Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cand One United nu mai vand isi v...

Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI
 Ce se intampla cu actualii tineri...

Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion
 Lipire filtru la baterie ikea

Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota
 Sfat achiziție laptop ~4500 ...

A fost adoptata legea privind alc...

La multi ani Costi

Vreau sa ofer imprumut pentru con...
 

Problema WEBASTO Thermo Top Z/C!

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#1
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Salut pe toata lumea. Am si eu o problema cu incalzirea auxiliara, un Thermo Top Z/C de la Webasto pe diesel. Problema consta in faptul ca placa de control, cred ca este defecta de indata ce am testat componentele(pompa apa,pompa alimentare,ventilator,bujie) individual si totul a fost ok. Mai jos am atasat o poza cu PCB-ul pt a identifica mai usor piesele. Stiu faptul ca in momentul alimentarii placii si totodata prin pornirea acesteia prin punerea pinului 3 din X1(vezi poza conectori) la masa ar trebui ca ventilatorul si pompa de recirculare sa porneasca dar in schimb nu se intampla nimic. Pe iesirile celor 4 FET-uri(vezi poza FBH sunt iesirile notate cu O cu verde) am urmatoarele tensiuni in momentul cand placa este alimentata.
pompa apa=2,25V; ventilator=2,25V; pompa dosaj alimentare=10,15V; bujie/senzor flacara= 2,86V;  
Dupa circa un minut toate aceste valori scad la 0V. Apoi daca pornesc placa prin punerea la masa a pinului 3 din X1(vezi poza conectori) apar aceste tensiuni.(aici sa inteleg ca primeste semnal de la procesor). Tin sa mentionez ca am schimbat driverul(FET BTS117) de la ventilator care era "mort" si cei doi condensatori electrlitici 390uF/35V la 135C. Dupa aceasta nimic nou, placa se comporta la fel. Va rog frumos, orice punct de vedere este bine venit plus daca cineva gaseste schema electronica(serie PCB 91452C) as fi pe deplin recunoscator. Tin sa precizez ca toate rezistentele(smd) le-am verificat atat pe o parte cat si pe cealalta(dublu cablaj). Modul de operare al incalzirii auxiliare este mai jos:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z-8zrIL0CE8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached Files



#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Ce tensiuni ai pe restul pinilor de la MosFet-uri, cât timp sunt activaţi?

#3
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010

View Postmihaicozac, on 20 octombrie 2012 - 14:17, said:

Ce tensiuni ai pe restul pinilor de la MosFet-uri, cât timp sunt activați?
Va referiti la acestia care sunt in dreptunghi?

Attached Files



#4
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Nu, cele care comandă ventilatorul, bujia, pompa, etc. (cele mari)

#5
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Aaaa acuma am inteles ceilalti pini. Scuze putin confuz. 12V am pe toate drenele Feturilor iar pe porti sincer nu am masurat iar acuma nu mai am cum sa masor deoarce am dus bateria la masina dar o sa incerc maine. Va multumesc mult mult pt ajutor. Dvs ce parere aveti?

Edited by dj_lyw, 20 October 2012 - 19:07.


#6
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Dacă ai 12V pe drenă şi abia 2-3V pe sursă înseamnă că tranzistoarele nu sunt comandate corect, pe grilă trebuie să fie minim 18V, ca tranzistrul să fie deschis complet. Probabil e pe undeva un circuit "charge-pump" care ridică tensiunea peste cea a bateriei, sau sunt tranzistoare cu pompă incorporată, dar să se ducă toate odată e mai greu de crezut. De aceea mă interesa tensiunea pe grilă.

#7
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010

View Postmihaicozac, on 20 octombrie 2012 - 20:25, said:

Dacă ai 12V pe drenă şi abia 2-3V pe sursă înseamnă că tranzistoarele nu sunt comandate corect, pe grilă trebuie să fie minim 18V, ca tranzistrul să fie deschis complet. Probabil e pe undeva un circuit "charge-pump" care ridică tensiunea peste cea a bateriei, sau sunt tranzistoare cu pompă incorporată, dar să se ducă toate odată e mai greu de crezut. De aceea mă interesa tensiunea pe grilă.
Feturile sunt BTS117(cele 3 care conduc pompele si ventilatorul) iar pentru bujie este un BTS141. Cred ca daca aveam o schema a placii era mai simplu dar am tot cautat dar nimeni nimic. Maine o sa verific tensiunile pe grila la fiecare. Sincer va multumesc enorm si totodata tin sa va reamintesc ca m-ati mai ajutat odata la un tv si ati spus totul la fix. A fost incredibil pt mine sa vad ca acel tv functioneaza chiar si azi cu ajutorul dvs. Mult respect domnule Mihai. Sa aveti o seara buna!

#8
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Hmm, după catalog BTS-urile sunt de tipul Low-Side Switch, deci ar trebui să aibă sarcina în drenă şi sursa la masă. Dacă ai tensiune continuă pe toate sursele s-ar putea să fie întreruptă pe undeva masa de putere.

#9
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010

View Postmihaicozac, on 20 octombrie 2012 - 21:19, said:

Hmm, după catalog BTS-urile sunt de tipul Low-Side Switch, deci ar trebui să aibă sarcina în drenă şi sursa la masă. Dacă ai tensiune continuă pe toate sursele s-ar putea să fie întreruptă pe undeva masa de putere.
Drenele la toate feturile sunt legate direct la pinul +12V al placii cand beepai pinul de plus al placii da cu pinii drenelor direct/. Iar sursele contrar datelor de catalog nu sunt la masa sunt direct la iesirea pinilor unde conectezi componentele(pompe bujie ventilator).

#10
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Atunci  e în regulă, aşteptăm tensiunile pe grile.

#11
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Ok domnul Mihai, maine le avem :)

Am gasit ceva suspect. Pe placa sunt 2 condensatori electrolitici. Unul dintre ei da plusul la plus minusul la masa. Celalalt decat plusul da la plus iar minusul nu da la masa. L-am scos pe cel de al doilea iar traseul de GND trece pe langa pinul de minus. Este normal?

#12
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Avem urmatoarele valori pe grile:
1,56V ventilator;
2,28V pompa apa;
1,83V bujie;
9,48V pompa motorina;
Toate aceste valori cu masina oprita (Tensiune la baterie 12,6V).
Am pornit si motorul, atunci la baterie am 14V constant, iar valorile pe grile raman cam aceleasi cresc prea putin gen 1,56-->1,83 ceva de genul.

#13
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
E clar că nu există comandă corectă în grile, trebuie găsit circuitul care ridică tensiunea bateriei. Condensatorul ăla e probabil corect, există mai multe mase, de putere şi de semnal, însă dacă măsori cu ohmmetrul sunt legatee împreună, chiar dacă traseele sunt diferite undeva tot sunt legate împreună.

Acuma nu ştiu ce să zic, dacă eşti sigur că tranzistoarele au sarcinile în surse şi drenele sunt direct la 12V, deşi este atipic să foloseşti acele BTS-uri pt. asta, există altele tip High-Side Switch cu pompă încorporată, trebuie căutat circuitul de comandă, prea multe piese nu sunt pe placa aia, eventual sunat cu buzzerul unde duc traseele de la grile. Mai poţi încerca să faci scurt între D-S la fiecare tranzistor, cu o şurubelniţă, şi să vezi dacă sarcina respectivă reacţionează, atunci ştim clar că circuitul de putere se închide corect.

Edited by mihaicozac, 21 October 2012 - 13:19.


#14
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Am facut asta din greseala acum cateva zile iar becul mi s-a aprins. Am pus un bec de 12V 21W pe iesire la ventilator. Dar dupa acest mic scurt, s-a stins becul nu a stat aprins. Eu am schimbat doar fetul de la ventilator care nu mai era bun plus cei doi condensatori preventiv.

Cred ca am facut-o lata. Gresela mea cred. Ca sa explic clar. BTS de la ventilator a fost dus. Pe ele au o pasta protectoare care nu vezi absolut nimic. In schimb eu am decojit aceasta pasta pe BTS-ul cel de la pompa de motorina care merge in pulsatii. Acum ma uitai mai bine la ceea ce ati spus dvs si este un BTS 132. Asta cred ca poate va ajuta mai mult.

Avem asa: BTS117-pompa de apa; BTS132-ventilator; BTS141-bujie; BTS117-pompa dosing motorina.

#15
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
şi BTS132 e tot Low-side Switch, şi de prag logic, de aceea mi se pare totul foarte ciudat, poate când ai făcut scurtul ăla s-a topit pe undeva un traseu de masă, de aceea arată bălării şi pe condensatorul electrolitic.

#16
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Cateodata cand pun pe buzzer beepaie intre minus si acel condensator iar cateodata imi creste rezistenta continuu pe buzzer fara sa beepaie. Iar cand ma joc cu plusul condesatorului si minus apoi pun minusul condensatorului la masa cu aparatul imi beepaie continuu ca si cum ar fi normal. Ceva ciudata pt mine.

Edited by dj_lyw, 21 October 2012 - 14:59.


#17
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Fă un scurt de probă cu un fir înte minusurile condensatoarelor, să vedem ce se întâmplă, dar intercalează un bec de far halogen pe alimentarea de 12V, să nu ia foc instalaţia  în eventualitatea unei avarii. E posibil să fie un traseu întreupt pe undeva, sau atunci când ai schimbat condensatoarele s-a distrus trecerea metalizată din gaură  şi nu mai conduce mai departe.

#18
dj_lyw

dj_lyw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 02.10.2010
Minusul condensatorului da intr-un U3D apoi U3D da in pinul sursa al FETului.(asta pe partea de sus a cablajului iar pe partea de jos pinul condensatorului nu e legat la nicio piesa.) Stiu ca e greu asa pt ca nu avem schema dar am cautat peste tot si nimic. Chestia cu scurtul inca nu am coborat la masina.

Edited by dj_lyw, 21 October 2012 - 15:30.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate