Nissan e-power
Last Updated: Jun 27 2023 19:01, Started by
benis
, Jun 26 2023 15:28
·
2
#19
Posted 27 June 2023 - 18:52
alexcrist, on 27 iunie 2023 - 09:43, said:
Recuperea aia funcționează doar dacă accelerezi și imediat frânezi. Cel mult în mers bară la bară se aplică. Dar lumea există și în afara centrului Bucureștiului la ora de vârf. În rest, dacă mergi constant o bună perioadă și apoi frânezi câteva secunde, recuperarea e insignifiantă. Și dacă încarci bateria doar din frânare regenerativă, atunci ajungi să mergi cu bateria goală (greutate moartă => consum crescut s-o plimbi după tine degeaba), altfel ai nevoie să o încarci cu motorul termic (cu consum de benzină => consum crescut s-o încarci). De aceea se fac locomotive diesel electrice. Într-adevăr, la mașini mici avantajul acestei abordări e discutabile. alexcrist, on 27 iunie 2023 - 09:43, said: 7k euro = 35.000 de lei La 7 lei litrul de benzină => amortizare în 5000 de sute de km, adică 500.000km. Doar ca să ieși pe 0, presupunând că sistemul e 100% fiabil și nu generează niciun cost suplimentar. Și ca să merite riscul (mai ales pentru o flotă), probabil te aștepți și la ceva profit, măcar cât de cât acolo, de sămânță. Deci mai bagi vreo 1-200k km în care speri ca toată flota să meargă. Sincer, da' super sincer zic, nici măcar o firmă de taxi nu cred că consideră rentabil un astfel de calcul pentru o flotă de mașini. De o persoană fizică nu mai zic. TehCube, on 27 iunie 2023 - 09:39, said:
90% la franare? Niet, more like 60%, si aia e din energia cinetica, la accelerare se mai pierde si-acolo indiferent de mediul de propulsie. Chiar si daca te referi la cazul ideal, tot nu cred ca ai cum sa recuperezi atat de mult cu tehnologia pe care o avem la indemana. Daca ar urca spre valorile alea ar creste rangeul electricelor seminificativ, cred. |
#20
Posted 27 June 2023 - 19:01
Eu am cautat pe net si scria ca regen braking poate recupera undeva intre 60-70% din energia cinetica. Pe langa asta, pana sa franezi se mai pierde niste energie, indiferent cat de eficient e motorul, sa zicem ca-i electric, pe masina super aerodinamica, tot mai trebuie sa bati frecarea cu solul si cu aerul, tot mai trebuie sa aduci masina la o anumita viteza si apoi sa faci coasting la viteza respectiva, si abia dupa, cand te apuci sa franezi recuperezi ceva. Deci nu poti zice ca recuperezi o buna parte din ce-ai folosit la accelerare. Chiar daca ignori cat consumi cu coasting-ul, cand aduni toate pierderile nu ai cum sa ai randament atat de bun.
De curiozitate, vezi diverse reviewuri pe care le fac astia de pe youtube masinilor electrice. Sunt unii care au traseu fix si testeaza regen braking, si la mers normal si downhill, etc. si ai sa vezi ca rezultatele sunt departe de a fi... considerabile. Edit: uite, un exemplu, la repezeala ca mi-e lene sa caut ceva mai stiintific: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jJTAKNs-o54?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Testat acelasi drum cu regen braking la maxim si fara regen braking. Diferenta de consum - undeva la 11%. Nu cred ca am vazut pe la vreun test pana acum sa recupereze peste 25%, oricum ar calcula-o. Inclusiv la coborat deal (pentru ca acolo si urcarea consuma semnificativ mai mult). Edited by TehCube, 27 June 2023 - 19:04. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users