Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Debitmetru aer Mercedes - urgent
Last Updated: Aug 23 2015 13:00, Started by
StGermain
, Jul 20 2009 19:37
·
0
#1
Posted 20 July 2009 - 19:37
Mercedes Benz B180 CDI, 2.0 Diesel, 2005, 72 000KM.
Am 72 000 si deja bag bani in masina, nu e prima data. Incepand cu 15 000 KM am tot avut problemute. Cred ca m-am lamurit cu marca. Simptomele sunt: turbo decuplat si turatie de maximum 3000. Electronic e limitata la 3000. Asta se intampla la 2-3 minute dupa pornirea motorului si persista pana la re-pornirea acestuia, computerul detecteaza problema debitmetrului si opreste turbo si limiteaza rpm. Evident nu pot sa il opresc din 3 in 3 minute ca sa mearga OK masina. Mai mult, avand maxim 3000 rpm, si fara turbo nu va inchipuiti cum se face o depasire. Am cu a 3-a 3000 si trebuie sa dau a 4-a pentru a creste viteza. Din 3 la 3000 cad in 4 la 2000, imi vine sa cobor s-o imping din spate, depasirile sunt foarte riscante, necesita distante mari. Viteza maxima se opreste pe la 120 in 5-a sau in 6-a, mai sus de atat urca cum ar urca in mod normal de pe la 180 in sus. Debitmetrul nu se aduce in Iasi decat pe original si costa in functie de magazin 1280, 1250 si 1150 lei. Stiti de vreun B dezmembrat sau de vreun magazin SH? Urmeaza sa plec in concediu in vreo 30 de ore si nu am cum sa plec cu masina asa. Daca as gasi o piesa si un mecanic in Bucuresti, piesa la pret rezonabil as lua-o in concediu, as face un ocol prin Bucuresti si as rezolva problema miercuri, in drum spre mare. Sa nu fiu inteles gresit, daca masina ar avea un numar rezonabil de mare de KM si/sau nu as fi mers cu ea ca un pensionar as da si 1000 Euro pe piesa dar nu la 70 000KM la o masina care costa aproape 30 000 Euro. Daca aveti sugestii si/sau numere de telefon de la magazine din Bucuresti va rog sa le postati. Am sa le telefonez sa-i intreb daca au pe stoc piesa. Va multumesc! P.S. Cred ca pe viitor aleg Toyota sau similar. |
#2
Posted 20 July 2009 - 22:17
incearca volksparts si am impresia ca nu vei fi dezamagit
pe linga asta ai augsburg, paneuro si karma... altii nu mai imi vin acu in cap |
#3
Posted 21 July 2009 - 00:53
de unde stii sigur ca e de la debitmetru ?
poate ai probleme la turbo. eu zic sa nu cumperi piese aiurea pana nu o pui pe un tester sa stii sigur ce ai. daca ai mers cu ea ca un pensionar poate tocmai asta e problema. s-a umplut geometria de la turbo, de funingine, si a ramas blocata. Fugi la tester si dupa aia baga bani in ea ! ps. din ce povestesti , clar ma duce cu gandul la faptul ca turbina intra in Limp Mode, (care nu prea are treaba cu debitmetrul), mai ales daca zici ca dupa repornirea motorului merge ok. Edited by Sima2k, 21 July 2009 - 00:54. |
#4
Posted 21 July 2009 - 01:17
Dac-ar fi debitmetrul ii scoti mufa si merge normal, dar cu consum aproximativ dublu. Patit, la vechea Alfa. Don't ask.
De gasit e lesne, uita-te in admisia de aer, un pic in aval de filtru de o chestie ca o sarma in aer, cu o mufa la exterior. Nu o atinge orice ai face. Scoate mufa si atat. Daca e debitmetrul e bine totusi sa-l iei nou, si-alea second hand din cauza manipularii neglijente a samsarului o mierlesc repede. |
#5
Posted 21 July 2009 - 01:40
debitmetru odata stricat, stricat ramane.
nu "reinvie" pentru cateva minute odata cu repornirea motorului. mizez pe faptul ca, la turbo e problema. |
#6
Posted 21 July 2009 - 02:03
Mie imi pare OverBoost la turbo. Adica presiune prea mare, si iti opreste turbo ca sa nu crape ceva. Daca mergi cu 2000-2500 de ture se mai intampla lucrul asta?
BTW, cu debitmetru stricat, masina trage greu, si se de obicei se plafoneaza la o anumita turatie in vitezele superioare, dar in cele inferioare tot urca in turatie, putin mai greu, dar urca. |
#7
Posted 21 July 2009 - 06:57
De cand a inceput problema mai multi prieteni si-au dat cu parerea ca e debitmetrul si mi-au spus sa ma astept la o suma mult mai mare pentru el.
Apoi m-am intalnit cu unul si mi-a spus acelasi lucru dupa ce a vazut-o. Ieri am mers la diagnoza si nu le-am spus nimic, memoria avea inregistrat un failure cu f mic pentru air controller. Au sters problema din memoria masinii si am plecat in test. Dupa nici 100 metri s-a aprins iar becul check si au aparut simptomele turbo si rpm, diagnoza a spus de data asta failure cu F mare. Mesajul era ceva de genul ca intra prea mult aer prin admisie datorita air controller. Acum e clar ca e debitmetrul si e si logic; intra prea mult aer, si in decurs de cateva minute dupa mai multe retryuri, computerul decupleaza turbo si limiteaza 3000 rpm, un fel de regim de urgenta. Asstazi merg cu mufa scoasa, sa vedem efectele. Multumesc pentru opinii, as vrea totusi sa fac un ocol prin Bucuresti si s-o rezolv daca gasesc piesa Pe diagnoza failure cu f mic inseamna problema temporara, iar cu F mare inseamna problema permanenta, conform celor de la service. Nu am dat edit la postul de mai sus pentru ca nu pot de pe telefon. |
#8
Posted 21 July 2009 - 12:27
Da, am parcurs deja vreo 15 km prin oras, cu mufa scoasa.
Consumul este pana acum absolut identic, mersul similar, numai becul de check sta aprins. Intrebarea ar fi, NU CUMVA stric vreo alta componenta mult mai scumpa mergand asa? Am totusi vreo 1000 km de mers intr-o saptamana... Cineva spune ca merge de cativa ani cu mufa decuplata si e OK. Valva EGR nu are legatura cu asta, nu s-ar putea strica? Ca parca nu-mi vine sa ma trezesc mai tarziu cu paguba de 2000 si nu doar de 300 EUR... |
#9
Posted 21 July 2009 - 13:04
Iti taie si acum turbo? daca da, inseamna ca ai infundat turbo cu vanele intr-o pozitie in care baga prea mult aer.
Ia incearca sa mergi cu ea fara sa treci de ~2500 rpm si vezi daca mai face asa. Daca nu mai face, inseamna ca ai infundat rau de tot turbo de la mersul batraneste. Cu diesel TURBO NU SE MERGE SUBTURAT NICIODATA !!! Trebuie sa mergi intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima (La al meu 1800-4400 rpm) |
#10
Posted 21 July 2009 - 13:16
Daca scotand mufa la debitmetru merge tot prost problema e de altundeva.
Pe de alta parte, 200 CDI nu se gaseste cumva identic si pe A si C, eventual C ala micu' compact? Ai mai multe sanse sa-l gasesti asa. |
|
#11
Posted 21 July 2009 - 13:26
OK,
Scenariul 1: mufa cuplata: pornesc motorul, plec de pe loc, masina merge absolut normal primii 2-3 km. Aud turbo fluierand daca ciulesc urechile, se aude foarte incet dintotdeauna, spre deosebire de Octavia de exemplu. Dupa acesti km simt o usoara diminuare a puterii. Cand dau sa accelerez mai tare, nu trece de 3000rpm. In oras ma descurc, dar la drum lung e mai dificil pentru ca diminuarea puterii se simte mai tare in treptele superioare, logic. Opresc motorul si il repornesc, scenariul se repeta similar. Scenariul 2: mufa decuplata: pornesc motorul, plec de pe loc, masina merge absolut normal, consumul este normal, puterea este normala, turatia trece de 3000. In ambele scenarii check engine sta aprins, in ambele scenarii masina nu scoate fum deloc. A scos fum pret de 1 km dupa 150 km de la aparitia problemei si de atunci deloc. Fum albastru, cred. |
#12
Posted 21 July 2009 - 13:31
Bun, deci debitmetru. Acum ramane sa-l gasesti. Intre timp poti merge asa, el (ECU) inlocuieste valoarea citita de la debitmetru cu o estimare functie de pozitia acceleratiei si turatie, etc. Evident ca valoarea aia nu e fix ce trebuie in toate cazurile, altfel nu mai era nevoie de debitmetru. Dar te alegi cel mult cu echivalentul unui carburator dereglat la masinile de pe vremuri.
Becul ramane aprins pentru ca exista riscul sa poluezi cu vapori nearsi de motorina din cauza ca nu se poate regla perfect. Masina are DPF? |
#13
Posted 21 July 2009 - 13:52
Nu stiu ce este DPF si nu pot sa caut pentru ca sunt de pe telefon. Daca e filtru de particule, asta nu are.
Prin efect de carburator te referi la un efect temporar in lipsa debitmetrului, SAU ca se deregleaza si ramane dereglat ca un carburator dupa inlocuirea debitmetrului? Ca n-as vrea sa stric altceva, cum am spus... E inteligent totusi ca exista alta componenta care sa o inlocuiasca partial pe una stricata, macar temporar si imperfect. Multumesc. DarkAngelBv Sa fac un asemenea test de pana in 2500 rpm ar fi total atipic pentru motor. Cand merg normal intotdeauna schimb la 2600-2900 si pic in urmatoarea la 1900-2200. La treptele superioare sau in depasiri schimb la 3000-3200 si pic pe la 2400. Este acest mers nociv pentru turbo? Prin mers de pensionar m-am referit ca nu accelerez brusc si nu merg tare sau sportiv, ci accelerez &franez lent. |
#14
Posted 21 July 2009 - 14:09
Nu, voiam sa zic numai ca nu poate aplica pe o estimare toate corectiile necesare si in conditii speciale de temperatura sau sarcina poate da mai mult un pic, oricum nesemnificativ dpdv fiabilitate. Daca ai avut Dacia/Oltcit poate tii minte cum uneori mirosea a benzina in urma lor fara sa pateasca ceva.
Cat timp nu ai filtru de particule, nu ai ce strica, mai ales ca zici ca n-a luat-o razna ca fum si consum. N-o forja, mergi ca si pana acum, mers normal si n-are sa simta prea tare lipsa debitmetrului. Acum m-am gandit. Daca tot e dus debitmetrul n-ai nimic de pierdut daca incerci sa-l curati. Dar orice faci nu-l atinge, doar agita-l prin alcool izopropilic peste 90% concentratie (orice taraba de componente electronice) si sufla-l pana la uscare cu jet de aer. Daca merge, ai facut o economie, daca nu, nu schimba nimic. Ai grija ca alcoolul ala de ce-i mai pur de-aia arde mai fara flacara. |
#15
Posted 22 July 2009 - 12:53
StGermain, on 21st July 2009, 07:57, said: Multumesc pentru opinii, as vrea totusi sa fac un ocol prin Bucuresti si s-o rezolv daca gasesc piesa StGermain, on 21st July 2009, 13:27, said: Intrebarea ar fi, NU CUMVA stric vreo alta componenta mult mai scumpa mergand asa? Am totusi vreo 1000 km de mers intr-o saptamana... Cineva spune ca merge de cativa ani cu mufa decuplata si e OK. Valva EGR nu are legatura cu asta, nu s-ar putea strica? Ca parca nu-mi vine sa ma trezesc mai tarziu cu paguba de 2000 si nu doar de 300 EUR... EGR iti recircula parte din gaze arse ca sa iesi bine cu polutia la ITP. |
|
#16
Posted 23 July 2009 - 12:53
Multumesc.
Intre timp am ajuns la Constanta, motorul se comporta perfect normal, cu exceptia becului portocaliu si mufa scoasa care-mi stau pe creier. Am avut un consum de 5,4 la o viteza medie de 72 km/h, daca nu trageam mai repede pe ultima portiune obtineam 5,2, consumuri perfect normale. Multumesc si va tin la curent cu piesa. |
#17
Posted 23 July 2009 - 22:16
Stai relax. Daca e galben inseamna ca poti sa mai mergi, dar sa treci si pe la service candva, daca e cu rosu, atunci opresti si-o lasi in pace. Color coding works.
|
#18
Posted 23 July 2009 - 22:22
Am patit la fel - Limp mode la ML 420 CDI luna trecuta.
Prb era valva EGR ce se blocase de la funinginea din motorina mult prea aditivata ;( Max 2000 rpm si 0 Km/h. Am crezut ca mor. Au curatat valva si a mers ok o sapt pana a venit piesa noua (garantie) |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users