Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Radarele politiei romane, tipuri, moduri de operare
Last Updated: Apr 24 2024 19:41, Started by
Speedo
, May 04 2008 09:41
·
8
#1
Posted 04 May 2008 - 09:41
In acet topic "sticky" se vor prezenta toate radarele folosite de politia din Romania, modul de operare, pe ce baze legale functioneaza, care sunt limitarile si caracteristicile acestora.
Topic-ul este in proces de up-date, fara posibilitate de reply. Pentru comentarii va invit pe topicul de baza, Despre detectoarele radar, Despre radarele Politiei Romane, topic din care am scos sinteza de mai jos. Le multumesc tuturor celor care si-au adus aportul cu informatie de calitate, foto, intamplari descrise cat mai exact, materiale stintifice. Edited by Speedo, 04 May 2008 - 10:31. |
#2
Posted 04 May 2008 - 10:33
Mai jos sunt precizate benzile radio certificate in tara noastra pentru dispozitivele de detectare a miscarii (radar).
Astfel conform Ministerului Comunicatiilor Tehnologiei si Informatiilor, benzile agreate pentru aceste dispozitive sunt foarte multe: - 2.40-2.4835 GHz - corespunzator S-band; - 9.20-10.00 GHz - un fel de X-band low; - 10.50-10.60 GHz - corespunzator X-band; - 13.40-14.00 GHz - corespunzator Ku-band; - 24.05-24.25 Ghz - corespunzator K-band; - 33.40-35.20 Ghz - corespunzator Ka-band. Verificand si normele de reglementare ale acestor frecvente, respectiv ERC RECOMMENDATION 70-03, observam ca Romania figureaza cu Not Implemented la toate aceste frecvente, semn ca nu s-a obosit nimeni din IGCTI sau MCTI sa-i informeze si pe europeni ca noi deja utilizam dispozitive radar pe frecventele acestea. Deci, din datele de mai sus deducem ca practic orice dispozitiv de masurare a vitezei s-ar cumpara pentru Politie in RO el ar putea fi utilizat perfect legal dupa ce ar fi omologat si certificat de Biroul Roman de Metrologie Legala, astfel ne ramane sa monitorizam ce tipuri de radar-uri se achizitioneaza pentru a stii ce frecvente sunt folosite. Practic orice detector va cumparati trebuie sa va asigurati ca are toate benzile, mai putin S-band care nu se mai foloseste de producatorii de radare, as zice din bun simt pentru tehnica. post initial 29.01.2007 Attached FilesEdited by Speedo, 04 May 2008 - 10:41. |
#3
Posted 04 May 2008 - 14:11
In acest reply este tratat radarul Gatso pe trepied, sunt doua bucati documentate pana cum, ele sunt in judetul Ialomita si au fost achizitionate in urma unui program mai larg al UTI si IRSA.
In foto se observa din ce parti este compus, antena radar dreptunghiulara in fata, unitate de control, camera video si baterie. De obicei trepiedul este scos pe vreme buna si de regula este pazit de la distanta de catre o masina de politie. L-am mai vazut si cu husa, candva cand era mai urat afara dar asta inseamna ca functiona ilegal la momentul acela. De obicei se intalnesc in localitatea Movilita de pe E85 sau prin satele de pe langa Slobozia. Oricum, se pare ca ambele sunt nefunctionale conform EVZ, unul din ele nu mai are baterie iar celalalt prezinta niste erori, asa cum veti vedea in foto realizate de mine, "No camera present or Computer failure. Please restart" Multumim pentru foto si user-ului Eichmann. post original 21.04.2007 Attached FilesEdited by Speedo, 04 May 2008 - 17:13. |
#4
Posted 04 May 2008 - 15:18
Orice producator de aparate de masura, in cazul nostru cinemometre, este obligat ca in momentul in care doreste sa vanda astfel de echipamente pe piata din Romania trebuie sa treaca printr-o procedura legala ce prevede mai multe etape, conform "Ordin pentru aprobarea Listei Oficiale a mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal L.O. - 2004":
- AM - Aprobare de Model, in care producatorul furnizeaza toata documentatia despre echip, caracteristici tehnice si constructive, scheme, etc, BRML putand cere sa pastreze la ei un exemplar din acel echipament; - VI - Verificare Initiala, in care BRML testeaza echipamentul dupa o serie de criterii pentru a se vedea daca se incadreaza in normele de metrologie legale pentru Romania; - VP - Verificare Periodica, este obligatorie, pentru radare la interval de 1 an, se testeaza mai putini parametrii fata de VI; In concluzie, daca un anumit model de radar are Aprobarea de Model expirata, el nu mai poate fi comercializat in Romania, dar cele aflate deja in functionare pot fi folosite cu conditia sa se prezinte la VP de fiecare data cand se implineste termenul. Va reamintesc, modificarea unui echipament de masurare prin care se schimba datele cuprinse in Aprobare de Model, scheme de functionare, module, functii, caracteristici tehnice, impune acordarea unei noi Aprobari de Model si a unei noi Verificari Initiale. Se accepta Verificari Periodice si pentru aparatele care au fost reparate sau la care s-au adus modificari "daca mijlocul de masurare modificat sau reparat isi mentine conformitatea cu modelul aprobat si/sau cu cerintele din reglementarile de metrologie legala aplicabila" (HG 1660-2005). Dar, in norma metrologica NML021-05 cu privire la cinemometre se specifica Quote 3.2.6 Cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare, care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare functionala, ce pot avea influenta asupra exactitatii de masurare. Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in functiune a cinemometru-lui, avand si posibilitatea de a fi activata manual de catre operator, ori de cate ori se considera necesar. In cazul depistarii unor defecte sau dereglari functionale, acestea vor fi semnalate iar functionarea cinemometrului va fi blocata...... .......... 3.5.1 Inregistrarile efectuate trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele: - data si ora la care a fost efectuata masurarea; - valoarea vitezei masurate; - sensul de deplasare a autovehiculului; - faptul ca a fost efectuata autotestarea (conform. 3.2.6); - imaginea autovehiculului, din care sa poata fi pus in evidenta numarul de inmatri-culare al acestuia. Iata ce aprobari de model pentru cinemometre s-au dat in decursul timpului: - In 18.11.1994 a fost aprobat "TRAFFIPAX-SPEEDOPHOT-M", probabil cu titlu de test, pentru ca aprobarea de model a expirat la 31.03.1995, cand s-a dat o noua aprobare de model, vezi mai jos; - In 31.03.1995 a fost aprobat modelul celebru TRAFFIPAX-SPEEDOPHOT-M, spaima detectoarelor slabe, noi pe forum am identificat 5 astfel de radare in toata Romania, aprobarea de model a EXPIRAT la 31.03.2005, in concluzie nu mai pot fi achizionate in perioada imediat urmatoare astfel de modele; - In 16.07.1999 a fost aprobat modelul "Aparat pentru controlul vitezei de circulatie a autovehiculelor tip JAI Pro Vida 2000/Stalker Dual, utilizat in regim stationar", acest model nefiind vreodata cumparat si folosit de Politia Romana, aprobarea de model a expirat in 16.07.2004; - In 22.12.1999 a fost aprobat modelul "Aparat pentru controlul vitezei de circulatie a autovehiculelor tip AMVT 01, utilizat in regim stationar", acesta este un model romanesc care nu s-a folosit niciodata, aprobarea de model a expirat in 22.12.2003; - In 27.07.2001 a fost aprobat modelul "Aparat pentru Controlul Vitezei de Circulatie a Autovehiculelor tip Radar Autovision Compact PYTHON II", acestea fiind radarele obisnuite de pe masinile de politie, dar ATENTIE, APROBAREA DE MODEL A EXPIRAT in 27.07.2006, in concluzie nu mai pot fi achizionate in perioada imediat urmatoare astfel de modele; - In 22.11.2005 a fost aprobat modelul "Camera Gatso GTC-D" ce masoara viteza radar cu bucla inductiva, deci cele de pe DN1, aprobarea de model expira in 22.11.2010; - In 21.12.2005 a fost aprobat modelul "Gatso Digital Radar Camera System (DRCS)", acestea fiind cele 2 radare pe trepied din IL, aprobarea de model expira in 21.12.2010; - In 27.10.2006 a fost aprobat modelul "Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor MultiRadar S580", acesta va fi folosit poate in viitor in instalatiile fixe de radar, aprobarea de model exprira in 27.10.2011; - In 18.12.2006 a fost aprobat modelul "Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor tip CODEC", construit de catre firma romaneasca CODEC S.A. si se pare ca se va instala pe tronsonul Cluj Napoca - Turda conform unor articole din ziare, aprobarea de model expira in 18.12.2011. In documentul de la Biroul Romana de Metrologie Legala se specifica Quote Nota: Datele prezentate in tabelul de mai jos sunt exclusiv informative. Quote Data ultimei revizuiri a documentului:14.05.2007 Ca o concluzie, in perioada imediat urmatoare nu se mai pot cumpara radare Phyton II sau SpeedoPhot, va trebui o noua aprobare de model pentru fiecare din ele. posturi originale 30.05.2007 si 31.05.2007 |
#5
Posted 08 December 2008 - 09:33
In drum spre birou am auzit pe statie ce-a mai haioasa faza (care iti poate da un plus de incredere ca poti castiga in cazul unui proces)...Trafic Greu-13 Sept, mobil neinscriprtionat cu camera, orientata spre Sebastian.
Obiectivul: toate mobilele ce intrau sub 140/3/a (depasirea coloanei stationata la semafor) sa fie filmate si pilotii sanctionati. La un moment dat agentul din intersectie il intreaba pe colegul din auto ce filma: "l-ai luat pasta cu taxiul???" raspuns: "nu, ca derulez caseta ca sa-i arat lu' baiatu cu BMW-ul"..."pai, eu ce draq ii spun acum?"..."spui ca l-am filmat dar nu pot opri sa-i arat lui"..."Da p'asta cu Peugeot-ul l-ai luat?"..."Nu.."......"Cat draq iti ia ma sa-i arati? Ce draq fac acu'? Ii opresc si le spun ca-s filmati si tu .......???"... Discutia a continuat in acelasi mod mult timp.... Interesant, nu???? |
#6
Posted 24 March 2009 - 16:57
Una pe zi de Matty:
Locatia: Spitalul Coltea Cota: 1247 (adica ora 12 si 47') Agent "Cristina": Stefanica, cum stai ma? Agent "Stefanica": am ceva, 3 pv si un dosar Agent "Cristina": trimite ma si la mine ceva ca eu pana acu' n-am facut decat un pv... Agent "Stefanica": uite-acu' trimit un 407 spre tine Agent "Cristina": asa te vreau Edited by videosuzy, 24 March 2009 - 16:58. |
#7
Posted 24 March 2009 - 17:10
#8
Posted 05 May 2009 - 14:07
Breaking news!!!
http://www.realitate...ixe_511166.html bucurati-va, fratilor vad ca deja s-a pus pe alt thred stirea am crezut ca sunt primul care dau veste buna Edited by hoinarul, 05 May 2009 - 14:17. |
#9
Posted 29 June 2009 - 08:14
"Ioanee...la momentul 07:45 la Progresului cu 13 Septembrie, poti sa-mi dai un numar de pozitie foto?"
"Negativ...s-a blocat camera de 20 momente...dece?" "Am un Logan galben Taxi care a depasit toata coloana aflata la semafor si am nevoie sa-i trec numarul imaginii foto" "Imi pare rau...verific si daca ai noroc bine daca nu zici ca e" "Pai trebuie sa trec in lucrare" "Atunci asta e".... Mare noroc au unii......Si mai ales taximetristii obraznici care se cred de-asupra tuturor legilor (rutiere)... Stima |
#10
Posted 04 August 2009 - 12:25
A apărut azi pe site-ul BRML o nouă aprobare de model pentru o cameră CODEC model C02M, cu valabilitate până în 01.06.2014.
|
|
#11
Posted 15 August 2009 - 08:56
In Valcea si Rasnov, am dat peste 2 modele de radare noi (cred). Erau dreptunghiulare, subtiri, ca dimensiuni sa zic aprox cat display-ul unui EEEpc. Operatorul in ambele cazuri statea in locul din dreapta. Nu am sesizat nici o camera - oricum am trecut destul de repejor (limita era de 70km/h in Valcea) si eram atent la cel din fata. V1 a carait cu vreo 200-300m (maxim - semnal mic, 3-4 leduri) inainte de a-l repera (Logan albastru in VL si Logan Alb in BV). Stie cineva despre ce aparat poate fi vorba ? Exista vreun detector care-l sesizeaza de la distanta mai mare ?
Multumesc. |
#13
Posted 15 August 2009 - 18:01
#14
Posted 05 October 2009 - 17:56
Radarele din Neamt nu au butoane pe firul aparatului. In schimb au un buton mic in consola schimbatorului de viteze, langa locasul scrumierei. Ala o fi intrerupatorul aparatului radar?
Attached Files |
#15
Posted 06 November 2009 - 13:18
Ieri, 05-11-2009, pe site-ul BRML s-a publicat o aprobare de model pentru cinemometrul "REDFLEX radarcam", fabricat de Redflex Traffic Systems Pty Ltd.,
Australia - www.redflex.com. Omologarea a fost solicitată de firma S.C. M ASSOCIATES SRL, Bucuresti. REDFLEXradarcam_mobile.png 104.64K 320 downloads REDFLEXradarcam_tripod.png 267.21K 279 downloads O broșură care descrie modelul de radar "REDFLEXradarcam" e atașat. REDFLEXradarcam.pdf 231.16K 90 downloads Edited by SCDB, 06 November 2009 - 13:28. |
|
#16
Posted 06 November 2009 - 16:29
SCDB, on 6th November 2009, 13:18, said: Ieri, 05-11-2009, pe site-ul BRML s-a publicat o aprobare de model pentru cinemometrul "REDFLEX radarcam", fabricat de Redflex Traffic Systems Pty Ltd., Australia - www.redflex.com. Omologarea a fost solicitată de firma S.C. M ASSOCIATES SRL, Bucuresti. REDFLEXr...m_mobile.png REDFLEXr...m_tripod.png O broșură care descrie modelul de radar "REDFLEXradarcam" e atașat. REDFLEXradarcam.pdf |
#17
Posted 09 November 2009 - 13:28
alexx22, on 6th November 2009, 16:29, said: banda in care functioneaza ????? http://www.radardire.../news/news.html |
#18
Posted 11 November 2009 - 18:59
REDFLEX radarcam pare a fi cel mai periculos, fiind in Ka si cu emisie mica, cand il simti deja plangi.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users