Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Nissan e-power
Last Updated: Jun 27 2023 19:01, Started by
benis
, Jun 26 2023 15:28
·
2
#1
Posted 26 June 2023 - 15:28
https://global.nissa...ses/210226-01-e
Nissan a atins 50% eficiențã prin tehnologia e-power. Aceasta presupune un autoturism 100% electric și un motor pe combustibil clasic care nu este cuplat la roți ci doar genereazã energie pentru a alimenta autoturismul, funcționând tot timpul la randament optim. |
#4
Posted 26 June 2023 - 16:26
Bjørn Nyland a facut un test de consum cu un e-power la drum intins, Nissan x-Trail, adevarat, si a fost dezamagit de consum. Qahskai-ul sta ceva mai bine, dar nimic impresionant. 6.9 consum mixt pe o perioada mai lunga de timp. Sa folosesti un motor termic ca generator permanent nu e cea mai stralucita idee, din punct de vedere al eficientei, dar permite un foarte placut comportament "electric" al masinii.
|
#5
Posted 26 June 2023 - 16:39
#6
Posted 26 June 2023 - 17:34
Eficienta ridicata ar fi fost daca s-ar fi convertit si caldura in energie electrica.
Deci in urmatorul nivel asta e eficientizarea, convertirea caldurii in electricitate. |
#7
Posted 26 June 2023 - 17:35
M-am uitat la o droaie de reviewuri despre e-Power, și există 2 categorii:
- cei care recită frumos toate materialele de marketing, fără suport și fără testare - cei care testează cât de cât și ajung la concluzia că doar marketingul e de treaba asta. Sunt destule reviewuri care obțin chiar consumuri mai mari la drum lung cu e-Power decât cu motorul clasic pe benzină pe Qashqai, în condițiile în care bateria e cât o cutie de pantofi, deci nu vorbim de cine știe ce greutate extra (ca la alți hibrizi cu baterii mai mari). Și nici măcar puterea aia mare pe hârtie nu poate fi folosită în viața reală prea mult timp. Explică nenea ăsta foarte bine aici (minutul 15:40) https://youtu.be/pXfPSUQtofQ?t=942 Pe scurt: teoretic puterea maximă se poate atinge doar combinând puterea maximă a motorului termic și puterea maximă a bateriei timp de 2-3 minute (și chiar și alea trase mult de păr, din motive de termodinamică), dacă pornești cu bateria 100% plină și la temperatură optimă. Dar cum în viața reală nu ai niciodată bateria plină (că de-aia e hibrid, încărcarea variază permanent) și dacă mergi mai agitat atunci nici rece nu e, când o calci sănătos în mod repetat și zbuciumat te poți trezi foarte rapid că rămâi doar cu vreo 115CP la roată (cât scoate motorul termic, după toate pierderile), adică cât are orice vehicul ”submotorizat” (confirm specialiștilor softpedieni ). Deci nici economic, nici performant (decât ocazional), nici iefin (chiar deloooc). Și chiar m-am uitat atent la tehnologia asta. Și încă mă uit. Dar nu văd cum ar putea să convingă pe bune, dincolo de marketing. EDIT: Și dealerii înșelători. Mă vrăjea tanti din reprezentanță, că a venit Predeal-Brașov (vreo 20km, cu coborâre de aproape 600m în altitudine) cu consum 1/100. Păi bravo, dar eram mai impresionat dacă se lăuda cu consumul la deal, nu la vale. Edited by alexcrist, 26 June 2023 - 17:43. |
#8
Posted 26 June 2023 - 17:58
#9
Posted 26 June 2023 - 18:22
Consum de 5 extern (de fapt 5,3, declarați oficial), fațã de 6,4 oficial la pur termic, pentru 7-10k de euro (în funcție de promoții) în plus. Dupã ce matematicã e eficient?
EDIT: de fapt stai, de unde ți-a ieșit ție 5 din ce-am zis eu? Edited by alexcrist, 26 June 2023 - 18:25. |
#10
Posted 26 June 2023 - 18:50
Am citit invers si am crezut ca a consumat 1l pe coborarea de 20km, in loc de 1l la 100 km, dar se pare ca greseala mea de 5l/100km e confirmata de datele oficiale ).
Edited by Namidee, 26 June 2023 - 18:51. |
|
#11
Posted 26 June 2023 - 22:37
nu erau de ajuns struto-camile, a trebuit sa lanseze cineva si struto-camila-porc
|
#12
Posted 27 June 2023 - 08:58
alexcrist, on 26 iunie 2023 - 17:35, said:
Mă vrăjea tanti din reprezentanță, că a venit Predeal-Brașov (vreo 20km, cu coborâre de aproape 600m în altitudine) cu consum 1/100. Păi bravo, dar eram mai impresionat dacă se lăuda cu consumul la deal, nu la vale. Ca sa nu mai zic ca daca duci o electrica ceva pe drumul ala probabil castiga range in loc sa consume. |
#13
Posted 27 June 2023 - 09:26
alexcrist, on 26 iunie 2023 - 17:35, said:
Sunt destule reviewuri care obțin chiar consumuri mai mari la drum lung cu e-Power decât cu motorul clasic pe benzină pe Qashqai, în condițiile în care bateria e cât o cutie de pantofi, deci nu vorbim de cine știe ce greutate extra (ca la alți hibrizi cu baterii mai mari). Și nici măcar puterea aia mare pe hârtie nu poate fi folosită în viața reală prea mult timp. Explică nenea ăsta foarte bine aici (minutul 15:40) https://youtu.be/pXfPSUQtofQ?t=942 Pe scurt: teoretic puterea maximă se poate atinge doar combinând puterea maximă a motorului termic și puterea maximă a bateriei timp de 2-3 minute (și chiar și alea trase mult de păr, din motive de termodinamică), dacă pornești cu bateria 100% plină și la temperatură optimă. Dar cum în viața reală nu ai niciodată bateria plină (că de-aia e hibrid, încărcarea variază permanent) și dacă mergi mai agitat atunci nici rece nu e, când o calci sănătos în mod repetat și zbuciumat te poți trezi foarte rapid că rămâi doar cu vreo 115CP la roată (cât scoate motorul termic, după toate pierderile), adică cât are orice vehicul ”submotorizat” (confirm specialiștilor softpedieni ). Paco_ste1, on 26 iunie 2023 - 17:34, said:
Eficienta ridicata ar fi fost daca s-ar fi convertit si caldura in energie electrica. Deci in urmatorul nivel asta e eficientizarea, convertirea caldurii in electricitate. Singura metodă de a recupera din energia termică pierdută ar fi cu un stirling, care însă este scump și voluminos. Dacă Japonezii recuperează căldura de la electrocentrale (agent termic pe la 120 de grade) și mai câștigă 10% randament(din căldura pierdută, care înseamnă poate 5-6% din total), îți pui problema dacă cineva ar plăti pentru treaba asta la o mașină. Edited by benis, 27 June 2023 - 09:28. |
#14
Posted 27 June 2023 - 09:29
TehCube, on 27 iunie 2023 - 08:58, said:
...fascinant. Cand eram "mic" ne plimbam pe drumul de poiana, noaptea. Din ce tin minte am reusit sa cobor din poiana pana in livada accelerand doar la plecare si o singura data pe urcarea dreapta de dupa belvedere. Cred ca am avut consum sub 1% ca nici la relanti nu o tineam mai deloc, era in frana de motor mai tot timpul. Asta cu ceva skoda din 2000 toamna. benis, on 27 iunie 2023 - 09:22, said:
De fapt toată problema la mașina asta este bateria prea mică, pe scurt. Dar ideea de tehnologie e bună. Bateria mai mare ar rezolva problemele de putere, și ar crește autonomia pur electrică, dar consumul mediu total mă îndoiesc că scade, ba chiar aș paria că crește. E un motiv pentru care cam toți hibrizii non-plugin au baterii mici (inclusiv e-Power). Bateriile mai mari devin eficiente doar dacă adaugi energie din exterior (aka plug-in). |
#15
Posted 27 June 2023 - 09:35
alexcrist, on 26 iunie 2023 - 18:22, said:
Consum de 5 extern (de fapt 5,3, declarați oficial), față de 6,4 oficial la pur termic, pentru 7-10k de euro (în funcție de promoții) în plus. După ce matematică e eficient? La taxi poate fi rentabil, spre exemplu sau în orice situație în care faci km mulți. Eficient este, adică ai randament cu 20% mai mult ceea ce mult pentru mașinile de azi. Dacă este eficient economic, aia depinde de nr. de km pe care îi faci. alexcrist, on 27 iunie 2023 - 09:29, said: Discutabil. O baterie mai mare înseamnă o greutate mai mare și un consum de benzină mai mare pentru a o încărca integral. Bateria mai mare ar rezolva problemele de putere, și ar crește autonomia pur electrică, dar consumul mediu total mă îndoiesc că scade, ba chiar aș paria că crește. E un motiv pentru care cam toți hibrizii non-plugin au baterii mici (inclusiv e-Power). Bateriile mai mari devin eficiente doar dacă adaugi energie din exterior (aka plug-in). |
|
#16
Posted 27 June 2023 - 09:39
90% la franare? Niet, more like 60%, si aia e din energia cinetica, la accelerare se mai pierde si-acolo indiferent de mediul de propulsie.
Chiar si daca te referi la cazul ideal, tot nu cred ca ai cum sa recuperezi atat de mult cu tehnologia pe care o avem la indemana. Daca ar urca spre valorile alea ar creste rangeul electricelor seminificativ, cred. |
#17
Posted 27 June 2023 - 09:43
Recuperea aia funcționează doar dacă accelerezi și imediat frânezi. Cel mult în mers bară la bară se aplică. Dar lumea există și în afara centrului Bucureștiului la ora de vârf.
În rest, dacă mergi constant o bună perioadă și apoi frânezi câteva secunde, recuperarea e insignifiantă. Și dacă încarci bateria doar din frânare regenerativă, atunci ajungi să mergi cu bateria goală (greutate moartă => consum crescut s-o plimbi după tine degeaba), altfel ai nevoie să o încarci cu motorul termic (cu consum de benzină => consum crescut s-o încarci). Nu degeaba orice PHEV are consumuri enorme la drumuri mai lungi de câteva sute de km, pentru că bateria aia mare devine doar balast până ajungi la următoarea priză. Iar Nissan a declarat că nu vor scoate PHEV pentru că lumea le cumpără doar datorită deducerilor oferite de state, iar apoi merg cu ele fără să le bage în priză, adică fix cu bateriile aproape goale și cu consumuri medii mult mai mari decât dacă ar fi cumpărat un HEV sau o benzinară simplă. Măcar cu declarația asta a lor sunt de acord, au pus fix degetul pe rană. EDIT: benis, on 27 iunie 2023 - 09:35, said:
La taxi poate fi rentabil, spre exemplu sau în orice situație în care faci km mulți. Eficient este, adică ai randament cu 20% mai mult ceea ce mult pentru mașinile de azi. Dacă este eficient economic, aia depinde de nr. de km pe care îi faci. La 7 lei litrul de benzină => amortizare în 5000 de sute de km, adică 500.000km. Doar ca să ieși pe 0, presupunând că sistemul e 100% fiabil și nu generează niciun cost suplimentar. Și ca să merite riscul (mai ales pentru o flotă), probabil te aștepți și la ceva profit, măcar cât de cât acolo, de sămânță. Deci mai bagi vreo 1-200k km în care speri ca toată flota să meargă. Sincer, da' super sincer zic, nici măcar o firmă de taxi nu cred că consideră rentabil un astfel de calcul pentru o flotă de mașini. De o persoană fizică nu mai zic. Edited by alexcrist, 27 June 2023 - 10:02. |
#18
Posted 27 June 2023 - 13:34
In medie un hibrid nu poate fi mai eficient decat eficienta maxima a ICE.
Lucrul asta era destul de clar la Toyota cand au prezentat curbele de eficienta pentru ICE iar rolul hibridului (cu cutia CVT) era sa tina sistemul in curba de eficienta maxima. Teoretic un hibrid serie (cum e acest Nissan, sau cel de la Honda sau Chevrolet Volt) ar trebui sa poata mentine mai usor motorul cu combustie in plaja de eficienta maxima, comparativ cu un hibrid paralel (ca la Toyota). Costul la un hibrid serie in raport cu unul paralel e interesant de vazut. Motorul ala ICE nu poate fi o flasneta de 500cmc, altfel pe coasta te poti trezi ca nu mai ai baterie si nu poti urca (s-a intamplat la BMW cu Rex), pe de alta parte la drum intins puterea necesara e ceva mai scazuta si se poate optimiza motor electric puternic+baterie ceva mai mare (pentru varfuri de sarcini) si motor ICE de putere macar necesara pentru coaste si drum intins. La hibrid paralel de obicei motoarele electrice au puteri relativ mici, prin urmare ICE trebuie sa fie dimensionat corespunzator. Comparatia cu un ICE obisnuit are sens doar pentru un regim tranzitoriu, acolo in marile orase s-a vazut clar ca eficienta e net superioara si ai un ROI mai bun (de aici flote de taxi majoritar hibride). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users