Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
262 replies to this topic

#1
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Zâua bună :)

Deși Gălbuia se achită fără greș de obligații în limita dotărilor, circulând mai mult începeam să visez la niște dotări suplimentare, în special la capitolele "faruri adaptive/matrix" și "sisteme de asistență" (autonomie nivel 2).

Așa am ajuns la... Ștrumfu' electric în 3 pistoane :D
[ https://www.zonerama.com/photos/218519841_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] =>[ https://www.zonerama.com/photos/218519993_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] =>[ https://www.zonerama.com/photos/425079299_128x128_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai exact: Nissan Qashqai J12, Tekna+, e-POWER.

[ https://www.zonerama.com/photos/425076720_3255x2441_24.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Detalii tehnice:
  • Caroserie: crossover, 4/5 uși
  • Culoare: Magnetic Blue (RCF, perlat/metalizat) + plafon negru (XFV)
  • Gabarit: 4425 x 1835 x 1625 mm
  • Garda la sol: 175 mm
  • Jante: 20x8J, aliaj
  • Anvelope: 235x45 R20
  • Motor tracțiune: electric, 188 CP (144 kW) @4500-7500 rpm, 330 Nm @0-3000 rpm
  • Baterie tracțiune: 1,97 kWh, 346V
  • Transmisie: reductor final cu raport unic
  • Motor termic generator: 3 cilindri turbo, 1477-1497 cmc (compresie variabilă), 156 CP (116 kW) @4600 rpm, 270 Nm @1800-3750 rpm
  • Viteza maximă: 170 km/h
  • Masa maximă autorizată: 2180 kg
  • Emisii CO2: 119-120 g/km
  • Norma poluare: Euro 6D full
  • Capacitate rezervor: 55L
  • Volum portbagaj: 436 L
Altele:
  • Frâne cu discuri ventilate față/spate
  • Suspensie spate Multi-Link
  • Diferențial cu alunecare limitată (LSD)
Spicuind din dotări:
  • Exterior:
    • Lumini LED față/spate și lumini de drum adaptive (matrix)
    • Alarmă și acces fără cheie (keyless) cu chei inteligente
    • Senzor de ploaie cu ștergătoare hibrid și duze de lichid integrate în brațe
    • Senzori de parcare față/spate cu parcare automată și frânare autonomă
    • Sistem camere 360 cu detecția obiectelor în mișcare
    • Geamuri electrice cu impuls față/spate cu ridicare din telecomandă
    • Hayon electric cu ridicare/coborâre prin gesturi
    • Plafon panoramic
  • Interior/Confort:
    • Interior piele Nappa matlasată, negru cu accente albastru închis
    • Scaune șofer și pasager cu reglaje electrice, reglaj lombar pe 2 axe (înălțime/adâncime), masaj. Scaun șofer și oglinzi cu memorie
    • Volan, scaune față, parbriz, oglinzi încălzite
    • Aer condiționat automat pe 2 zone
    • Instrumentar de bord digital 12,3"
    • Afișaj proiectat pe parbriz (HUD) 10,8"
    • ProPilot + NaviLink, pilot automat inteligent, cu urmărirea benzii și/sau a mașinii din față, păstrarea distanței, recunoaștere semnelor de circulație și adaptarea pilotului la limitele de viteză sau alte situații (sensuri giratorii, viraje strânse, ieșiri de pe autostradă)
    • Iluminat ambiental
    • Podea portbagaj reglabilă/configurabilă/reversibilă
    • 1 priză 12V pe consola centrală și o priză 12V în portbagaj
  • Moduri conducere:
    • Standard: eco / normal / sport
    • Specifice: frânare regenerativă D/B și ePedal Step (mers cu o singură pedală)
  • Siguranță:
    • Frânare autonomă față (vehicule, pietoni, bicicliști, senzori parcare), spate (senzori parcare), lateral (trafic transversal la mersul cu spatele), intersecții
    • Monitorizare unghi mort cu sistem de avertizare la trafic lateral la mersul cu spatele
    • Sistem de avertizare și păstrare a benzii de circulație
    • Sistem detectare oboseală șofer
    • Apelare automată în caz de urgență (eCall)
    • Frână de mână electrică cu funcție AutoHold
    • Monitorizarea presiunii în pneuri cu senzori în jante și afișarea presiunii în bord
    • 7 airbaguri: frontale, laterale, cortină, central față
  • Multimedia/Conectivitate:
    • Sistem de anulare activă a zgomotului (active noise cancelling)
    • Navigație NissanConnect 12,3" cu hărți și servicii TomTom (info trafic, prețuri benzină, POI online, date meteo)
    • Sistem sunet Bose cu 10 difuzoare
    • Încărcător telefon wireless 15W
    • 4 porturi USB (2xUSB A, 2x USB C, câte unul față/spate)
    • Compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto

Preț total: puțin peste 41.000 E

Mașina e ajunsă la Euro-Motor Brașov, dar încă nu e plătită/ridicată.

Primele cheltuieli suplimentare necesare vor fi:
  • Cameră de bord: Viofo A229 Plus
  • Anvelope iarnă: Bridgestone Blizzak LM-001
  • Asigurări
  • folie de protecție pe faruri
  • folii protecție la mânerele ușilor
  • lumini LED în portbagaj

Va urma: de ce Nissan, și de ce e-POWER.

#2
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,464
  • Înscris: 15.11.2003
S-o stapanesti sanatos.
Sa ne zici cat de lenesa este si ce consum ai.
Eu la BMW IX3 nu reusesc sa scot sub 23kwh / 100 km cu anvelopele de iarna prin Bucuresti

Edited by radu103, 17 November 2023 - 01:01.


#3
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 675
  • Înscris: 18.08.2021
@radu103, la o baterie de aproape 2 kw, nu prea poti sa vorbesti de consum pur electric, ca nu e EV sau PHEV. e hibrida.
Initiator, sa o stapanesti sanatos. Avand in vedere greutatea masinii si consumul pe un Tucson cu 1.5 benzen turbo de 150 de ponei, fara hibrid, nu as spera la consumuri sub 5, nici in cele mai avantajoase conditii de condus. La 188 de cai pe electric, sigur e fisneata, nu ma indoiesc. Sa o stapanesti sanatos, e o masina frumoasa, dar, crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea...

#4
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

 Raz0rblade, on 17 noiembrie 2023 - 06:02, said:

@radu103, la o baterie de aproape 2 kw, nu prea poti sa vorbesti de consum pur electric, ca nu e EV sau PHEV. e hibrida.
Initiator, sa o stapanesti sanatos. Avand in vedere greutatea masinii si consumul pe un Tucson cu 1.5 benzen turbo de 150 de ponei, fara hibrid, nu as spera la consumuri sub 5, nici in cele mai avantajoase conditii de condus. La 188 de cai pe electric, sigur e fisneata, nu ma indoiesc. Sa o stapanesti sanatos, e o masina frumoasa, dar, crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea...

Corolla Touring Sports 1.8 2022 - 4.7% pe Autobahn daca o tin in 120kmh si 2000rot. Dar nu poti, decat ca pensionar sau milionar sa mergi asa :D creste durata oricarui drum cu minim 25%. In oras 5 vara si spre 6 iarna.

#5
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 05.05.2002
Masina este un hibrid serie pur. Din ce am vazut pe youtube are un consum f bun in oras dar mai mare ca alte masini hybride (care pot merge si paralel) la viteze peste 100km/h.

Masina e 4x2 , de ce nu ai ales un Honda,Toyota,Mitsubishi?

Edited by alextz, 17 November 2023 - 09:43.


#6
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
@inițiator: de ce ai scris „Motor termic generator”? :o

altă-ntrebare: motorul electric are 144kW; bateria are 2 kWh
acu', ca-n școală: câte secunde poate rula mașina în mod electric? :o

#7
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,464
  • Înscris: 15.11.2003

 gushpi, on 17 noiembrie 2023 - 10:43, said:

@inițiator: de ce ai scris „Motor termic generator”? Posted Image

altă-ntrebare: motorul electric are 144kW; bateria are 2 kWh
acu', ca-n școală: câte secunde poate rula mașina în mod electric? Posted Image
Si pe mine m-a indus in eroare.
Am inteles ca motorul de 3 pistoane doar face curent si propulsia se bazeaza pe electric
In cazul asta chiar n-as da banii pe astfel de masina pentru ca este submotorizata.
(Am mers cu un Qasquai de 3 ani submotorizat si era oribil nici rece nu facea AC-ul din cauza asta)

#8
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

 gushpi, on 17 noiembrie 2023 - 10:43, said:

altă-ntrebare: motorul electric are 144kW; bateria are 2 kWh
acu', ca-n școală: câte secunde poate rula mașina în mod electric? :o
Cam 2-3km pe plat, dacă necesarul de putere nu depășește aprox. 20%. Altfel pornește și termicul.

Consumul declarat e 5,4. Cât va fi real, vom vedea. De ce am ales varianta asta, voi reveni mai târziu, dar nu economia e principalul.

 Raz0rblade, on 17 noiembrie 2023 - 06:02, said:

crossover-ele si SUV-urile nu sunt exactly my cup of tea...
În principiu, eu nu mai voiam crossover, mi-ar fi ajuns un hatchback, mai mic, mai ușor, mai eficient. Dar prioritatea au fost dotările. Efortul financiar nu era justificat decât dacă aducea un upgrade serios față de Gălbuie.

Am căutat ceva care:
  • să aibă cât mai puține lipsuri (preferabil deloc) față de ce am deja, știind că la actuala folosesc absolut toate dotările
  • faruri adaptive obligatoriu
  • autonomie nivel 2 obligatoriu
  • de preferat reglaj lombar pe 2 axe
  • de preferat NU cutie dublu-ambreiaj
  • și-n rest, cât mai multe din ce-oi mai găsi
  • preț orientativ 30-35k euro

Finalistele au fost Peugeot 308, Mazda 3, Nissan Qashqai.

Peugeot 308:
  • pentru mine, dpdv design exterior din orice unghi, un 308 GT verde reprezintă apogeul. Și interiorul îmi place, vizual
  • la test drive, cutia mi s-a părut foarte-foarte faină
  • lipsuri mici dar importante pt mine: de ex. nu are AutoHold; presiune anvelope indirectă, fără afișaj numeric (care mi-e foarte util, am scăpat de manometre și verificări periodice, plus pene care se descoperă mult mai repede); monitorizare unghi mort fără avertizare sonoră (păi dacă mă uit în oglindă s-o văd beculind, văd și mașina de lângă mine oricum, iar daca cumva nu mă uit, c-oi fi tâmpit pe moment, atunci BSMul e fix degeaba) ș.a.
  • păstrarea și urmărirea benzii funcționează doar la viteze mari, peste 70km/h dacă rețin bine
  • eronomia generală, cu touch peste tot și climatizare pe ecranul multimedia... Bleah
Eliminată

Mazda 3 (sau CX-30)
  • rezolvă "lipsurile mici" de la Peugeot, ergonomie ok cu butoane fizice
  • autonomia lasă de dorit: urmărirea benzii doar la viteze mici (sub 50km/h), pilot adaptiv neintegrat cu navigația sau detectarea semnelor, navigație Here neconectată (fără info trafic, fără nimic, aici chiar a fost un șoc pentru mine)
  • per total, foarte puține beneficii față de Gălbuie
Eliminată

Nissan Qashqai mild-hybrid 1,3 DIG-t (varianta inițială)
  • ergonomie ok, butoane fizice, HUD mare, pilot integrat cu navigația, urmărirea benzii funcționează și la viteze mari (mereu), și mici (cu mașină în față, dar măcar merge)
  • cutia CVT n-am apucat s-o testez, dar în reviewuri era lăudată implementarea

Altă variantă viabilă care să-mi gâdile așteptările n-am găsit.

Și Ștrumfu' are lipsuri cunoscute și asumate, că mașina perfectă nu există:
  • parbriz încălzit - am mari emoții cu reflexiile noaptea, și mari avantaje nu-i văd. Niciodată n-am petrecut mai mult de 5, maaaaxim 10 minute să curăț geamurile iarna, fără racletă (nici nu mai am de ani buni), și fără să ard benzina în parcare (cum e nevoie pentru parbrizul încălzit)
  • scaune piele - puteam renunța la ele dacă scădea un nivel de echipare. Totuși le-am ales pentru reglajul lombar pe 2 axe (inclusiv la pasager). Păcat că nu-s și ventilate, ca pe x-Trail sau Ariya
  • suport ochelari - lipsă! :lol: Există pe varianta cheală, apoi e înlocuită cu butoanele pentru plafonul panoramic. Că deh, la ce-ți trebuie ochelari când iei mașina mai scumpă? :lol:
  • încuierea automată a ușilor în mers - mașina/calculatorul știe, există inclusiv prezentată setarea în manualul din Europa. Dar Nissan a ascuns setarea în UE, pe motiv că nu poate garanta descuierea ușilor în caz de accident. Amuzant cum în afara UE totuși există, iar alți producători (majoritatea?) nu au dileme de-astea...
  • jante 20 + roata de rezervă lipsă - am vrut mașină din stoc, și doar cu jante de 20 era. Avantaj? Vine cu Multi-Link pe spate (restul vin cu bară de torsiune). Dezavantaj? Am pierdut roata de rezervă, iar oferta de anvelope pe dimensiunea asta e foarte-foarte redusă. Sunt și mai scumpe, da, dar prima bubă e că nu prea ai din ce alege...
  • DRL spate - încă mă întreb de ce toți producătorii se chinuie să facă stopuri LED interesante, diverse forme extravagante, dar ziua stau stinse... mă bate rău logica asta.
  • semnalizare impuls 3x, neconfigurabilă - era așa fain cu 5x... :lol:

Va urma: de ce e-POWER, și nu mild-hybrid (în 4 cilindri, pentru colegul care n-ar cumpăra 3 :lol:)?

#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Sa-l folositi sanatos si cu placere.
https://www.jsae.or...._vol75_8-12.pdf
Pe acolo citeceva despre motorizare, ma rog, era cam nou in anii aia asa ca nu e totul.

P.S. randament... 43%

Edited by Ion_Bumbu, 17 November 2023 - 12:01.


#10
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007

 dimripper, on 17 noiembrie 2023 - 08:17, said:

creste durata oricarui drum cu minim 25%
Cred ca asta-i 'common misconception'. Adica, la un drum ceva mai lung, unde amesteci oras cu dn-uri si cu autostrada, sa mergi domol vs foarte agitat inseamna o diferenta de vreo 10-15% la viteza medie (si implicit durata). De multe ori mai aproape de 10%.

Am facut test de consum/timp/viteza medie la drum de ~350 km condus in limita de viteza peste tot si am facut exact cat scria pe google maps, cu viteza medie de vreo 74 km/h (cred, nu mai tin minte exact, dar sigur peste 70). Cam cum trebuia sa conduc ca sa am viteza medie de 100 km/h? Posted Image

Anyway, sa inteleg ca sistemul de la Nissan e similar cu cel de la Honda, doar ca termicul nu poate 'conduce' rotile direct, cum face Honda de la vreo 80 km/h in sus. Sunt curios ce impact are asta asupra consumului. La CR-V e greu de scos consum apropiat de cel declarat.

Edit: chestia cu blocatul usilor se aplica si la altii, de ex. Toyota. Dar se gaseste ceva rahatel pe aliexpress pe care-l bagi in OBD si face override, sau se ocupa singur in functie de viteza, n-am studiat prea mult.
Problema e aceeasi, in caz de accident, nu ai nicio garantie ca vei putea iesi din masina. Nu stiu daca-i o idee buna.

Edited by TehCube, 17 November 2023 - 12:01.


#11
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 17.06.2010

 radu103, on 17 noiembrie 2023 - 00:59, said:

S-o stapanesti sanatos.
Sa ne zici cat de lenesa este si ce consum ai.
Eu la BMW IX3 nu reusesc sa scot sub 23kwh / 100 km cu anvelopele de iarna prin Bucuresti

Masina ta e stricata 👻👻, de acolo 120 km pe autostrada 😎

Attached Files



#12
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
Raport de compresie variabil si tractiune electrica - super ! daca isi va dovedi fiabilitaea in timp va fi una dintre masinile foarte bine vandute .
Practic este o electrica sub acoperire - tractiune full electric , statie incarcare la purtator , compresie variabila . Foarte multe inovatii pe o singura masina .
Bateria mentine viteza de croaziera , motorul ii mai da cate un boost , cred ca e super silentioasa la drum intins .
Sa o folosesti sanatos ! pana si mie care nu sunt adeptul electricelor imi place .

#13
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,965
  • Înscris: 07.01.2006
de ce nu Austral full-hybrid ? tot 1.2 3 cilindri doar ca acesta invarte direct rotile..

#14
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Renault a picat complet datorită sistemului bazat pe Android Automotive. Cred că mai erau și alte motive, dar nu le mai rețin.

#15
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

 TehCube, on 17 noiembrie 2023 - 11:57, said:

Problema e aceeasi, in caz de accident, nu ai nicio garantie ca vei putea iesi din masina. Nu stiu daca-i o idee buna.
Cu dispozitive ODB chiar ai șanse să nu le deschidă, dar din sistemul mașinii șansele sunt mici. Descuierea se face din calculatorul de accident, cel responsabil și de declanșarea airbagurilor. Și mai citisem odată că practica generală e ca aproape orice sistem din mașină e folosit ca backup pentru calculatorul de accident, în caz de necesitate. Deci șansele să pice toate sunt minime. De câte accidente ai auzit cu mașini moderne și relativ noi și-n stare tehnică bună (că nu vorbim de troace făcute din bucăți) la care să nu se deschidă airbagurile?

Iar problema nu e că nu poți ieși tu. Pe interior ușile au conexiune directă cu broasca, nu se dezactivează. O deschizi oricând. Problema e că nu se deschid de afară și salvatorii ajung mai greu la tine dacă nu ieși singur.

#16
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Deschiderea se face daca se poate, cind ai aterizat pe capota...nu se mai deschide nici o usa...urmarea e ca iesi pe geam, nu-i mare problema asta.
Sa nu credeti ca o usa blocata ii incurca pe salvatori, e cea mai simpla problema pentru ei, la fel si pentru cel din masina daca este constient.
Eu n-am luat masina in 3 cilindri si am luat in 4 ca in 6 deja era risipa de bani, motivul e modul cum se comporta la turatii joase motorul in 3 cilindri, la ce aveti dumneavoastra deja ala nu se mai simte, in fapt aveti un grup electorgen acolo si motor electric, un fel de LDE, cu mentiunea ca-i pe benzina, avantajul ca are si bateria aia mica e ca are timp sa aranjeze regimul motorului pentru maxim de randament, in fapt motorul ala pentru astfel de aplicatii a si fost creat acel L3 1,5l

Edited by Ion_Bumbu, 17 November 2023 - 22:12.


#17
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002
Sa o stapanesti sanatos! E o masina cel putin interesanta. Acum nu sunt 100% sigur si nici n-am timp sa caut, dar am condus un Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (masina inchiriata) care avea un sistem de propulsie asemanator. Deoarece nu am putut sa o incarc deloc la priza am avut un consum maricel, dar ideea in sine imi place.
P.S. Nici eu nu inteleg de ce Peugeot se incapataneaza sa nu puna auto-hold pe masini. Asta ma enerveaza cel mai tare la 208. Cat despre 3 cilindri, implemantarea VAG e cam nasola, masina tremura vizibil, la Stelantis nu's probleme.

#18
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
De ce e-POWER?

Da, sistemul este un hibrid în serie, cu tracțiune pur electrică și motor termic legat la generator.

M-am exprimat destul de vehement contra hibridelor de orice fel la drum lung (așa cum merg eu), și în particular contra e-POWER. Și fix asta am cumpărat. :D Îmi susțin părerea: dpdv financiar, hibridul (inclusiv e-POWER) la drum lung NU rentează. Diferența de preț e de cam 7k euro față de MHEV și nu se va amortiza niciodată dintr-o diferență teoretică de consum de 1L. Să zicem că economisesc 1600-2000E în 100k km.

Dar ăsta fu la test drive. M-am dus să văd sistemele de asistență și m-am întors cu deciziile răsturnate.

Mersul complet electric, fără cutie de viteze de niciun fel, mersul lin la absolut orice viteză (mai ales cele mici) și controlul foarte fin al "frânei de motor" / regenerării (față de un termic care ori face frână de motor cât poate, ori deloc, cu șoc evident între stări) m-au cucerit. Plus silențiozitatea sistemului, motorul termic fiind imperceptibil în mare parte (și active noise cancelling ajută aici). Și fără grija autonomiei (față de o electrică pură).

Economia de carburant a contat foarte puțin, iar sporul de putere deloc.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate