Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023
Ultima postare: apr 30 2024 08:33, Inițiat de
alexcrist
, nov 17 2023 00:05
·
11
#1
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 00:05
Zâua bună
Deși Gălbuia se achită fără greș de obligații în limita dotărilor, circulând mai mult începeam să visez la niște dotări suplimentare, în special la capitolele "faruri adaptive/matrix" și "sisteme de asistență" (autonomie nivel 2). Așa am ajuns la... Ștrumfu' electric în 3 pistoane [ https://www.zonerama.com/photos/218519841_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] =>[ https://www.zonerama.com/photos/218519993_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] =>[ https://www.zonerama.com/photos/425079299_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai exact: Nissan Qashqai J12, Tekna+, e-POWER. [ https://www.zonerama.com/photos/425076720_3255x2441_24.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Detalii tehnice:
Preț total: puțin peste 41.000 E Mașina e ajunsă la Euro-Motor Brașov, dar încă nu e plătită/ridicată. Primele cheltuieli suplimentare necesare vor fi:
Va urma: de ce Nissan, și de ce e-POWER. |
#3
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 06:02
@radu103, la o baterie de aproape 2 kw, nu prea poti sa vorbesti de consum pur electric, ca nu e EV sau PHEV. e hibrida.
Initiator, sa o stapanesti sanatos. Avand in vedere greutatea masinii si consumul pe un Tucson cu 1.5 benzen turbo de 150 de ponei, fara hibrid, nu as spera la consumuri sub 5, nici in cele mai avantajoase conditii de condus. La 188 de cai pe electric, sigur e fisneata, nu ma indoiesc. Sa o stapanesti sanatos, e o masina frumoasa, dar, crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea... |
#4
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 08:17
Raz0rblade, on 17 noiembrie 2023 - 06:02, said:
@radu103, la o baterie de aproape 2 kw, nu prea poti sa vorbesti de consum pur electric, ca nu e EV sau PHEV. e hibrida. Initiator, sa o stapanesti sanatos. Avand in vedere greutatea masinii si consumul pe un Tucson cu 1.5 benzen turbo de 150 de ponei, fara hibrid, nu as spera la consumuri sub 5, nici in cele mai avantajoase conditii de condus. La 188 de cai pe electric, sigur e fisneata, nu ma indoiesc. Sa o stapanesti sanatos, e o masina frumoasa, dar, crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea... Corolla Touring Sports 1.8 2022 - 4.7% pe Autobahn daca o tin in 120kmh si 2000rot. Dar nu poti, decat ca pensionar sau milionar sa mergi asa creste durata oricarui drum cu minim 25%. In oras 5 vara si spre 6 iarna. |
#5
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 09:42
Masina este un hibrid serie pur. Din ce am vazut pe youtube are un consum f bun in oras dar mai mare ca alte masini hybride (care pot merge si paralel) la viteze peste 100km/h.
Masina e 4x2 , de ce nu ai ales un Honda,Toyota,Mitsubishi? Editat de alextz, 17 noiembrie 2023 - 09:43. |
#7
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 10:50
gushpi, on 17 noiembrie 2023 - 10:43, said:
@inițiator: de ce ai scris „Motor termic generator”? altă-ntrebare: motorul electric are 144kW; bateria are 2 kWh acu', ca-n școală: câte secunde poate rula mașina în mod electric? Am inteles ca motorul de 3 pistoane doar face curent si propulsia se bazeaza pe electric In cazul asta chiar n-as da banii pe astfel de masina pentru ca este submotorizata. (Am mers cu un Qasquai de 3 ani submotorizat si era oribil nici rece nu facea AC-ul din cauza asta) |
#8
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 11:07
gushpi, on 17 noiembrie 2023 - 10:43, said:
altă-ntrebare: motorul electric are 144kW; bateria are 2 kWh acu', ca-n școală: câte secunde poate rula mașina în mod electric? Consumul declarat e 5,4. Cât va fi real, vom vedea. De ce am ales varianta asta, voi reveni mai târziu, dar nu economia e principalul. Raz0rblade, on 17 noiembrie 2023 - 06:02, said:
crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea... Am căutat ceva care:
Finalistele au fost Peugeot 308, Mazda 3, Nissan Qashqai. Peugeot 308:
Mazda 3 (sau CX-30)
Nissan Qashqai mild-hybrid 1,3 DIG-t (varianta inițială)
Altă variantă viabilă care să-mi gâdile așteptările n-am găsit. Și Ștrumfu' are lipsuri cunoscute și asumate, că mașina perfectă nu există:
Va urma: de ce e-POWER, și nu mild-hybrid (în 4 cilindri, pentru colegul care n-ar cumpăra 3 )? |
#9
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 11:47
Sa-l folositi sanatos si cu placere.
https://www.jsae.or...._vol75_8-12.pdf Pe acolo citeceva despre motorizare, ma rog, era cam nou in anii aia asa ca nu e totul. P.S. randament... 43% Editat de Ion_Bumbu, 17 noiembrie 2023 - 12:01. |
#10
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 11:57
dimripper, on 17 noiembrie 2023 - 08:17, said:
creste durata oricarui drum cu minim 25% Am facut test de consum/timp/viteza medie la drum de ~350 km condus in limita de viteza peste tot si am facut exact cat scria pe google maps, cu viteza medie de vreo 74 km/h (cred, nu mai tin minte exact, dar sigur peste 70). Cam cum trebuia sa conduc ca sa am viteza medie de 100 km/h? Anyway, sa inteleg ca sistemul de la Nissan e similar cu cel de la Honda, doar ca termicul nu poate 'conduce' rotile direct, cum face Honda de la vreo 80 km/h in sus. Sunt curios ce impact are asta asupra consumului. La CR-V e greu de scos consum apropiat de cel declarat. Edit: chestia cu blocatul usilor se aplica si la altii, de ex. Toyota. Dar se gaseste ceva rahatel pe aliexpress pe care-l bagi in OBD si face override, sau se ocupa singur in functie de viteza, n-am studiat prea mult. Problema e aceeasi, in caz de accident, nu ai nicio garantie ca vei putea iesi din masina. Nu stiu daca-i o idee buna. Editat de TehCube, 17 noiembrie 2023 - 12:01. |
|
#11
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 12:11
radu103, on 17 noiembrie 2023 - 00:59, said:
S-o stapanesti sanatos. Sa ne zici cat de lenesa este si ce consum ai. Eu la BMW IX3 nu reusesc sa scot sub 23kwh / 100 km cu anvelopele de iarna prin Bucuresti Masina ta e stricata 👻👻, de acolo 120 km pe autostrada 😎 Fișiere atașate |
#12
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 12:33
Raport de compresie variabil si tractiune electrica - super ! daca isi va dovedi fiabilitaea in timp va fi una dintre masinile foarte bine vandute .
Practic este o electrica sub acoperire - tractiune full electric , statie incarcare la purtator , compresie variabila . Foarte multe inovatii pe o singura masina . Bateria mentine viteza de croaziera , motorul ii mai da cate un boost , cred ca e super silentioasa la drum intins . Sa o folosesti sanatos ! pana si mie care nu sunt adeptul electricelor imi place . |
#15
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 21:22
TehCube, on 17 noiembrie 2023 - 11:57, said:
Problema e aceeasi, in caz de accident, nu ai nicio garantie ca vei putea iesi din masina. Nu stiu daca-i o idee buna. Iar problema nu e că nu poți ieși tu. Pe interior ușile au conexiune directă cu broasca, nu se dezactivează. O deschizi oricând. Problema e că nu se deschid de afară și salvatorii ajung mai greu la tine dacă nu ieși singur. |
|
#16
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 22:01
Deschiderea se face daca se poate, cind ai aterizat pe capota...nu se mai deschide nici o usa...urmarea e ca iesi pe geam, nu-i mare problema asta.
Sa nu credeti ca o usa blocata ii incurca pe salvatori, e cea mai simpla problema pentru ei, la fel si pentru cel din masina daca este constient. Eu n-am luat masina in 3 cilindri si am luat in 4 ca in 6 deja era risipa de bani, motivul e modul cum se comporta la turatii joase motorul in 3 cilindri, la ce aveti dumneavoastra deja ala nu se mai simte, in fapt aveti un grup electorgen acolo si motor electric, un fel de LDE, cu mentiunea ca-i pe benzina, avantajul ca are si bateria aia mica e ca are timp sa aranjeze regimul motorului pentru maxim de randament, in fapt motorul ala pentru astfel de aplicatii a si fost creat acel L3 1,5l Editat de Ion_Bumbu, 17 noiembrie 2023 - 22:12. |
#17
Publicat: 17 noiembrie 2023 - 23:41
Sa o stapanesti sanatos! E o masina cel putin interesanta. Acum nu sunt 100% sigur si nici n-am timp sa caut, dar am condus un Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (masina inchiriata) care avea un sistem de propulsie asemanator. Deoarece nu am putut sa o incarc deloc la priza am avut un consum maricel, dar ideea in sine imi place.
P.S. Nici eu nu inteleg de ce Peugeot se incapataneaza sa nu puna auto-hold pe masini. Asta ma enerveaza cel mai tare la 208. Cat despre 3 cilindri, implemantarea VAG e cam nasola, masina tremura vizibil, la Stelantis nu's probleme. |
#18
Publicat: 18 noiembrie 2023 - 01:20
De ce e-POWER?
Da, sistemul este un hibrid în serie, cu tracțiune pur electrică și motor termic legat la generator. M-am exprimat destul de vehement contra hibridelor de orice fel la drum lung (așa cum merg eu), și în particular contra e-POWER. Și fix asta am cumpărat. Îmi susțin părerea: dpdv financiar, hibridul (inclusiv e-POWER) la drum lung NU rentează. Diferența de preț e de cam 7k euro față de MHEV și nu se va amortiza niciodată dintr-o diferență teoretică de consum de 1L. Să zicem că economisesc 1600-2000E în 100k km. Dar ăsta fu la test drive. M-am dus să văd sistemele de asistență și m-am întors cu deciziile răsturnate. Mersul complet electric, fără cutie de viteze de niciun fel, mersul lin la absolut orice viteză (mai ales cele mici) și controlul foarte fin al "frânei de motor" / regenerării (față de un termic care ori face frână de motor cât poate, ori deloc, cu șoc evident între stări) m-au cucerit. Plus silențiozitatea sistemului, motorul termic fiind imperceptibil în mare parte (și active noise cancelling ajută aici). Și fără grija autonomiei (față de o electrică pură). Economia de carburant a contat foarte puțin, iar sporul de putere deloc. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 3
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi