Inregistrare contract de inchiriere apartament
Ultima postare: dec 05 2023 11:02, Inițiat de
curcubeesipantofi
, dec 04 2023 11:26
·
1
#1
Publicat: 04 decembrie 2023 - 11:26
Buna ziua,
As avea nevoie va rog de un sfat, cu privire la semnarea unui contract de inchiriere pe care doresc sa il inregistrez la ANAF in ianuarie 2024. Chiriasul imi spune ca doreste ca acesta sa fie incheiat intre mine, persoana fizica, si societatea comerciala pe care o detine (si care are sediul social la aceasta adresa deja, pe baza unui contract de comodat). La adresa mentionez ca sunt deja 2 sedii de firma, contractele de comodat fiind depuse la DITL, cu specificatia ca nu se desfasoara activitate la sediul social. Nu cunosc care e cadrul legislativ actual, dar la un moment dat stiu ca impozitul pe locuinta era mult mai mare si era necesara o evaluare a acesteia, in cazul in care la adresa se afla un sediu de firma si nu depuneai declaratia cum ca nu desfasoara activitatea la sediu. In prezent, chiriasul urmareste sa isi deconteze cheltuiala cu chiria. A fost cineva in aceeasi situatie sau ma poate ajuta cu o opinie, ce ar implica pentru mine declararea contractului semnat cu o persoana juridica? Sunt diferente fata de situatia in care acesta ar fi semnat intre mine si el (persoana fizica)? Voi avea de achitat cumva un impozit mai mare (acela datorat venitului din chirii, chiar si acela stabilit pe locuinta)? Multumesc anticipat! |
#2
Publicat: 04 decembrie 2023 - 11:35
Raspunsul e simplu.
Daca deconteaza cheltuiala cu chiria, intri in belea si trebuie sa: - evaluezi imobilul/apt la 5 ani - platesti 1%/an impozit, din valoarea de evaluare. Pe scurt, nu te baga in rahat, doar ca sa plateasca el taxe mai mici (nu mult mai mici). Singura metoda prin care tu iesi bine este daca in contract scrii clar ca: - are dreptul sa isi deschida Sediu Social FARA activitate, iar valabilitatea Sediului social va fi determinata de durata contractului. |
#4
Publicat: 04 decembrie 2023 - 12:32
Exact asta implica!
Bine, nu e problema ta, tu esti acoperit dpdv al impozitului prin contractul depus la ANAF. Daca el si contabila sa o considera cheltuiala eligibila, atunci e o problema de contabilitate ce se poate ridica la un eventual control. Nu e ca si cum tu tai factura. Tu primesti bani ca PF pe baza unui contract, unde scrie clar ca un eventual sediu social NU are activitate. Ca sa deschida PCT de lucru, trebuie ca in contract sa i se permita asta iar Reg comertului se uita specific la asta. |
#6
Publicat: 04 decembrie 2023 - 15:14
@OP, poţi să ai mai multe sedii sociale la adresa ta.
Tu, ca persoană fizică, depui declaraţia în care specifici că la adresă nu se desfăşoară activităţi economice. @Adm Persoana fizică depunde deja declaraţia ei şi nu poate verifica ce face o persoană juridică în contabilitatea ei. Deducerea unei facturii de închiriere nu este sinonimă cu desfăşurarea unei activităţi la asdresa respectivă, este doar plata pentru dreptul de a folosi adresa în relaţia cu statul. La un moment dat era ceva prin Codul Fiscal referitor la deducerea cheltuielilor cu utilităţile pentru acel spaţiu (cum a precizat @Argv). Impozitul pe S1 şi S3 este de 1,5%. Safe ar fi să depună declaraţia de PF şi să plătescă utilităţile tot ca PF. Chitanţele sunt dovada că acolo stau persoane fizice, nu societăţi care ar avea nevoie şi de facturi. Editat de terratec, 04 decembrie 2023 - 15:18. |
#7
Publicat: 05 decembrie 2023 - 10:28
Deci eu il pot ajuta pe chirias, daca vrea contract neaparat pe firma lui, dar sa ma asigur ca nu are activitate declarata la sediu (asa cum ne-am si inteles de altfel)
Am sa adaug in contract clauza cum ca Sediu Social este FARA activitate, iar valabilitatea Sediului social va fi determinata de durata contractului. Din pacate daca nu imi prezinta un certificat constatator de la ONRC eu nici pot verifica unde a autorizat el activitatile (la sediu sau la terti). Ma tem ca ma pot trezi cu surprize, si se schimba destinatia imobilului |
#8
Publicat: 05 decembrie 2023 - 11:02
Sunteţi persoane diferite iar tu nu poţi face multe pentru a "verifica" activitatea firmei respective, plus că nici nu trebuie să o faci tu.
Tu declari pe răspunderea ta, ceea ce ştii. Oricum, cele mai bune sfaturi în domeniu le vei primi de la avocat şi consultantul fiscal. Ei sunt (ar trebui să fie) la curent cu ultimele schimbări din codul fiscal dar şi cu abordările şi abuzurile făcute de cei din primării. Aici primeşti nişte direcţii pentru a ştii care este drumul. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi