Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
262 replies to this topic

#19
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,965
  • Înscris: 07.01.2006

View Postalexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 19:32, said:

Renault a picat complet datorită sistemului bazat pe Android Automotive. Cred că mai erau și alte motive, dar nu le mai rețin.
Te-ai urcat intr-unul ? Posted Image
Un mare avantaj e ca elimina nevoia de a mai propti un telefon in bord pentru navigatii muzica etc.
Plus altele.

Attached Files



#20
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012

View PostIon_Bumbu, on 17 noiembrie 2023 - 11:47, said:

P.S. randament... 43%

știu că te pricepi la electrice
cum să interpretăm linia de mai jos?

„Motor tracțiune: electric, 188 CP (144 kW) @4500-7500 rpm, 330 Nm @0-3000 rpm”

mă refer la combinația cuplu/putere

ni se indică cuplul respectiv doar pe plaja 0-3000, dar noi știm că motoarele electrice au același cuplu la orice turație
așa că io înțeleg că motorul respectiv va fi utilizat doar până la 3000 rpm

în acest caz, informația despre putere este inutilă, deoarece 144kW nu va avea niciodat', pt că 4500>3000... :(

să fie doar praf în ochi? :o

#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
De la 4500 rpm in sus scade momentul motor dar puterea ramine constanta.
Fiind motor electric momentul maxim este disponibil de la 0 rpm pina la turatia de Pmax dupa care momentul scade dar puterea ramine constanta din cauza cresterii turatiei.
Aici aveti calculatorul:
https://marius-cicli...uratiecuplu.php

Edited by Ion_Bumbu, 18 November 2023 - 11:00.


#22
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
De fapt scade cuplul de la 3000rpm in sus.
La asta cuplul max de 330Nm este de la 0rpm pina la 3000rpm ( 103kW) apoi cuplul scade la cresterea turatiei si puterea maxima se atinge la 4500rpm cu un cuplu de 305Nm care scade cu turatia dar puterea ramine constanta de 144kW pina la 7500rpm unde cuplul ajunge 183Nm.
Cam asa merge ansamblul acesta.

Edited by Ion_Bumbu, 18 November 2023 - 11:14.


#23
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

View Postrazzvann, on 18 noiembrie 2023 - 10:23, said:

Un mare avantaj e ca elimina nevoia de a mai propti un telefon in bord pentru navigatii muzica etc.
Sunt foarte putine masini aparute dupa ce-a prins Android auto/Carplay care te mai obliga sa proptesti un telefon in bord. Inca de p-acum 4-5 ani veneau cu port USB pentru asa ceva, iar recent vin cu AA/CP wireless.

Dar da, arata foarte fain ecranele. Eu chiar as fi preferat Android Automotive (desi inca n-am folosit, doar am citit lucruri despre), pentru ca mi se pare deja foarte fain si o sa se dezvolte rapid in continuare.

#24
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Japonezii au ei o idee fixa, buna de altfel, totdeauna sint cu o generatie de soft, hard in urma fata de ceilalti, urmarea e simpla, masini mai fiabile si clientul nu mai este tester beta pentru producatori.

#25
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,965
  • Înscris: 07.01.2006

View PostTehCube, on 18 noiembrie 2023 - 11:38, said:

Sunt foarte putine masini aparute dupa ce-a prins Android auto/Carplay care te mai obliga sa proptesti un telefon in bord. Inca de p-acum 4-5 ani veneau cu port USB pentru asa ceva, iar recent vin cu AA/CP wireless.

Dar da, arata foarte fain ecranele. Eu chiar as fi preferat Android Automotive (desi inca n-am folosit, doar am citit lucruri despre), pentru ca mi se pare deja foarte fain si o sa se dezvolte rapid in continuare.
De fapt elimina si nevoia de carplay/AA pentru ca ai App Store cu aplicatii dezvoltate pentru Android Automotive(ai si modem de internet in masina)...de ex google music, waze, amazon prime video, spotify, vivaldi browser cu care poti vedea disney+, video pe youtube etc si care totodata se vad full screen spre deosebire de carplay/aa unde la unele app e deficitar la UI :) dar destul ca poluam topicul omului si achizitia a fost facuta deja.

In alta ordine de idei, felicitari pentru achizitie, un prieten are Honda civic cu combinatia asta de motoare asemanatoare.
E interesanta, sa o conduci fara evenimente! :lol:

#26
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Da, stiu, dar la cele care suport AA/CP ai si alternative, gasesti pe siteuri gen aliexpress niste full-android systems care preia doar ecran/tocuh si audio de la masina prin USB, si iti afiseaza sistemul respectiv, care e la fel de unlocked (nu e Automotive, dar ai toate functionalitatile de la o tableta). Ii pui sim si-l asunzi in torpedou si gata.
Repet, imi place automotive, dar nu ar fi nici motivul pentru care sa aleg o masina nici motivul pentru care sa o tai de pe lista. :D

Eu am un adaptor de la AA classic la AA wireless si e good enough, nici nu scot telefonu din buzunar, am calls, muzica si maps, altceva nu prea imi trebuie.

#27
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006
Dragilor, calmați-vă cu cablurile wireless și alte improvizații. :) N-am dat o căciulă de bani pe mașină ca să stau pe net și să mă uit la netflix. Asta fac acasă stând în pat sau pe wc, ca tot omu' modern.

Mașina am luat-o pentru droaia de sisteme de asistență integrate inclusiv cu navigația, adaptare la viteze, viraje etc, afișare informații pe HUD șamd. Ar fi prostia supremă să le arunc pe toate pe geam și să folosesc în loc un sistem greoi, plin de probleme de conectivitate și care rupe telefonul în 2 la drum lung, bașca mai stau să caut și semnal înainte să configurez un traseu. Nu credeți? :)

Singurul sistem care va fi folosit e cel nativ al mașinii. Dacă el nu va fi corespunzător, va fi o mare problemă.

Edited by alexcrist, 18 November 2023 - 19:01.


#28
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Respect determinarea, dar nu stiu pe nimeni care poate folosi AA/CP si alege sa foloseasca nativul.
DAR, nu am folosit nimic de la Nissan recent, deci nu stiu cat de bun e. Sper sa fie multumitor.

#29
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,377
  • Înscris: 28.10.2018
Adica trocariciul din topic nu vine cu car play?

Da, fericiti cei care nu stiu cum e.

#30
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,965
  • Înscris: 07.01.2006

View PostTehCube, on 18 noiembrie 2023 - 22:23, said:

Respect determinarea, dar nu stiu pe nimeni care poate folosi AA/CP si alege sa foloseasca nativul.
DAR, nu am folosit nimic de la Nissan recent, deci nu stiu cat de bun e. Sper sa fie multumitor.
Tocmai asta ziceam, ca ce se vede in ecranele din poza de mai sus e nativul, nu e carplay sau AA pentru ca nativul are toate app de pe carplay sau AA :lol:

#31
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006

View PostTehCube, on 18 noiembrie 2023 - 22:23, said:

Respect determinarea, dar nu stiu pe nimeni care poate folosi AA/CP si alege sa foloseasca nativul.
Sigur ca știi. Pe mine. ;) Probabil și pe alții, dar nu-ți dai seama. Îi recunoști după faptul că nu întreabă mereu ce cablu e bun, de ce nu mai merge muzica după apeluri telefonice și alte probleme comune ce apar periodic și prin alte topicuri sau jurnale pe aici.

Să ne înțelegem: vă aflați la mine pe tarla, m-ați întrebat "de ce nu x", am răspuns cu toată sinceritatea, și m-aștept să-mi permiteți să am ce criterii vrea mușchiu' meu când îmi cumpăr chestii pentru mine. Pe mine nu mă vedeți pe jurnalul nimănui înnebunindu-l cu preferințele mele, este? :D

Să recapitulăm:
- nu vreau cabluri extra iar orice "wireless" rupe bateria telefonului
- nu vreau probleme extra, vreau sistemul să fie mereu acolo și să meargă, inclusiv în mijlocul pădurii fără semnal
- vreau să pot folosi toate dotările mașinii, nu să am funcționalitate mai redusă decât pe mașina precedentă
- nu mă interesează aplicații, mașina e pentru condus, nu alte activități

Alte negocieri pe tema asta le putem purta în altă parte, oricând, cu cea mai mare plăcere. Aici ne oprim. :)

#32
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
Alex
Update la navigație poți să faci de pe site Nissan?
Știu că eu la Qashqai -ul de l-am avut (2021) am căutat ceva până am găsit de unde sa pun ultima varianta ale hărților. Parca ceva sait de usa.
Să te bucuri de ea dar mama ce s-au scumpit fata de penultima generație de Qashqai.. eu in 2021 (mai) am dat 24keuro pe Tekna drept cu bara torsiune fara acc și navigația corelată cu acesta.
In rest mașina e mai drăguță iar combinația de oroare sper sa fie de succes

#33
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

View Postrazzvann, on 18 noiembrie 2023 - 23:55, said:

Tocmai asta ziceam, ca ce se vede in ecranele din poza de mai sus e nativul, nu e carplay sau AA pentru ca nativul are toate app de pe carplay sau AA Posted Image
Da, si eu am zis ca stiu. Am citit destul despre, destul. M-a interesat domeniul.
Doar ca pentru mine nu e foarte relevant daca e pe masina sau daca foloseste telefonul.

View Postalexcrist, on 19 noiembrie 2023 - 08:35, said:

Să ne înțelegem: vă aflați la mine pe tarla, m-ați întrebat "de ce nu x", am răspuns cu toată sinceritatea, și m-aștept să-mi permiteți să am ce criterii vrea mușchiu' meu când îmi cumpăr chestii pentru mine. Pe mine nu mă vedeți pe jurnalul nimănui înnebunindu-l cu preferințele mele, este? :D
Dar nu am criticat alegerea, am zis doar ca mi se pare ciudat, pentru ca renunti la integrarea cu maps/alte chestii utile cand esti la volan. Dar chiar sunt curios cum o sa ti se para, in timp.

Si da, ai dreptate, cunosc si pe cineva cu Tesla care nu foloseste AA/CP. :D

#34
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006

View Posttatimeu, on 19 noiembrie 2023 - 11:32, said:

Update la navigație poți să faci de pe site Nissan?
În principiu își face automat. Te anunță când apare, și-o descarcă când o conectezi la wifi. Mai multe o să aflu când o s-o ridic.

Mașinile în general s-au scumpit porcește. Dar nici n-o să mai scadă în veci, părerea ea, așa că nu mai contează. Prețurile vechi rămân doar amintiri plăcute.

Varianta mild-hybrid era undeva la 34k euro, la nivel cu Peugeot și Mazda. Iar un Sportage HEV costă tot pe la 40, dacă rețin bine. Așa că...

#35
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postalexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 00:05, said:

Preț total: puțin peste 41.000 E
  • Cameră de bord: Viofo A229 Plus
  • Anvelope iarnă: Bridgestone Blizzak LM-001
Pare ca intentionezi sa iei de iarna cauciucuri pe 20 inch? Mai bine iei niste jante de 18, adica decente...
Nebunia asta cu jantele de 20 pe masinute in 3 cilindri si de clasa mica/medie pare sa aiba o singura explicatie, se incearca o colaborare intre producatorii de masini si de anvelope si cei de jante pt a mari marja de profit.

E ilogic sa ai roti atat de mari atat din pdv al consumului/autonomiei (mai ales ca vorbim de electrificare) cat si al confortului, si al rezistentei in timp, astfel de roti se distrug f usor (fie jantele, fie cauciucurile fie ambele).

Autonomia "level 2" e o gluma, de la Tesla pana la orice marca doresti (vorbesc ca om care le detine si merge zi de zi cu ele), dupa ce iti pune 2-3 frane total aiurea, daca scapi fara accident, nu mai ai curaj sa le pornesti.
Sa zicem ca sint simpatice de avut daca vin la pachet la o masina secondhand, dar sa le cauti in mod activ si sa platesti pt ele, asta nu prea am mai auzit. Eu as alege sa nu le am daca as putea sa platesc mai putin.

Un ACC adaptiv merge, e o tehnologie prezenta de 15 ani pe masini, hai sa zicem ca e ok. De mai mult chiar nu ai nevoie. Chiar, de ce consideri ca ai nevoie de ele? Tastatul de mesaje pe telefon in timpul condusului evident il excludem ca motiv plauzibil.

La 41000e se putea lua si o Tesla Model Y LR, tractiune integrala, si multe alte masini, alegerea e larga.

A existat o negociere/reducere de pret?
Pare incredibil de scumpa pt o masina fara pretentii de premium, fara tractiune 4x4, de la un producator mediocru (Qashqai si Duster vin cu multe elemente comune)

View Postalexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 00:05, said:

lumini LED în portbagaj
deci nu are lumini in portbagaj? din nou un pic incredibil.

144kw e cam imposibil de scos dintr-o baterie de 2kwh... Astia de la Nissan raporteaza cum vor ei se pare. 2/144 = 0,0138 secunde in care ai putea avea acea putere disponibila.
Mai mult, ar fi peste 70C, lucru imposibil, nu exista baterii capabile sa reziste la 70C din cate stiu eu. Sa tinem cont si ca bateria nu va fi 100% incarcata in cea mai mare parte a timpului etc

View Postalexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 11:07, said:

jante 20 + roata de rezervă lipsă - am vrut mașină din stoc, și doar cu jante de 20 era. Avantaj? Vine cu Multi-Link pe spate (restul vin cu bară de torsiune). Dezavantaj? Am pierdut roata de rezervă, iar oferta de anvelope pe dimensiunea asta e foarte-foarte redusă. Sunt și mai scumpe, da, dar prima bubă e că nu prea ai din ce alege...
ce alte dimensiuni de jante ar mai fi permise? desi probabil nu ai inca CIV si nici COC. COCul ar fi cea mai buna sursa de info, il poti cere pe mail dealerului

View Postalexcrist, on 17 noiembrie 2023 - 11:07, said:

  • încuierea automată a ușilor în mers - mașina/calculatorul știe, există inclusiv prezentată setarea în manualul din Europa. Dar Nissan a ascuns setarea în UE, pe motiv că nu poate garanta descuierea ușilor în caz de accident. Amuzant cum în afara UE totuși există, iar alți producători (majoritatea?) nu au dileme de-astea...
  • DRL spate - încă mă întreb de ce toți producătorii se chinuie să facă stopuri LED interesante, diverse forme extravagante, dar ziua stau stinse... mă bate rău logica asta.
  • semnalizare impuls 3x, neconfigurabilă - era așa fain cu 5x... Posted Image
De asta imi place VW/Audi/Skoda/Seat, toate cele mentionate de tine mai sus s-ar putea activa/configura chiar de tine.
Oricum, ciudata treaba cu inchiderea automata a usilor, cam toate masinile pe care le cunosc au asa ceva.

#36
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
2kWh=120kWminut sau 7200kWsecunda
7200kWsec/144kW=50sec adica 0,01388 ore, corect ati calculat doar ca unitatea de masura a timpului ati pus-o gresit.
Deci o baterie de 2kWh asigura o putere de 144kW pentru o perioada de 50 secunde, mai mult decit suficient ca sa ajungi la viteza de regim.

Edited by Ion_Bumbu, 19 November 2023 - 15:15.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate