![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV
Last Updated: Aug 16 2023 10:17, Started by
Courage
, Oct 02 2021 09:14
·
14

#272
Posted 04 May 2023 - 14:49

mihaicozac, on 04 mai 2023 - 11:41, said:
Pierderi mai mari atât la charger cât și pe cablu. 32A înseamnă 7.4kW monofazic, pt. care ar fi nevoie de cablu de secțiune 10mm² dacă ai distanțe mari între tablou și stație. Mai e și problema cablului de la branșament, ce secțiune a fost folosită, că el suportă în plus și restul consumului casei. Dacă tragi fir de 4 sau 6 mm² pierderile pe cablu se măresc și randamentul scade. La trifazic pt. 11kW e suficientă o secțiune a conductorului de 2,5mm², unii folosesc chiar 1,5mm² cum sunt cablurile de-a gata, deși aici cresc pierderile pe cablu. Vorbim de 2-3% în general dar se adună la restul și contează la bilanțul final. Unele stații au comunicare activă cu automatizarea casei (dacă există) sau contorul general și reduc dinamic puterea livrată funcție de cât se consumă în restul casei. Bun, cu secțiunea cablului am înțeles că pot fi pierderi daca nu e dimensionat corespunzător, dar la statie ce pierzi daca e monofazată? |
#273
Posted 04 May 2023 - 15:02

Nu la stație, ci la încărcătorul mașinii, care lucrează monofazic cu pierderi mai mari chiar dacă știe trifazic.
|
#274
Posted 04 May 2023 - 15:02

r_vlad, on 03 mai 2023 - 14:48, said:
Randamentul incarcarii de la sursa de curent alternativ in functie de puterea de incarcare. De remarcat variatia randamentului in cazul Megane E-Tech. Cele doua Tesla testate par a fi modele pentru SUA, nu ? Cele vandute in EU nu pot o faza si 48 A, nu ? Nu stiu ce mai asteapta UE, CE etc. Trebuiau de mult sa oblige producatorii auto si publice informatiile astea si eventual sa clasifice masinile si dupa randamentul la incarcare AC. Clasificarea cu litere ca si in cazul electrocasnicelor sau macar sa aplice un coeficient supraunitar la consumul WLTP. Sursa: A2Mac1 Da, incarcarea la 48 A este la priza americana de 110 V, nerelevant pentru Europa. Din experienta personala, incarcarea la Type-2, trifazic la 16A (11 kW) este cea mai eficienta pentru Model-3. Tessie (app) imi raporteaza atat energia (electrica) incarcata in baterie (= A), cat si cea care a intrat in masina (= B). In plus, in factura apare si cat (spune distribuitorul ca) am consumat de la statie (= C). Exemplu tipic de incarcare la Type-2, trifazic, la 11 kW, fara consumatori pe durata incarcarii: [Feb-2023, Megamall, statie Renovatio, durata incarcarii: 1h 21 min] A = 14.53 kW B = 14.77 KW C = 15.0 kW A/B => 98.37% A/C => 96.86% Deci randamentul incarcarii la Type-2 este excelent si pentru Tesla Model-3, singura modalitate de a-l duce sub 95% este sa consumi energie in timpul incarcarii (de exemplu: climatizare, Sentry Mode, preconditionare baterie -> aceasta din urma se poate intampla doar iarna, outdoors) |
#275
Posted 30 May 2023 - 19:05

Ca sa nu mai deschid alt topic...am o curiozitate , cum faceti voi, posesori de EV
Am facut armata la radiolacatie si practica in vechile radare rusesti . Intram in radar, un loc foarte stramt si plin de electronica ce se alimenta la o putere foarte mare. Cum intram in interior, instant ma lua somnul , asta din cauza campului electormagnetic . Zielel trecute m-a prins incarcatul la o statie de 130 kW , cum nu prea aveam ce face (terminasem cu ce aveam de cumparat de la un magazin din apropiere), am zis sa butonez telefonul in masina. Am avut aceeasi senzatie de pe vremea armatei, am pus masina la incarcat , in interior m-a palit un somn de nu puteam tine ochii deschisi, mi-am adus aminte de vremea armatei si de ce ne-a explicat un cadru militar, vechi in domeniu. Curiozitatea mea ...voi, cand incarcati masina de la o statie publica de putere mare, stati in masina daca nu aveati alta treaba ? sau va departati si stati pe o banca/bordura, dar in afara masinii? Un camp electromagentic cred ca e si in masina cat timp e la incarcat, cum va afecteaza asta? |
#276
Posted 31 May 2023 - 00:05

Tot radiolocatie si eu. Stii cum se spune, daca nu faci copii repede nu-i mai faci. Inca un motiv pentru haterii de EV.
Eu am renuntat sa mai incarc de la kaufland din cauza aglomeratiei iar acasa nu stau in masina. Uneori la statiile publice mai stateam si in masina dar rar (dupa ora de inchidere). In general este bine sa incarci in timp ce-ti faci cumparaturile ( si pentru tine si pentru ei). |
#277
Posted 31 May 2023 - 06:49

Nu există nicio radiație electromagnetică în timpul încărcării, convertoarele AC-DC sunt ecranate, altfel nu ar trece testele de validare.
Că adormeai în stația de radiolocație nu era din cauza câmpurilor ci pt. că era călduț și aveai și zgomotul ăla monoton de aparatură în funcțiune. |
#279
Posted 31 May 2023 - 07:03

La o scurta lecturare spune-se ca radiatiile electromagnetice au o influenta negativa asupra somnului, daca esti expus pe termen lung suprima creieru in a produce melatonina, substanta care induce somnu..
Deci ar fi taman invers Edited by Octavian___, 31 May 2023 - 07:04. |
#280
Posted 31 May 2023 - 07:44

... mi-am adus aminte de vremea armatei si de ce ne-a explicat un cadru militar, vechi in domeniu. off-topic: așa puternic ai fost influențat de un „hârșit” apevist? ![]() ![]() Edited by gushpi, 31 May 2023 - 07:44. |
|
#281
Posted 31 May 2023 - 08:18

Cred ca pe multi ii apuca somnu cand incarca electrica, dar nu spun...
![]() |
#283
Posted 31 May 2023 - 15:33

Cred ca pe multi ii apuca somnu cand incarca electrica, dar nu spun... ![]()
La o scurta lecturare spune-se ca radiatiile electromagnetice au o influenta negativa asupra somnului, daca esti expus pe termen lung suprima creieru in a produce melatonina, substanta care induce somnu.. Deci ar fi taman invers Era doar o curioziate , cum faceti voi |
#284
Posted 31 May 2023 - 16:19

Când dai blană să accelerezi electrica circulă niște curenți prin baterie și motor mult mai mari decât la încărcare, care ar trebui să creeze câmpuri mult mai puternice, și în situația asta nu ai cum să nu fii în mașină...
|
#285
Posted 31 May 2023 - 16:31

Se parca ca nu ar trebui sa aibe nicio influenta, plus ca ecranajul e destul de bun Quote Precautions Our electric vehicles have been developed in accordance with the recommendations on the maximum limits for electromagnetic fields, as issued by the International Commission on NonIonizing Radiation Protection (ICNIRP - 1998 Guidelines). Wearers of pacemakers or equivalent devices Ask your doctor about what precautions you should take, or ask the manufacturer of your implanted electro-medical device about whether its operation is guaranteed in an environment which complies with the ICNIRP recommendations. If in doubt Domestic or accelerated charging: do not remain inside or near the vehicle, or near the charging cable or charging unit, even for a short time. Superfast charging: do not use the system yourself and avoid approaching public fast charging points. Leave the area and ask a third party to recharge the vehicle. Probabil ca sunt precautii pe care au fost nevoiti sa le treaca in manual din motive legale si probabil ca sansele sa se intample un accident sunt infime (si vorbim doar de cei cu dispozitive medicale instalate). Pe de alta parte, daca as avea un pacemaker, probabil ca as urma recomandarile de mai sus.
Era doar o curioziate , cum faceti voi Edited by emacs, 31 May 2023 - 16:31. |
|
#286
Posted 01 June 2023 - 19:05

Astea sunt discuții din categoria: domne, da’ mașina electrică dacă e furtuna si fulgera nu te curentează? Ca e electrică!
Asta e pe bune, m-a întrebat cineva la spălătorie săptămâna trecută. 😂 |
#287
Posted 01 June 2023 - 20:52

Daca tot e sa vorbim la rece, am lovit o piesa metalica pe autostrada (cazuta dintr-un camion probabil) si mi-am distrus bateria. Costuri totale, cca 15K eur.
|
#288
Posted 01 June 2023 - 21:02

Astea sunt discuții din categoria: domne, da’ mașina electrică dacă e furtuna si fulgera nu te curentează? Ca e electrică! Asta e pe bune, m-a întrebat cineva la spălătorie săptămâna trecută. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users