La rece despre mașinile electrice - EV
Last Updated: Sep 26 2023 10:28, Started by
Courage
, Oct 02 2021 09:14
·
14

#307
Posted 02 June 2023 - 19:18

Din ce e făcut scutul ăla ventral?
Mă uitam la pozele tale, pe telefon, mă rog, o să intru pe PC de curiozitate, e inadmisibil imho să ai ceva atât de moale în dreptul bateriei. Ok, greutate redusă, fă-l din aluminiu de aviație, dar nu carton/plastic/whatever. Edited by garett, 02 June 2023 - 19:21. |
#308
Posted 02 June 2023 - 20:10

E riscul de scurtcircuit mai redus dacă e din material izolator. În caz de accident sau lovituri carcasa de metal poate provoca scurturi înre elemenți care duc la aprinderea celulelor.
|
#309
Posted 02 June 2023 - 20:36

#310
Posted 07 June 2023 - 12:10

Eu zic sa uitam de baterii standardizate ca nici la masinile pe benzina / motorina nu sunt componente identice prea multe. Ca tot ai amintit de rezervor, se potriveste de la masina ta la alta marca? sau invers? bateria unei EV nu-i o componentă oarecare o EV are motor electric, convertizor de cuplu și baterii... ATÂT! deci bateriile necesită standardizare. la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat ![]() |
#311
Posted 07 June 2023 - 12:15

Nu o sa se întâmple.
Necesitata prea multa coordonare între producători și aduce prea multe constrageri de design. |
#312
Posted 07 June 2023 - 13:00

@gushpi imi dai te rog cateva exemple de componente standardizate la masinile pe benzina / motorina?
Singura componenta standardizata e zeama de o pui in rezervor asa cum pui curentul in baterie, aka mufa de incarcare cum e grosimea pompei de intra in rezervor. Asa cum NU sunt standardizate anvelopele, jantele, volan, pedale cutii de viteza, motoare ....La masini pe benzina / motorina nici macar capacitatea rezervorului NU e standard asa ca sa uitam de baterii interschimbabile. Si daca ar fi obligati sa zicem cam cat ar trebui sa dureze operatiunea de schimbare? 10 min? Perfect! Ioniq 5 si EV6 se incarca 10-80% in 18 min, Tesla in vreo 30 min parca... prefer sa stau 10-20 min in plus. |
#313
Posted 07 June 2023 - 13:07

#314
Posted 07 June 2023 - 14:37

Poate a vrut să zică reductor... care tot un fel de convertizor de cuplu este.
|
#315
Posted 07 June 2023 - 14:50

la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat ![]() Bateriile EV-urilor variaza mult in forma, dimensiune si diverse solutii ingineresti de management termic / distributie a greutatii / optimizare a spatiului interior. Nu le poti standardiza, la fel cum nu poti face asta nici cu dimensiunile si formele rezervoarelor / radiatoarelor / motoarelor la ICE-uri. |
#316
Posted 07 June 2023 - 15:05

Cu puțină bunăvoință s-ar putea, împărțind bateria în blocuri mai mici standard, care pot fi distribuite în caroserie funcție de spațiu. Tesla a avut baterii modulare mult timp, la toate modelele, diferea doar numărul lor.
De asta ar profita și domeniul reciclărilor, unde prin recuperarea bateriilor din mașini uzate sau accidentate s-ar putea folosi mai departe în stocarea energiei fotovoltaice. Fiind standardizate se simplifică circuitele de supravecgere și control. |
|
#317
Posted 16 August 2023 - 09:33

Studiu comparativ de autonomie WLTP. Combinat vs. oras (WLTC City) si autostrada (WLTC Highway).
![]() https://www.linkedin...=member_desktop Autonomie WLTP dobandita dupa incarcare timp de 15 min. ![]() https://www.linkedin...=member_desktop |
#319
Posted 16 August 2023 - 10:17

Asta e linkul corect pentru primul grafic
https://www.linkedin...=member_desktop Citeste comentariul din postarea de pe linkedin. Explica acolo in mare ce reprezinta valorile din grafic. Nu este vorba despre 130 km/h, constant. Folosesc ultimul segment din WLTP, cel denumit Extra-high, care urca pana la 131.5 km/h. ![]() |
#320
Posted 26 September 2023 - 10:28

Incepand cu 18 August 2023 a intrat in vigoare Regulamentul Parlamentului European EU 2023/1542 cu privire la baterii si deseurile de baterii.
Sunt multe prevederi interesante si folositoare. De exemplu este obligatorie facilitarea accesului la starea de sanatate a bateriilor pentru vehicule electrice. ![]() ![]() |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users