Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 

Ciclocomputer

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
R10

R10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,686
  • Înscris: 29.03.2010
Salut. Sunt interesat de achizitionarea unui ciclocomputer, dar nu am cunostinte in acest domeniu. Detin o cursiera Triban 3, pe care o folosesc la curse de aproximativ 50km pe zi. Sper sa primesc niste sugestii de la voi. Referitor la buget, nu as cheltui mai mult de 100 ron, dar daca exista diferenta mare de calitate intre ceva de 100 ron, si ceva la 150 sa zicem, atunci nu e o problema diferenta de 50 de lei.

#2
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Mai sunt topicuri deschise cu exact acelasi titlu, uite unul aici: http://forum.softped...-ciclocomputer/

#3
R10

R10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,686
  • Înscris: 29.03.2010
Am citit si acolo, dar postarile cu anumite modele sunt de aproximativ 1 an

Am cautat pe site la playbike, si dupa ce am selectat doar produsele in stoc ale producatorului Sigma, nu au rezultat foarte multe modele: http://www.playbike....rdonare=PretAsc
Daca e sa ma iau dupa pret, m-as orienta spre acesta: http://www.playbike....?id_produs=4210

Edited by R10, 23 April 2013 - 15:59.


#4
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Ideea e ca puteai intreba acolo, nu are vreo relevanta de cand e subiectul sau cat de actuale sunt informatiile. Ia unul cu fir chiar daca e mai inestetic, va arata mai corect decat alea wireless care-s sensibile la interferente. Vezi ca in Lidl vin de joi niste computere ieftine.

#5
R10

R10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,686
  • Înscris: 29.03.2010
Am vazut ca de joi e promotie la Lidl, dar e bun acela care va fi in promotie? Mie nu imi inspira deloc incredere, pentru ca ma iau dupa pret, si cand vad 22 de lei parca imi vine sa inchid ochii

Nu conteaza daca e mai inestetic, pe mine ma intereseaza sa indice corect, unul cu fir ma gandeam sa cumpar

#6
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Unul cu fir va indica mai corect fata de unul fara fir (aici ma refer la faptul ca se elimina posibilele interferente). Cel mai precis e unul cu functie GPS dar acum ne mai uitam la o eroare de 3-4km/h? Important e sa setezi in computer circumferinta rotii dupa o masurare.

Edited by danghetau, 23 April 2013 - 17:08.


#7
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,495
  • Înscris: 31.07.2011
BC1009 wired detin eu.. te pot informa in orice privinta.. sunt f. multumita de el.

#8
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,747
  • Înscris: 26.08.2008

 danghetau, on 23 aprilie 2013 - 17:08, said:

Cel mai precis e unul cu functie GPS dar acum ne mai uitam la o eroare de 3-4km/h?
Care este logica aici?
"Cel mai precis" are o eroare de 3 - 4 km/h? La ce viteza (medie)?
Pai si cel mai imprecis ce face, iti da cu minus?

Edited by BlueKing-69, 24 April 2013 - 23:13.


#9
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
E ca la masina: GPS intotdeauna iti arata cu 3-4-5km/h mai putin ca indicatia din bord.
Ala imprecis poate sa dea si cu virgula, depinde cine citeste.

Si ca sa evit alte explicatii: un computer cu fir arata gresit daca e introdusa o valoare gresita a circumferintei rotii (voit sau nu). Prin GPS se afla viteza reala, indiferent cat de umflate sau nu sunt rotile (ca sa nu se suspecteze vreo diferenta de circumferinta) sau de alti parametri. Cel wireless da interferente, am avut cam toata gama Sigma si cand suna telefonul mobil indicatiile o luau razna.

Edited by danghetau, 25 April 2013 - 08:27.


#10
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

 danghetau, on 25 aprilie 2013 - 08:19, said:

E ca la masina: GPS intotdeauna iti arata cu 3-4-5km/h mai putin ca indicatia din bord.
Ala imprecis poate sa dea si cu virgula, depinde cine citeste.

Nu are nicio legătură diferența GPS/mașină cu erorile de înregistrare. Vitezometrul din mașină e special ”dereglat” în plus (așa vine din fabrică) din cu totul alte motive ce nu-și au locul a fi detaliate aici.

Iar precizia GPSului n-o lua de bună. Parcă tot tu te plimbai cu GPSul prin oraș și te plângeai că ai erori la altitudine. Și la coordonate poți avea aceleași erori, mai ales că distanța parcursă și viteza calculată depind extrem de mult de altitudine. Tu dacă urci o pantă abruptă iar altitudinea din GPS jonglează aiurea, viteza calculată va jongla la fel de aiurea, chiar dacă GPSul mai încearcă să elimine din erori.

Cel mai precis este un sistem care chiar se învârte odată cu roata și parcurge exact aceeași distanță cu tine, în același timp cu tine, fără semnale externe. Adică un ciclocomputer cu senzor pe roată - evident, calibrat corect. De ce crezi că modele de zeci/sute de euro de la Garmin, cu GPS și toate cele, au opțiune pentru senzor pe roată? Doar pentru cei care se plimbă numai prin tunele? Sau de ce crezi că mașinile scumpe, cu navigație încorporată, au computer de bord cu vitezometru electronic, fără legătură cu GPSul? Posted Image

#11
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Stiu ca la masina arata in plus ca doar nu-s nascut ieri. Am avut inainte unul fara GPS cu reglare barometrica si atat, acum se ia dupa GPS si chiar daca exista vreo eroare asta dispare cand se face corectia in Garmin Connect care tine cont de media altitudinilor punctelor prin care am trecut si cum merg doar pe sosea se cunosc altitudinile.
Da, si eu am senzor de viteza la spita dar am ales sa ia functie de GPS. Probabil au senzori de roata si pentru situatia cand nu exista sateliti prin zona (ma refer mai ales la offroad prin padure), al meu este complet.

#12
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Cum adică ”nu există sateliți în zonă”? Ai impresia că sateliții ăia stau deasupra șoselelor și cum ai intrat pe-o potecă, gata nu mai sunt sateliți? :)

Iar la poduri știe GPSul ăla ceva? Absolut nimic. Dacă mergi pe-un viaduct, ăla te plasează ori la altitudinea oferită de geo-poziționare (adică aia care jonglează după cum bate vântul), ori la altitudinea muntelui (din baza de date, care e sub viaduct). Iar altitudinile din baza de date nu vor fi niciodată 100% precise, pentru că n-au măsurat ei cu rigla fiecare denivelare din fiecare centimetru pătrat al planetei. Și nu, nici măcar pe șosea, ba chiar mai mult nu pe șosea. Pentru că bazele de date sunt făcute pe hărți de altitudini ale reliefului, iar șoselele au schimbat relieful prin ”decuparea” muntelui, ca să fie strada orizontală.

Da, GPSul e mult mai ușor de folosit (funcționează pe orice bicicletă la fel, fără setări suplimentare) și îți oferă funcții avansate (altitudine, hartă, înregistrare etc...). Dar, ca distanță și viteză, nu va bate niciodată un sistem mecanic/electronic bazat strict pe rotația roților. Să dau ca exemplu vara trecută când mergeam cu mașina pe străzi întortocheate de munte (DN-uri, nu poteci prin pădure), iar GPS mă arăta undeva printr-o râpă, la -1000m altitudine (a se remarca minusul) iar viteza jongla cum vroia ea, de la 0 la hăt-hăt la fiecare secundă? Iar asta deloc într-o zonă cu copaci, ci doar cu multe vârfuri de munți în jur.

Nu te amăgi singur, GPSul a suferit și încă suferă din plin de erori de poziționare. Dacă n-ar fi așa, din 10 cicliști rutieri cu GPS ce merg paralel, ar fi avut toți același rezultat la final. Dar mă îndoiesc că vei găsi 2 cu aceleași înregistrări.

În plus, faptul că ție îți mai rezolvă ceva probleme acel Garmin Connect (subliniez: ceva probleme, nicidecum toate) nu te ajută cu absolut nimic la situația în timp real. Că doar pe tine viteza te interesează și atunci când ești pe traseu, nu doar când ajungi acasă la calculator. Ia tu la puricat la milimetru traseele înregistrate și vei vedea erori gârlă. :)

#13
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Clar nu ma astept sa vad satelitii pe cer dar am impresia ca despici firul in patru in ce priveste exprimarea mea. Ma cam suspectezi ca sunt habarnist...Posted Image

Eu sunt foarte multumit de Garmin desi nu folosesc toate functiile sale. Cine doreste poate sa ia cu fir sau wireless, nu ma deranjeaza. De regula merg pe DN sau DJ si nu ma intereseaza sa stiu la milimetru distanta parcursa, merg de placere. Stiu, puteam sa folosesc un computer de 30 lei dar... asta e, l-am luat pe asta ma chinui cu el asa cum e, imperfect.

#14
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Eu am ciclocomputer pe fir si un GPS de mana. Cand le folosesc pe amandoua(GPS-ul pornit in rucsac), diferenta intre ele este destul de mica, de obicei sub 500m la fiecare 10 km cu GPS-ul in minus. Banuiesc ca e din cauza ca uneori GPS-ul mai "taie" la viraje, dar oricum mi se pare o marja de eroare acceptabila. Intr-adevar, pe verticala, datele sunt aberante, apar diferente de nivel de 10 ori mai mari. Intr-un final ajunge deci cam la aceeasi distanta si viteza medie ca si cel pe fir, cum naiba face nu stiu.
Si totusi pe poteci poti avea probleme cu semnalul, nu ca nu mai exista sateliti dar in functie de calitatea receptorului sa nu mai vada el satelitii din cauza copacilor prea stufosi. De aceea exista GPS-uri de la 50 de euro carora le trebuie 2 minute pana te pozitioneaza si altele de sute de euro care se conecteaza in 20 de secunde.

#15
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Am studiat turele efectuate si am ales doua trasee si pentru fiecare am ales 3 ture:
- la un traseu am facut pe rand 27,03 apoi 27,07 si 27,08
- la un traseu am facut pe rand 32,05 apoi 32,14 si 32,08
E vorba de kilometri. N-o fi bine? 32,14 am facut cand m-am dus putin mai sus dupa o catarare sa intorc, aveam masina in spate. Pentru toate astea am turele salvate.

Pentru mine ciclocomputerul are mai multe functii decat o banala viteza. Cele cu fir sunt insestetice, cele wireless arata uneori aiurea iar cele GPS pot pierde semnalul in unele conditii. Eu cum merg doar pe drumuri de categoria DJ sau DN am ales unul cat mai complex unde nu am cum sa pierd semnalul GPS. In plus nu mai stau sa calibrez altitudinea la plecare, am avut surpriza (ma asteptam dealtfel) ca la pornirea in tura sa am 52m si la intoarcere sa am 120m deoarece nu mai erau aceleasi conditii meteo. Macar la asta nu am treaba dupa conectarea la sateliti. In plus pot folosi si masurarea la roata dar si acolo sunt discutii: cu roata umflata bine, pe sa (pe langa bicicleta).

#16
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,747
  • Înscris: 26.08.2008

 danghetau, on 25 aprilie 2013 - 08:19, said:

E ca la masina: GPS intotdeauna iti arata cu 3-4-5km/h mai putin ca indicatia din bord.

Si ca sa evit alte explicatii: un computer cu fir arata gresit daca e introdusa o valoare gresita a circumferintei rotii (voit sau nu). Prin GPS se afla viteza reala  
Pai un 4 - 5 km/h eroare la un sistem cu GPS inseamna - la o viteza de aprox 40 km/h - o eroare de circa 10%. Nu este cam mult?
Nu stau sa calculez acum, dar nu cred ca poate ajunge eroarea la un ciclocomp cu fir la 10%... decat poate daca ai mama lui Parkinson cand masori circumferinta rotii. Cat sa gresesti la masurarea circumferintei? Un centimetru, hai doi, cat sa reprezinte asta raportat la intreaga circumferinta?


 danghetau, on 25 aprilie 2013 - 20:32, said:

nu ma intereseaza sa stiu la milimetru distanta parcursa, merg de placere. Stiu, puteam sa folosesc un computer de 30 lei dar... asta e, l-am luat pe asta ma chinui cu el asa cum e, imperfect.
Sunteti constient ca bulversati lumea care va si citeste postarile. Bunul simt ne spune ca v-ati luat un sistem performant ca sa va fie si util la ceva, asa ca ar fi bine sa gasim si un dram de coerenta (scuze daca vi se pare un termen prea dur, nu gasesc pe moment un altul mai adecvat).

Rezum:
GPS - eroare de 3 - 5 km/h (afirmati dumneavoastra);
Wireless - interferente (nu imi dau seama ce eroare s-ar inregistra astfel);
Cu fir - eroare functie de acuratetea masurarii initiale a circumferintei - personal aici nu vad o eroare semnificativa, interferente nu's... la o prima vedere pare cel mai ok sistem.

Gresesc? Si daca DA, unde?

Edited by BlueKing-69, 25 April 2013 - 22:07.


#17
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,741
  • Înscris: 21.08.2008
Aloooo, "eroarea" aia de 3-4-5km este fata de indicatia din vitezometrul masinii, nu se vede in citat ca m-am raportat la ceva?
Stau si ma intreb de ce sunt puse sitemele GPS pe masinile sport care doresc sa vada timpul de accelerare sau alte masuratori de precizie si nu se foloseste vitezometrul masinii?
Sunt destule documentare pe net, au fost si pe Discovery.
Cine a masurat ca de fapt sistemul GPS este imprecis? De unde eroarea aia de 10%? In raport cu ce anume este ea masurata? Repet: pe GPS e de regula o valoare cu 4-5km/h mai mica fata de viteza indicata de aparatura digitala (bord). Sa nu se inteleaga faptul ca GPS are eroare de 4-5km/h ci faptul ca vitezometrul arata mai mult cu scopuri bine cunoscute de producatorii de autoturisme.

Ce anume este incoerent in argumentarea achizitionarii acestui produs in ce ma priveste? Poate pentru altii este irelevant insa eu l-am luat pentru mine si-mi foloseste al naibii de mult. De ce vor unii sa ma convinga de contrariul?

Nu stiu cu cine vorbesti la plural, eu sunt unul singur pe aici prin camera..., scriu in numele meu... decat.
Si luati-va oameni buni ce vreti voi si gata...

#18
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,747
  • Înscris: 26.08.2008
Nu, nu vad la ce va raportati in citatul acesta (eu la aceasta postare m-am referit):

 danghetau, on 23 aprilie 2013 - 17:08, said:

Unul cu fir va indica mai corect fata de unul fara fir (aici ma refer la faptul ca se elimina posibilele interferente). Cel mai precis e unul cu functie GPS dar acum ne mai uitam la o eroare de 3-4km/h? Important e sa setezi in computer circumferinta rotii dupa o masurare.  
De unde se intelege ca "eroarea" aia de 3-4-5km este fata de indicatia din vitezometrul masinii"?

Nu incerc sa va conving de nimic, achizitiile sunt strict problema dumneavoastra, numai ca opiniile exprimate aici (consider eu nu tocmai fericit) m-au facut sa imi pun si eu niste intrebari.
V-am reprodus mai postarea dumneavoastra care m-a indus in eroare ( nu faceti acolo absolut nici o referire la autoturisme) si vroiam doar niste clarificari, pe care oarecum le-am si primit prin ceea ce afirmati acum: Sa nu se inteleaga faptul ca GPS are eroare de 4-5km/h. Din pacate asta se intelegea si tocmai de aici nelamuririle mele.

PS:
Doctore, nici eu nu stiu cu cine vorbesti tu la singular. Eu folosisem pluralul exprimandu-ma cu un respect pe care vi-l datorez macar pentru faptul ca nu ne cunoastem. Daca va este greu cu reciprocitatea... ati putea incerca sa fiti mai calm... decat.
Toate cele bune!

Edited by BlueKing-69, 25 April 2013 - 22:57.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate