un slot și o tensiune stas, probabil diferența va fi dată doar de capacitate. Tonajele mari chiar nu ne interesează, pentru alea există trenuri. Ce soluții adevărate să căutăm, motorul cu randament supraunitar al vizionarilor vrăjitori specialiști în știința OTV?

#46
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Bun ! Americanul a gasit alternativa petrolului: bateriile. Romanul a gasit solutia incarcarii rapide: le dam pe cele descarcate la schimb cu unele deja incarcate, ca pe butelii. Dar trebuie sa mai gasim o solutie la problema mea:
PE MINE CINE MA AJUTA SA DESCARC SI SA INCARC 15-20-30 BATERII A CATE 20kg BUCATA DIN PORTBAGAJ, DE SUB MASINA, BANCHETA SPATE, SAU PE UNDE OR MAI FI BAGATE, CA IO UNU SUNT CAM SLABUT SI N-AM CHEF SA-MI PARAIE OASELE CA LA MATZA FACAND MANEVRA ASTA LA FIECARE 200-300 KM ? :scratchchin:

Edited by dan84, 07 April 2009 - 01:56.


#47
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

View Postdomnul_ionescu, on Apr 7 2009, 02:59, said:

De ce să o produci în alt mod când oricum ie?i mult mai ieftin ca pe benzină?
Acum da. Nu uita insa ca solutia asta se vrea una care sa functioneze si muuuuult dupa ce s-a cam gata cu petrolul. Energia electrica din ce o produci? Pe moment, cam tot din petrol si derivatele lui. Deci nu te lua in bete degeaba cu @flaviand pe tema asta.
Ce compatibilităti nene, la butelii ai incompatibilită?i cu aragazul? O să fie un slot ?i o tensiune stas, probabil diferen?a va fi dată doar de capacitate.
Ei nu ma innebuni! :D Tot asa cum ai x tipuri de carduri de memorie, y tipuri de stechere, tensiuni si frecvente de alimentare diferite si multe altele. Nu ti-ar place sa te duci cu masina undeva si sa te trezesti ca bateriile lor nu sunt compatibile cu modelul tau, nu? Ca sa nu mai vorbim ca s-ar putea sa gasesti etichete de-alea misto gen "for eastern europe and asia only" pentru ca sunt facute cu alte standarde decat pentru tara de origine.
Bateriile ar trebui sa aiba aceleasi dimensiuni exterioare si acelasi sistem de prindere ca sa se poata fi interschimbabile in conditii de siguranta si mai ales AUTOMATIZAT (asta ca sa-i dam sperante si lui Dan84 cu intrebarea lui).

Tonajele mari chiar nu ne interesează, pentru alea există trenuri.
Well, sunt sigur ca o sa-ti cari mobila in spate de la gara pana la tine acasa! Good luck!

Edited by buntzi, 07 April 2009 - 05:55.


#48
domnul_ionescu

domnul_ionescu

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 999
  • Înscris: 02.02.2009
dan84, bateriile vor avea sistem de rulaj și vor fi cărate cu chestii gen alea cu care se cară marfă la magazine. Poate chiar va fi o perosnă care face treaba asta, e ultima problemă.
buntzi, o mică parte din energia electrică se face din petrol, majoritatea vine din cărbune+nuclear+hidro+gaz metan (care nu e derivat din petrol).
Evident că va fi ca la butelii și nu ca la carduri, cardurile sunt chestii care le iei cu banii de buzunar, nu și bateriile de mașină. Cum era ca Rompetrol să aibe butelii numai de ei făcute?
Mobila de acasă am cărat-o cu Dacia papuc, dar există și camioane electrice dacă e pănă acolo, chiar am impresia că DHL a comandat 100 de bucăți, dacă nu mă înșel, trebuie să caut.

#49
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,551
  • Înscris: 31.12.2006

View Postcipaul, on Apr 3 2009, 19:01, said:

Eu cred totusi ca aici gresesti.
Din contra incarcarea acasa se va face de obicei cand nu este consum nici macar pt. AC si se echilibreaza consumul din retea.
La un moment dat francezi pompau apa noaptea din diverse baraje in amonte pt. ca nu aveau ce face cu electricitatea.
In plus nu sunt chiar asa multi cu case la dispozitie.
Bine ar fi sa gresesc, dar ma tem ca nu. Intr-adevar, noaptea consumul de curent scade mult, dar asta dupa ce seara, cand vine lumea acasa, are o crestere puternica. Si tocmai aici e problema, ca nimeni nu o sa vina la 18.00 sa zicem acasa, lasa masina jos, apoi coboara pe la 23.00-01.00 sa o bage in priza. Pur si simplu aproape toti ar pune-o la incarcat de cum au ajuns acasa, mai ales cei care vor sa iasa pe seara cu masina in oras de exemplu. Desigur se pot imagina contoare inteligente de curent care sa limiteze automat curentul in functie de incarcarea retelei, dar costurile de inlocuire ar fi SF. De inlocuirea retelei de distributie si trecerea la 6/10KV pana la fiecare casa/bloc nici nu are rost sa vorbim. Dar si cu astfel de contoare nu ai rezolvat mare lucru de fapt, pentru ca masina oricum nu se va incarca decat noaptea cand reteaua ca suporta sarcina, lucru care va reduce dezirabilitatea masinilor de acest fel (risti sa nu mai poti iesi seara la un film cu masina de exemplu).
Alt aspect pe care nu l-am amintit pana acum este ca perioada de sarcina redusa a retelei este totusi necesara, fiind momentul in care se pot executa diverse lucrari de intretinere care necesita deconectarea unor elemente majore - de exemplu inlocuiri de transformatoare mari. In aceasi idee, ce se intampla cand cade un punct mai mare (lucru care s-a intamplat cam in fiecare vara in Bucuresti)? Imagineaza-ti un cartier intreg in care un sfert din masini nu mai pot pleca deloc, iar alt sfert pleaca ignorand ca de fapt nu au suficient curent si raman blocati in trafic.

#50
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
absolut de acord. am spus-o si eu de multe ori.

in plus ar mai fi faptul ca hotii astia vor scumpi instant si constant curentul pana la limita maxima a profitului.
ceea ce va insemna ca absolut toate produsele si serviciile se vor scumpi in draci, falimente peste falimente, somaj, saracie, frig, foamete si mizerie.
asta pt cativa lei economie la suta de km.

sunt sigur ca asta a si fost motivul pt care nu s-a incurajat nici cercetarea si nici productia de masa a masinilor electrice.
probabil au invatat (sau ar fi trebuit!) din marele rau care s-a numit
motorina pt plimbat poporul.
program care a fost mic copil pe langa ce va fi daca ia avant
curent pt plimbat poporul

am mai spus-o,
NU MANANCI UNDE TE CATCH!

#51
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
daca am casa (sau se poate si la bloc daca se inteleg locatarii), iau panouri solare (pe care le voi folosi si pt casa/ap.) si inca o baterie cat capacitatea masinii. care va depozita curentul sa fie valabil  si cand afara nu e soare. O masina ca aia are autonomie 200-300 km ? Pai nu toti mergem 100-200 km prin oras in fiecare zi. Asa ca o incarc o data la 1 sapt sau chiar 2-3 , depinde. Cade transformatorul in cartier ? Nu-i nimic, am mereu curent in bateria imobila. Nu am?, pai nu-i nimic, atata timp cat nu las bateria masinii incarcata la minim, nerecomandat. chiar daca mai are 10-20 km autonomie, e suficient  in cazuri deosebite sa ajung in alta zona sa incarc de acolo.

#52
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
si asta suna frumos.
iar panourile solare se vor ieftini odata cu productia in masa.
dupa care se vor scumpi la loc. stiti de ce...

economie se face doar doar daca esti in contra timp cu trendul. daca te conformezi trendului doar imbogatesti pe altii.
valabil la absolut orice.

#53
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postundercoverbrother, on Apr 7 2009, 12:36, said:

economie se face doar doar daca esti in contra timp cu trendul. daca te conformezi trendului doar imbogatesti pe altii.
valabil la absolut orice.

Cit de adevarat! Mi-aduc aminte ce explozie a preturilor la alimente a generat decizia UE de a adauga bio-diesel in motorina.

#54
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006

View Postcornel001, on Apr 7 2009, 12:01, said:

daca am casa (sau se poate si la bloc daca se inteleg locatarii), iau panouri solare (pe care le voi folosi si pt casa/ap.) si inca o baterie cat capacitatea masinii. care va depozita curentul sa fie valabil  si cand afara nu e soare.
Cele mai performante panouri solare furnizeaza 170 W maxim 200 W  si costa 600-700 euro. Rentaza? Sau ce aparaturi poti sa alimentezi cu energia furnizata de panouri solare? 1 bec de 100 W timp de cateva ore si eventual inca 1-2 mici consumatori (laptop, tv cu consum redus). Tehnologiile astea sunt prea scumpe, ofera un randament foarte mic si nu renteaza decat in zonele in care nu ai alte surse de energie(desert, polul nord, la mama dracu). Olandezii facusera o statie de producere a curentului electric numai din panouri solare. Mai degraba faceau o hidrocentrala sau chiar termocentrala (reteaua electrica care alimenteaza metroul din Madrid este alimentata in totalitate de o termocentrala care arde gunoaiele orasului ce nu pot fi reciclate, deci are si un MARE rol ecologic) si tot ieseau mai ieftin si obtineau si un randament mai mare mai ales pe termen lung. Dar asta e! Au zis sa se alinieze si ei cu moda asta "eco", ca doar nu dau bani din buzunarul lor, ci din buzunarul contribuabilului, care se bucura enerm ca si asa e destul de hopnotizat cu trendul asta "eco". Panourile solare sunt scumpe, produc putin, nu merg continuu (doar cand e soare), trebuiesc curatate destul de regulat de praf si au o durata de viata de 15-20-25 de ani maxim.

Cea mai buna solutie este sa-ti cumperi un teren la munte unde ai un rau in apropiere si faci ceva de genul asta:  

http://www.lpelectri...e_ev_ro.html#ac

Iti cumperi o masina electrica, dar acum apare o alta problema: cand vrei sa te duci la oras sau mai departe, mai poti sa ajungi pana nu se termina bateriile?

Attached Files


Edited by dan84, 07 April 2009 - 20:21.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate