Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare tableta

Ansamblul Neofort Rezidenția...

Caderea in apostazie a Bisericii ...

Inselatoria secolului!
 Problema soft samsung galaxy watc...

Recomandare tastatura compatibila...

Festivalul de Film Cannes 2024

Scaun auto
 La mulți ani @ranit6996!

La mulți ani @Ciubex!

Reparat difuzor membrana hartie, ...

Restaurantele cu stele Michelin
 Best cooler

Program vizibilitate intre puncte

Sfat achizitie casti gaming 300-3...

Dimensiune optima teava scurgere ...
 

Noua Skoda Octavia 3, un look mai sportiv si mai premium

- - - - -
  • Please log in to reply
138 replies to this topic

#109
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postvalitudor, on 02 iunie 2013 - 10:11, said:

Inca o data, nu turatia este importanta, ci uleiul si racirea acestuia cu motorul pornit dupa sectoare cu acceleratii puternice (mers la viteza mare, depasiri, dealuri, etc)Inca o data, nu turatia este importanta, ci uleiul si racirea acestuia cu motorul pornit dupa sectoare cu acceleratii puternice (mers la viteza mare, depasiri, dealuri, etc)

Nu am condus niciodata sportiv, iar depasirile au fost episodice. Din motive practice ( radare multe pe drumurile unde merg ) ma deplasez cu 50 km/h in localitate ( viteza 2 la 2500 rpm desi conform indicatorului as avea viteza 3 la 1800 rpm ) si cu maxim 110 km/h in afara ei pe drum european. Nu am dealuri in zona in care fac cei mai multi km, si nu merg deloc cu masina la munte :)

Tratez masina ca o unealta pentru deplasare, nu ca o extensie a personalitatii.

#110
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Chestia cu subturatul tine de sarcina si de regimul de mers mai mult decat de altceva.
Daca sarcina e mica gen trepte mici, pana in tr3, drumul drept si viteza constanta nu e nici o problema. Nu-i musai sa tii turbina umflata tot timpul daca sarcina e mica.
Cel putin daca mergi des in afara orasului.
Daca iesi rar poti sa dai focul mai tare sa mai cureti mizeria.

Eu am o regula la orice masina. Daca raspunsul motorului pe treapta respectiva este proportional cu apasarea pedalei,si nu protesteaza in vreun fel, e ok.
La mers constant la unele masini dau din 5 in 4 cand cobor la 90 iar la altele doar cand scade viteza la 6o.
Sau cu aceeasi masina, la vale daca scade viteza chiar si la 40 las intr-a 5a iar la deal daca scade la 70 bag a4a

Sau incetinesc la vale pana sub 30 in tr4 in oras, nu bag a3a pt ca sarcina e f mica.

Asta la benzina.
La diesel, vitezele minime sunt mai mari cu 10-20 kmph in fc de treapta.

Asta la benzina.
La diesel, vitezele minime sunt mai mari cu 10-20 kmph in fc de treapta.

#111
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.12.2009

View PostAMDG, on 02 iunie 2013 - 10:39, said:

Din motive practice ( radare multe pe drumurile unde merg ) ma deplasez cu 50 km/h in localitate ( viteza 2 la 2500 rpm desi conform indicatorului as avea viteza 3 la 1800 rpm )
Indicatorul ala zice foarte bine, n-o sa se intample nimic daca mergi asa cum zice el.

#112
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
La deal nu se aplica, te asigur.

#113
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.12.2009
Vorbeam de cazurile cele mai uzuale, acum depinde si deal Posted Image

#114
lacoste

lacoste

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 18.05.2008
Confirm cazurile spuse de @undercoverbrother.

Sa ne mai rasfatam retina cu niste poze reusite cu masina, sursa :


Attached File  skoda2.jpg   141.93K   34 downloads

Attached File  skoda1.jpg   130.92K   36 downloads

Attached File  skoda5.jpg   152.43K   39 downloads

Attached File  skoda6.jpg   152.86K   35 downloads

Attached File  skoda4.jpg   96.91K   44 downloads

Attached File  skoda3.jpg   100.03K   45 downloads

Posted Image

#115
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,929
  • Înscris: 09.12.2004
voi ma terminati cu condusul dupa cum va spune un bec; am incercat sa conduc un rahat de civic (rahat ca are motor de 1,4) si sa dea naiba in becul lui daca am putut schimba cum zicea el.

conduceti-va masinile, nu ele pe voi...

#116
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Exact. Si periodic cate un cox, ca interventia la turbo nu e ieftina.

Ma repet, Jetta 1,6 tdi cu 5 persoane la deal, treapta a patra la 80 imi spunea sa dau in 5. Sa moara indicatorul ala, am preferat sa apas pedala.

#117
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Lucian, am impresia ca nu te impaci cu indicatorul ala pentru ca nu prea ai inteles cum functioneaza.

Simplist vorbind, masina nu stie ca urmeaza un deal, vale sau drum drept. Ala iti recomanda schimbarea treptei inferioare sau superioare in functie de apasarea exercitata de sofer asupra pedalei de acceleratie si de raspunsul motorului care urmeaza dupa aceasta apasare. Este fix la fel ca la cutiile automate.
De exemplu, daca tu mergi pe un drum drept si menti aceeasi apasare pe pedala la urcarea unui deal este foarte probabil ca indicatorul sa nu-ti spuna sa retrogradezi. Insa, daca apesi mai tare pe pedala, ca pentru a urca dealul cu aceesi viteza avuta la drum drept, eu cred ca indicatorul iti spune sa retrogradezi.

Daca tu la baza dealului ai ridicat putin piciorul de pe acceleratie normal ca ala ti-a spus sa schimbi in treapta superioara, de unde sa stie ce vrei sa faci? Cel mai bine e sa ti masina cu viteza constanta pe pilot automat si sa vezi daca la baza dealului iti mai schimba in treapta superioara sau nu. Eu zic ca nu...

Cat priveste coxul, daca problemele turbinei ar putea fi rezolvate cu o talpa mai grea ar fi mult prea simplu.

View PostAMDG, on 02 iunie 2013 - 10:39, said:

Nu am condus niciodata sportiv, iar depasirile au fost episodice. Din motive practice ( radare multe pe drumurile unde merg ) ma deplasez cu 50 km/h in localitate ( viteza 2 la 2500 rpm desi conform indicatorului as avea viteza 3 la 1800 rpm ) si cu maxim 110 km/h in afara ei pe drum european. Nu am dealuri in zona in care fac cei mai multi km, si nu merg deloc cu masina la munte
Viteza a 2-a la 2500 am doar cand vreau sa plec mai tare, altfel schimb ceva mai repede cand nu ma grabesc. Dar nu cred ca e vorba de plecat tare, ca altfel nu-ti spunea ala de a 3-a la 1800 rpm. Asadar, de ce stai cu a 2-a la 2500 rpm? Nu sunt cam neconfortabile socurile alea ale motorului daca iei piciorul de pe acceleratie din cauza traficului?

Edited by valitudor, 02 June 2013 - 21:28.


#118
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006

View Postvalitudor, on 02 iunie 2013 - 21:26, said:

De exemplu, daca tu mergi pe un drum drept si menti aceeasi apasare pe pedala la urcarea unui deal este foarte probabil ca indicatorul sa nu-ti spuna sa retrogradezi. Insa, daca apesi mai tare pe pedala, ca pentru a urca dealul cu aceesi viteza avuta la drum drept, eu cred ca indicatorul iti spune sa retrogradezi.

De obicei ignor indicatorul ala, dar m-am uitat ieri de curiozitate. In panta, 2200rpm, treapta 4, in accelerare, si imi zicea sa schimb in 5. Poate daca as fi mentinut viteza constanta poate nu ar fi sugerat sa schimb in sus, asa a mers pe principiul ca daca masina inca poate sa accelereze inseamna ca e intr-o treapta prea mica :)

#119
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Confunzi panta cu rampa? Daca le-ai confundat, repeta "ëxperimentul" cu pilotul automat activat, asa elimini eroarea datorata apasarii diferite a acceleratiei.
Daca tot la fel se comporta inseamna ca indicatorul ala al masinii tale este o gluma proasta...

Edited by valitudor, 02 June 2013 - 22:33.


#120
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Da, scuze, am scris gresit. Era rampa.
E indicator de Skoda, presupun ca nu semnificativ diferit de al lui Lucian.

#121
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Foloseste tempomatul iar daca se comporta la fel inseamna ca este o prostie. Dar eu sunt convins ca nu va fi asa

#122
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postvalitudor, on 02 iunie 2013 - 21:26, said:

Viteza a 2-a la 2500 am doar cand vreau sa plec mai tare, altfel schimb ceva mai repede cand nu ma grabesc. Dar nu cred ca e vorba de plecat tare, ca altfel nu-ti spunea ala de a 3-a la 1800 rpm. Asadar, de ce stai cu a 2-a la 2500 rpm? Nu sunt cam neconfortabile socurile alea ale motorului daca iei piciorul de pe acceleratie din cauza traficului?

Traficul in oras e mereu cu socuri pe aceste plaiuri - acestea fiind zise nu vreau sa conduc la 1700 rpm, adica exact sub 50 km/h in treapta a treia. Incerc sa merg in afara localitatii cu treapta de viteza indicata, avand in vedere ca e drum drept fara inclinare si fara opriri bruste.

#123
DayDreamer

DayDreamer

    Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,724
  • Înscris: 07.07.2007

View PostAMDG, on 30 mai 2013 - 19:02, said:

Apropo, shift indicator monitorizeaza cresterea de acceleratie, si recomanda schimbarea cand treci de 2000 rpm Posted Image

Probabil tu tii masina pe la 3000 rpm minim.
Recomanda ''in regim normal'' - pentru un consum echilibrat, viteza oarecum constanta etc. Insa, spre exemplu: daca ai de facut o depasire, nu mai schimbi intotdeauna la 2000rpm, fiindca nu ai cum(uneori); Tre' sa o calci pana rezolvi depasirea, iar asta e doar un exemplu, depinde de trafic, de drum samd.

#124
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006

View Postvalitudor, on 02 iunie 2013 - 23:07, said:

Foloseste tempomatul iar daca se comporta la fel inseamna ca este o prostie. Dar eu sunt convins ca nu va fi asa

N-am tempomat :) Dar l-am mai observat un pic azi si ai dreptate, ia in considerare mai multi factori. De exemplu daca accelerez usor de la 1800rpm, pe la 2000rpm imi zice sa schimb; daca accelerez puternic de la 1800rpm nu-mi indica sa schimb decat inspre 3000rpm.

#125
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 14.11.2004
Este adaptiva functia aia de SIL, dar tot o tampenie ramane, masinile le conducem noi, nu ele pe noi, in cel mai fericit caz vin cu o instiintare, exact ce face acel SIL.

Octaiva noua are tempomat in standard? parca era ceva cu niste puncte la EuroNcap pentru dotarea in standard cu asa ceva, cel putin la Clio IV asa este.

#126
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Deci Jetta 2010 (nu stiu ce echipare), 1,6 tdi, la umila suma de 18.700 euro a venit FARA tempomat si volan imbracat in piele. De comenzi pe volan nici nu discut. Marele ei avantaj este insonorizarea, chiar nu prea iti dai seama ce motor ai in fata. Nu stiu la octavia 3 cum o fi, dar jetta sta BINI DI TAT la capitolul asta.

Edited by Lucian_M, 03 June 2013 - 23:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate