Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?

Compatibilitate placa de baza/pro...
 Identificare soi vita de vie

Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12

Examen restant
 Colonoscopie

sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...

Prima iesire cu masina in Grecia,...
 A mai cumparat cineva tastaturi d...

Generator hidro artizanal

Convertire imprimanta pt sublimare

Despagubire defectiune curent?
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,012
  • Înscris: 26.11.2001
In orice discuție despre despre femei, mașini și fotbal, imediat derapează argumentul logic și se ajunge la patimi/talibanisme.

Din punctul meu de vedere, (ca proprietar de 2 EV), cred ca situația actuala dăunează grav mișcării EV și ecologiei, pentru ca se minte cu nerușinare, iar tabăra "adversa" în general sta oricum prost la capitolul gândire logica și acceptarea realității (săraci și inapoiati, dar fuduli)

Am ajuns sa traim în medii foarte poluate (care ne ucid), iar faptul ca producătorii auto au mințit cu nerușinare despre emisiile ICE zeci de ani, e la fel cu industria tutunului și cancerul.

Attached File  07adco2_450.jpeg   41.23K   114 downloads

In laborator ai 10g emisii, pe strada ai 200g emisii, chiar dacă ai trecut ITP cu brio și mașină a ieșit ieri din fabrica.

Situația acestor raportări aberante se transpune și în raportările mincinoase ale autonomiei EV.

Aceasta minciuna (WLPT), cuplata cu faptul ca EV sunt noi și în general f scumpe + lipsa stațiilor de încărcare cu adevărat fast pe drumurile principale (și putinele autostrăzi), duce la frustrări și eșuarea proiectului EV.

Pur și simplu EV este de nefolosit la drum lung, dar e o alternativa excelenta pentru oraș.
Problema este ca la noi majoritatea populației de la oraș sta la bloc (nu e ceva normal) și nu are parcare, deci nu poate avea o mașină EV de oraș.

Revenim la autonomie.
Majoritatea articolelor (scrise sau video) se canalizează pe "extreme range", adică cât de mult poți merge încet, foarte încet, nerealist de încet.
Așa de încet, încât te depășesc dubele și camioanele de 3.5t prin serpentine.
E o minciuna prin evitarea subiectelor delicate.

EV are o autonomie excelenta la 90 km/h, dar peste 100-110 km/h situația devine sumbra, așa cum am aflat de curând pe propria piele.

Pe scurt, cu o baterie de 80 kwh, mergând cu cruise control 130 km/h și plecând cu 100% încărcare, am șanse sa ajung pe vapori electrici la C-ta (plecând în București). Dacă EV aduce și a SUV turtit, atunci situația o ia la vale teribil peste 100 km/h.

Repet, vorbim de viteze legale, la mașini de sute de cai putere, care adesea costa de la 50 000 Eur în sus.
Dacă mai are loc și un accident pe autostrada, e cazul sa chem platforma sau sa o iau pe contrasens, sa ies la prima ieșire și sa caut disperat o priza.

=====

Dacă ieșim din bula EV, ne dam seama rapid ca EV nu sunt soluția cu actualele baterii.

Solutia nu e una, nu e rapida și în niciun caz nu e ieftină.
Romania e o cauza pierdută, oricum, dina acest punct de vedere.
La 20 de ani după ce ultimul ICE diesel va fi produs, acesta va fi reparat cu brio în România și va merge fără DPF pe ulei vegetal.

Solutia este o combinatie de politici si modificarea comportamentului de consum, care implica sacrificii și multi bani (de aceea la noi nu are nicio șansă reala).

1. Ai nevoie de automobile hibrid cat mai bune și cu baterie cât mai mare.
Acum bateriile și implementările sunt adesea inutile, făcute strict pt raportările mincinoase din laborator.
Cu timpul bateria va creste in detrimentul ICE, iar în 20 de ani fiecare EV ar trebui sa aibă un REX (adică un mic generator), care sa te ajute sa nu ramai în "pana prostului electrificat".
Nu ai cum sa scalezi rapid producția și transportul de electricitate la nivelurile cerute de o explozie a EV-urilor.

2. Încurajarea mașinilor mici, EV de oraș, cu încărcare rapidă pe Type 2 (ex Zoe).
Statiile fast DC implica costuri astronomice.

Nu mai cărăm porcul (desi e îndoielnic, dacă mergi la orice magazin de bricolaj și vezi cati pleacă cu plăcile de OSB/rigips pe capota) și chiar nu ne mai trebuie masini foarte mari.
Paradoxal, mașinile tot cresc în dimensiuni.

3. Realizarea unor reale șosele de centura (tranzit) cu 3-4 benzi/sens + poduri, nu mizeriile de sensuri giratorii care blochează totul.

4. Interzicerea mașinilor poluante în din ce în ce mai multe zone din oraș, TREPTAT.

Pana la urma scopul este sa respiram acasă/la munca un aer cât mai curat.
Nu ma interesează ce se întâmplă in afara orașului sau la sate, unde densitatea de populație și mașini fac ca poluarea sa nu conteze.
Problema e în orase.

Edited by Courage, 02 October 2021 - 09:17.


#2
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,892
  • Înscris: 18.06.2007
Iar sunt eu Gigi contra.

Emisiile auto rezidential reprezintă 5% din totalul emisiilor periculoase.

#3
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,160
  • Înscris: 15.05.2008
Tot romanul de mai sus sa-l vad sustinut si aplaudat daca sare kwh de 2 lei  in scurt timp,poate chiar si 3 lei

#4
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,272
  • Înscris: 29.05.2004
Bine punctat, ma bucur ca ai "irosit" 5 minute sa deschizi acest topic desi stim ca mare majoritate a celor ce vor citi nu vor intelege mai nimic :)

p.s.  solutia poate fi plecarea din oras ;)

#5
Bursul

Bursul

    alias Petrov

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,417
  • Înscris: 30.10.2003

View Postbobalex18, on 02 octombrie 2021 - 09:33, said:

Emisiile auto rezidential reprezintă 5% din totalul emisiilor periculoase.
Din orase? Ca de obicei acolo respiram, in orase!

View PostCourage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:


Pana la urma scopul este sa respiram acasă/la munca un aer cât mai curat.
Suntem prea saraci sa ne gandim la aer curat. BTW, stii ce a zis candidata verzilor din Germania la alegeri? "Prin restrictii se face progresul", adica platesti taxe in plus, nu mai mergi in stanga si in dreapta, fortezi cetateanul sa fie ecologist.
Obrazul subtire, cu cheltuiala se tine. Iar romanii nu prea au bani.

#6
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Poluarea asta nu se reduce doar eliminand auto termice , asta vad ca nu inteleg majoritatea.
Am si eu un ev luat de nou pt naveta 50 km/sens + ceva km in oras  de luni pana vineri si e chiar ok . Bateria de 38,3 kwh e perfecta pt asa ceva , avantajul ca stau la casa si o incarc in garaj ( nu stau la pomeni gratis la kaufland/etc) dar pt drumuri mai lungi / concedii, nici nu o iau in considerare una electrica.
Dpmdv fiecare stie cel mai bine ce i se potriveste, iar cei care au 2 -" n " masini in ograda ar fi bine sa incerce si un ev pt distantele scurte doar ca pretul inca este prohibitiv.
Incercarea asta de trecere de la termic la ev se face timid si cu tehnologie slaba , asteptam adevaratele baterii cu capacitati de stocare mult mai mari si care au incarcare ultra-super rapida , pana atunci ( pana cand se vor " inventa " sau  " dezvalui " alte tehnologii ) inaintam cu capul plecat.

#7
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Solutia la care nimeni nu se gandeste este un vaccin care sa faca corpul uman sa se hraneasca cu emisiile poluante :D

#8
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,553
  • Înscris: 25.11.2007

View PostCourage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

1. Ai nevoie de automobile hibrid cat mai bune și cu baterie cât mai mare.

De acord.

Am povestit aici că mi-am luat un PHEV până se mai înmulțesc stațiile de încărcare și crește capacitatea bateriilor.


Să știți că prin rabatarea spătarelor se obține un portbagaj bunicel, încape chiar și un porc, dar mort, căci viu nu are totuși spațiu să se întoarcă.

#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,961
  • Înscris: 22.05.2003

View Postpexic, on 02 octombrie 2021 - 09:46, said:

Bine punctat, ma bucur ca ai "irosit" 5 minute sa deschizi acest topic desi stim ca mare majoritate a celor ce vor citi nu vor intelege mai nimic Posted Image

p.s.  solutia poate fi plecarea din oras Posted Image
Nu merge, eu am incercat asta.

Esti legat de oras prin munca si mai ales prin scoala si alte servicii + nenorocirea de aparat de stat.

View Postbobalex18, on 02 octombrie 2021 - 09:33, said:

Iar sunt eu Gigi contra.

Emisiile auto rezidential reprezintă 5% din totalul emisiilor periculoase.
Sa te vad eu stand in Bara-la-bara in fiecare vineri pe DN1, incepand cu ora 14.00 (ca zi scurta asta insemna la romani), iar daca deschizi geamul o sa iti puta a panselute.

Cand kWh se va face 1-2-3-4-5 lei, aia destepti, si care nu stau la bloc, o sa aiba cativa kW solari pe casa si o sa mearga gratis.
Momentan romanul nu vede decat grija zilei de azi, nu gadeste deloc pe viitor si nu investeste in nimic, nici macar in el insusi.

Avand in vedere cererea in crestere galopanta + faptul ca tarile exportatoare de hidrocarburi doar din asta traiesc => energia in orice forma ca creste ca pret.

#10
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,378
  • Înscris: 02.02.2007
noxele se reduc drastic prin folosirea de gpl si cng!

restul e doar prosteala  abureala facuta pe banii clientului: vezi filtrele de particule care au viata foarte scurta sau care dau foc masinii!
sau ca sa ii multumim si pe conspirationisti: se vrea limitarea drepturilor: dreptul de a circula liber este limitat la distanta oferita de o baterie!
practic, in urmatorii 10 ani nu va fi o baterie care sa acopere 1000 de km!

#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,961
  • Înscris: 22.05.2003
Teoretic auzi macar la 2 saptamani de un nou breakthru in tehnologia bateriilor.
Practic ia mult ca sa ajunga mainstream, daca ajung vreodata.

Si mai sunt aia care sustin ca o masina electrica e mai poluanta decat una ICE.
Astia sunt niste speciali intelectuali, care au informatii adanci.

Si bateriile EV pot fi folosite 50 de ani in sisteme de acumulare a energiei solare fara probleme, dupa ce sunt scoase de pe EV.
Culmea e ca cererea de baterii pt PV e mult mai mare decat oferta de baterii EV scoase din functiune, pt ca mai nou si bateriile EV se repara pe module.

#12
bvygKLM

bvygKLM

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 796
  • Înscris: 07.01.2021

Quote

Pana la urma scopul este sa respiram acasă/la munca un aer cât mai curat.

Si acest curat are grade. Ca unii poate vor aer de padure de munte. Si altii se multumesc cu aer de oras din anii '70.

Unii poate sunt dispusi si plateasca cateva mii de euro pe an. Altii poate10 euro pe an.


Nu avem toti aceleasi scopuri.

Pentru multi, alte lucruri sunt mult mai importante. Si mai urgente.
Trebuie sa te fi "burghezit" serios ca sa ii spui celui care abia supravietuieste, ca trebuie sa avem aer curat.
Cand vede ca energia electrica devine mai scumpa, pentru ca unii folosesc masini electrice cu siguranta il apuca bucuria.

Mai ales cand vede ca ecologistul nu poate trai cu o masina electrica fara foarte multe optionale.
Cand vede cate piese si complexitate intra. Si cata poluare aduce asta.
Poluare care insa nu se pune la socoteala.
Pentru ca nu e in oras.


Sau cum burghezul merge in city break cu avionul. Isi comanda tot felul de obiecte si alimente de peste mari si tari.
Carate cu nave, camioane, utilaje poluante.


Sau locuieste intr-o casa mare, cu ferestre largi, frumoasa nevoie mare. Dar pentru care s-au folosit multe utilaje si procese tehnologice poluante.


Cum s-ar spune, poluarea e ok, daca o fac bogatii.

Cum zicea un coleg de topic, Musk e ok cu rachetele pentru ca face inovatie.
Da', dar o sa zboare gusterul de rand cu racheta in spatiu?
Clar nu.
O sa vada ceva din suportul material primit din partea statului.
Sau din cresterea valorii actiunilor lui?
Din nou, nu. Poate chiar invers

Si el ce o sa primeasca in schimb? Fix nimic.
Datorii poate.


View PostCourage, on 02 octombrie 2021 - 09:14, said:

Problema este ca la noi majoritatea populației de la oraș sta la bloc (nu e ceva normal) și nu are parcare, deci nu poate avea o mașină EV de oraș.


Dar atat timp cat traiul la bloc, nu e o solutie normala. E greu.
Adica solutia cea mai eficienta in folosirea resurselor si a energiei, pentru traiul uman, nu e buna.


Multa ipocrizie si hedonism in acest curent verde.
Pe care nu le vom rezolva pana nu vom trai toti eficient si foarte asemanator si diferenta intre bogati si saraci va fi data de niste puncte virtuale. Care sa comande respect.
Astazi e la fel, dar unii isi poarta punctele in lucruri scumpe. Pentru acelasi respect.


Practic, modelul comunist. Dar fara mana de fier a statului.
Data de implementare. Niciodata.

Edited by bvygKLM, 02 October 2021 - 10:17.


#13
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006

View Postbobalex18, on 02 octombrie 2021 - 09:33, said:

Iar sunt eu Gigi contra.

Emisiile auto rezidential reprezintă 5% din totalul emisiilor periculoase.
Conteaza ce emisii (CO2 sau pulberi, noxe) si la ce le raportezi. 5% din emisiile pe tara sau pe localitate?

#14
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,553
  • Înscris: 25.11.2007
Sunt atâtea acoperișuri de blocuri și centre comerciale absolut goale. Pe ele ar trebui montate panouri fotovoltaice care să genereze curent pentru mașinile electrice, pentru că necesarul de energie v-a fi imens pe viitor și nu ne vom mai permite să irosim nimic. Chiar și fațadele expuse la soare ar trebui folosite.

Singura mea temere este să nu pufăie vreun vulcan o cenușă care să acopere soarele pe 1 an de zile. S-a mai întâmplat asta, anul 1816 a fost numit anul fără vară, dar atunci va fi rău și cu mâncarea.

#15
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,406
  • Înscris: 05.12.2005
O să fie greu cu dezvoltarea de baterii performante. S-a ajuns la 600W/kg dar mai e până departe. Problema cea mai gravă e cu siguranţa în exploatare sau în caz de accident. O densitate energetică mare aduce cu ea şi pericole ridicate. La Tesla cu toate măsurile de răcire şi încastrare a celulelor în rame de metal tot mai au loc incendii, de a ajuns fabricantul să recomande parcarea "mai hacana" de alte maşini.
La drum lung o soluţie alternativă ar fi dezvoltarea de trenuri pt. automobile, cum sunt acuma pt. camioane. Te urci cu zdroanga în tren şi dormi în vagon până la destinaţie, maşina se poate şi încărca în timpul mersului, iar când ai ajuns te dai jos odihnit şi îţi vezi de treabă.
Şi poate ar fi cazul să schimbăm paradigma omului ultramodern căruia i se cuvin toate cuceririle tehnologice şi consumă resurse de tot felul în neştire. Cine îşi iubeşte copii şi le doreşte un viitor curat nu îşi ia SUV de neam prost, fie el şi electric, cu care să îi ducă până după colţ la şcoală. Dar astea sunt chestii ide obraz, educaţie şi altele de genul ăsta.

Edited by mihaicozac, 02 October 2021 - 10:35.


#16
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,268
  • Înscris: 19.09.2006
Mie mi se pare o stupizenie MAXIMA sa dai zeci de mii de euro pe o masina cu care sa mergi majoritar in oras, ffs...
EV sau ICE, nu conteaza de care e.
Mi se pare Regina comportamentelor financiare stupide.

Bai, e oras, ffs! De ce ar trebui sa decartezi zeci de mii de euro ca sa te misti...prin oras !??

Nu sunt antimasina in oras, deloc. Logic ca e utila o masina. Dar pretul excede cu mult utilitatea ei daca e folosita doar in oras
Mi se pare ca e ca si cum mi-as face centrala nucleara ca sa alimentez cu electricitate un apartament de 2 camere.

Ba ii mai vezi pe multi ca vor si nspe mii de optiuni la masina cea noua, ca sa...mearga 80-90% cu ea prin oras Posted Image

Edited by cattavencu, 02 October 2021 - 10:40.


#17
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Daca ti se pare absurd , te orientezi la Dacia Spring care dupa pomeni costa 8k euro

#18
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,268
  • Înscris: 19.09.2006
Pur si simplu, nu merita atatia bani un agregat (electric sau termic) ca sa te fatzai cu el doar prin oras.

Edited by cattavencu, 02 October 2021 - 10:45.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate