Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#307
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Din ce e făcut scutul ăla ventral?
Mă uitam la pozele tale, pe telefon, mă rog, o să intru pe PC de curiozitate, e inadmisibil imho să ai ceva atât de moale în dreptul bateriei. Ok, greutate redusă, fă-l din aluminiu de aviație, dar nu carton/plastic/whatever.

Edited by garett, 02 June 2023 - 19:21.


#308
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
E riscul de scurtcircuit mai redus dacă e din material izolator. În caz de accident sau lovituri carcasa de metal poate provoca scurturi înre elemenți care duc la aprinderea celulelor.

#309
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 garett, on 02 iunie 2023 - 19:18, said:

...
Masina nu are scut rigid, de impact, in afara bateriei. Exista "aero-shield" pentru motive de aerodinamica, atat.
Singura chestie cu scut real de impact este bateria, cu 3mm de aluminiu balistic (deformare plastica).

#310
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012

 relu11051, on 02 iunie 2023 - 06:43, said:

Eu zic sa uitam de baterii standardizate ca nici la masinile pe benzina / motorina nu sunt componente identice prea multe. Ca tot ai amintit de rezervor, se potriveste de la masina ta la alta marca? sau invers?

bateria unei EV nu-i o componentă oarecare
o EV are motor electric, convertizor de cuplu și baterii... ATÂT!
deci bateriile necesită standardizare.

la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat :)

#311
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,142
  • Înscris: 11.01.2009
Nu o sa se întâmple.
Necesitata prea multa coordonare între producători și aduce prea multe constrageri de design.

#312
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
@gushpi imi dai te rog cateva exemple de componente standardizate la masinile pe benzina / motorina?
Singura componenta standardizata e zeama de o pui in rezervor asa cum pui curentul in baterie, aka mufa de incarcare cum e grosimea pompei de intra in rezervor.
Asa cum NU sunt standardizate anvelopele, jantele, volan, pedale cutii de viteza, motoare ....La masini pe benzina / motorina nici macar capacitatea rezervorului NU e standard asa ca sa uitam de baterii interschimbabile. Si daca ar fi obligati sa zicem cam cat ar trebui sa dureze operatiunea de schimbare? 10 min? Perfect! Ioniq 5 si EV6 se incarca 10-80% in 18 min, Tesla in vreo 30 min parca... prefer sa stau 10-20 min in plus.

#313
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 gushpi, on 07 iunie 2023 - 12:10, said:

o EV are motor electric, convertizor de cuplu și baterii... ATÂT!
Nu are convertizor de cuplu. Te rog nu mai dezinforma lumea.

#314
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Poate a vrut să zică reductor...   care tot un fel de convertizor de cuplu este.

#315
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 gushpi, on 07 iunie 2023 - 12:10, said:

la termice nimic nu trebe încărcat/schimbat la 3...4 zile, pt a trebui standardizat Posted Image
Bateriile de 12V ale masinilor sunt mult mai usor de standardizat si tot au enshpe mii de variante, dimensiuni si parametri. Desi ai crede ca e extrem de simplu sa faci una singura care sa acopere toate nevoile ICE-urilor.

Bateriile EV-urilor variaza mult in forma, dimensiune si diverse solutii ingineresti de management termic / distributie a greutatii / optimizare a spatiului interior. Nu le poti standardiza, la fel cum nu poti face asta nici cu dimensiunile si formele rezervoarelor / radiatoarelor / motoarelor la ICE-uri.

#316
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Cu puțină bunăvoință s-ar putea, împărțind bateria în blocuri mai mici standard, care pot fi distribuite în caroserie funcție de spațiu. Tesla a avut baterii modulare mult timp, la toate modelele, diferea doar numărul lor.
De asta ar profita și domeniul reciclărilor, unde prin recuperarea bateriilor din mașini uzate sau accidentate s-ar putea folosi mai departe în stocarea energiei fotovoltaice. Fiind standardizate se simplifică circuitele de supravecgere și control.

#317
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Studiu comparativ de autonomie WLTP. Combinat vs. oras (WLTC City) si autostrada (WLTC Highway).
Attached File  1691494577559.jpg   137.86K   59 downloads
https://www.linkedin...=member_desktop

Autonomie WLTP dobandita dupa incarcare timp de 15 min.
Attached File  1688721466435.jpg   140.46K   52 downloads
https://www.linkedin...=member_desktop

#318
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021
Ce înseamnă Highway la flăcăii ăștia? 130km/h?

#319
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Asta e linkul corect pentru primul grafic
https://www.linkedin...=member_desktop

Citeste comentariul din postarea de pe linkedin. Explica acolo in mare ce reprezinta valorile din grafic.
Nu este vorba despre 130 km/h, constant. Folosesc ultimul segment din WLTP, cel denumit Extra-high, care urca pana la 131.5 km/h.
Attached File  Screenshot 2023-08-16 111620.png   107.82K   25 downloads

#320
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Incepand cu 18 August 2023 a intrat in vigoare Regulamentul Parlamentului European EU 2023/1542 cu privire la baterii si deseurile de baterii.
Sunt multe prevederi interesante si folositoare. De exemplu este obligatorie facilitarea accesului la starea de sanatate a bateriilor pentru vehicule electrice.
Attached File  Screenshot 2023-09-26 112239.png   52.38K   20 downloadsAttached File  Screenshot 2023-09-26 112450.png   68.96K   22 downloads

#321
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
La rece despre bateriile moderne dar din perspectiva unui expert in siguranta la incediu:
https://youtu.be/AIX...d2-KIyxpkST4syp

In clipul video de mai sus prof. Paul Christensen ofera o privire de ansamblu ansupra subiectului. Sunt cateva lucruri de invatat pentru noi, cei care am facut pasul spre mobilitate electrica iar pentru cei care inca nu l-au facut poate fi o sursa de informatii mult mai credibila decat articolele de presa pompieristice :).
Cateva informatii utile care poate sunt stiute de unii, intuite de altii dar si neclare pentru multi:
1. La primul semn ca ceva nu e in regula (zgomot ciudat, fum slab, miros) trebuie sa te indepartezi de masina. Nu ajuta cu nimic daca deconectezi masina de la priza :) iar daca esti in mers tragi pe dreapta si te indepartezi.
2. In cazul unui impact pe sub masina trebuie mers la service. Daca nu este posibil masina trebuie parcata intr-o locatie sigura, departe de cladiri sau zone aglomerate
3. Incarcarea acasa si mai ales peste noapte nu este recomandata
4. Incarcarea in spatii inchise ca si garaj locuinta individuala sau garaj public este de asemenea nerecomandata daca acel garaj nu a fost proiectat pentru asa ceva.
5. Nu exista nicio metoda eficienta sau rapida de stingere a incendiilor provocate de baterii

Asta de la mine
6. Niciun EV care se afla acum pe piata nu are un sistem eficient de detectare a fenomenului de "thermal runaway". Astfel de cele mai multe ori cand se intampla utilizatorii nu sunt avertizati din timp.

Ca sa evit interpretari gresite declar ca utilizez masini electrice sau PHEV de vreo 5 ani si detin doua astfel de autoturisme. Le mai si incarc acasa. Nu am patit nimic dar asta nu inseamna ca ce spune omul de mai sus nu e adevarat insa totul trebuie pus in context si privit si din perspectiva statisticilor si probabilitatilor.

#322
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 03.10.2010
Asta e unul dintre "invitatii permanenti" de la Antena 3?
Recomandarea mea este sa nu pierdeti 30 de minute sa urmariti un videoclip al unui tip care spune se recomanda "academician" si spune ca are cateva "safety companies" si abia dupa 38 de ani de "academic" se simte si el util (el o spune la minutul 1:25). Nu am avut rabdare sa il ascult pana la capat. In anii 70 cand a aparut protoculul TCP/IP a fost extrem de criticat de mediul academic ca fiind foarte prost si cu multe lucruri care pot fi imbunatatite. Chiar au si inventat ei un protocol academic mult mai bun in teorie. Practica a dovedit in sa ca TCP/IP asa prost cum era el a avut succes si se mai foloseste inca si dupa 50 de ani.

 r_vlad, on 14 ianuarie 2024 - 12:07, said:

3. Incarcarea acasa si mai ales peste noapte nu este recomandata
Eu incarc EV doar acasa (cu mici exceptii nesemnificative) si o s-o fac in continuare indiferent ce spune un "academician" care isi castiga banii din studii sau un consultant in securitate impotriva incendiilor

#323
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
de 2 ani bag un phev la ora 22 în priză și-l scot la 07 a 2-a zi
chiar dacă încărcarea se finalizează cam pe la 3...4, în funcție de cât de descărcată-i...

și apreciez că-i mai bine noaptea, deoarece este mai frig, iar sistemul de răcire al bateriilor este mai puțin solicitat!!!

oare o fi mai bine s-o-ncarc la prânz când, vara, afară-s 60*C la soare? :o

(mama lor de academicieni... :P )

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate