Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Problema WEBASTO Thermo Top Z/C!
Last Updated: Oct 27 2021 15:00, Started by
dj_lyw
, Oct 20 2012 12:20
·
0
#1
Posted 20 October 2012 - 12:20
Salut pe toata lumea. Am si eu o problema cu incalzirea auxiliara, un Thermo Top Z/C de la Webasto pe diesel. Problema consta in faptul ca placa de control, cred ca este defecta de indata ce am testat componentele(pompa apa,pompa alimentare,ventilator,bujie) individual si totul a fost ok. Mai jos am atasat o poza cu PCB-ul pt a identifica mai usor piesele. Stiu faptul ca in momentul alimentarii placii si totodata prin pornirea acesteia prin punerea pinului 3 din X1(vezi poza conectori) la masa ar trebui ca ventilatorul si pompa de recirculare sa porneasca dar in schimb nu se intampla nimic. Pe iesirile celor 4 FET-uri(vezi poza FBH sunt iesirile notate cu O cu verde) am urmatoarele tensiuni in momentul cand placa este alimentata.
pompa apa=2,25V; ventilator=2,25V; pompa dosaj alimentare=10,15V; bujie/senzor flacara= 2,86V; Dupa circa un minut toate aceste valori scad la 0V. Apoi daca pornesc placa prin punerea la masa a pinului 3 din X1(vezi poza conectori) apar aceste tensiuni.(aici sa inteleg ca primeste semnal de la procesor). Tin sa mentionez ca am schimbat driverul(FET BTS117) de la ventilator care era "mort" si cei doi condensatori electrlitici 390uF/35V la 135C. Dupa aceasta nimic nou, placa se comporta la fel. Va rog frumos, orice punct de vedere este bine venit plus daca cineva gaseste schema electronica(serie PCB 91452C) as fi pe deplin recunoscator. Tin sa precizez ca toate rezistentele(smd) le-am verificat atat pe o parte cat si pe cealalta(dublu cablaj). Modul de operare al incalzirii auxiliare este mai jos: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z-8zrIL0CE8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached Files |
#2
Posted 20 October 2012 - 14:17
Ce tensiuni ai pe restul pinilor de la MosFet-uri, cât timp sunt activaţi?
|
#3
Posted 20 October 2012 - 18:21
#4
Posted 20 October 2012 - 18:53
Nu, cele care comandă ventilatorul, bujia, pompa, etc. (cele mari)
|
#5
Posted 20 October 2012 - 18:58
Aaaa acuma am inteles ceilalti pini. Scuze putin confuz. 12V am pe toate drenele Feturilor iar pe porti sincer nu am masurat iar acuma nu mai am cum sa masor deoarce am dus bateria la masina dar o sa incerc maine. Va multumesc mult mult pt ajutor. Dvs ce parere aveti?
Edited by dj_lyw, 20 October 2012 - 19:07. |
#6
Posted 20 October 2012 - 20:25
Dacă ai 12V pe drenă şi abia 2-3V pe sursă înseamnă că tranzistoarele nu sunt comandate corect, pe grilă trebuie să fie minim 18V, ca tranzistrul să fie deschis complet. Probabil e pe undeva un circuit "charge-pump" care ridică tensiunea peste cea a bateriei, sau sunt tranzistoare cu pompă incorporată, dar să se ducă toate odată e mai greu de crezut. De aceea mă interesa tensiunea pe grilă.
|
#7
Posted 20 October 2012 - 21:02
mihaicozac, on 20 octombrie 2012 - 20:25, said:
Dacă ai 12V pe drenă şi abia 2-3V pe sursă înseamnă că tranzistoarele nu sunt comandate corect, pe grilă trebuie să fie minim 18V, ca tranzistrul să fie deschis complet. Probabil e pe undeva un circuit "charge-pump" care ridică tensiunea peste cea a bateriei, sau sunt tranzistoare cu pompă incorporată, dar să se ducă toate odată e mai greu de crezut. De aceea mă interesa tensiunea pe grilă. |
#8
Posted 20 October 2012 - 21:19
Hmm, după catalog BTS-urile sunt de tipul Low-Side Switch, deci ar trebui să aibă sarcina în drenă şi sursa la masă. Dacă ai tensiune continuă pe toate sursele s-ar putea să fie întreruptă pe undeva masa de putere.
|
#9
Posted 20 October 2012 - 21:38
mihaicozac, on 20 octombrie 2012 - 21:19, said:
Hmm, după catalog BTS-urile sunt de tipul Low-Side Switch, deci ar trebui să aibă sarcina în drenă şi sursa la masă. Dacă ai tensiune continuă pe toate sursele s-ar putea să fie întreruptă pe undeva masa de putere. |
#11
Posted 20 October 2012 - 22:55
Ok domnul Mihai, maine le avem
Am gasit ceva suspect. Pe placa sunt 2 condensatori electrolitici. Unul dintre ei da plusul la plus minusul la masa. Celalalt decat plusul da la plus iar minusul nu da la masa. L-am scos pe cel de al doilea iar traseul de GND trece pe langa pinul de minus. Este normal? |
#12
Posted 21 October 2012 - 10:42
Avem urmatoarele valori pe grile:
1,56V ventilator; 2,28V pompa apa; 1,83V bujie; 9,48V pompa motorina; Toate aceste valori cu masina oprita (Tensiune la baterie 12,6V). Am pornit si motorul, atunci la baterie am 14V constant, iar valorile pe grile raman cam aceleasi cresc prea putin gen 1,56-->1,83 ceva de genul. |
#13
Posted 21 October 2012 - 13:18
E clar că nu există comandă corectă în grile, trebuie găsit circuitul care ridică tensiunea bateriei. Condensatorul ăla e probabil corect, există mai multe mase, de putere şi de semnal, însă dacă măsori cu ohmmetrul sunt legatee împreună, chiar dacă traseele sunt diferite undeva tot sunt legate împreună.
Acuma nu ştiu ce să zic, dacă eşti sigur că tranzistoarele au sarcinile în surse şi drenele sunt direct la 12V, deşi este atipic să foloseşti acele BTS-uri pt. asta, există altele tip High-Side Switch cu pompă încorporată, trebuie căutat circuitul de comandă, prea multe piese nu sunt pe placa aia, eventual sunat cu buzzerul unde duc traseele de la grile. Mai poţi încerca să faci scurt între D-S la fiecare tranzistor, cu o şurubelniţă, şi să vezi dacă sarcina respectivă reacţionează, atunci ştim clar că circuitul de putere se închide corect. Edited by mihaicozac, 21 October 2012 - 13:19. |
#14
Posted 21 October 2012 - 14:01
Am facut asta din greseala acum cateva zile iar becul mi s-a aprins. Am pus un bec de 12V 21W pe iesire la ventilator. Dar dupa acest mic scurt, s-a stins becul nu a stat aprins. Eu am schimbat doar fetul de la ventilator care nu mai era bun plus cei doi condensatori preventiv.
Cred ca am facut-o lata. Gresela mea cred. Ca sa explic clar. BTS de la ventilator a fost dus. Pe ele au o pasta protectoare care nu vezi absolut nimic. In schimb eu am decojit aceasta pasta pe BTS-ul cel de la pompa de motorina care merge in pulsatii. Acum ma uitai mai bine la ceea ce ati spus dvs si este un BTS 132. Asta cred ca poate va ajuta mai mult. Avem asa: BTS117-pompa de apa; BTS132-ventilator; BTS141-bujie; BTS117-pompa dosing motorina. |
#15
Posted 21 October 2012 - 14:28
şi BTS132 e tot Low-side Switch, şi de prag logic, de aceea mi se pare totul foarte ciudat, poate când ai făcut scurtul ăla s-a topit pe undeva un traseu de masă, de aceea arată bălării şi pe condensatorul electrolitic.
|
|
#16
Posted 21 October 2012 - 14:44
Cateodata cand pun pe buzzer beepaie intre minus si acel condensator iar cateodata imi creste rezistenta continuu pe buzzer fara sa beepaie. Iar cand ma joc cu plusul condesatorului si minus apoi pun minusul condensatorului la masa cu aparatul imi beepaie continuu ca si cum ar fi normal. Ceva ciudata pt mine.
Edited by dj_lyw, 21 October 2012 - 14:59. |
#17
Posted 21 October 2012 - 14:58
Fă un scurt de probă cu un fir înte minusurile condensatoarelor, să vedem ce se întâmplă, dar intercalează un bec de far halogen pe alimentarea de 12V, să nu ia foc instalaţia în eventualitatea unei avarii. E posibil să fie un traseu întreupt pe undeva, sau atunci când ai schimbat condensatoarele s-a distrus trecerea metalizată din gaură şi nu mai conduce mai departe.
|
#18
Posted 21 October 2012 - 15:24
Minusul condensatorului da intr-un U3D apoi U3D da in pinul sursa al FETului.(asta pe partea de sus a cablajului iar pe partea de jos pinul condensatorului nu e legat la nicio piesa.) Stiu ca e greu asa pt ca nu avem schema dar am cautat peste tot si nimic. Chestia cu scurtul inca nu am coborat la masina.
Edited by dj_lyw, 21 October 2012 - 15:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users