![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#289
Posted 02 June 2023 - 05:23

#290
Posted 02 June 2023 - 06:27

Dude, e cât o mașină nouă, ce ți se pare "decent"?
Cât costă înlocuirea unui rezervor de benzină? Trecând peste faptul că acolo ar fi trebuit să fie un scut serios... Acum, nu că sunt sadic, dar dacă bateria era standardizată... ![]() @Ro_explorer: de curiozitate, schimbarea bateriei îți afectează și structura de rezistență, lonjeroane etc? Edited by garett, 02 June 2023 - 06:30. |
#291
Posted 02 June 2023 - 06:43

"Dude" un model 3 LR cum are colegul este ~ 50.000 EUR, comparatia cu rezervorul de benzina este fix zero. Cand o sa treceti peste comparatii penibile? Costul bateriei implica si manopera demontat plus montat. Poate revine colegul la final cu un pret defalcat, baterie, manopera...
A mai disparut un mit, daca se duce bateria e dauna totala. Daca totusi doresti o comparatie incearca cu un motor + cutie. Imprejurarile cat si obiectele care au dus la deteriorarea bateriei care este protejata de o cutie foarte rezistenta la impact cu diverse obiecte nu sunt cunoscute. Totusi am vazut cutii de viteza sparte de la impact cu obiecte pe autostrada cat si baie de ulei avariata si motor distrus. Eu zic sa uitam de baterii standardizate ca nici la masinile pe benzina / motorina nu sunt componente identice prea multe. Ca tot ai amintit de rezervor, se potriveste de la masina ta la alta marca? sau invers? |
#292
Posted 02 June 2023 - 07:32

relu11051, on 02 iunie 2023 - 06:43, said:
A mai disparut un mit, daca se duce bateria e dauna totala. Nu știu de alții dar eu n-aș fi încântat de lonjeroane cârpite. Comparația este FIX cu rezervorul de combustibil, ĂLA este rolul bateriei, stocarea energiei, nicidecum propulsia, deci n-are nici o treabă comparația cu motorul sau cutia de viteze, indiferent cât de mult ai dori să egalizezi costul. Nu, nu mi se pare normal ca schimbarea componentei care stochează energia să coste 40% din prețul mașinii, indiferent dacă e 50k mașina nouă. Despre rezervor n-am idee dar destule alte componente sunt standardizate. Edited by garett, 02 June 2023 - 07:33. |
#293
Posted 02 June 2023 - 07:41

Ok sa-mi spui si mie daca reusesti sa deplasezi masina ta doar cu rezervor, fara motor, cutie, injectoare, pompa injectie si restul componentelor auxiliare... ca doar ai energia stocata.
15K din 50K inseamna 30% ... |
#294
Posted 02 June 2023 - 07:54

#295
Posted 02 June 2023 - 08:03

Esti pe bune????
Colegul spune costuri totale circa 15k Eur ... Tu zici sunt 20k ai un glob de cristal? Nu nu resusesc sa o deplasez fara baterie dar nu eu am comparat bateria cu rezervor... La obiect ai ceva de zis, on topic? ca deja suntem off topic cu comparatiile aberante. |
#296
Posted 02 June 2023 - 08:22

garett, on 02 iunie 2023 - 06:27, said:
@Ro_explorer: de curiozitate, schimbarea bateriei îți afectează și structura de rezistență, lonjeroane etc? garett, on 02 iunie 2023 - 07:54, said:
Doar că erau 18, nu 15, deci cel mai probabil 20 adică 40%... Vad pe factura 6 ore puse ca manopera de exemplu (asta inseamna 600 euro fara TVA). |
#297
Posted 02 June 2023 - 08:27

@ro_explorer daca nu platesti tu, asta e, sa faca ei ce vor. Daca trebuie sa scoti bani din buzunar incearca la niste ateliere private, s-ar putea sa fie doar protectia bateriei afectata, nu crede orbeste ce spune tesla
|
#298
Posted 02 June 2023 - 09:14

Masina e full asigurata si e pe firma. Eu nu pierd decat un pic de mandrie/ego. Am si masina la schimb daca vreau, tot inclus in asigurare.
|
|
#299
Posted 02 June 2023 - 10:09

Până la urmă ce a fost obiectul non-zburător?
L. E. Nvm, am văzut în jurnal. Ai avut ghinion, nu glumă. Bine că n-a fost mai rău, tablele, sau în cazul de față litiul, se repară. Edited by garett, 02 June 2023 - 10:13. |
#300
Posted 02 June 2023 - 10:21

#301
Posted 02 June 2023 - 10:44

#302
Posted 02 June 2023 - 10:49

E un compromis de greutate/rezistenta/cost. Nu cred ca nu s-ar putea pune scuturi mai solide - au si fost puse intr-o perioada (la model S de exemplu- avea initial scut din titan).
Chestia e ca statistic ce am patit eu este foarte improbabil. De obicei nivelul asta de dauna la baterie se intampla intr-un accident unde masina e muci deja, devenind dauna totala. Sa nu luam un datapoint ca fiind regula. Am vazut pe canalul lui Rich rebuilds la un moment dat un model 3 pocnit frontal intr-un stalp - dauna totala - dar bateria intacta de altfel ... au putut sa o recupereze si sa o reutilizeze. Cazuri si cazuri. Edited by ro_explorer, 02 June 2023 - 10:59. |
#303
Posted 02 June 2023 - 10:54

holergaalex, on 02 iunie 2023 - 10:44, said:
Probabil se refera la normalitatea in care tu iei un obiect asemanator pe sub o masina ice si ti se sparge baia de ulei sau inca ceva pe acolo si o repari cu 300-400 de euro. Prima chestie pe care am făcut-o la toate mașinile pe care le-am avut până acum a fost să montez scut metalic. Dar chiar și în lipsa lui nu prea ai ce sparge de 30-40% din valoarea mașinii. ro_explorer, on 02 iunie 2023 - 10:49, said:
Chestia e ca statistic ce am patit eu este foarte imnprobabil. În fine, bine că nu s-a întâmplat ceva mai rău! |
|
#304
Posted 02 June 2023 - 11:49

holergaalex, on 02 iunie 2023 - 10:44, said:
Probabil se refera la normalitatea in care tu iei un obiect asemanator pe sub o masina ice si ti se sparge baia de ulei sau inca ceva pe acolo si o repari cu 300-400 de euro. ro_explorer, on 02 iunie 2023 - 08:22, said:
(...)6 ore puse ca manopera de exemplu (asta inseamna 600 euro fara TVA). Nu zic ca nu e scump, dar orice masina relativ moderna poate fi facuta dauna totala cu un accident relativ minor, pentru ca reparabilitatea nu-i o prioritate pentru nimeni. Nici pentru Tesla, nici pentru alti producatori de EV sau ICE. Problema aici este ca nu poti rezolva problema simplu si la obiect (i.e.: celulele afectate in zona aia), ci ti se baga pe gat o schimbare completa de baterie la un pret ales de producator dintr-o pozitie de monopol. Asta e valabil la orice masina noua iti cumperi, daca o repari "la ei" (si o vei repara "la ei" cat timp vrei sa tii de garantie) - a se vedea discutia din jurnalul lui @ro_explorer si ce spunea acolo colegul @KiloW: KiloW, on 28 mai 2023 - 09:28, said:
Shit happens... Când citesc povesti cu mașini încep sa cred ca UE si alți legiuitori ar trebui sa ia mult mai în serios chestia aia cu reparabilitatea. Unui amic cu o Mazda de 2 ani i-au declarat-o dauna totala după un accident în care a spart masca și îndoit capota. Mașina fiind funcțională, a ajuns pe rotile ei acasa. La un Opel am zgâriat o PROTECȚIE din cauciuc de pe bara... Una pe care o poți zgâria cu unghia, și care NU se poate înlocui, trebuie înlocuită toată bara, deși nu-i decât o banda de cauciuc clipsata sau lipita. La 2500e îndreptat și vopsit o aripa înfundă nu-i de mirare că un soc mai serios duce la dauna totala. Un amarat de far e câteva mii de Euro. La care așteptăm cu interes ziua în are o să-l mai poți folosi doar când plătești abonamentul. Cat despre baterie si scutul ei, mie mi se pare ca a rezistat superb tinand cont de impact si de obiectul care a facut contact acolo: ro_explorer, on 28 mai 2023 - 00:08, said:
"bum, poc" pe sub masina si un mic soc ca si cum masina s-a ridicat un pic. Atat ... fara alerte, fara mesaje pe bord, totul normal. Poate ca un ICE nu patea nimic. Sau poate ca la un ICE se facea franjuri tot pe dedesubt, pentru ca nu e o suprafata plana (deci sunt multe chestii de agatat) si nu exista un scut extrem de rigid peste tot care sa absoarba impactul; poate rahatul ala metalic ar fi agatat evacuarea si ar fi facut zob tot, dupa care ar fi luat si bara spate dupa ea. Caz in care ne uitam poate la mai multe masini implicate, si clar peste 30-40% damage la ICE-ul ipotetic. |
#305
Posted 02 June 2023 - 18:02

Ce se putea face franjuri la un ICE, mai exact? Hai să zicem baia de ulei, dacă nu e protejată de scut, mai departe evacuarea și cam atât.
Să zicem un diferențial, dacă e 4x4, dar și pentru ăla există scut. emacs, on 02 iunie 2023 - 11:49, said:
Cat despre baterie si scutul ei, mie mi se pare ca a rezistat superb tinand cont de impact si de obiectul care a facut contact acolo: Edited by garett, 02 June 2023 - 18:02. |
#306
Posted 02 June 2023 - 18:16

garett, on 02 iunie 2023 - 18:02, said:
Poate ne ajută colegul cu niște poze cu mașina ridicată, când o duce în service, chiar sunt curios ce au băgat ăia pe acolo. Pot sa iti spun cate ceva din ce scrie pe factura (in priviinta a ceea ce au facut): Quote
General Diagnosis Panel - Aero Shield - Front (Remove & Replace) HV Battery Air Leak Test Discharge HV Battery (Through Touchscreen Service Mode) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users