Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023
#19
Posted 18 November 2023 - 10:23
alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 19:32, said:
Renault a picat complet datorită sistemului bazat pe Android Automotive. Cred că mai erau și alte motive, dar nu le mai rețin. Un mare avantaj e ca elimina nevoia de a mai propti un telefon in bord pentru navigatii muzica etc. Plus altele. Attached Files |
#20
Posted 18 November 2023 - 10:31
Ion_Bumbu, on 17 noiembrie 2023 - 11:47, said:
P.S. randament... 43% știu că te pricepi la electrice cum să interpretăm linia de mai jos? „Motor tracțiune: electric, 188 CP (144 kW) @4500-7500 rpm, 330 Nm @0-3000 rpm” mă refer la combinația cuplu/putere ni se indică cuplul respectiv doar pe plaja 0-3000, dar noi știm că motoarele electrice au același cuplu la orice turație așa că io înțeleg că motorul respectiv va fi utilizat doar până la 3000 rpm în acest caz, informația despre putere este inutilă, deoarece 144kW nu va avea niciodat', pt că 4500>3000... să fie doar praf în ochi? |
#21
Posted 18 November 2023 - 10:47
De la 4500 rpm in sus scade momentul motor dar puterea ramine constanta.
Fiind motor electric momentul maxim este disponibil de la 0 rpm pina la turatia de Pmax dupa care momentul scade dar puterea ramine constanta din cauza cresterii turatiei. Aici aveti calculatorul: https://marius-cicli...uratiecuplu.php Edited by Ion_Bumbu, 18 November 2023 - 11:00. |
#22
Posted 18 November 2023 - 11:12
De fapt scade cuplul de la 3000rpm in sus.
La asta cuplul max de 330Nm este de la 0rpm pina la 3000rpm ( 103kW) apoi cuplul scade la cresterea turatiei si puterea maxima se atinge la 4500rpm cu un cuplu de 305Nm care scade cu turatia dar puterea ramine constanta de 144kW pina la 7500rpm unde cuplul ajunge 183Nm. Cam asa merge ansamblul acesta. Edited by Ion_Bumbu, 18 November 2023 - 11:14. |
#23
Posted 18 November 2023 - 11:38
razzvann, on 18 noiembrie 2023 - 10:23, said:
Un mare avantaj e ca elimina nevoia de a mai propti un telefon in bord pentru navigatii muzica etc. Dar da, arata foarte fain ecranele. Eu chiar as fi preferat Android Automotive (desi inca n-am folosit, doar am citit lucruri despre), pentru ca mi se pare deja foarte fain si o sa se dezvolte rapid in continuare. |
#24
Posted 18 November 2023 - 12:23
Japonezii au ei o idee fixa, buna de altfel, totdeauna sint cu o generatie de soft, hard in urma fata de ceilalti, urmarea e simpla, masini mai fiabile si clientul nu mai este tester beta pentru producatori.
|
#25
Posted 18 November 2023 - 17:05
TehCube, on 18 noiembrie 2023 - 11:38, said:
Sunt foarte putine masini aparute dupa ce-a prins Android auto/Carplay care te mai obliga sa proptesti un telefon in bord. Inca de p-acum 4-5 ani veneau cu port USB pentru asa ceva, iar recent vin cu AA/CP wireless. Dar da, arata foarte fain ecranele. Eu chiar as fi preferat Android Automotive (desi inca n-am folosit, doar am citit lucruri despre), pentru ca mi se pare deja foarte fain si o sa se dezvolte rapid in continuare. In alta ordine de idei, felicitari pentru achizitie, un prieten are Honda civic cu combinatia asta de motoare asemanatoare. E interesanta, sa o conduci fara evenimente! |
#26
Posted 18 November 2023 - 18:10
Da, stiu, dar la cele care suport AA/CP ai si alternative, gasesti pe siteuri gen aliexpress niste full-android systems care preia doar ecran/tocuh si audio de la masina prin USB, si iti afiseaza sistemul respectiv, care e la fel de unlocked (nu e Automotive, dar ai toate functionalitatile de la o tableta). Ii pui sim si-l asunzi in torpedou si gata.
Repet, imi place automotive, dar nu ar fi nici motivul pentru care sa aleg o masina nici motivul pentru care sa o tai de pe lista. Eu am un adaptor de la AA classic la AA wireless si e good enough, nici nu scot telefonu din buzunar, am calls, muzica si maps, altceva nu prea imi trebuie. |
#27
Posted 18 November 2023 - 19:01
Dragilor, calmați-vă cu cablurile wireless și alte improvizații. N-am dat o căciulă de bani pe mașină ca să stau pe net și să mă uit la netflix. Asta fac acasă stând în pat sau pe wc, ca tot omu' modern.
Mașina am luat-o pentru droaia de sisteme de asistență integrate inclusiv cu navigația, adaptare la viteze, viraje etc, afișare informații pe HUD șamd. Ar fi prostia supremă să le arunc pe toate pe geam și să folosesc în loc un sistem greoi, plin de probleme de conectivitate și care rupe telefonul în 2 la drum lung, bașca mai stau să caut și semnal înainte să configurez un traseu. Nu credeți? Singurul sistem care va fi folosit e cel nativ al mașinii. Dacă el nu va fi corespunzător, va fi o mare problemă. Edited by alexcrist, 18 November 2023 - 19:01. |
#29
Posted 18 November 2023 - 22:43
Adica trocariciul din topic nu vine cu car play?
Da, fericiti cei care nu stiu cum e. |
#30
Posted 18 November 2023 - 23:55
TehCube, on 18 noiembrie 2023 - 22:23, said:
Respect determinarea, dar nu stiu pe nimeni care poate folosi AA/CP si alege sa foloseasca nativul. DAR, nu am folosit nimic de la Nissan recent, deci nu stiu cat de bun e. Sper sa fie multumitor. |
#31
Posted 19 November 2023 - 08:35
TehCube, on 18 noiembrie 2023 - 22:23, said:
Respect determinarea, dar nu stiu pe nimeni care poate folosi AA/CP si alege sa foloseasca nativul. Să ne înțelegem: vă aflați la mine pe tarla, m-ați întrebat "de ce nu x", am răspuns cu toată sinceritatea, și m-aștept să-mi permiteți să am ce criterii vrea mușchiu' meu când îmi cumpăr chestii pentru mine. Pe mine nu mă vedeți pe jurnalul nimănui înnebunindu-l cu preferințele mele, este? Să recapitulăm: - nu vreau cabluri extra iar orice "wireless" rupe bateria telefonului - nu vreau probleme extra, vreau sistemul să fie mereu acolo și să meargă, inclusiv în mijlocul pădurii fără semnal - vreau să pot folosi toate dotările mașinii, nu să am funcționalitate mai redusă decât pe mașina precedentă - nu mă interesează aplicații, mașina e pentru condus, nu alte activități Alte negocieri pe tema asta le putem purta în altă parte, oricând, cu cea mai mare plăcere. Aici ne oprim. |
#32
Posted 19 November 2023 - 11:32
Alex
Update la navigație poți să faci de pe site Nissan? Știu că eu la Qashqai -ul de l-am avut (2021) am căutat ceva până am găsit de unde sa pun ultima varianta ale hărților. Parca ceva sait de usa. Să te bucuri de ea dar mama ce s-au scumpit fata de penultima generație de Qashqai.. eu in 2021 (mai) am dat 24keuro pe Tekna drept cu bara torsiune fara acc și navigația corelată cu acesta. In rest mașina e mai drăguță iar combinația de oroare sper sa fie de succes |
#33
Posted 19 November 2023 - 11:57
razzvann, on 18 noiembrie 2023 - 23:55, said:
Tocmai asta ziceam, ca ce se vede in ecranele din poza de mai sus e nativul, nu e carplay sau AA pentru ca nativul are toate app de pe carplay sau AA Doar ca pentru mine nu e foarte relevant daca e pe masina sau daca foloseste telefonul. alexcrist, on 19 noiembrie 2023 - 08:35, said:
Să ne înțelegem: vă aflați la mine pe tarla, m-ați întrebat "de ce nu x", am răspuns cu toată sinceritatea, și m-aștept să-mi permiteți să am ce criterii vrea mușchiu' meu când îmi cumpăr chestii pentru mine. Pe mine nu mă vedeți pe jurnalul nimănui înnebunindu-l cu preferințele mele, este? Si da, ai dreptate, cunosc si pe cineva cu Tesla care nu foloseste AA/CP. |
|
#34
Posted 19 November 2023 - 12:48
tatimeu, on 19 noiembrie 2023 - 11:32, said:
Update la navigație poți să faci de pe site Nissan? Mașinile în general s-au scumpit porcește. Dar nici n-o să mai scadă în veci, părerea ea, așa că nu mai contează. Prețurile vechi rămân doar amintiri plăcute. Varianta mild-hybrid era undeva la 34k euro, la nivel cu Peugeot și Mazda. Iar un Sportage HEV costă tot pe la 40, dacă rețin bine. Așa că... |
#35
Posted 19 November 2023 - 14:55
alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 00:05, said:
Preț total: puțin peste 41.000 E
Nebunia asta cu jantele de 20 pe masinute in 3 cilindri si de clasa mica/medie pare sa aiba o singura explicatie, se incearca o colaborare intre producatorii de masini si de anvelope si cei de jante pt a mari marja de profit. E ilogic sa ai roti atat de mari atat din pdv al consumului/autonomiei (mai ales ca vorbim de electrificare) cat si al confortului, si al rezistentei in timp, astfel de roti se distrug f usor (fie jantele, fie cauciucurile fie ambele). Autonomia "level 2" e o gluma, de la Tesla pana la orice marca doresti (vorbesc ca om care le detine si merge zi de zi cu ele), dupa ce iti pune 2-3 frane total aiurea, daca scapi fara accident, nu mai ai curaj sa le pornesti. Sa zicem ca sint simpatice de avut daca vin la pachet la o masina secondhand, dar sa le cauti in mod activ si sa platesti pt ele, asta nu prea am mai auzit. Eu as alege sa nu le am daca as putea sa platesc mai putin. Un ACC adaptiv merge, e o tehnologie prezenta de 15 ani pe masini, hai sa zicem ca e ok. De mai mult chiar nu ai nevoie. Chiar, de ce consideri ca ai nevoie de ele? Tastatul de mesaje pe telefon in timpul condusului evident il excludem ca motiv plauzibil. La 41000e se putea lua si o Tesla Model Y LR, tractiune integrala, si multe alte masini, alegerea e larga. A existat o negociere/reducere de pret? Pare incredibil de scumpa pt o masina fara pretentii de premium, fara tractiune 4x4, de la un producator mediocru (Qashqai si Duster vin cu multe elemente comune) alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 00:05, said:
lumini LED în portbagaj 144kw e cam imposibil de scos dintr-o baterie de 2kwh... Astia de la Nissan raporteaza cum vor ei se pare. 2/144 = 0,0138 secunde in care ai putea avea acea putere disponibila. Mai mult, ar fi peste 70C, lucru imposibil, nu exista baterii capabile sa reziste la 70C din cate stiu eu. Sa tinem cont si ca bateria nu va fi 100% incarcata in cea mai mare parte a timpului etc alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 11:07, said:
jante 20 + roata de rezervă lipsă - am vrut mașină din stoc, și doar cu jante de 20 era. Avantaj? Vine cu Multi-Link pe spate (restul vin cu bară de torsiune). Dezavantaj? Am pierdut roata de rezervă, iar oferta de anvelope pe dimensiunea asta e foarte-foarte redusă. Sunt și mai scumpe, da, dar prima bubă e că nu prea ai din ce alege... alexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 11:07, said:
Oricum, ciudata treaba cu inchiderea automata a usilor, cam toate masinile pe care le cunosc au asa ceva. |
#36
Posted 19 November 2023 - 15:12
2kWh=120kWminut sau 7200kWsecunda
7200kWsec/144kW=50sec adica 0,01388 ore, corect ati calculat doar ca unitatea de masura a timpului ati pus-o gresit. Deci o baterie de 2kWh asigura o putere de 144kW pentru o perioada de 50 secunde, mai mult decit suficient ca sa ajungi la viteza de regim. Edited by Ion_Bumbu, 19 November 2023 - 15:15. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users