Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV
Last Updated: Jan 15 2024 13:58, Started by
Courage
, Oct 02 2021 09:14
·
14
#307
Posted 02 June 2023 - 19:18
Din ce e făcut scutul ăla ventral?
Mă uitam la pozele tale, pe telefon, mă rog, o să intru pe PC de curiozitate, e inadmisibil imho să ai ceva atât de moale în dreptul bateriei. Ok, greutate redusă, fă-l din aluminiu de aviație, dar nu carton/plastic/whatever. Edited by garett, 02 June 2023 - 19:21. |
#308
Posted 02 June 2023 - 20:10
E riscul de scurtcircuit mai redus dacă e din material izolator. În caz de accident sau lovituri carcasa de metal poate provoca scurturi înre elemenți care duc la aprinderea celulelor.
|
#309
Posted 02 June 2023 - 20:36
#310
Posted 07 June 2023 - 12:10
relu11051, on 02 iunie 2023 - 06:43, said:
Eu zic sa uitam de baterii standardizate ca nici la masinile pe benzina / motorina nu sunt componente identice prea multe. Ca tot ai amintit de rezervor, se potriveste de la masina ta la alta marca? sau invers? bateria unei EV nu-i o componentă oarecare o EV are motor electric, convertizor de cuplu și baterii... ATÂT! deci bateriile necesită standardizare. la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat |
#311
Posted 07 June 2023 - 12:15
Nu o sa se întâmple.
Necesitata prea multa coordonare între producători și aduce prea multe constrageri de design. |
#312
Posted 07 June 2023 - 13:00
@gushpi imi dai te rog cateva exemple de componente standardizate la masinile pe benzina / motorina?
Singura componenta standardizata e zeama de o pui in rezervor asa cum pui curentul in baterie, aka mufa de incarcare cum e grosimea pompei de intra in rezervor. Asa cum NU sunt standardizate anvelopele, jantele, volan, pedale cutii de viteza, motoare ....La masini pe benzina / motorina nici macar capacitatea rezervorului NU e standard asa ca sa uitam de baterii interschimbabile. Si daca ar fi obligati sa zicem cam cat ar trebui sa dureze operatiunea de schimbare? 10 min? Perfect! Ioniq 5 si EV6 se incarca 10-80% in 18 min, Tesla in vreo 30 min parca... prefer sa stau 10-20 min in plus. |
#313
Posted 07 June 2023 - 13:07
#314
Posted 07 June 2023 - 14:37
Poate a vrut să zică reductor... care tot un fel de convertizor de cuplu este.
|
#315
Posted 07 June 2023 - 14:50
gushpi, on 07 iunie 2023 - 12:10, said:
la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat Bateriile EV-urilor variaza mult in forma, dimensiune si diverse solutii ingineresti de management termic / distributie a greutatii / optimizare a spatiului interior. Nu le poti standardiza, la fel cum nu poti face asta nici cu dimensiunile si formele rezervoarelor / radiatoarelor / motoarelor la ICE-uri. |
#316
Posted 07 June 2023 - 15:05
Cu puțină bunăvoință s-ar putea, împărțind bateria în blocuri mai mici standard, care pot fi distribuite în caroserie funcție de spațiu. Tesla a avut baterii modulare mult timp, la toate modelele, diferea doar numărul lor.
De asta ar profita și domeniul reciclărilor, unde prin recuperarea bateriilor din mașini uzate sau accidentate s-ar putea folosi mai departe în stocarea energiei fotovoltaice. Fiind standardizate se simplifică circuitele de supravecgere și control. |
|
#317
Posted 16 August 2023 - 09:33
Studiu comparativ de autonomie WLTP. Combinat vs. oras (WLTC City) si autostrada (WLTC Highway).
1691494577559.jpg 137.86K 59 downloads https://www.linkedin...=member_desktop Autonomie WLTP dobandita dupa incarcare timp de 15 min. 1688721466435.jpg 140.46K 52 downloads https://www.linkedin...=member_desktop |
#319
Posted 16 August 2023 - 10:17
Asta e linkul corect pentru primul grafic
https://www.linkedin...=member_desktop Citeste comentariul din postarea de pe linkedin. Explica acolo in mare ce reprezinta valorile din grafic. Nu este vorba despre 130 km/h, constant. Folosesc ultimul segment din WLTP, cel denumit Extra-high, care urca pana la 131.5 km/h. Screenshot 2023-08-16 111620.png 107.82K 25 downloads |
#320
Posted 26 September 2023 - 10:28
Incepand cu 18 August 2023 a intrat in vigoare Regulamentul Parlamentului European EU 2023/1542 cu privire la baterii si deseurile de baterii.
Sunt multe prevederi interesante si folositoare. De exemplu este obligatorie facilitarea accesului la starea de sanatate a bateriilor pentru vehicule electrice. Screenshot 2023-09-26 112239.png 52.38K 20 downloads Screenshot 2023-09-26 112450.png 68.96K 22 downloads |
#321
Posted 14 January 2024 - 12:07
La rece despre bateriile moderne dar din perspectiva unui expert in siguranta la incediu:
https://youtu.be/AIX...d2-KIyxpkST4syp In clipul video de mai sus prof. Paul Christensen ofera o privire de ansamblu ansupra subiectului. Sunt cateva lucruri de invatat pentru noi, cei care am facut pasul spre mobilitate electrica iar pentru cei care inca nu l-au facut poate fi o sursa de informatii mult mai credibila decat articolele de presa pompieristice . Cateva informatii utile care poate sunt stiute de unii, intuite de altii dar si neclare pentru multi: 1. La primul semn ca ceva nu e in regula (zgomot ciudat, fum slab, miros) trebuie sa te indepartezi de masina. Nu ajuta cu nimic daca deconectezi masina de la priza iar daca esti in mers tragi pe dreapta si te indepartezi. 2. In cazul unui impact pe sub masina trebuie mers la service. Daca nu este posibil masina trebuie parcata intr-o locatie sigura, departe de cladiri sau zone aglomerate 3. Incarcarea acasa si mai ales peste noapte nu este recomandata 4. Incarcarea in spatii inchise ca si garaj locuinta individuala sau garaj public este de asemenea nerecomandata daca acel garaj nu a fost proiectat pentru asa ceva. 5. Nu exista nicio metoda eficienta sau rapida de stingere a incendiilor provocate de baterii Asta de la mine 6. Niciun EV care se afla acum pe piata nu are un sistem eficient de detectare a fenomenului de "thermal runaway". Astfel de cele mai multe ori cand se intampla utilizatorii nu sunt avertizati din timp. Ca sa evit interpretari gresite declar ca utilizez masini electrice sau PHEV de vreo 5 ani si detin doua astfel de autoturisme. Le mai si incarc acasa. Nu am patit nimic dar asta nu inseamna ca ce spune omul de mai sus nu e adevarat insa totul trebuie pus in context si privit si din perspectiva statisticilor si probabilitatilor. |
|
#322
Posted 14 January 2024 - 22:12
Asta e unul dintre "invitatii permanenti" de la Antena 3?
Recomandarea mea este sa nu pierdeti 30 de minute sa urmariti un videoclip al unui tip care spune se recomanda "academician" si spune ca are cateva "safety companies" si abia dupa 38 de ani de "academic" se simte si el util (el o spune la minutul 1:25). Nu am avut rabdare sa il ascult pana la capat. In anii 70 cand a aparut protoculul TCP/IP a fost extrem de criticat de mediul academic ca fiind foarte prost si cu multe lucruri care pot fi imbunatatite. Chiar au si inventat ei un protocol academic mult mai bun in teorie. Practica a dovedit in sa ca TCP/IP asa prost cum era el a avut succes si se mai foloseste inca si dupa 50 de ani. r_vlad, on 14 ianuarie 2024 - 12:07, said:
3. Incarcarea acasa si mai ales peste noapte nu este recomandata |
#323
Posted 15 January 2024 - 13:58
de 2 ani bag un phev la ora 22 în priză și-l scot la 07 a 2-a zi
chiar dacă încărcarea se finalizează cam pe la 3...4, în funcție de cât de descărcată-i... și apreciez că-i mai bine noaptea, deoarece este mai frig, iar sistemul de răcire al bateriilor este mai puțin solicitat!!! oare o fi mai bine s-o-ncarc la prânz când, vara, afară-s 60*C la soare? (mama lor de academicieni... ) |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users