Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023
#37
Posted 19 November 2023 - 15:49
Si acum explica-ne si cum descarci o baterie de 2kWh in 50 de secunde fara sa ia foc. Nu de alta, dar pare ca confunzi cu boosterul de racheta.
Dar hai sa zicem ca fizic ar fi posibil asa ceva. Cat crezi ca ar duce bateria aia inainte sa trebuiasca sa o inlocuiesti? Adica in cat timp bagi 1000, poftim, 2000 de acceleratii din astea care sa necesite un ciclu complet de incarcare/descarcare? Edited by abac, 19 November 2023 - 15:52. |
#38
Posted 19 November 2023 - 16:12
alexcrist, on 18 noiembrie 2023 - 19:01, said:
Dragilor, calmați-vă cu cablurile wireless și alte improvizații. N-am dat o căciulă de bani pe mașină ca să stau pe net și să mă uit la netflix. Asta fac acasă stând în pat sau pe wc, ca tot omu' modern. Mașina am luat-o pentru droaia de sisteme de asistență integrate inclusiv cu navigația, adaptare la viteze, viraje etc, afișare informații pe HUD șamd. Ar fi prostia supremă să le arunc pe toate pe geam și să folosesc în loc un sistem greoi, plin de probleme de conectivitate și care rupe telefonul în 2 la drum lung, bașca mai stau să caut și semnal înainte să configurez un traseu. Nu credeți? Singurul sistem care va fi folosit e cel nativ al mașinii. Dacă el nu va fi corespunzător, va fi o mare problemă. De ex pe VW ID3, chiar daca folosesc Waze prin Android Auto, navigatia masinii merge in continuare in background, tot timpul, nu am pornit-o/oprit-o niciodata, nici nu stiu cum s-ar putea face asta... Dar chiar mergand deci cu Waze prin AA, masina imi da info despre aglomeratia din trafic provenind de la navigatia originala a masinii. Daca pornesc ACC sau Travel Assist (level 2 cred?), imi afiseaza ca se apropie un sensgiratoriu si incetineste automat etc etc. Deci una nu o exclude pe alta. Tesla nu are AA/Carplay, dar si acolo il pornesc pe telefon, TOATE navigatiile originale ale masinilor sint limitate comparat cu Waze (deci implicit Android Auto) Ion_Bumbu, on 19 noiembrie 2023 - 15:12, said:
2kWh=120kWminut sau 7200kWsecunda 7200kWsec/144kW=50sec adica 0,01388 ore, corect ati calculat doar ca unitatea de masura a timpului ati pus-o gresit. Deci o baterie de 2kWh asigura o putere de 144kW pentru o perioada de 50 secunde, mai mult decit suficient ca sa ajungi la viteza de regim. M-am uitat un pic pe topicele unde chiar initiatorul de aici critica sistemul e-Power, vazand ce mai zic si altii prin review-uri, legat de consum etc, chiar nu se leaga cifrele cu realitatea Pe de alta parte, probabil omul si-a facut temele atent daca a pornit sceptic sau chiar critic, si probabil piata cam asta ofera in acest moment... sint timpuri destul de grele pt cumparatorii de masini noi, preturile sint inca mari si tehnologiile sint grabite/fortate din tot felul de cauze, de la norme de poluare nerealiste la lipsa de componente... abac, on 19 noiembrie 2023 - 15:49, said:
Si acum explica-ne si cum descarci o baterie de 2kWh in 50 de secunde fara sa ia foc. Nu de alta, dar pare ca confunzi cu boosterul de racheta. Dar hai sa zicem ca fizic ar fi posibil asa ceva. Cat crezi ca ar duce bateria aia inainte sa trebuiasca sa o inlocuiesti? Adica in cat timp bagi 1000, poftim, 2000 de acceleratii din astea care sa necesite un ciclu complet de incarcare/descarcare? Dar clar Nissan forteaza marketingul. Sa nu uitam ca Toyota zice de masinile ei ca se auto-incarca (self-charging). |
#39
Posted 19 November 2023 - 17:01
Nici nu trebuie mult timp, doar pina pleaca grupul motogenerator sa bage putere, bateria compenseaza necesarul rapid de putere, banuiesc ca este optimizata mai mult pentru asta deci va accepta curenti de descarcare mari pe termen scurt.
Dupa mine este cea mai buna versiune de electificare a unui autoturism, exprienta din domeniul feroviar dar si transporturi grele este relevanta si cu istorie spre suta de ani. abac, on 19 noiembrie 2023 - 15:49, said:
Nu de alta, dar pare ca confunzi cu boosterul de racheta. Niste cifre? aveti? nu de alta da nenorocitii aia de acumulatori de "autofiletante" de la Lidl fara racire fara nimic au curentul maxim de descarcare de 50A. Credeti ca Nissan nu sint in stare sa faca niste acumulatori care sa reziste la 200A curenti de descarcare? Edited by Ion_Bumbu, 19 November 2023 - 17:05. |
#40
Posted 19 November 2023 - 17:09
Ah, deci tu faci afirmatiile si calculele utopice, eu pun la indoiala acele valori si tu ma pui sa aduc dovezi? Adu tu dovezi.
Dovezi ca dumnezeu nu exista nu vrei sa aduc? |
#41
Posted 19 November 2023 - 17:49
La 800V sistem ai nevoie de 180A curent maxim.
O baterie de la Lidl de 20V si 4Ah ai 80Wh are un curent de descarcare de ...50A Apoi scuzati da eu zic ca Nissan este in stare sa realizeze o baterie de 2kWh cu un curen de descarcare de 180A... Edited by Ion_Bumbu, 19 November 2023 - 17:55. |
#42
Posted 19 November 2023 - 18:28
Parkside 4Ah.png 110.8K
55 downloads
Ca sa nu credeti ca vorbesc avioane, asa arata o baterie de Parkside, 50A curent maxim limitat de descarcare. Astea sint low budget, altii au chiar celule mult mai bune, cele din automotive...sint avioane fata de astea. |
#43
Posted 19 November 2023 - 19:26
unbrutus, on 19 noiembrie 2023 - 14:55, said:
Pare ca intentionezi sa iei de iarna cauciucuri pe 20 inch? Mai bine iei niste jante de 18, adica decente... La Ștrumf e fix același balon, chiar dacă pe 20. Pur teoretic sunt chiar mai confortabile decât pe 18, dar voi vedea. Am spus, nu mă deranjează/îngrijorează nimic la ele, în afară de oferta foarte redusă de modele. Peste 2-3 ani când vine schimbul, voi vedea dacă rămân la 20 sau trec la 19. Dar deocamdată merg pe 20, măcar să fiu în cunoștință de cauză. Legat de baterie, faceți toate calculele greșit. Niciodată bateria nu furnizează 144 kW. Puterea maximă e adusă de puterea bateriei + puterea generatorului. Oricât de ușor accelerezi, pe la 20% din putere necesară (așa cum afișează în bord) pornește termicul, chiar dacă era activat modul EV. Da, consumul poate nu va fi strălucit, am spus-o deja foarte clar. Dar am luat sistemul pentru confort, așa cum iei și o cutie automată. Poate ajută marginal la consum, poate ajută ceva la sportivitate, dar în principal e confortul. |
#45
Posted 19 November 2023 - 19:41
Poate ai dreptate. O să mă mai joc și eu, poate observ din comportament ceva.
Dar până atunci trebuie să recunoști că, indiferent ce te îndoiești sau nu, momentan și tu speculezi, cum speculez și eu. |
#46
Posted 19 November 2023 - 20:05
Ca da sutul ala si compenseaza lipsa de putere instantanee la Genset nu speculez deloc, asta e modul de lucru, acolo nu speculez insa la puterea de pe baterii, da.
Ca foloseste toata puterea bateriei s-o bage in electric nu am spus decit ca se poate face tehnic insa nu cred ca o fac si nici nu prea au cum, cuplul este limitat la 330Nm la electric, asta inseamna ca la pornire puterea pleaca de la 0 pina ...intra genset-ul in actiune deci putin probabil sa ajunga s-o foloseasca, din acele calcule ar iesi 144kW-116kW deci ar trebui sa fie diferenta de 28kW acoperita din baterie, o valoare usor de gestionat de baterii, probabil acolo si este limitat sistemul Li-Ion la descarcare. Acei 2kWh sint suficienti in a parcurge citiva km in pur electric, probabil 10-15km nu mai mult insa marele avantaj e ...generatorul tot timpul la dispozitie combinat cu flexibilitatea tractiunii electrice. Edited by Ion_Bumbu, 19 November 2023 - 20:07. |
|
#49
Posted 19 November 2023 - 20:20
Eu nu pun la îndoială cunoștințele tale. E clar că stăpânești subiectul mult mai bine decât mine.
Dar mai mult decât situații generale, mă interesează detalii specifice cazului de față. Și chiar apreciez dacă le aflu. Mereu mi-a plăcut să înțeleg exact cum funcționează lucrurile din jurul meu, și cred că asta ajută inclusiv la o utilizare optimă a lucrului respectiv. |
#50
Posted 19 November 2023 - 22:30
Eu ma joc de aproape 2 ani cu sistemul de la Toyota. Acolo bateria e de 1.3 kWh, si puterea maxima 122 cp (am uitat cum se calculeaza, dar motorul electric are 72 cp si cel termic 98 cp). Cuplul electric se simte prin oras, la plecare de pe loc, la accelerare la viteze mici, etc.
La viteze mari (de pe la 90-100 km/h in sus) lucreaza exclusiv termic, deci banuiesc ca si la Nissan o sa fie termicul-generator in functiune tot timpul. La graficul de putere de la a mea arata ca la viteze mari se foloseste si termic si electric, sau doar termic (dar asta mai rar). Deci bateria aia e buna pentru accelerari, si daca o incarc la maxim (ca am modul "B" unde fortez termicul sa ramana pornit tot timpul, tip frana de motor cand mai cobori serpentine, etc.), atunci pot activa EV si sa mergi pe electric vreo 2-3 km in oras, sau 5-6 la drum intins (daca esti undeva in intervalul 60-80 km/h). De ce ai face asta, nu stiu, pentru ca eficienta maxima e cand lasi computerul sa gestioneze. Ei zic ca modul EV e pentru cand vrei sa pleci noaptea si sa nu faci zgomot prin cartier, chestii d-astea, nu ca sa te prefaci ca ai electrica, pentru ca nu ai electrica. Nici eu nu ma uitam la consum cand am ales, ca era vreo 5 lei litru de benzina, dar acum ma bucur, pentru ca alternativa era ceed cu 1.5 t-gdi care sigur consuma 8+ in oras. Motivul pentru care am ales-o a fost ca era mult mai placut de condus prin oras, si pentru ca simteam ca primesc ceva mai multa tehnologie decat la Kia (nu zic de media-nav, ca acolo e jale, zic de ce sub capota). Deci il inteleg perfect pe Alex. E foarte apropiata de experienta unei electrice prin oras, care la randul ei e cea mai placuta. |
#51
Posted 20 November 2023 - 08:52
alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 00:05, said: Primele cheltuieli suplimentare necesare vor fi:
Sa o folosesti sanatos. Un mic sfat, legat de cauciucuri. Blizzak LM-001 sunt un model mai vechi si cu aderenta C. LM-005 sunt modelul cu A la aderenta, dar nu cred ca gasesti pe 20 inch. Eu pe 19 nu am gasit si am luat Continental WinterContact TS870P pt un Austral. |
|
#52
Posted 20 November 2023 - 09:19
TehCube, on 19 noiembrie 2023 - 22:30, said:
Deci bateria aia e buna pentru accelerari, si daca o incarc la maxim (ca am modul "B" unde fortez termicul sa ramana pornit tot timpul, tip frana de motor cand mai cobori serpentine, etc.), B oferă o regenerare mai puternică decât D, deci frânare mai mare și energie recuperată mai multă. Pe coborâri prelungite, bateria se poate umple destul de repede (fiind mică), și-atunci se face frână de motor folosind termicul. Dar doar atunci merge termicul. În rest, la mers normal, termicul e oprit dacă nu e nevoie de el, inclusiv în B. Cel puțin așa e la Nissan. tudor_ionutz2000, on 20 noiembrie 2023 - 08:52, said:
Sa o folosesti sanatos. Un mic sfat, legat de cauciucuri. Blizzak LM-001 sunt un model mai vechi si cu aderenta C. LM-005 sunt modelul cu A la aderenta, dar nu cred ca gasesti pe 20 inch. Eu pe 19 nu am gasit si am luat Continental WinterContact TS870P pt un Austral. Ca idee, nu doar diametrul contează, ci toată combinația. Există LM005 pe 20 de inch, dar nu pentru 235x45. Edited by alexcrist, 20 November 2023 - 09:20. |
#53
Posted 20 November 2023 - 09:24
Raz0rblade, on 17 noiembrie 2023 - 06:02, said:
@radu103, la o baterie de aproape 2 kw, nu prea poti sa vorbesti de consum pur electric, ca nu e EV sau PHEV. e hibrida. Initiator, sa o stapanesti sanatos. Avand in vedere greutatea masinii si consumul pe un Tucson cu 1.5 benzen turbo de 150 de ponei, fara hibrid, nu as spera la consumuri sub 5, nici in cele mai avantajoase conditii de condus. La 188 de cai pe electric, sigur e fisneata, nu ma indoiesc. Sa o stapanesti sanatos, e o masina frumoasa, dar, crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea... fix asta vroiam sa ii scriu:) in afara de pretul enorm (si nici nu EV) arata bine. nu prea de inteles ce face bateria aia de nici 2kwh cu cei 188 de cai ))). (am avut discutia asta pe un topic de lexus). cum e motorul asta in 3 cilindrii ca suna misto specs-urile! @initiator - sa te bucuri de ea! |
#54
Posted 20 November 2023 - 09:53
foxbat, on 20 noiembrie 2023 - 09:24, said:
nu prea de inteles ce face bateria aia de nici 2kwh cu cei 188 de cai ))). Bateria e un buffer pentru energie care altfel ori s-ar pierde (prin frânare), ori s-ar genera în regimuri ineficiente (la plecări de pe loc, accelerări bruște, situații în care-n general eficiența motorului termic dpdv al consumului e redusă). Pe scurt, se optimizează producția de energie în regimuri mai eficiente și/sau în avans și se folosește când e nevoie. Asta pe hârtie. În practică... vom vedea. Edited by alexcrist, 20 November 2023 - 09:54. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users