Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Primul avion supersonic romanesc si ARCA
Last Updated: Nov 16 2017 11:45, Started by
Gurban_Dan
, Jan 14 2011 12:46
·
0
#1
Posted 14 January 2011 - 12:46
#2
Posted 14 January 2011 - 13:14
N-au fost in stare sa faca un balon calumea, o filmare calumea, mi se pare logic sa incerce un supersonic.
Si din principiul "sarim cu capu' 'nainte", presupun ca secretul succesului e sa cauti un perete mai tare in care sa dai cu capul daca prima data n-a mers. Dar, sa nu fim carcotasi, e si asta un mod de viata. |
#3
Posted 14 January 2011 - 13:23
Articolul e bun.
Continutul e aberant. Dupa cum spunea si theMisuser, o echipa care a cam dat cu stangul in dreptul, in ciuda succeselor trambitate vrea sa construiasca si sa faca un zbor de proba al unui hidroavion supersonic propulsat de un motor racheta (si nu de un turboreactor), cu o sarcina utila de cateva tone in doar 3 ani (incluzand si anul de cercetare in secret). Vreau sa vad si io treaba asta realizata, da' tare mi-e teama ca inainte de asta or sa inceapa porcii sa zboare. |
#4
Posted 14 January 2011 - 13:24
Hei, cineva trebuie sa pape niste bani pe "cercetare", nu? Indiferent cat de nerealiste le sunt obiectivele.
Edited by SuperDuper, 14 January 2011 - 13:25. |
#5
Posted 14 January 2011 - 13:27
Poate o prind aia cu laserul din Magurele - proiectul ELI.
Nu poate din greseala ca acel laser sa distruga racheta? Ca doar e - poate - cel mai puternic din lume are PW ! Edited by Gurban_Dan, 14 January 2011 - 13:29. |
#6
Posted 14 January 2011 - 16:07
In lasere este o posibilitate mai realista. Nu necesita fonduri de amploarea aviatiei. Sunt folosite nu neaparat ca arme dar si in telecomunicatii, industrie...
|
#7
Posted 15 January 2011 - 08:48
Am remarcat la arca o mare realizare de care ei cred ca nu sint constenti si o spun fara gluma; au cele mai frumoase desene animate romanesti ,daca s-ar axa pe asta ar da lovitura.
Edited by taranu, 15 January 2011 - 08:49. |
#8
Posted 15 January 2011 - 19:54
Gurban_Dan, on 14th January 2011, 12:46, said: Ce parere aveti depre acst articol : ? http://www.mediafax....i-video-7839750 http://forum.softped...t...t&p=9206853 Edited by BaciulSatelitilor, 15 January 2011 - 19:54. |
#9
Posted 18 January 2011 - 19:16
Imi este foarte urat cand citesc o carte:
Gh Stratan: In tara bazaconiilor. In intoducere el spune ca asa cum vorbim de "tara soaelui rasare", putem considera Romania ca "tara bazaconiilor" (stiintifice). In afara faptului ca nu admir acea carte, nu continui prin a detalia ce simt eu fata de autor. Poate pe alt subforum. |
#10
Posted 19 January 2011 - 05:43
theMisuser, on 14th January 2011, 13:14, said: N-au fost in stare sa faca un balon calumea, o filmare calumea, mi se pare logic sa incerce un supersonic. Si din principiul "sarim cu capu' 'nainte", presupun ca secretul succesului e sa cauti un perete mai tare in care sa dai cu capul daca prima data n-a mers. Dar, sa nu fim carcotasi, e si asta un mod de viata. Desenul este frumos...si plin de promisiuni...ca in cartile SF. |
|
#11
Posted 19 January 2011 - 06:22
Doar etapa de studiu, cercetare, proiectare, design, etc. pentru un avion supersonic dureaza citiva ani si este foarte scumpa, aceasta se va transmite ulterior in costul avionului. Ca suma, poate sa ajunga la cateva sute de milioane-miliarde de euro. De aceea, daca nu esti sigur ca vei avea pentru acel avion o cerere de macar citeva sute de bucati (adica sa se vanda foarte bine, si foarte mult la export) este un proiect falimentar.
|
#12
Posted 19 January 2011 - 12:01
Am sa fac pe Mama Omida si privind in.. monitor(-ul meu de cristal) o sa dau verdictul :
Niciodata n-o sa zboare o fiinta umana pe o inventie ARCA ! (ma refer la ceva gen racheta cu aripi, avion uateva - saritul la 1 metru nu se pune, chiar daca are aripi ARCA la glezne) |
#13
Posted 19 January 2011 - 22:06
gabicen, on 19th January 2011, 05:43, said: Desenul este frumos...si plin de promisiuni...ca in cartile SF. Si aici s-a inventat un obiectiv maret, pentru a-si face "teren" de lucru si papat banii un numar indefinit de ani de acum inainte. Orice repros cu privire la deja traditionala lipsa de realizari concrete poate fi foarte usor deviat spre necesitatea de mai multe fonduri, dat fiind, nu-i asa, "complexitatea programului". Odata implementata solid marca firmei, cu ajutorul campaniei de praf in ochi din ultimii ani, afacerea poate merge fara probleme, dirijand banii acolo unde trebuie. Mai o macheta din plastic, o plimbare cu vaporul, cateva luni pe an la mare (vara, desigur) pentru testarea "flotabilitatii", doua-trei vizite sponsorizate la lansarile americanilor (ca doar n-o fi din salariul de Dr. Preot Ing.) si uite asa mai trec 10 ani de realizari nebanuite si toata lumea va fi multumita: unii ca au avut dreptate ca nu va iesi nimic, ceilalti ca au avut dreptate sa-i ia de prosti pe ceilalti. |
#14
Posted 05 February 2011 - 19:29
ARCA lucreaza la constructia a doua tuneluri aerodinamice:https://www.arcaspace.com/?p=426
Au canal de televiziune si un nou sponsor. Organizatie serioasa domnule. |
#15
Posted 05 February 2011 - 23:27
De ce sa imprumuti un tunel aerodinamic pt. o zi cand poti sa-l construiesti p-al tau pt. mult mai multi bani ?
Simplu. Ca nu te lasa oamenii seriosi sa-ti bagi bombele in tunelu lor. |
|
#16
Posted 24 February 2011 - 01:34
theMisuser, on 5th February 2011, 23:27, said: De ce sa imprumuti un tunel aerodinamic pt. o zi cand poti sa-l construiesti p-al tau pt. mult mai multi bani ? Simplu. Ca nu te lasa oamenii seriosi sa-ti bagi bombele in tunelu lor. Da' asta ma intreb si eu, INCAS are 2 tunele aerodinamica, sub- si supersonic. Vii cu macheta - si asta realizata conform unor standarde - si ti-o sufla cat de tare vrei Nu iesi mai ieftin, ca doar vorbim de o intreprindere privata, unde costurile primeaza...? Sau la modul asta iti asumi eventualul esec in totalitate, avand toate variabilele sub control...? L.E. NU vreau sa starnesc iar o polemica inutila, insa din linkul de mai sus citez Quote ARCA lucreaza la constructia a doua tunele aerodinamice. [...] Primele teste cu tunelul subsonic vor incepe in luna februarie. N-a fost cam optimista estimarea...? Nu ca nu ne-am fi obisnuit pana acum cu asa ceva Edited by Ixtl, 24 February 2011 - 01:55. |
#18
Posted 24 February 2011 - 03:39
asterix1, on 24th February 2011, 03:45, said: Pe asta l-au luat de la remat de arata asa bine? Nu-i de la REMAT dar s-ar putea sa fie matrita sau piese imprumutate de la alte produse. Nu se duc la INCAS sau in alta parte ptr ca: 1. Daca merg acolo, vad si altii jucariile, incercarile, rezultatele si Doamne-fereste, afla adevarul. Nu se incadreaza in strategia "noi ne facem ca avem rezultate, voi va faceti ca ne credeti". 2. Nu apleleaza la tunelele existente pentru ca: a. acele tunele nu sunt suficient de bune pentru ce vor ei; b. ar fi fost bune dar au luat un sut in fund cand au cerut acces, si deci oficial se aplica punctul (a) 3. Se lucreaza la un lucru concret, care chiar poate servi la ceva, deci clar justifica niste bani. E ceva care ramane, nu stie multa lume cat sunt de bune dar se trece ceva la "realizari". Astea desigur sunt rautati. Bine ca fac ceva. Poate au dreptate si este un pas necesar. Poate ca acest lucru arata ca s-au apucat de un proiect indraznet fara sa aiba o minima baza materiala necesara pentru proiect. Poate ca din contra, indica grija pentru detalii si seriozitate. Rabdare si voie buna! Edited by Rosebud09, 24 February 2011 - 03:42. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users