Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The worst of evil

Proiect de lege: Romanii vor achi...

Dopuri / casti amortizare zgomot ...

2 job-uri de 8 ore simultan.
 VW e-Up second hand sau alternati...

Reparatie scara mozaic vechi

Cablu curte destinat deplasarii l...

Sfat de cumparare pentru un Jagua...
 La mulți ani @mishu_bz!

La mulți ani @kyrre!

PF vinde 3 autoturisme ce se inti...

Suturi la relantii 2.0 tdi + fum ...
 Tencuiala exterioara casa caramid...

Restituire RCA Allianz

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 

Primul avion supersonic romanesc si ARCA

- - - - -
  • Please log in to reply
429 replies to this topic

#397
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,126
  • Înscris: 25.02.2007
Poate-l arunca din balon si denumeste operatiunea un "mare succes de analiza a stresului materialelor compozite la impactul cu pamantul la viteza terminala" :D

#398
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006

View PostRosebud09, on 28 noiembrie 2013 - 21:39, said:

E numai o "sedinta foto". Se putea face foarte bine doar pe hartie, nu sa transporti jucaria pana acolo, mai ales ca asa cum se vede in foto, nu este nici pe departe pozitia finala sau apropiata de cea finala. E doar chestia aia neagra agatata la o inaltime oarecare. E nevoie de inca multe alte lucruri, strict legate de fixarea de stand (suporturile pentru amplasarea senzorilor de forta de ex, si inca multe alte lucruri)
Deci e doar o poza de parada, pierdere de vreme.
Observ grosimea foarte mica a flansei din carbon sau acoperita cu carbon, pentru a rezista la 40-50 tone forta totala datorata presiunii, in conditii de vibratii f. puternice. Capacul, si el subtire, macar are cele 8 intarituri radiale plus inelul, dar flansa e f. fragila.

Cred ca trebuiau sa faca marginile laterale betonate putin mai inalte, macar inca 1 m. Poate pun niste paravane. Nu de alta dar fragmentele din chestia aia neagra se vor imprastia pe o suprafata prea mare.

Nu-i nici o fibra de carbon. E fibra de sticla ordinara, vopsita in negru ca sa dea impresia de tesatura din fibra de carbon. Doar n-a innebunit popa sa strice bunatate de bani pe chestii profi.
In locul lui, aveam o idee si mai buna. Tranteam peste duda folie din aia de la magazinele de tiuning auto, care imita fibra de carbon. Arata mai cool, ieseau niste poze de crapau de necaz aia de la NASA. Posted Image

Mi-ar place sa fiu in zona cand o sa explodeze porcaria, o sa fie spectaculos. Desi sunt convins ca nici macar bucuria asta n-o sa ne-o faca popa astronautu.  Chiar crezi ca are curaj sa bage oxigen lichid in butaforia aia?

Edited by mymothman69, 03 December 2013 - 09:25.


#399
ARPA

ARPA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,603
  • Înscris: 05.10.2013
O racheta din aia intercontinentala care transporta focoase nucleare nu ar putea fi modificata sa transporte sateliti si sa poti trimite roboti pe luna ori pe marte cu ea?

#400
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Teoretic, da. Practic, e mai simplu sa construiesti una destinata, datorita multiplelor modificari necesare. Aia intercontinentala are sistemele de control a traiectoriei destinate unui anume scop, nu se pot modifica direct sa ajunga pe orbita in loc sa le cada in cap dusmanilor.

#401
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,679
  • Înscris: 02.10.2009

View PostARPA, on 03 decembrie 2013 - 17:12, said:

O racheta din aia intercontinentala care transporta focoase nucleare nu ar putea fi modificata sa transporte sateliti si sa poti trimite roboti pe luna ori pe marte cu ea?

Aproape toate rachetele in primii ani de explorare spatiala au plecat de la transformarea sau adaptarea unor rachete militare intercontinentale.
Asa a fost cu R7 (mai cunoscute variantele Vostok sau Soyuz), Vertical, Intercosmos (sovietice), respectiv Jupiter C, Redstone, Atlas, Titan, Thor, Athena la americani . Mai nou, exista companii care folosesc si acum rachete militare casate de armata (Minuteman) ca si prime 2 trepte pentru o racheta mai mare.
In general transformarile sau adaugirile au fost la treptele superioare.
Pentru adaptarea la zborul cu echipaj lucrurile sunt insa mult mai complicate, dar s-a facut asta in trecut. Acum se prevede modificarea pentru "man-rating" a rachetei Atlas V, in vederea plasarii pe orbita a unui vehicul cu echipaj, asaemanator navetei, dar numai pe sfert ca marime.

#402
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Dragi tovarasi, parintele supersonic loveste din nou. Dupa succesul fulminant cu programul spatial (constelatia de lansatoare care au umilit NASA si ESA), dupa galeria de supermotoare, dupa hidroavionul supersonic, dupa alunizarea si lansare primului robot lunar autonom romanesc, ARCA se lanseaza cu succes in alt domeniu, umilind pana la sange marii producatori de drone americani, germani, francezi sai israelieni:

"Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) a anunțat miercuri că a finalizat și testează o aeronavă fără pilot - prima dintr-o familie de drone de înaltă performanță.
Caracteristicile indicate de constructorul român ar plasa-o între cele mai bune UAV-uri din lume, în ceea ce privește autonomia și plafonul de zbor.
Drona Air Strato, de la ARCA, este destinată zborurilor stratosferice la o altitudine de 18.000 de metri. Propulsat de motoare electrice, aparatul are o autonomie de 7 ore asigurată de bateriile interne, dar poate rămâne în aer trei zile - alimentat de panourile solare.
Dimensiunile Air Strato sunt departe de cele ale "jucăriilor" cu elice. Cu o anvergură de 18 metri, drona poate ridica în stratosferă o încărcătură de 30 de kilograme - echipamente pentru misiuni sau containere suplimentare de baterii, pentru creșterea autonomiei.
De asemenea, ARCA a anunțat că are în faza de construcție o a doua versiune a lui Air Strato, o dronă de dimensiuni mai mici, cu plafonul de zbor mai coborât dar capabil să transporte sarcini mai mari, la viteze ridicate.
”Activitățile noastre, dar și ale partenerilor, necesită zboruri stratosferice, iar baloanele solare și cu heliu pe care le-am folosit până în prezent, deși pot zbura mai sus cu sarcini utile mai mari, sunt mai costisitoare și dependente de condițiile meteo și zonele de siguranță aeriană alocată. Air Strato poate prelua multe misiuni, mult mai ieftin. Va ușura activitatea noastră aerospațială, dar ne va și extinde foarte mult capabilitățile”, spune Dumitru Popescu, președintele ARCA".

Stirea a aparut, evident, in Jurnalul National, fituica preferata a popei (care probabil le ia mai putin pentru reclama).
Fotografiile sunt graitoare: o noua butaforie din fibra de sticla, pe care n-au avut macar bunul simt elementar sa monteze la misto ceva celule solare, o imitatie de camera video sau macar o elice. In schimb, tupeul bolnav cu care ne-au obisnuit se pastreaza la acelasi nivel: ...cele mai bune UAV-uri din lume....ramane in aer 3 zile... activitatile noastre dar si ale partenerilor.... baloane solare si cu heliu ... le va usura activitatea aerospatiala...WTF!!!???
Posted Image
A se observa rotile de plastic cumparate din Praktiker (roti de liza), suportii facuti le misto din profile patrate si vopseaua gri, ieftina cu care au manjit butaforia sau suruburile cu care au prins impreuna cele 2 capace care compun "drona".
Evident, au omis sa precizeze cum o testeaza - probabil, impingand-o foarte repede prin curtea concernului aeronautico-spatial arca din Valcea, prima pe dreapta (fara a depasi, evident, prima viteza cosmica).
Jenant e un cuvant prea bland pentru o asemenea bataie de joc.

Edited by mymothman69, 13 February 2014 - 11:23.


#403
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Pentru cei mai putin pusi in tema despre UAV:
http://en.wikipedia...._aerial_vehicle

Si am selectat un paragraf (pe langa americani si israelieni, si in Europa se produc UAV-uri; de ex.: concernul Airbus, fost EADS, produce Barracuda, Talarion si Atlante):

Design and development considerations[edit]UAV design and production is a global activity with manufacturers all across the world. The United States and Israel were initial pioneers in this technology, and U.S. manufacturers had a market share of over 60% in 2006, with U.S. market share due to increase by 5–10% through 2016.[108] Northrop Grumman and General Atomics are the dominant manufacturers in this industry on the strength of the Global Hawk and Predator/Mariner systems.[108] According to the Stockholm International Peace Research Institute, Israeli companies were behind 41% of all UAVs exported in 2001-2011.[109] The European market share represented 4% of global revenue in 2006.[108]
In December 2013 the Federal Aviation Administration announced its selections six states that will host test sites emphasizing respective research goals: Alaska (sites with a wide variety of climates), Nevada (formulating standards for air traffic control and UAV operators), New York (integrating UAVs into congested airspace), North Dakota (human impact; use in temperate climates), Texas (safety requirements and airworthiness testing), and Virginia (assessing operational and technical risk).[110]
Some universities offer UAS research and training programs or academic degrees.[42]
Development costs for American military UAVs, as with most military programs, have tended to overrun their initial estimates. This is mostly due to changes in requirements during development and a failure to leverage UAV development programs over multiple armed services. This has caused United States Navy UAV programs to increase in cost from 0% to 5%, while United States Air Force UAV programs have increased from 60% to 284%.[111]

Iar gasca asta de escroci continua sa-si bata joc de prestigiul, atat cat a mai ramas, al aeronauticii romanesti...

#404
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,126
  • Înscris: 25.02.2007
Nu trebuiau ei sa lanseze hidroavionu' ala supersonic ? Cand era programat ?
Oricum, daca nu inventeaza si cel mai bun prezervativ din lume, care o face mai mare si o tine tare 3 zile, n-au facut nimic..

#405
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,056
  • Înscris: 20.06.2005
Nu au avut si ei un flex sa decupeze geamul ?Posted Image

#406
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Se pare ca micutii escroci au copiat carcasa de la General Atomics MQ-9 Reaper (fostul Predator ) :

Am pus si fotografia postului operator, ca sa va faceti o idee despre complexitatea acestor sisteme.
Iata si cateva caracteristici, ca sa va puteti da seama de ridicolul in care se scalda maimutoii:

General characteristics
Crew: 0 onboard, 2 in ground station
Length: 36 ft 1 in (11 m)
Wingspan: 65 ft 7 in (20 m)
Height: 11 ft 10 in (3.6 m)
Empty weight: 4,901 lb (2,223 kg)
Max takeoff weight: 10,494 lb (4,760 kg)
Fuel capacity: 4,000 lb (1,800 kg)
Payload: 3,800 lb (1,700 kg)
Internal: 800 lb (360 kg)
External: 3,000 lb (1,400 kg)
Powerplant: 1 × Honeywell TPE331-10 turboprop, 900 hp (671 kW) with Digital Electronic Engine Control (DEEC)[109]
Performance
Maximum speed: 300 mph; 260 kn (482 km/h)
Cruising speed: 194 mph; 169 kn (313 km/h) [110]
Range: 1,151 mi; 1,852 km (1,000 nmi)
Endurance: 14 hours fully loaded[111]
Service ceiling: 50,000 ft (15,240 m)
Operational altitude: 25,000 ft (7.5 km)[112]

Attached Files


Edited by mymothman69, 17 February 2014 - 10:20.


#407
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Ca idee, puteti vedea la lucru un Predator (si postul de comanda) in filmul " The Bourne legacy".  Dar si pe youtube sunt destule documentare, mi se par fascinante.

#408
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,126
  • Înscris: 25.02.2007
Astia nu vroiau parca si pe Luna sa ajunga ?
A mai auzit cineva ceva de robotu' lor lunar ?

#409
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006

View PosttheMisuser, on 22 februarie 2014 - 09:19, said:

Astia nu vroiau parca si pe Luna sa ajunga ?
A mai auzit cineva ceva de robotu' lor lunar ?

Mucles. Deja proiectul ala e trecut la "succesuri", alaturi de rachete si baloane.  Era timpul sa treaca la treburi mai serioase, acum ca au terminat cu Luna, lucreaza pentru Marte si in timpul liber, mai baga si niste UAV-uri sa nu-si iasa din mana.
Sunt tare curios cat mai merge escrocheria popii, cat tupeu mai are si cat vor mai fi suportati de mediul stiintific de specialitate, tinand seama de cate deservicii produc imaginii adevaratilor specialisti in domeniu.

#410
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Ca veni vorba de concursul "Google Lunar X Prize",  io-te la punctul 6 ce scrie in dreptul arca - withdrawn:
http://en.wikipedia....e_Lunar_X_Prize

Adica s-au retras de bunavoie si nesiliti de nimeni.

Daca vreti sa va distrati cu halucinatiile popei, uite cu ce au umplut Wikipedia:
http://en.wikipedia...._Lunar_Explorer  (asta era, cica , roverul...evident, nu era suficient sa fie romanesc, trebuia neaparat sa fie european; era planificat sa alunizeze nicaieri altundeva decat, evident, in Montes Carpatus, ca suntem patrioti, ce muschiu nostru de astronauti! si are si site, cica:
http://www.arcaspace.com/en/ele.htm)
Iar pe aceasta pagina puteti admira in toata splendoarea un tabel in care apar toate succesurile arcasilor (a se observa liniile incheiate mandru cu "completed", adica , in capul lor, finalizate cu succes).
http://en.wikipedia....O)#ELE_and_HAAS
Dupa cum putem observa, in 2013 au avut deja loc 2 zboruri cu IAR-111,  unul de proba (mission 7) si altul care deja a plasat "ceva" pe orbita. Evident, deoarece nu am fost pe faza, am ratat ambele premiere.Posted Image

#411
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,126
  • Înscris: 25.02.2007

View Postmymothman69, on 27 februarie 2014 - 14:37, said:

Daca vreti sa va distrati cu halucinatiile popei, uite cu ce au umplut Wikipedia:
http://en.wikipedia...._Lunar_Explorer  (asta era, cica , roverul...evident, nu era suficient sa fie romanesc, trebuia neaparat sa fie european; era planificat sa alunizeze nicaieri altundeva decat, evident, in Montes Carpatus, ca suntem patrioti, ce muschiu nostru de astronauti!
ARCA Europeni ? Hai ca cu romanasii le-a mers cum le-a mers da' cand o vazut ioropeanu asemenea blasfemie imediat "Nein ! Nein ! Keine Iuropish ! Raus !!!" Posted Image

#412
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Vad ca avionul Air Strato al celor de la ARCA a si zburat. Sper ca stirea sa fie adevarata. Ar fi cea mai mare realizare a grupului ARCA. Ceva de rasunet. Pentru prima oara remarc o realizare destul de realista a echipei lui Popescu.
Daca drona este goala pe dinauntru si facuta din fibra de carbon, singura "incarcatura" fiind motoarele, elicile, rotile, servomecanismele de control, radioreceptorul si niste acumulatori relativ mici cit sa poata alimenta motoarele 1-2 minute sau mai putin, atunci Air Strato nu este exclus sa fi zburat. Pare un Mega Aeromodel.

Din fotografii vad ca cele 4 motoare sunt distribuite doua si doua sub aripile mari ca la un cvadrimotor, cu exceptia faptului ca elicile se afla in spatele aripilor impingind drona asa cum o face elicea unui Predator.

Sigur, parametrii de zbor pretinsi de ARCA: autonomie 7 ore pe baterii si 3 zile cu panouri fotosolare, plafon 18 km sunt exagerari mari care nu trebuie luate in seama. Greu de crezut este si faptul ca Air Strato ar fi decolat cu masa totala de acumulatori cit sa-l tina in aer 42 min (10% din 7 ore) la care se adauga 90% balast pentru a simula greutatea bateriilor la 7 ore de zbor. Mai degraba a avut la bord acumulatori doar pentru citeva minute de stat in aer, fara baterii false de balast.

"28 February 2014

Air Strato first take-off and landing

On February 13, 2014, Air Strato, electrical powered unmanned aerial vehicle performed the first take-off from rough ground. The aircraft performed a short flight at 25 m altitude and then landed.
Air Strato was powered by four electrical engines. Two supplementary engines were added in order to shorten the take-off distance. Other additions ware suspensions installed on main and forward landing gear. The right landing gear suspension was damaged at touch down.
"The aircraft had only 10 percent of the batteries intended for the commercial version so we had to add ballast to simulate take-off weight. We also added two more electrical motors to increase thrust, needed on the rough ground to decrease take-off distance that, combined with the landing gear suspension, provided for a smooth taxi and take-off on rough terrain. It took less than 30 m to lift into the air at maximum thrust. Also we were impressed by the aircraft's rate of climb." - Teodor Diaconu, ARCA flight dynamics engineer.
Air Strato is a high altitude electrical powered unmanned aerial vehicle. It can reach altitudes of above 18 km and has an autonomy of 7 hours on internal batteries and 3 days using solar panels. It can carry a variable payload up to 30 kg consisting of surveillance equipment or other scientific instruments."

Sursa: http://www.arcaspace.com/

Edited by roaca, 11 March 2014 - 15:32.


#413
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Ceva nu este in regula cu zborul lui Air Strato. Posibil aveam de-a face cu un trucaj sau este vorba de un aeromodel mult mai mic decit drona in marime naturala.
Attached File  AIR STRATO.jpg   265.92K   31 downloads
Fotografia cu Air Strato in aer nu este foarte clara, nu poti fi sigur ca este vorba de modelul real. Daca intr-adevar acesta zbura vedeam si un video sau macar mai multe imagini care sa dea credibilitate mai mare testului.
De asemenea, este greu de crezut ca Air Strato a fost ridicat asa din prima la 25 m. Pericolul sa-l prabusesti era prea mare.
Daca zborul avea intr-adevar loc evenimentul era de rasunet. ARCA s-ar fi laudat prin toate ziarele si la TV.

#414
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Asteptam cu nerabdare videoul lipsa de la "zbor".   Banuiesc totusi ca poza este fie un trucaj (la care se pricep foarte bine, ca si la desenele animate cu rachete si baloane), fie au fotografiat un aeromodel mult mai mic similar ca design.
In conditiile in care pe piata sunt zeci de modele de drone comerciale, sa fii incapabil sa construiesti macar un astfel de avion-drona ne lamureste clar despre "competentele" gastii de aburitori cu functii care mai de care mai sforaitoare din (h)arca.

Ca idee, uitati ce stie sa faca o drona comerciala disponibila pe piata noastra:
http://fae-drones.co...de-vanzare.html

Astia nu sunt in stare sa construiasca nici macar asa ceva si vreti sa intre pe piata cu un produs care, cica, va face competitie la alde Predator?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate