Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#289
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008

View Postro_explorer, on 01 iunie 2023 - 20:52, said:

Daca tot e sa vorbim la rece, am lovit o piesa metalica pe autostrada (cazuta dintr-un camion probabil) si mi-am distrus bateria. Costuri totale, cca 15K eur.

Atat costa inlocuirea integrala? As spune ca este decent pentru 82kwh parca ai tu.

#290
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Dude, e cât o mașină nouă, ce ți se pare "decent"?
Cât costă înlocuirea unui rezervor de benzină?
Trecând peste faptul că acolo ar fi trebuit să fie un scut serios...

Acum, nu că sunt sadic, dar dacă bateria era standardizată... ;)

@Ro_explorer: de curiozitate, schimbarea bateriei îți afectează și structura de rezistență, lonjeroane etc?

Edited by garett, 02 June 2023 - 06:30.


#291
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
"Dude" un model 3 LR cum are colegul este ~ 50.000 EUR, comparatia cu rezervorul de benzina este fix zero. Cand o sa treceti peste comparatii penibile? Costul bateriei implica si manopera demontat plus montat. Poate revine colegul la final cu un pret defalcat, baterie, manopera...
A mai disparut un mit, daca se duce bateria e dauna totala.
Daca totusi doresti o comparatie incearca cu un motor + cutie.

Imprejurarile cat si obiectele care au dus la deteriorarea bateriei care este protejata de o cutie foarte rezistenta la impact cu diverse obiecte nu sunt cunoscute. Totusi am vazut cutii de viteza sparte de la impact cu obiecte pe autostrada cat si baie de ulei avariata si motor distrus.

Eu zic sa uitam de baterii standardizate ca nici la masinile pe benzina / motorina nu sunt componente identice prea multe. Ca tot ai amintit de rezervor, se potriveste de la masina ta la alta marca? sau invers?

#292
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postrelu11051, on 02 iunie 2023 - 06:43, said:

A mai disparut un mit, daca se duce bateria e dauna totala.
Dacă îi taie structura de rezistență ca să-i schimbe bateria, cam e.
Nu știu de alții dar eu n-aș fi încântat de lonjeroane cârpite.
Comparația este FIX cu rezervorul de combustibil, ĂLA este rolul bateriei, stocarea energiei, nicidecum propulsia, deci n-are nici o treabă comparația cu motorul sau cutia de viteze, indiferent cât de mult ai dori să egalizezi costul.
Nu, nu mi se pare normal ca schimbarea componentei care stochează energia să coste 40% din prețul mașinii, indiferent dacă e 50k mașina nouă.
Despre rezervor n-am idee dar destule alte componente sunt standardizate.

Edited by garett, 02 June 2023 - 07:33.


#293
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Ok sa-mi spui si mie daca reusesti sa deplasezi masina ta doar cu rezervor, fara motor, cutie, injectoare, pompa injectie si restul componentelor auxiliare... ca doar ai energia stocata.
15K din 50K inseamna 30% ...

#294
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Tu reușești s-o deplasezi fără baterie?

View Postrelu11051, on 02 iunie 2023 - 07:41, said:

15K din 50K inseamna 30% ...
Doar că erau 18, nu 15, deci cel mai probabil 20 adică 40%...

Edited by garett, 02 June 2023 - 07:54.


#295
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Esti pe bune????
Colegul spune costuri totale circa 15k Eur ... Tu zici sunt 20k ai un glob de cristal?
Nu nu resusesc sa o deplasez fara baterie dar nu eu am comparat bateria cu rezervor...
La obiect ai ceva de zis, on topic? ca deja suntem off topic cu comparatiile aberante.

#296
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 02 iunie 2023 - 06:27, said:

@Ro_explorer: de curiozitate, schimbarea bateriei îți afectează și structura de rezistență, lonjeroane etc?
Nope ... masina mea e model cu baterii schimbabile. Daca se intampla asta la un Y, unde bateria e structurala, se schimba probabil mult mai mult.

View Postgarett, on 02 iunie 2023 - 07:54, said:

Doar că erau 18, nu 15, deci cel mai probabil 20 adică 40%...
Nu e chiar asa. Bateria in sine costa 10K eur fara TVA. Restul pana la 15K reprezinta manopera de testare a bateriei vechi (etanseitate, integritate structurala, incarcare/descarcare, evaluare capacitate) si de inlocuire, pretul scutului fata si manopera de schimbare a lui, testare unghiuri (ca a fost lovita bara stabilizatoare) plus TVA (care aici e 25%).

Vad pe factura 6 ore puse ca manopera de exemplu (asta inseamna 600 euro fara TVA).

#297
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006
@ro_explorer daca nu platesti tu, asta e, sa faca ei ce vor. Daca trebuie sa scoti bani din buzunar incearca la niste ateliere private, s-ar putea sa fie doar protectia bateriei afectata, nu crede orbeste ce spune tesla

#298
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Masina e full asigurata si e pe firma. Eu nu pierd decat un pic de mandrie/ego. Am si masina la schimb daca vreau, tot inclus in asigurare.

#299
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Până la urmă ce a fost obiectul non-zburător?

L. E. Nvm, am văzut în jurnal.
Ai avut ghinion, nu glumă. Bine că n-a fost mai rău, tablele, sau în cazul de față litiul, se repară.

Edited by garett, 02 June 2023 - 10:13.


#300
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005

View Postgarett, on 02 iunie 2023 - 07:32, said:

Nu, nu mi se pare normal ca schimbarea componentei care stochează energia să coste 40% din prețul mașinii, indiferent dacă e 50k mașina nouă.

Cum definesti tu normalitatea asta? Raportandu-te la ce?

#301
holergaalex

holergaalex

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 08.09.2021

View PostLiviuGeo, on 02 iunie 2023 - 10:21, said:


Cum definesti tu normalitatea asta? Raportandu-te la ce?

Probabil se refera la normalitatea in care tu iei un obiect asemanator pe sub o masina ice si ti se sparge baia de ulei sau inca ceva pe acolo si o repari cu 300-400 de euro.

#302
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
E un compromis de greutate/rezistenta/cost. Nu cred ca nu s-ar putea pune scuturi mai solide - au si fost puse intr-o perioada (la model S de exemplu- avea initial scut din titan).
Chestia e ca statistic ce am patit eu este foarte improbabil. De obicei nivelul asta de dauna la baterie se intampla intr-un accident unde masina e muci deja, devenind dauna totala.

Sa nu luam un datapoint ca fiind regula.

Am vazut pe canalul lui Rich rebuilds la un moment dat un model 3 pocnit frontal intr-un stalp - dauna totala - dar bateria intacta de altfel ... au putut sa o recupereze si sa o reutilizeze. Cazuri si cazuri.

Edited by ro_explorer, 02 June 2023 - 10:59.


#303
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postholergaalex, on 02 iunie 2023 - 10:44, said:

Probabil se refera la normalitatea in care tu iei un obiect asemanator pe sub o masina ice si ti se sparge baia de ulei sau inca ceva pe acolo si o repari cu 300-400 de euro.
Ceva de genul ăsta.
Prima chestie pe care am făcut-o la toate mașinile pe care le-am avut până acum a fost să montez scut metalic. Dar chiar și în lipsa lui nu prea ai ce sparge de 30-40% din valoarea mașinii.

View Postro_explorer, on 02 iunie 2023 - 10:49, said:

Chestia e ca statistic ce am patit eu este foarte imnprobabil.
Efectul Pinto, improbabil până se întâmplă...
În fine, bine că nu s-a întâmplat ceva mai rău!

#304
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postholergaalex, on 02 iunie 2023 - 10:44, said:

Probabil se refera la normalitatea in care tu iei un obiect asemanator pe sub o masina ice si ti se sparge baia de ulei sau inca ceva pe acolo si o repari cu 300-400 de euro.

View Postro_explorer, on 02 iunie 2023 - 08:22, said:

(...)6 ore puse ca manopera de exemplu (asta inseamna 600 euro fara TVA).
Repari din parti cu 300-400eur, trebuie sa incetati a mai compara preturi de service La Bobita Ferentari 4 cu preturi date de service-uri oficiale, in cazuri de daune acoperite de asigurari, cu manopera facuta in Scandinavia. Daca te duci cu un BMW seria 3 cu putin noroc faci o revizie de 300EUR la dealer in .ro. Nu schimbat ceva piesa distrusa.

Nu zic ca nu e scump, dar orice masina relativ moderna poate fi facuta dauna totala cu un accident relativ minor, pentru ca reparabilitatea nu-i o prioritate pentru nimeni. Nici pentru Tesla, nici pentru alti producatori de EV sau ICE. Problema aici este ca nu poti rezolva problema simplu si la obiect (i.e.: celulele afectate in zona aia), ci ti se baga pe gat o schimbare completa de baterie la un pret ales de producator dintr-o pozitie de monopol. Asta e valabil la orice masina noua iti cumperi, daca o repari "la ei" (si o vei repara "la ei" cat timp vrei sa tii de garantie) - a se vedea discutia din jurnalul lui @ro_explorer si ce spunea acolo colegul @KiloW:

View PostKiloW, on 28 mai 2023 - 09:28, said:

Shit happens...
Când citesc povesti cu mașini încep sa cred ca UE si alți legiuitori ar trebui sa ia mult mai în serios chestia aia cu reparabilitatea.
Unui amic cu o Mazda de 2 ani i-au declarat-o dauna totala după un accident în care a spart masca și îndoit capota. Mașina fiind funcțională, a ajuns pe rotile ei acasa.
La un Opel am zgâriat o PROTECȚIE din cauciuc de pe bara... Una pe care o poți zgâria cu unghia, și care NU se poate înlocui, trebuie înlocuită toată bara, deși nu-i decât o banda de cauciuc clipsata sau lipita.
La 2500e îndreptat și vopsit o aripa înfundă nu-i de mirare că un soc mai serios duce la dauna totala. Un amarat de far e câteva mii de Euro. La care așteptăm cu interes ziua în are o să-l mai poți folosi doar când plătești abonamentul.

Cat despre baterie si scutul ei, mie mi se pare ca a rezistat superb tinand cont de impact si de obiectul care a facut contact acolo:

View Postro_explorer, on 28 mai 2023 - 00:08, said:

"bum, poc" pe sub masina si un mic soc ca si cum masina s-a ridicat un pic. Atat ... fara alerte, fara mesaje pe bord, totul normal.

Poate ca un ICE nu patea nimic. Sau poate ca la un ICE se facea franjuri tot pe dedesubt, pentru ca nu e o suprafata plana (deci sunt multe chestii de agatat) si nu exista un scut extrem de rigid peste tot care sa absoarba impactul; poate rahatul ala metalic ar fi agatat evacuarea si ar fi facut zob tot, dupa care ar fi luat si bara spate dupa ea. Caz in care ne uitam poate la mai multe masini implicate, si clar peste 30-40% damage la ICE-ul ipotetic.

#305
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Ce se putea face franjuri la un ICE, mai exact? Hai să zicem baia de ulei, dacă nu e protejată de scut, mai departe evacuarea și cam atât.
Să zicem un diferențial, dacă e 4x4, dar și pentru ăla există scut.

View Postemacs, on 02 iunie 2023 - 11:49, said:

Cat despre baterie si scutul ei, mie mi se pare ca a rezistat superb tinand cont de impact si de obiectul care a facut contact acolo:
Din contră, imho e o greșeală totală de proiectare, acolo trebuia să ai un scut metalic serios tocmai pentru a preveni un impact posibil urmat de o perforare a bateriei! Ultima chef pe care ți-o dorești e o baterie cu litiu perforată. Poate ne ajută colegul cu niște poze cu mașina ridicată, când o duce în service, chiar sunt curios ce au băgat ăia pe acolo.

Edited by garett, 02 June 2023 - 18:02.


#306
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 02 iunie 2023 - 18:02, said:

Poate ne ajută colegul cu niște poze cu mașina ridicată, când o duce în service, chiar sunt curios ce au băgat ăia pe acolo.
Not gonna happen. Tesla service e off-limits si de la intrare esti intampinat cu un banner cu filmatul si fotografiatul interzise.

Pot sa iti spun cate ceva din ce scrie pe factura (in priviinta a ceea ce au facut):

Quote

General Diagnosis
Panel - Aero Shield - Front (Remove & Replace)
HV Battery Air Leak Test
Discharge HV Battery (Through Touchscreen Service Mode)


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate