Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...
 Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#271
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 17.01.2012
sau poate poți prioritiza...din aplicație :P

#272
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,147
  • Înscris: 13.11.2017

View Postmihaicozac, on 04 mai 2023 - 11:41, said:

Pierderi mai mari atât la charger cât și pe cablu. 32A înseamnă 7.4kW monofazic, pt. care ar fi nevoie de cablu de secțiune 10mm² dacă ai distanțe mari între tablou și stație. Mai e și problema cablului de la branșament, ce secțiune a fost folosită, că el suportă în plus și restul consumului casei. Dacă tragi fir de 4 sau 6 mm²  pierderile pe cablu se măresc și randamentul scade. La trifazic pt. 11kW e suficientă o secțiune a conductorului de 2,5mm², unii folosesc chiar 1,5mm² cum sunt cablurile de-a gata, deși aici cresc pierderile pe cablu. Vorbim de 2-3% în general dar se adună la restul și contează la bilanțul final. Unele stații au comunicare activă cu automatizarea casei (dacă există) sau contorul general și reduc dinamic puterea livrată funcție de cât se consumă în restul casei.

Bun, cu secțiunea cablului am înțeles că pot fi pierderi daca nu e dimensionat corespunzător, dar la statie ce pierzi daca e monofazată?

#273
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,586
  • Înscris: 05.12.2005
Nu la stație, ci la încărcătorul mașinii, care lucrează monofazic cu pierderi mai mari chiar dacă știe trifazic.

#274
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postr_vlad, on 03 mai 2023 - 14:48, said:

Randamentul incarcarii de la sursa de curent alternativ in functie de puterea de incarcare. De remarcat variatia randamentului in cazul Megane E-Tech. Cele doua Tesla testate par a fi modele pentru SUA, nu ? Cele vandute in EU nu pot o faza si 48 A, nu ?

Nu stiu ce mai asteapta UE, CE etc. Trebuiau de mult sa oblige producatorii auto si publice informatiile astea si eventual sa clasifice masinile si dupa randamentul la incarcare AC. Clasificarea cu litere ca si in cazul electrocasnicelor sau macar sa aplice un coeficient supraunitar la consumul WLTP.

Sursa: A2Mac1

Da, incarcarea la 48 A este la priza americana de 110 V, nerelevant pentru Europa.

Din experienta personala, incarcarea la Type-2, trifazic la 16A (11 kW) este cea mai eficienta pentru Model-3.

Tessie (app) imi raporteaza atat energia (electrica) incarcata in baterie (= A), cat si cea care a intrat in masina (= B).
In plus, in factura apare si cat (spune distribuitorul ca) am consumat de la statie (= C).

Exemplu tipic de incarcare la Type-2, trifazic, la 11 kW, fara consumatori pe durata incarcarii:
[Feb-2023, Megamall, statie Renovatio, durata incarcarii: 1h 21 min]
A = 14.53 kW
B = 14.77 KW
C = 15.0 kW

A/B => 98.37%
A/C => 96.86%

Deci randamentul incarcarii la Type-2 este excelent si pentru Tesla Model-3, singura modalitate de a-l duce sub 95% este sa consumi energie in timpul incarcarii (de exemplu: climatizare, Sentry Mode, preconditionare baterie -> aceasta din urma se poate intampla doar iarna, outdoors)

#275
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,196
  • Înscris: 08.12.2006
Ca sa nu mai deschid alt topic...am o curiozitate , cum faceti voi, posesori de EV

Am facut armata la radiolacatie si practica in vechile radare rusesti . Intram in radar, un loc foarte stramt si plin de electronica ce se alimenta la o putere foarte mare. Cum intram in interior, instant ma lua somnul , asta din cauza campului electormagnetic .

Zielel trecute m-a prins incarcatul la o statie de 130 kW , cum nu prea aveam ce face (terminasem cu ce aveam de cumparat de la un magazin din apropiere), am zis sa butonez telefonul in masina. Am avut aceeasi senzatie de pe vremea armatei, am pus masina la incarcat , in interior m-a palit un somn de nu puteam tine ochii deschisi, mi-am adus aminte de vremea armatei si de ce ne-a explicat un cadru militar, vechi in domeniu.

Curiozitatea mea ...voi, cand incarcati masina de la o statie publica de putere mare, stati in masina daca nu aveati alta treaba ? sau va departati si stati pe o banca/bordura, dar in afara masinii? Un camp electromagentic cred ca e si in masina cat timp e la incarcat, cum va afecteaza asta?

#276
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 924
  • Înscris: 03.10.2010
Tot radiolocatie si eu. Stii cum se spune, daca nu faci copii repede nu-i mai faci. Inca un motiv pentru haterii de EV.

Eu am renuntat sa mai incarc de la kaufland din cauza aglomeratiei iar acasa nu stau in masina. Uneori la statiile publice mai stateam si in masina dar rar (dupa ora de inchidere). In general este bine sa incarci in timp ce-ti faci cumparaturile ( si pentru tine si pentru ei).

#277
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,586
  • Înscris: 05.12.2005
Nu există nicio radiație electromagnetică în timpul încărcării, convertoarele AC-DC sunt ecranate, altfel nu ar trece testele de validare.
Că adormeai în stația de radiolocație nu era din cauza câmpurilor ci pt. că era călduț și aveai și zgomotul ăla monoton de aparatură în funcțiune.

#278
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,142
  • Înscris: 11.01.2009
Poate nu era nici oxigen prea mult dacă nu era aerisit.

#279
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
La o scurta lecturare spune-se ca radiatiile electromagnetice au o influenta negativa asupra somnului, daca esti expus pe termen lung suprima creieru in a produce melatonina, substanta care induce somnu..
Deci ar fi taman invers

Edited by Octavian___, 31 May 2023 - 07:04.


#280
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 17.01.2012

View Postcuculea, on 30 mai 2023 - 19:05, said:

... mi-am adus aminte de vremea armatei si de ce ne-a explicat un cadru militar, vechi in domeniu.

off-topic: așa puternic ai fost influențat de un „hârșit” apevist? Posted Image din experiența mea, 99% dintre ei erau gargaragii, care, când aveau „audiență”, turuiau numa' prostii Posted Image

Edited by gushpi, 31 May 2023 - 07:44.


#281
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
Cred ca pe multi ii apuca somnu cand incarca electrica, dar nu spun... :))))

#282
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 17.01.2012
pe mine sigur, că încarc doar noaptea!

#283
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,196
  • Înscris: 08.12.2006

View PostOctavian___, on 31 mai 2023 - 08:18, said:

Cred ca pe multi ii apuca somnu cand incarca electrica, dar nu spun... Posted Image)))
da...corect

View PostOctavian___, on 31 mai 2023 - 07:03, said:

La o scurta lecturare spune-se ca radiatiile electromagnetice au o influenta negativa asupra somnului, daca esti expus pe termen lung suprima creieru in a produce melatonina, substanta care induce somnu..
Deci ar fi taman invers
eu stiam exact invers, ca undele electromagnetice induc somolenta ...in fine nu are importanta...ideea era daca e sanatos sau nu sa stam in masina. Se parca ca nu ar trebui sa aibe nicio influenta, plus ca ecranajul e destul de bun

Era doar o curioziate , cum faceti voi

#284
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,586
  • Înscris: 05.12.2005
Când dai blană să accelerezi electrica circulă niște curenți prin baterie și motor mult mai mari decât la încărcare, care ar trebui să creeze câmpuri mult mai puternice, și în situația asta nu ai cum să nu fii în mașină...

#285
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postcuculea, on 31 mai 2023 - 15:33, said:

Se parca ca nu ar trebui sa aibe nicio influenta, plus ca ecranajul e destul de bun
La mine sunt avertismente pentru cei cu dispozitive medicale in manualul masinii:

Quote

Precautions
Our electric vehicles have been developed in accordance with the recommendations on the maximum limits for electromagnetic fields, as issued by the International Commission on NonIonizing  Radiation Protection (ICNIRP - 1998 Guidelines).

Wearers of pacemakers or equivalent devices
Ask your doctor about what precautions you should take, or ask the manufacturer of your implanted electro-medical device about whether its operation is guaranteed in an environment which complies with the ICNIRP recommendations.

If in doubt
Domestic or accelerated charging: do not remain inside or near the vehicle, or near the charging cable or charging unit, even for a short time.
Superfast charging: do not use the system yourself and avoid approaching public fast charging points. Leave the area and ask a third party to recharge the vehicle.

Probabil ca sunt precautii pe care au fost nevoiti sa le treaca in manual din motive legale si probabil ca sansele sa se intample un accident sunt infime (si vorbim doar de cei cu dispozitive medicale instalate). Pe de alta parte, daca as avea un pacemaker, probabil ca as urma recomandarile de mai sus.

View Postcuculea, on 31 mai 2023 - 15:33, said:

Era doar o curioziate , cum faceti voi
Am stat de cateva ori in masina, cand n-aveam altceva ce sa fac (incarcari in weekend, in locatii mai izolate), dar asta nu prea se intampla uzual, iar daca e sa fie, dureaza maxim 20-30min.

Edited by emacs, 31 May 2023 - 16:31.


#286
dtancu

dtancu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 06.06.2005
Astea sunt discuții din categoria: domne, da’ mașina electrică dacă e furtuna si fulgera nu te curentează? Ca e electrică!
Asta e pe bune, m-a întrebat cineva la spălătorie săptămâna trecută. 😂

#287
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Daca tot e sa vorbim la rece, am lovit o piesa metalica pe autostrada (cazuta dintr-un camion probabil) si mi-am distrus bateria. Costuri totale, cca 15K eur.

#288
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,586
  • Înscris: 05.12.2005

View Postdtancu, on 01 iunie 2023 - 19:05, said:

Astea sunt discuții din categoria: domne, da’ mașina electrică dacă e furtuna si fulgera nu te curentează? Ca e electrică!
Asta e pe bune, m-a întrebat cineva la spălătorie săptămâna trecută. ��
Trebuia să-i răspunzi că nu se întâmplă nimic doar o ia la goană mai repede...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate