Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Regim putere maxima (tr./min.) vs regim cuplu maxim (tr./min.)

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Pe configurator arata ca nu mai e nici Tce, dar in brosura este si in prezentare.

La Sce performantele sunt slabute dar trebuie exploatat corespunzator pe sosea, ca un aspirat, adica turatii fara retineri pana in zona de putere max , nu se strica, nu trebuie sa-ti faci ganduri, doar ca probabil te deranjeaza zgomotul.
90% din cuplul max il ai inca de la ~3000 rpm, la o depasire cauta sa pleci din ~3000+ rpm si nu schimba pana in zona de ~5500 rpm daca situatia o cere.

Am avut Logan 1.4 timp de 8 ani, nu m-a dezamagit niciodata ca aveam doar 75cp sub capota, m-am impacat bine cu el. Mai toate depasirile (camioane, adormiti etc) le faceam fara retineri din tr 3 de la ~3500-3800 rpm pana la 5500+ rpm.

Foloseste potentialu masinii/motorului la atat cat poate si nu te raporta la alte masini mai potente, unde nu prea poti depasi asteapta ca se iveste ocazie unde ii poti da forja in siguranta, lasa gandurile ca "se strica" si bucura-te de masina.

Edited by Octavian___, 08 July 2018 - 08:23.


#20
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017

Vizualizare mesajOctavian___, pe 08 iulie 2018 - 08:22, a scris:

Pe configurator arata ca nu mai e nici Tce, dar in brosura este si in prezentare.

La Sce performantele sunt slabute dar trebuie exploatat corespunzator pe sosea, ca un aspirat, adica turatii fara retineri pana in zona de putere max , nu se strica, nu trebuie sa-ti faci ganduri, doar ca probabil te deranjeaza zgomotul.
90% din cuplul max il ai inca de la ~3000 rpm, la o depasire cauta sa pleci din ~3000+ rpm si nu schimba pana in zona de ~5500 rpm daca situatia o cere.

Am avut Logan 1.4 timp de 8 ani, nu m-a dezamagit niciodata ca aveam doar 75cp sub capota, m-am impacat bine cu el. Mai toate depasirile (camioane, adormiti etc) le faceam fara retineri din tr 3 de la ~3500-3800 rpm pana la 5500+ rpm.

Foloseste potentialu masinii/motorului la atat cat poate si nu te raporta la alte masini mai potente, unde nu prea poti depasi asteapta ca se iveste ocazie unde ii poti da forja in siguranta, lasa gandurile ca "se strica" si bucura-te de masina.
Multumesc mult @Octavian, apreciez sfatul, toate cele bune iti doresc :)

#21
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Daca vrei sa scoti totul dintr-un motor aspirat schimba cat mai sus posibil. Mai jos ai graficul dyno al Dusterului 1.6 105cp. In cazul de mai jos trebuie sa schimbi cat mai aproape de limitare pt obtinerea celor mai buni timpi, tipic pt un motor aspirat.

https://vtech.pl/kat...-1.6-77kW-105KM

Faza cu cele mai bune reprize obtinute doar in zona de cuplu maxim era valabila la dieselurile de generatie veche, dieseluri care trageau bine doar intre 17-1800 si 3500rpm, dupa 3500rpm isi dadeau duhul iar rosul incepea la 4500rpm+. Nici macar la dieselurile noi nu se mai aplica asa ceva.

#22
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,982
  • Înscris: 09.05.2009
Initiatorul nu are 1.6 105 CP (Renault K4M) ci 1.6 114 CP (Nissan HR16DE /H4M). Dar tot asa trebuie condus si ala! :)

Edited by DannyMC, 08 July 2018 - 19:52.


#23
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017
Va multumesc mult @ionut_ionut, @DannyMC :)

#24
misugaby

misugaby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 172
  • Înscris: 02.03.2011
Salut,inainte sa descopar aceasta discutie ,ma gindeam  ca Loganul meu 1.4 mpi 75 cp este lenes!!Dar am descoperit ca nu-i dadeam destula talpa.In ultimele concedii mergand cu prieteni cu masini mai potente ,peste 100 cp,cam ramineam in urma.Este drept ca nu prea ajungeam la 4500 rpm,pt ca suna ca naiba si consumul este mare.Putin mi-am schimbat parerea.Unii prieteni imi spuneau ca trebuie calcata mai tare ,si le spuneam ca pina unde sa o calc ,ca-mi sare motorul afara!!Posted image
Oricum nu ma pot pune cu 100 cp,dar sper sa nu mai ramin asa de mult in urma,fata de ceilalati!!
In depasiri ma voi baga in  continuare cu retinere,dar voi incerca mai des reducerea de treapta ,la intrarea in depasire.

Edited by misugaby, 05 March 2019 - 23:30.


#25
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,571
  • Înscris: 11.06.2010
Ai cuplu maxim la 3000 si puterea la 5500, inseamna ca pe acolo trebuie sa te invarti daca vrei sa se miste calumea. Performanta maxima o obtii daca schimbi pe la 5500-6000 desi n-o sa ti se para ca e asa, probabil simturile iti spun(gresit) s-o schimbi la 5000.

Edited by Handicarpati, 06 March 2019 - 18:20.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate