Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...
 Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 

Regim putere maxima (tr./min.) vs regim cuplu maxim (tr./min.)

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017
Buna seara, ar putea cineva sa-mi spuna care e diferenta intre "regim putere maxima" si "regim cuplu maxim" ? M-ar interesa acest lucru deoarece eu am Duster pe benzina 4x4, 114 CP,  la care scrie "regim putere maxima 5500", iar la "regim cuplu maxim 4000". M-ar interesa acest lucru deoarece la depasiri mi se pare ca nu prea are sprint si daca il turez pana acolo la 4500-4700 ca sa pot depasi parca urla ca avionul, oare e sanatos sa il turez asa tare ? De obicei folosesc viteza a 4-a si uneori si a 5-a la depasiri, depinde de situatie. Multumesc daca ma poate lamuri cineva: la ce turatie si cu ce treapta de viteza se depaseste cel mai bine.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
In cazul tau, incepi depasirea cu viteza 4 si o continui cu viteza 5.

#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
Cuplul maxim stabileşte acceleraţia cea mai bună, în vreme ce puterea maximă îţi dă viteza la care poţi ajunge în condiţiile date.

#4
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
In functie de viteza poti incepe depasireasi cu a treia ( chiar daca retrogradezi 2 trepte ) ! N-ai griji ca nu ies pistoanele prin chiulasa !  Motorul benzina aspirat trebuie turat bine . Daca incerci o depasire cu a cincea la 110km/h iti ia mult prea mult si nici nu e sigur ca ai vreme !

Edited by Baxon, 06 July 2018 - 00:16.


#5
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Benzinarele aspirate trebuiesc turate bine sa poti efectua o depasire in siguranță.Nu e ca la diesel sa te bagi in depasire de la 1800 turatii..

#6
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,572
  • Înscris: 11.06.2010
Asa e benzina fara turbo, motoarele mici trebuie turate ca sa scoti ceva din ele, la 4000 ture are cuplu (forta maxima).  Dieselul (turbo) are cuplu pe la 2000 deci nu trebuie turat chiar asa.

#7
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Un motor se simte cel mai bine in jurul turatiei de moment maxim. Cu cat diferenta intre turatiile de moment si putere maxima e mai mare, motorul e mai elastic, adica nu esti nevoit sa schimbi asa des. In depasiri, se pleaca de regula retrogradand in viteza inferioara, nu in cea mai mare.

#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postmihaicozac, on 05 iulie 2018 - 23:54, said:

Cuplul maxim stabileşte acceleraţia cea mai bună, în vreme ce puterea maximă îţi dă viteza la care poţi ajunge în condiţiile date.
Ca o completare, cuplul maxim iti da acceleratia cea mai buna intr-o treapta de viteza oarecare cu mentiunea ca nu e valabil in treptele mari din cauza frecarii mari cu aerul daca ai cuplul maxim la turatii mari. Daca in tr 2 ai cel mai bun demaraj la 4000rpm, in tr5 probabil ca il vei avea la 3000 sau 3500 pt ca la 4000, desi cuplul e putin mai mare decat la 3000 sau 3500, frecarea cu aeruk e si mai mare.
Daca vorbim de aceeleratia la o viteza anume, demarajul cel mai mare il ai in treapta in care ai puterea cea mai mare, nu cuplul cel mai mare. La la 100 km/h ai 5000 rpm in tr3 si 4000rpm in tr4, demarajul mai bun va fi in tr3 unde ai putere mai mare la acea turatie si viteza, nu in tr4 unde ai cuplu mai mare. Toata povestea asta e valabila daca reusesti sa termini depasirea fara sa schimbi trapta pt ca altfel e f posibil sa termini mai repede depasirea intr-o treapta superioara sarind peste parte cu schimbatul in mijlocul depasirii.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostPilutu, on 05 iulie 2018 - 23:42, said:

Buna seara, ar putea cineva sa-mi spuna care e diferenta intre "regim putere maxima" si "regim cuplu maxim" ? M-ar interesa acest lucru deoarece eu am Duster pe benzina 4x4, 114 CP,  la care scrie "regim putere maxima 5500", iar la "regim cuplu maxim 4000". M-ar interesa acest lucru deoarece la depasiri mi se pare ca nu prea are sprint si daca il turez pana acolo la 4500-4700 ca sa pot depasi parca urla ca avionul, oare e sanatos sa il turez asa tare ? De obicei folosesc viteza a 4-a si uneori si a 5-a la depasiri, depinde de situatie. Multumesc daca ma poate lamuri cineva: la ce turatie si cu ce treapta de viteza se depaseste cel mai bine.

Ti-am mai zis ca eu ajung in mod curent la 4-5000 RPM in depasire. Uneori si la 6 mii dar rar. Daca fabricantul a stabilit aceste turatii de ce nu ar fi sanatos ? Schimbi uleiul la timp si sa fie de calitate.

La depasiri lasa spatii mai mari ca sa nu mai ai nevoie de turatii atat de inalte - in cazul in care nu iti place zgomotul de avion Posted Image .

Daca vrei ceva mai strict, pleaca in depasire de la 3000RPM in sus. Treapta o alegi in functie de viteza la acel moment. Eu unul aproape intotdeauna inainte sa intru in depasire retrogradez pentru a intra in plaje inalte de turatii.

Edited by bumpocbum, 06 July 2018 - 07:41.


#10
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017
Va multumesc tuturor pentru sfaturi, toate cele bune va doresc Posted Image

#11
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Tureaza motorul ala, fara nici o grija. Nu are nimic daca il turezi pe perioade scurte, cat faci o depasire, sa cresti viteza in rampa, etc. Eu turez si dieselul la 4000-4500 de ture si nu tuseste. Benzinara vede frecvent 6000 uneori 6500 mai sus nu ca imi intra limitarea. Dar ating aceste turatii in reprize scurte de 20-25 secunde. Benzinara are deja 20 de ani, din care 11 la mine si motorul e cum a iesit din fabrica. Deci nu are nimic daca l-am turat .
  Si normal ca suna nasol la 4500 de ture? Mie imi place cum suna intre 5500-6500. Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 06 July 2018 - 08:42.


#12
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017

View PostPoeOvidiu, on 06 iulie 2018 - 08:21, said:

Tureaza motorul ala, fara nici o grija. Nu are nimic daca il turezi pe perioade scurte, cat faci o depasire, sa cresti viteza in rampa, etc. Eu turez si dieselul la 4000-4500 de ture si nu tuseste. Benzinara vede frecvent 6000 uneori 6500 mai sus n u ca imi intra limitarea. Dar ating aceste turatii in reprize scurte de 20-25 secunde. Benzinara are deja 20 de ani, din care 11 la mine si motorul e cum a iesit din fabrica. Deci nu are nimic daca l-am turat .
  Si normal ca suna nasol la 4500 de ture? Mie imi place cum suna intre 5500-6500. Posted Image
Multumesc PoeOvidiu, imi dai curaj Posted Image

#13
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 05.08.2007

View PostBaxon, on 06 iulie 2018 - 00:15, said:

In functie de viteza poti incepe depasireasi cu a treia ( chiar daca retrogradezi 2 trepte ) ! N-ai griji ca nu ies pistoanele prin chiulasa !  Motorul benzina aspirat trebuie turat bine . Daca incerci o depasire cu a cincea la 110km/h iti ia mult prea mult si nici nu e sigur ca ai vreme !

E vorba de Duster 4x4 benzina... A treia in cazul lui este un fel de treapta 2 la mașini cu rapoarte uzuale. Tr. 4 și 5 sunt cele in care faci depășirile cu mașina respectiva la drum întins.
@initiator - tureaz-o fără frica!

#14
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017

View Postpaultt, on 06 iulie 2018 - 20:55, said:

E vorba de Duster 4x4 benzina... A treia in cazul lui este un fel de treapta 2 la mașini cu rapoarte uzuale. Tr. 4 și 5 sunt cele in care faci depășirile cu mașina respectiva la drum întins.
@initiator - tureaz-o fără frica!
Da, chiar asa este @paultt, multumesc Posted Image

Edited by Pilutu, 06 July 2018 - 22:13.


#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,966
  • Înscris: 06.04.2007
E model anterior? Nu vad in gama Duster 4x4 cu aspirat benzinar.

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Din pacate ultimul Duster nu-l mai are. Acum are tce care nu-i rau pt sosea dar offroad cu motor mic turbo - de vis (pe naiba). Cuplu mic la turatii f mici urmat de o crestere brusca a lui, plus raspuns cu intarziere la apasarea pedalei de acceleratie - exact ce trebuie pe teren alunecos.

#17
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,989
  • Înscris: 09.05.2009
Nu mai are nici TCe pe varianta 4x4, acum e doar diesel. De fapt TCe-ul nu mai apare deloc in configurator!

#18
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017

View PostOctavian___, on 07 iulie 2018 - 09:36, said:

E model anterior? Nu vad in gama Duster 4x4 cu aspirat benzinar.
Duster Laureat,  benzina, 4x4, 114 cai, l-am cumparat in ianuarie 2017, nou bineanteles.

Edited by Pilutu, 08 July 2018 - 02:33.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate