Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#19
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View PostMig VWFan, on Mar 28 2009, 02:04, said:

1.nu costa 40 de dolari o autonomie de 200 km..., 200 km ii fac cu 10 euro.

Vorbim aici de un sedan sport de 5 locuri care face 0-100 in 5.5 secunde. Ai idee cat consuma o masina de genul asta - intrebarea e retorica, este evident ca nu stii.

Maserati Quattroporte, o berlina sport, are un rezervor de 90 de litri, care in State te costa aprox 50 de dolari sa-l umpli la pretul benzinei de astazi.
Autonomia masinii asteia in regim mixt urban/autostrada este de 270 de km.

Pretul mediu la electricitate in State pentru consumatorii casnici (care platesc un pret mai mare decat industria) este de 10 centi pe kwh. Un plin pentru bateria de 60 kwh (cea care da autonomia de 230 de mile - 370 de km) este de 60*0.8*10 = 480 de centi (doar 80% din capacitatea bateriei este disponibila), de unde si pretul de 5 dolari pentru un plin. Plin care da o autonomie mai mare decat la alte berline sport.

Mig VWFan said:

2. nu costa 5 dolari plinul la o asemenea baterie, in plus, cam in cat timp amortizezi pretul de 40.000 dolari al bateriei ? Bateria nu are viata nelimitata, la un moment dat va trebui schimbata.

In privinta costului unui plin vezi mai sus.

In privinta costului inlocuirii bateriei, Tesla estimeaza ca bateria va tine cam 7-8 ani, moment in care, zice Tesla, inlocuirea bateriei va costa 5000 de dolari.
Tinand cont de viteza cu care scade pretul bateriilor, pretul dat de Tesla e optimist dar, cred eu, destul de aproape de adevar. Probabil in 10 ani de acum inainte costul inlocuirii unei baterii de 60kwh va fi in jur de 5000-10000 de dolari (tine cont ca bateriile nu se arunca, ci se recicleaza, iar valoarea bateriilor de litiu auto uzate, este din start destul de mare, de ordinul miilor de dolari).

Mig VWFan said:

3. carburantul costa mult din cauza taxelor si accizelor nu a pretului de productie
Raman la parerea ca singura masina electrica ce se poate dovedi eficienta e una mica de oras, nu un monstru de 2 tone.

Taxele si accizele pe carburant in Europa sunt in medie cam jumatate din pretul carburantului la pompa. In State taxele pe carburant sunt nesemnificative, de unde si diferenta masiva de pret la carburanti intre cele 2 continente. Din cauza asta masinile electrice se amortizeaza si mai repede in Europa, motivul principal pentru care masinile electrice se vor raspandi cu dificultate in Europa, cel putin la inceput, este lipsa garajelor personale, unde masinile electrice pot sta peste noapte la reincarcat.

#20
v_condratovici

v_condratovici

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,788
  • Înscris: 21.03.2009
Mda, foarte bun postul lui Huck_, e un om informat.
Totuși, existã foarte puține masini electrice pentru omul de rând, adicã ceva între masinile de zeci de mii de € și "buzile" de câteva mii €.

#21
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,653
  • Înscris: 29.03.2006
Se specifica 42 kWh standard si 70 KWh optional.

Daca o berlina foarte sportiva - 5,5 s de la 0 la 100km/h, poate avea o autonomie de  482 km cu 80% dintr-o baterie de numai 70 KWh, inseamna ca, dincolo de compromisurile vi-a-vis de viteza luata in calcul si de durata si consistenta acceleratiilor considerate pt. a se incadra in respectiva autonomie, totusi utilizarea unui motor electric se dovedeste mult mai economica, respectiv utilizarea curenta la turatii reduse pt. viteza medie si constanta, comparativ cu un automobil cu motorizare clasica.
Eu din cele de mai sus, indirect inteleg ca paradoxal - la prima vedere, hybridele cu motorizare finala electrica, au viitorul inainte, si nu scapam prea usor de ele. Un generator Honda de 5-10 KWh, un acumulator de 7-10 KWh, electronica de putere si un motor electric comparabil cu cele utilizate de Tesla, ar permite performante dinamice asemanatoare, cu 15-20 USD/500 km :P

Edited by loock, 30 March 2009 - 22:31.


#22
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postloock, on Mar 30 2009, 16:26, said:

Se specifica 42 kWh standard si 70 KWh optional.

Daca o berlina foarte sportiva - 5,5 s de la 0 la 100km/h, poate avea o autonomie de  482 km cu 80% dintr-o baterie de numai 70 KWh, inseamna ca, dincolo de compromisurile vi-a-vis de viteza luata in calcul si de durata si consistenta acceleratiilor considerate pt. a se incadra in respectiva autonomie, totusi utilizarea unui motor electric se dovedeste mult mai economica, respectiv utilizarea curenta la turatii reduse pt. viteza medie si constanta, comparativ cu un automobil cu motorizare clasica.
Eu din cele de mai sus, indirect eu inteleg ca paradoxal - la prima vedere, hybridele cu motorizare finala electrica, au viitorul inainte, si nu scapam prea usor de ele. Un generator Honda de 5-10 KWh, un acumulator de 7-10 KWh, electronica de putere si un motor electric comparabil cu cele utilizate de Tesla, ar permite performante dinamice asemanatoare, cu 15-20 USD/500 km :P

Si eu cred la fel, in 5 ani hibridele vor acapara un procent important de piata in State, iar daca pretul benzinei va creste iarasi, vor domina piata pentru 20 de ani. Apoi se va trece probabil la masini electrice, odata ce pretul bateriilor va scade foarte mult si timpul de incarcare al bateriilor va scade la cateva minute.

#23
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Toyota afirma ca vor ca in 10-15 ani sa aibe variante hibride pentru fiecare autovehicul produs .

#24
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Baieti, nu v-ati plictisit de vorbit despre masini pe baterii ?

N-ati priceput ca bateriile nu sunt solutia ?

Oricat de ieftine vor deveni bateriile, n-o sa vedeti autocare sau tir-uri pe baterii. Nici sedane cu autonomie de 500km, incarcare in 5 minute si pret de 10.000 euro in urmatorii 15 ani.

Nu mai luati de bune toate prostiile din media si concentrati-va mai bine energia pe lucruri mai importante... ;)

#25
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,150
  • Înscris: 15.10.2006

View Postflaviand, on Mar 31 2009, 08:00, said:

Baieti, nu v-ati plictisit de vorbit despre masini pe baterii ?

N-ati priceput ca bateriile nu sunt solutia ?

Oricat de ieftine vor deveni bateriile, n-o sa vedeti autocare sau tir-uri pe baterii. Nici sedane cu autonomie de 500km, incarcare in 5 minute si pret de 10.000 euro in urmatorii 15 ani.

Nu mai luati de bune toate prostiile din media si concentrati-va mai bine energia pe lucruri mai importante... ;)

Ce nu stii e ca bateriile se pot schimba cu altele incarcate intr-un timp mai scurt decat faci tu o alimentare cu benzina.
Eu sunt pregatit sa le incarc acasa in vreo 5 ore cand dorm  :D

O prognoza pt. 2015: cca. 1.5 milioane masini electrice construite doar in Europa pe an.  :)

#26
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Am remarcat ca te pricepi foarte bine la masini, si la piata auto in general.

Edited by fastcarjunkie, 31 March 2009 - 08:27.


#27
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostHuck_, on Mar 30 2009, 19:34, said:

Taxele si accizele pe carburant in Europa sunt in medie cam jumatate din pretul carburantului la pompa. In State taxele pe carburant sunt nesemnificative, de unde si diferenta masiva de pret la carburanti intre cele 2 continente. Din cauza asta masinile electrice se amortizeaza si mai repede in Europa, motivul principal pentru care masinile electrice se vor raspandi cu dificultate in Europa, cel putin la inceput, este lipsa garajelor personale, unde masinile electrice pot sta peste noapte la reincarcat.

Exact din cauza taxelor, masinile electrice nu vor fi foarte numeroase in Europa. Acum guvernele isi permit sa acorde facilitati fiscale pentru masini electrice si hibride pentru ca stiu ca pretul este prohibitiv chiar si pentru hibride. Ginditi-va citi bani vor pierde guvernele in momentul in care fiecare dintre noi va trece mai rar pe la pompa. Accizele pe carburanti sint surse de venit foarte mare, iar incasarea e facila. In momentul in care masinile electrice sau hibride ar da semne ca vor sa se raspindeasca, atunci guvernele vor realiza ca bateriile sint poluante si vor mai inventa o taxa ca sa compneseze pierderea de la pompa.
Din primul milion de Prius, cam 75-80% s-au vindut in State, in conditiile in care acolo galonul e benzina e mai ieftin decit litrul de benzina in Europa. Aparent e un mic paradox, dar la o analiza mai atenta nu e asa.
Nici producatorii auto nu se dau in vint dupa masini electrice din motive de fiabilitate. Ginditi-va ca un motor cu pistoane si o gramada de senzori, e inlocuit de un motor cu o singura componenta in miscare, controlat de o electronica ieftina. Asadar, adio schimb de ulei, adio distributie, etc. Acum 20-30 de ani producatorii faceau masini si traiau din vinzarea de masini. Acum fac bani si traiesc din service.

Edited by undesignus, 31 March 2009 - 10:35.


#28
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostHuck_, on Mar 30 2009, 18:34, said:

Vorbim aici de un sedan sport de 5 locuri care face 0-100 in 5.5 secunde. Ai idee cat consuma o masina de genul asta - intrebarea e retorica, este evident ca nu stii.
BMW 535d , 286 CP, consum mixt 6,7 l/100 km, 200 km costa ... 9,97 euro , eu am spus 10 , cu bataie ...

Maserati Quattroporte, o berlina sport, are un rezervor de 90 de litri, care in State te costa aprox 50 de dolari sa-l umpli la pretul benzinei de astazi.
Autonomia masinii asteia in regim mixt urban/autostrada este de 270 de km.
Asta nu mai cred, aprox 35 l /suta ??? doar nu mergi numai in liniute 270 km ce naiba...

Pretul mediu la electricitate in State pentru consumatorii casnici (care platesc un pret mai mare decat industria) este de 10 centi pe kwh. Un plin pentru bateria de 60 kwh (cea care da autonomia de 230 de mile - 370 de km) este de 60*0.8*10 = 480 de centi (doar 80% din capacitatea bateriei este disponibila), de unde si pretul de 5 dolari pentru un plin. Plin care da o autonomie mai mare decat la alte berline sport.
Pleci de la ideea cat se poate de falsa ca pentru a incarca intr-o baterie 60 kw/h consumi fix 60 kw/h , am vaga banuiala ca la incarcarea unei baterii randamentul e undeva pe la 20 % .


#29
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,150
  • Înscris: 15.10.2006

View PostHuck_, on Mar 30 2009, 19:34, said:

Vorbim aici de un sedan sport de 5 locuri care face 0-100 in 5.5 secunde. Ai idee cat consuma o masina de genul asta - intrebarea e retorica, este evident ca nu stii.

Maserati Quattroporte, o berlina sport, are un rezervor de 90 de litri, care in State te costa aprox 50 de dolari sa-l umpli la pretul benzinei de astazi.
Autonomia masinii asteia in regim mixt urban/autostrada este de 270 de km.

Pretul mediu la electricitate in State pentru consumatorii casnici (care platesc un pret mai mare decat industria) este de 10 centi pe kwh. Un plin pentru bateria de 60 kwh (cea care da autonomia de 230 de mile - 370 de km) este de 60*0.8*10 = 480 de centi (doar 80% din capacitatea bateriei este disponibila), de unde si pretul de 5 dolari pentru un plin. Plin care da o autonomie mai mare decat la alte berline sport.

Ceva nu e in regula cu calculul.
Probabil consumul asta se scoate doar daca mergi cu vreo 40 km/h.

In plus randamentul la incarcare sigur nu e 100%, nu e nici 20% dar media poate fi in regula.

#30
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postcipaul, on Mar 31 2009, 09:05, said:

Ceva nu e in regula cu calculul.
Probabil consumul asta se scoate doar daca mergi cu vreo 40 km/h.

Nu, nici vorba de asa ceva, Tesla Roadster a fost testata dupa procedura EPA, asa cum sunt testate toate masinile in State.
Daca te intereseaza metodologia EPA citeste aici:

http://www.fuelecono...schedules.shtml

#31
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
huck, sunt si alte masini berline sport care iau pana in 10%, nu 30-40 cat aia. tu cauti s aimbrobodeti cu niste tampentii. banii pe masina aia ii scoti in repa mult timp. bateriile costa mult. cine ti le incarca? si chiar asa daca cista 50k un set ca sa mergi 500km iti trebuie un set in plus, come on, ce naiba 50k. pai de banii astia imi iau un 330d care consuma putin, e foarte puernic si ii da clasa masinutei aleia.... chiar si 10k e mult pentru baterie.... si chiar si asa sa zicem ca poate trebuie sa mergi mai mult poate 1000 km pe zi, ce faci? 4-5 randuri de baterii. chiabatul la statie nu e o solutie, iti spun si de ce, in pirmul rand pentru ca atunci cand le schimbi nu iti convine, poate x care a lasat bateriile alea sunt mai uzate ca ale tale, mai ales ca sti si tu cred ca o baterie, da tot ce poate cam 1000 de incarcari dupa asta randamentul scade. asa pentru oras e una, nah merge dar e o masina pentru oameni care nu au ce face cu banii in nici un caz o masina pe care sa o cumpere cineva in ideea ca face o eventuala economie.

#32
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postgeopsi, on Apr 1 2009, 15:28, said:

huck, sunt si alte masini berline sport care iau pana in 10%, nu 30-40 cat aia. tu cauti s aimbrobodeti cu niste tampentii.

Nu, masinile din clasa full-size care fac 0-100 in 5.5 secunde, au motoare de la V8 in sus si consuma foarte mult carburant.
Exemplul cu BMW 535d nu e bun, pentru ca face 0-100 in regim de V6, care astazi nu mai sunt considerate sport, sunt prea mainstream (nu in Romania, dar in State asa este).


geopsi said:

banii pe masina aia ii scoti in repa mult timp. bateriile costa mult. cine ti le incarca? si chiar asa daca cista 50k un set ca sa mergi 500km iti trebuie un set in plus, come on, ce naiba 50k.

Am lamurit-o cu costul inlocuirii bateriilor mai sus, nu e cazul sa mai repet.

geopsi said:

pai de banii astia imi iau un 330d care consuma putin, e foarte puernic si ii da clasa masinutei aleia

330d nu e full-size, ci aproape compact, si nici nu e foarte sportiv.
In plus nici nu se gaseste in State pentru ca nu trece normele de poluare.

geopsi said:

.... chiar si 10k e mult pentru baterie.... si chiar si asa sa zicem ca poate trebuie sa mergi mai mult poate 1000 km pe zi, ce faci? 4-5 randuri de baterii. chiabatul la statie nu e o solutie, iti spun si de ce, in pirmul rand pentru ca atunci cand le schimbi nu iti convine, poate x care a lasat bateriile alea sunt mai uzate ca ale tale, mai ales ca sti si tu cred ca o baterie, da tot ce poate cam 1000 de incarcari dupa asta randamentul scade. asa pentru oras e una, nah merge dar e o masina pentru oameni care nu au ce face cu banii in nici un caz o masina pe care sa o cumpere cineva in ideea ca face o eventuala economie.

Aici sunt relativ de acord. Incarcarea pentru primele generatii de masini electrice se va face acasa, si vor fi folosite mai ales pentru naveta zilnica, care in State inseamna distante relativ mari (eu fac zilnic in jur de 70 de km, si sunt pe medie), dar nu atat de mari incat sa ceara reincarcare pe drum.
Viitoarele generatii de masini electrice vor beneficia de baterii care se vor incarca foarte rapid, de ordinul minutelor, deja exista astfel de baterii in laboratoare, in 5-10 ani vor fi pe piata.

#33
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007
3 filme scurte cu Tesla S

in primele doua se vad mult mai bine proportiile masinii, care dupa mine arata superb:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wfttXdRvIbk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HvzOdYVw6Pw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

si al in treilea e vorba de un test drive:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/x8YN3MAHmhY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#34
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,566
  • Înscris: 31.12.2006

View PostHuck_, on Apr 1 2009, 23:11, said:

Incarcarea pentru primele generatii de masini electrice se va face acasa, si vor fi folosite mai ales pentru naveta zilnica, care in State inseamna distante relativ mari (eu fac zilnic in jur de 70 de km, si sunt pe medie), dar nu atat de mari incat sa ceara reincarcare pe drum.
Viitoarele generatii de masini electrice vor beneficia de baterii care se vor incarca foarte rapid, de ordinul minutelor, deja exista astfel de baterii in laboratoare, in 5-10 ani vor fi pe piata.
Din pacate, exact problema incarcarii cred ca va limita puternic masinile doar electrice in viitorul previzibil in Europa. Daca pe americani i-a dus capul sa cableze localitatile la tensiune medie (6-10KV) si sa foloseasca transformatoare individuale, europenii au tras joasa tensiune (220 sau 380, cum vrei sa-i spui) pe km intregi. Iar dimensionarea transformatoarelor coboratoare si a retelei de medie a fost facuta evident de aceiasi "vizionari". In Bucuresti au luat foc cabluri de 10KV de la aere conditionate - imagineaza-ti ce s-ar intampla de la incarcatoare de masini care ar absorbi puteri cel putin duble si pt mai mult timp.

#35
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,150
  • Înscris: 15.10.2006

View Post_bcristian_, on Apr 3 2009, 13:23, said:

Din pacate, exact problema incarcarii cred ca va limita puternic masinile doar electrice in viitorul previzibil in Europa. Daca pe americani i-a dus capul sa cableze localitatile la tensiune medie (6-10KV) si sa foloseasca transformatoare individuale, europenii au tras joasa tensiune (220 sau 380, cum vrei sa-i spui) pe km intregi. Iar dimensionarea transformatoarelor coboratoare si a retelei de medie a fost facuta evident de aceiasi "vizionari". In Bucuresti au luat foc cabluri de 10KV de la aere conditionate - imagineaza-ti ce s-ar intampla de la incarcatoare de masini care ar absorbi puteri cel putin duble si pt mai mult timp.

Eu cred totusi ca aici gresesti.
Din contra incarcarea acasa se va face de obicei cand nu este consum nici macar pt. AC si se echilibreaza consumul din retea.
La un moment dat francezi pompau apa noaptea din diverse baraje in amonte pt. ca nu aveau ce face cu electricitatea.
In plus nu sunt chiar asa multi cu case la dispozitie.

#36
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Inainte de full electric , vom trece cu toti prin generatia de masini cu tractiune hibrida si pe urma la Plug-in hbrid (se pot incarca de la priza)si dupa aceea ne putem gandi la full electric .

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate