Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Primul avion supersonic romanesc si ARCA

- - - - -
  • Please log in to reply
429 replies to this topic

#415
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Si cu imaginea urmatoare care sugereaza ca Air Strato ar decola sau ar rula cu viteza este ceva in neregula.
Attached File  1904144_10152633065158332_635807548_n.jpg   33.05K   58 downloads
Mai degraba drona ARCA sta si aparatul de fotografiat este cel care se misca.

#416
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
E ridicol... si e ridicol cum stam noi si comentam.... la milioanele de euro pe care le-au tocat, nu au avut bani de o camera video? Ce sa mai pomenim de faptul ca puteau filma cu orice aparat foto sau telefon.....
Cat despre ultima poza, fundalul ar aparea miscat doar daca aparatul foto ar fi montat pe o masina care s-ar deplasa paralel cu drona si cu aceeasi viteza (sa nu intru in amanunte legate de declansare, etc.).  Total stupid - cand puteau filma zborul cu 3-4 aparate foto sau camere din diverse unghiuri.

Cert este ca baietii au intrat nitel in panica - probabil aia care pompau bani in ei au cam inceput sa se prinda ca in afara de desene animate si machete, nu au dus nimic la bun sfarsit. Asa c-au pus de un brain storming si s-au gandit ce ar putea face la repezeala sa pacaleasca fraierii - si s-au oprit la aeromodele.
Deocamdata, nic la astea nu prea vad ceva palpabil. Macar de-ar fi angajat un profesionistin domeniu sa le faca ceva functional...

Comparativ, cam asa arata pregatirea si decolarea/aterizarea unei drone MQ-9 Reaper:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QIcPLiJqrSo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by mymothman69, 12 March 2014 - 11:39.


#417
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 mymothman69, on 12 martie 2014 - 11:31, said:

Cat despre ultima poza, fundalul ar aparea miscat doar daca aparatul foto ar fi montat pe o masina care s-ar deplasa paralel cu drona si cu aceeasi viteza (sa nu intru in amanunte legate de declansare, etc.).
Asta au vrut sa sugereze, avion in mers fotografiat dintr-o masina. Nu sunt insa convins ca Air Strato se misca. Arborii din departare prea sunt intinati. Am facut din masina sau din tren numeroase poze si niciodata nu mi s-a intimplat sa am pomi asa intinati in fundal.

#418
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Mie mi se pare foarte curioasa forma capetelor aripilor (ascutite), ca si cum s-ar dori facilitarea scurgerii aerului de pe extrados, invers decat la orice alt avion sau mai ales planor sau avion care sa evolueze la foarte mare altitudine si unde asigurarea portantei este problema cruciala alaturi de stabilitatea la roll. De asemenea ampenajul arata aiurea de-a binelea, facut in ideea de a spori stabilitatea in jurul axei longitudinale si cauzand exact opusul...
Poate e doar intentia de a face ceva deosebit de altii, socant, indiferent de rezultatul final, pentru ca scopul este doar acela de a se face ca lucreaza ceva.
Altfel, e cam curios si altceva: cand naiba l-au facut, proiectat, testat pe subansamble, etc, ca aratau foarte ocupati cu motorul de racheta sa-l agate cu sfoara de stand.
Sa intelegem ca si acela este abandonat, la fel ca toate celelalte proiecte?

Posibil sa fi cumparat un kit si sa-l fi modificat asa fel incat sa nu semene cu nimic "normal".
De la astia te poti astepta la orice.

#419
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Elicele lui Air Strato au diametru prea mic in comparatie cu dimensiunile aparatului.
Cam acesta trebuie sa fie dimensiunea unei elice de drona:
Attached File  drone.jpg   69.64K   16 downloads
Ca Air Strato are multe elice asta nu-l ajuta prea mult. Le are degeaba. Cei de la ARCA au pus, asa de forma, elici de aeromodel mai mare deoarece asta au avut.

#420
infostoc

infostoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 07.04.2007
Poate va aduceti aminte de bascalia facuta de catre anumiti membri ai forumului , cand cei de la arca au incercat sa foloseasca un balon. Pai , luati de aci, poate faceti bascalie si de nasa:

http://www.gandul.in...-marte-12855283


#421
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

 infostoc, on 30 iunie 2014 - 12:02, said:

Poate va aduceti aminte de bascalia facuta de catre anumiti membri ai forumului , cand cei de la arca au incercat sa foloseasca un balon.

Personal, nu i-am luat in deradere pe cei de la ARCA pentru baloanele lor, totusi eu zic ca ar fi bine sa stim despre ce vorbim in fiecare caz.

Quote

Pai , luati de aci, poate faceti bascalie si de nasa:

http://www.gandul.in...-marte-12855283

De ce ar trebui sa facem bascalie de NASA? Asa cum se desprinde din lectura textului, balonul lor purtator a fost conceput pentru facilitarea un test special destinat replicarii conditiilor de densitate din atmosfera martiana. NASA nu si-a propus sa foloseasca balonul respectiv pentru trimiterea vehiculului discoidal LDSD in spatiul cosmic in ideea de a ajunge pe alt corp ceresc ci l-a folosit pentru a il sui mai ieftin si mai eficient decat prin alte mijloace la inaltimea de 36,6 km, dupa care prin proprie propulsie vehicolul a urcat inca vreo 18 km, pana la inaltimile tipice corespunzatoare testului. Daca e sa radem de ceva din comunicatul NASA ar fi de replierea strategica in declaratii cum ca obiectivele ar fi fost umflarea balonului, purtatul corect la inaltimea respectiva, aprinsul motorului etc. in conditiile in care scopul fundamental de avut in vedere era totusi verificarea noului sistem de franare in atmosfera rarefiata, scop care nu s-a realizat satisfacator datorita problemelor de deschidere a parasutei. Pe aceasta tema putem eventual glumi, insa nu pe folosirea balonului in acest scop.
Pe de alta parte, baloanele ARCA au fost mai multe si au avut motivatii si obiective finale distincte de ceea ce a facut NASA: comparatiile chiar nu isi au rostul.

#422
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Lucruri diferite, scopuri diferite, case diferite.
Comparatia e pierdere de vreme.

#423
infostoc

infostoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 07.04.2007
Eu nu cred ca sunteti asa cum reiese din posturile scrise. Mai degraba, sper asta.
In ambele situatii s-a dorit un castig de altitudune, daca se poate, cu bani mai putini. Nici daca va nasteati fara tiroida si tot nu puteti sa ma contraziceti. Sau puteti.

#424
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

 infostoc, on 01 iulie 2014 - 09:47, said:

Eu nu cred ca sunteti asa cum reiese din posturile scrise. Mai degraba, sper asta.

Ce si cum e fiecare dintre noi nu face obiectul discutiei aici, deci toate aceste consideratii ar fi fost mai indicat sa lipseasca.

Quote

In ambele situatii s-a dorit un castig de altitudune, daca se poate, cu bani mai putini.

Asa, si dupa aceea?!
Mai pe intelesul dumitale: cel mai simplu mijloc de a ajunge pe terasa de la etajul 100 al unei cladiri este sa urci pe scari. Nu te costa mai mult decat oboseala aferenta. Poti sa iei si ascensorul (te costa putin mai mult, insa in limite rezonabile). Poti sa te folosesti si de balon daca vrei sa fii mai excentric sau sa faci un exercitiu fizic la coboratul din nacela. Te costa mult mai mult daca vrei sa o faci cu un vehicul-racheta reactiv: nu convine.
Daca scopul fundamental este sa ajungi pe terasa, e in regula sa folosesti metodele antementionate. Daca insa terasa este considerata o etapa intermediara pentru a ajunge pe Luna (fiindca oricum va trebui sa treci de inaltimea respectiva in drum catre Luna), e probabil ca urcatul pe scari, desi cel mai economic, nu te va ajuta prea mult. Nici cel cu liftul nu are prea mult sens. Cu balonul are un sens in masura in care:
1. poti transporta impreuna cu tine un vehicul suficient de dotat pentru a parcurge distanta ramasa pana la Luna (totusi grosul ei);
2. procedeul de desprindere a vehiculului de balonul purtator este perfect functional si fiabil, permitand controlul absolut si sigur al traiectoriei ulterioare,  si
3. economia realizata prin transportul vehiculului spatial cu un balon pana la inaltimea respectiva justifica complicatiile semnificative in plus legate de faza intermediara a transportului pasiv.
In cazul NASA, scopul fundamental al testului nu are legatura cu ajunsul pe Luna sau Marte ci cu ajunsul la inaltimi de ordinul 50-60 km in atmosfera terestra, loc in care densitatea aerului este adecvata replicarii conditiilor de franare din atmosfera martiana.
In cazul ARCA, testul cu balon purtator nu putea avea acest scop: ei doreau sa trimita ieftin un vehicul pe Luna (nici macar in orbita circumterestra), ideea generica ar fi fost cea exprimata de mine cu 1-2-3. Problema esentiala e ca nu am aflat cu un coeficient de incredere suficient de mare (mai curand exista elemente care sugereaza contrariul) daca toate cele 3 conditii sunt indeplinite.

Exprimat si mai simplu: daca scopul e sa spargi un bec de iluminat public, o prastie buna si niscai pietre sunt perfect suficiente. Daca scopul este sa dobori un B52, prastia si pietrele nu sunt suficiente, chiar daca te sui pe bloc. Nu utilizarea in sine a unui dispozitiv sau a altuia (e.g. un balon) este un eventual factor derizional ci posibila neconcordanta functionala intre dispozitivul respectiv si obiectivele de realizat. Dumneata vezi ca atat NASA cat si ARCA au utilizat un balon pentru a ridica ceva: nu au ridicat insa ceva cu aceeasi destinatie, deci adecvarea sau inadecvarea mijloacelor trebuie judecata esentialmente in functie de scopul ultim urmarit, nu de mijloacele insele folosite.

Quote

Nici daca va nasteati fara tiroida si tot nu puteti sa ma contraziceti. Sau puteti.

Nu imi dau seama care e problema dumitale cu tiroida si care este rostul acestor fraze. O paralela nepotrivita nu se contrazice ci se respinge ca irelevanta cu argumente si explicatii rationale, mai departe e treaba dumitale sa intelegi de ce merele si perele nu trebuie amestecate dincolo de raionul de fructe.

#425
infostoc

infostoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 07.04.2007
Subiect de comentariu pentru scursuri romanesti:

[ https://player.vimeo.com/video/112750523 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#426
soarce

soarce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,467
  • Înscris: 02.10.2008
Vad ca s-au apucat de modelism, lanseaza avioane cu prastia. Doar, doar o ajunge vreunul pe Luna.

#427
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

 infostoc, on 25 noiembrie 2014 - 23:09, said:

Subiect de comentariu pentru scursuri romanesti:
Ma mira ca zboara. Nu-i creeam in stare sa faca nici macar un aeromodel.
Daca chiar l-au facut ei, atunci pot sa spun ca au atins nivelul unor pionieri puberi. Bravo !

#428
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 29.05.2004
Las si eu asta aici:

https://www.donaanac...file/1700009732

#429
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Arestat in New Mexico  pentru multiple acte de fals, deturnare si sustragere de fonduri, frauda.

Supersonic speed.
Ceea ce n-au facut la vreme autoritatile romane.

Parintele l-a cautat pe Dumnezeu acolo unde nu era, si a dat de dracu.

#430
Skyspy

Skyspy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 02.09.2017
Am lucrat in materiale compozite cativa ani.Faceam componente pentru masinile de anduranta de la cursa de 24 de ore de la Le Mans.Lucram in forme frezate la sutimi de mm si incercam sa scoatem piesele finite la tolerante de 0,5mm ceea ce reuseam cateodata dar nu intotdeauna.Lucram cu SDV-uri de mii de euro.Cand i-am vazut pe youtube pe Doreii de la ARCA ca pun un subler cu stativ(parca si ala parea cam ruginit) pe podeaua zgrumturoasa a halei sa ia masuri si cote am stiut ca sunt escroci.Bine ca pana la urma li s-o infundat ca prea au dus escrocheria pe culmi de neimaginat.

Edited by Skyspy, 16 November 2017 - 11:46.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate