Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Regim putere maxima (tr./min.) vs regim cuplu maxim (tr./min.)
Last Updated: Mar 06 2019 18:19, Started by
Pilutu
, Jul 05 2018 23:42
·
0
#1
Posted 05 July 2018 - 23:42
Buna seara, ar putea cineva sa-mi spuna care e diferenta intre "regim putere maxima" si "regim cuplu maxim" ? M-ar interesa acest lucru deoarece eu am Duster pe benzina 4x4, 114 CP, la care scrie "regim putere maxima 5500", iar la "regim cuplu maxim 4000". M-ar interesa acest lucru deoarece la depasiri mi se pare ca nu prea are sprint si daca il turez pana acolo la 4500-4700 ca sa pot depasi parca urla ca avionul, oare e sanatos sa il turez asa tare ? De obicei folosesc viteza a 4-a si uneori si a 5-a la depasiri, depinde de situatie. Multumesc daca ma poate lamuri cineva: la ce turatie si cu ce treapta de viteza se depaseste cel mai bine.
|
#2
Posted 05 July 2018 - 23:53
In cazul tau, incepi depasirea cu viteza 4 si o continui cu viteza 5.
|
#3
Posted 05 July 2018 - 23:54
Cuplul maxim stabileşte acceleraţia cea mai bună, în vreme ce puterea maximă îţi dă viteza la care poţi ajunge în condiţiile date.
|
#4
Posted 06 July 2018 - 00:15
In functie de viteza poti incepe depasireasi cu a treia ( chiar daca retrogradezi 2 trepte ) ! N-ai griji ca nu ies pistoanele prin chiulasa ! Motorul benzina aspirat trebuie turat bine . Daca incerci o depasire cu a cincea la 110km/h iti ia mult prea mult si nici nu e sigur ca ai vreme !
Edited by Baxon, 06 July 2018 - 00:16. |
#5
Posted 06 July 2018 - 01:11
Benzinarele aspirate trebuiesc turate bine sa poti efectua o depasire in siguranță.Nu e ca la diesel sa te bagi in depasire de la 1800 turatii..
|
#6
Posted 06 July 2018 - 05:31
Asa e benzina fara turbo, motoarele mici trebuie turate ca sa scoti ceva din ele, la 4000 ture are cuplu (forta maxima). Dieselul (turbo) are cuplu pe la 2000 deci nu trebuie turat chiar asa.
|
#7
Posted 06 July 2018 - 07:07
Un motor se simte cel mai bine in jurul turatiei de moment maxim. Cu cat diferenta intre turatiile de moment si putere maxima e mai mare, motorul e mai elastic, adica nu esti nevoit sa schimbi asa des. In depasiri, se pleaca de regula retrogradand in viteza inferioara, nu in cea mai mare.
|
#8
Posted 06 July 2018 - 07:07
mihaicozac, on 05 iulie 2018 - 23:54, said:
Cuplul maxim stabileşte acceleraţia cea mai bună, în vreme ce puterea maximă îţi dă viteza la care poţi ajunge în condiţiile date. Daca vorbim de aceeleratia la o viteza anume, demarajul cel mai mare il ai in treapta in care ai puterea cea mai mare, nu cuplul cel mai mare. La la 100 km/h ai 5000 rpm in tr3 si 4000rpm in tr4, demarajul mai bun va fi in tr3 unde ai putere mai mare la acea turatie si viteza, nu in tr4 unde ai cuplu mai mare. Toata povestea asta e valabila daca reusesti sa termini depasirea fara sa schimbi trapta pt ca altfel e f posibil sa termini mai repede depasirea intr-o treapta superioara sarind peste parte cu schimbatul in mijlocul depasirii. |
#9
Posted 06 July 2018 - 07:37
Pilutu, on 05 iulie 2018 - 23:42, said:
Buna seara, ar putea cineva sa-mi spuna care e diferenta intre "regim putere maxima" si "regim cuplu maxim" ? M-ar interesa acest lucru deoarece eu am Duster pe benzina 4x4, 114 CP, la care scrie "regim putere maxima 5500", iar la "regim cuplu maxim 4000". M-ar interesa acest lucru deoarece la depasiri mi se pare ca nu prea are sprint si daca il turez pana acolo la 4500-4700 ca sa pot depasi parca urla ca avionul, oare e sanatos sa il turez asa tare ? De obicei folosesc viteza a 4-a si uneori si a 5-a la depasiri, depinde de situatie. Multumesc daca ma poate lamuri cineva: la ce turatie si cu ce treapta de viteza se depaseste cel mai bine. Ti-am mai zis ca eu ajung in mod curent la 4-5000 RPM in depasire. Uneori si la 6 mii dar rar. Daca fabricantul a stabilit aceste turatii de ce nu ar fi sanatos ? Schimbi uleiul la timp si sa fie de calitate. La depasiri lasa spatii mai mari ca sa nu mai ai nevoie de turatii atat de inalte - in cazul in care nu iti place zgomotul de avion . Daca vrei ceva mai strict, pleaca in depasire de la 3000RPM in sus. Treapta o alegi in functie de viteza la acel moment. Eu unul aproape intotdeauna inainte sa intru in depasire retrogradez pentru a intra in plaje inalte de turatii. Edited by bumpocbum, 06 July 2018 - 07:41. |
#10
Posted 06 July 2018 - 08:05
Va multumesc tuturor pentru sfaturi, toate cele bune va doresc
|
|
#11
Posted 06 July 2018 - 08:21
Tureaza motorul ala, fara nici o grija. Nu are nimic daca il turezi pe perioade scurte, cat faci o depasire, sa cresti viteza in rampa, etc. Eu turez si dieselul la 4000-4500 de ture si nu tuseste. Benzinara vede frecvent 6000 uneori 6500 mai sus nu ca imi intra limitarea. Dar ating aceste turatii in reprize scurte de 20-25 secunde. Benzinara are deja 20 de ani, din care 11 la mine si motorul e cum a iesit din fabrica. Deci nu are nimic daca l-am turat .
Si normal ca suna nasol la 4500 de ture? Mie imi place cum suna intre 5500-6500. Edited by PoeOvidiu, 06 July 2018 - 08:42. |
#12
Posted 06 July 2018 - 08:36
PoeOvidiu, on 06 iulie 2018 - 08:21, said:
Tureaza motorul ala, fara nici o grija. Nu are nimic daca il turezi pe perioade scurte, cat faci o depasire, sa cresti viteza in rampa, etc. Eu turez si dieselul la 4000-4500 de ture si nu tuseste. Benzinara vede frecvent 6000 uneori 6500 mai sus n u ca imi intra limitarea. Dar ating aceste turatii in reprize scurte de 20-25 secunde. Benzinara are deja 20 de ani, din care 11 la mine si motorul e cum a iesit din fabrica. Deci nu are nimic daca l-am turat . Si normal ca suna nasol la 4500 de ture? Mie imi place cum suna intre 5500-6500. |
#13
Posted 06 July 2018 - 20:55
Baxon, on 06 iulie 2018 - 00:15, said:
In functie de viteza poti incepe depasireasi cu a treia ( chiar daca retrogradezi 2 trepte ) ! N-ai griji ca nu ies pistoanele prin chiulasa ! Motorul benzina aspirat trebuie turat bine . Daca incerci o depasire cu a cincea la 110km/h iti ia mult prea mult si nici nu e sigur ca ai vreme ! E vorba de Duster 4x4 benzina... A treia in cazul lui este un fel de treapta 2 la mașini cu rapoarte uzuale. Tr. 4 și 5 sunt cele in care faci depășirile cu mașina respectiva la drum întins. @initiator - tureaz-o fără frica! |
#14
Posted 06 July 2018 - 22:11
paultt, on 06 iulie 2018 - 20:55, said:
E vorba de Duster 4x4 benzina... A treia in cazul lui este un fel de treapta 2 la mașini cu rapoarte uzuale. Tr. 4 și 5 sunt cele in care faci depășirile cu mașina respectiva la drum întins. @initiator - tureaz-o fără frica! Edited by Pilutu, 06 July 2018 - 22:13. |
#16
Posted 07 July 2018 - 20:45
Din pacate ultimul Duster nu-l mai are. Acum are tce care nu-i rau pt sosea dar offroad cu motor mic turbo - de vis (pe naiba). Cuplu mic la turatii f mici urmat de o crestere brusca a lui, plus raspuns cu intarziere la apasarea pedalei de acceleratie - exact ce trebuie pe teren alunecos.
|
#17
Posted 07 July 2018 - 20:51
Nu mai are nici TCe pe varianta 4x4, acum e doar diesel. De fapt TCe-ul nu mai apare deloc in configurator!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users