Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 

Nissan e-power

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#19
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011

 alexcrist, on 27 iunie 2023 - 09:43, said:

Recuperea aia funcționează doar dacă accelerezi și imediat frânezi. Cel mult în mers bară la bară se aplică. Dar lumea există și în afara centrului Bucureștiului la ora de vârf.

În rest, dacă mergi constant o bună perioadă și apoi frânezi câteva secunde, recuperarea e insignifiantă. Și dacă încarci bateria doar din frânare regenerativă, atunci ajungi să mergi cu bateria goală (greutate moartă => consum crescut s-o plimbi după tine degeaba), altfel ai nevoie să o încarci cu motorul termic (cu consum de benzină => consum crescut s-o încarci).

Normal, la drum lung nu ajută însă la drum lung când mergi constant greutatea nici nu duce la consum mai mare din moment ce mergi constant.

De aceea se fac locomotive diesel electrice. Într-adevăr, la mașini mici avantajul acestei abordări e discutabile.

 alexcrist, on 27 iunie 2023 - 09:43, said:


7k euro = 35.000 de lei
La 7 lei litrul de benzină => amortizare în 5000 de sute de km, adică 500.000km. Doar ca să ieși pe 0, presupunând că sistemul e 100% fiabil și nu generează niciun cost suplimentar. Și ca să merite riscul (mai ales pentru o flotă), probabil te aștepți și la ceva profit, măcar cât de cât acolo, de sămânță. Deci mai bagi vreo 1-200k km în care speri ca toată flota să meargă.

Sincer, da' super sincer zic, nici măcar o firmă de taxi nu cred că consideră rentabil un astfel de calcul pentru o flotă de mașini. De o persoană fizică nu mai zic.
Sunt convins că această "tehnologie" se va mai iefini și în timp vei putea amortiza investiția la 2-300k km. Până la urmă așa a fost cu toate tehnologiile.

 TehCube, on 27 iunie 2023 - 09:39, said:

90% la franare? Niet, more like 60%, si aia e din energia cinetica, la accelerare se mai pierde si-acolo indiferent de mediul de propulsie.
Chiar si daca te referi la cazul ideal, tot nu cred ca ai cum sa recuperezi atat de mult cu tehnologia pe care o avem la indemana. Daca ar urca spre valorile alea ar creste rangeul electricelor seminificativ, cred.
Am exagerat cu 90%, însă nici 60% nu e, motorul poate avea eficiență de peste 90% și încărcarea bateriilor idem deci pe la 75-80% ieși.

#20
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007
Eu am cautat pe net si scria ca regen braking poate recupera undeva intre 60-70% din energia cinetica. Pe langa asta, pana sa franezi se mai pierde niste energie, indiferent cat de eficient e motorul, sa zicem ca-i electric, pe masina super aerodinamica, tot mai trebuie sa bati frecarea cu solul si cu aerul, tot mai trebuie sa aduci masina la o anumita viteza si apoi sa faci coasting la viteza respectiva, si abia dupa, cand te apuci sa franezi recuperezi ceva. Deci nu poti zice ca recuperezi o buna parte din ce-ai folosit la accelerare. Chiar daca ignori cat consumi cu coasting-ul, cand aduni toate pierderile nu ai cum sa ai randament atat de bun.
De curiozitate, vezi diverse reviewuri pe care le fac astia de pe youtube masinilor electrice. Sunt unii care au traseu fix si testeaza regen braking, si la mers normal si downhill, etc. si ai sa vezi ca rezultatele sunt departe de a fi... considerabile.

Edit: uite, un exemplu, la repezeala ca mi-e lene sa caut ceva mai stiintific: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jJTAKNs-o54?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Testat acelasi drum cu regen braking la maxim si fara regen braking. Diferenta de consum - undeva la 11%.
Nu cred ca am vazut pe la vreun test pana acum sa recupereze peste 25%, oricum ar calcula-o. Inclusiv la coborat deal (pentru ca acolo si urcarea consuma semnificativ mai mult).

Edited by TehCube, 27 June 2023 - 19:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate