Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute
 Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 

Sfat achizitie bicicleta mountain bike rezistenta la asa ceva ?

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009

View Postalexcrist, on 06 octombrie 2012 - 19:32, said:

Tot traseul de la TDI, sau alte competiții locale din Iași (Pe Roți Verzi, MyRace, Roți pe Gheață etc...) se pot face lejer cu o bicicletă hardtail. Doar la concursurile de downhill (a fost o astfel de probă anul trecut, la Pe Roți Verzi) ai nevoie de suspensie integrală, dar în niciun caz nu-ți rezistă acolo o bicicletă de 2000 de lei.
Hopa ! Nu stiam ca esti din Iasi. :D
Atunci, zi-mi, tu ce bicicleta imi recomanzi sa reziste la asa ceva ?
Eu nu am fost niciodata pana acuma la Tour de Iasi de asta credeam ca e ceva lejer.
Cum ar arata un astfel de concurs downhill si de ce nu ar rezista o bicicleta de 2000 ron ?
Ce e aia bicicleta hardtail ?

#20
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Bicicleta hardtail e aia doar cu suspensie fata,cu cadru rigid,iar cea cu suspensie "si pe spate" se cheama full suspension.
In banii de care dispui tu,ar fi bun un Cross,sunt bune si bicicletele recomandate de colegii de forum putin mai sus,dar la Trek,Giant,etc...platesti mult marca,adica faptul ca scrie Trek pe cadru,intelegi?
Iar tie iti trebuie o bicla cu o echipare cat mai buna.
Uite,arunca un ochi aici: http://probike.ro/pr...grx-8-1436.html te-ar coafa?
Asa arata un concurs de downhill [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v3nkzjACUG4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ],crezi ca bicla de 2.000 lei rezista la asa ceva?
PS:la o bicla de downhill doar furca costa 800 euro.

Edited by missionnad, 06 October 2012 - 21:03.


#21
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009
Il bagam de tot in ceata. Dupa ce ca a deschis 2 subiecte pe baza alegerii unei biciclete, primul era plin de DHS , acum cauta un full, urmeaza un topic cu bicicleta pentru downhill in 2000 lei, maxim! Posted Image  Numai sfaturi pe sus, iar el tot intreaba care e cea mai buna, care-i aia, care-i alta....

Daca tot nu vrei sa ne asculti, cumpara o bicicleta de 500 lei. Si noi la fel am inceput, nu am ajuns direct la una de 1000 euro.

Edited by gozmyn, 06 October 2012 - 21:12.


#22
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Sunt bune si DHS-urile pana la urma,dar alea de la 1500 lei in sus.
Sa nu uitam ca DHS fac si biciclete din carbon,numai ca pretul este undeva la 6500 lei.

#23
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View PostKrisler12, on 06 octombrie 2012 - 19:47, said:

Hopa ! Nu stiam ca esti din Iasi. Posted Image
Dar nu scrie clar în stânga, la ”Locație”? :)

View PostKrisler12, on 06 octombrie 2012 - 19:47, said:

Atunci, zi-mi, tu ce bicicleta imi recomanzi sa reziste la asa ceva ?
Ți-am dat sfaturi orientative despre ce ți-ar trebui. Dacă chiar vrei modele concrete, hai să-ți zic: azi pe traseul scurt am fost cu o fată și un băiat.
- eu: Merida Matts 60D cu furca schimbată (upgrade)
- fata: Merida Juliet TFS 100D
- celălalt băiat: un DHS

Toți am ajuns cu bicicletele întregi la final. Deși, la finalul unelor coborâri, tipul (care rămânea mai în urmă, mergând mai ușurel) își cam făcea cruce de cât de nebuni eram eu cu tipa când o luam la vale...  Dar asta e altă poveste. :D

La general, dacă nu ai pretenții să îi dai cu 35-40 prin pădure și pe forestiere foarte denivelate, atunci o bicicletă cu suspensie numai pe față îți este absolut suficientă și va rezista. A se nota că Merida Juliet are o furcă RST Gila TnL de 80mm, entry-level, care am observat că încă funcționează fără probleme (bicicleta are 1 an, dacă nu mă înșel) - însă, cum spuneam anterior: funcționează fără pretenții (nu te poți aștepta să-ți absoarbă fiecare șoc, oricât de mic, sau să meargă perfect liniar în orice condiții). Funcționează, și atât. De asemenea, după una din coborârile noastre nebune, ne-am dat seama că tipa avea activat blocajul la furcă și, deși a mers cu ea așa destul de mult (și de dur, uneori), n-a avut de suferit, deci îmi mențin părerea despre furcile RST expusă și cu alte ocazii: sunt fiabile, deși sunt entry-level și fără pretenții la performanțe.

View PostKrisler12, on 06 octombrie 2012 - 19:47, said:

Eu nu am fost niciodata pana acuma la Tour de Iasi de asta credeam ca e ceva lejer.
Este ”Tur”, nu ”Tour”, că nu ești la ”Tour de France”. :D

Și nu te obligă nimeni să nu-l consideri lejer. Traseul poate fi parcurs fără probleme în ritm de plimbare cu orice bicicletă. Cum spuneam, azi am avut alături pe cineva cu un DHS care a ajuns întreg acasă. Iar în 5 ore de concurs (cât prevede maxim regulamentul), ai timp să parcurgi 23km, pentru că înseamnă puțin peste 4km/h. Și mergând pe jos îl faci în timpul alocat. (vorbind de traseul scurt)

Dacă vrei să-l faci ceva mai repejor, măcar să simți adrenalina concursului, fără să ajungi să-ți faci cruce cu ambele mâini ( :D ), atunci ai nevoie de o bicicletă fără ”de toate”, dar ce are să aibă de calitate medie spre bună. Alivio în sus (pe partea de transmisie) poți merge destul de relaxat într-un ritm mai alert. Nu exagerat, pentru că de la o anumită viteză contează mai puțin bicicleta și MULT mai mult tehnica (că datul din pedale nu te ține în șa ;) ).

Apropo de clipurile puse pe siteul TDI: Dacă te uiți la cel cu Coama lui Valer, să dacă ajungi acolo în realitate, senzația e cam cu totul alta. Nu știu dacă tu realizezi din clip, dar acolo sunt coborâri extrem de abrupte (peste 45 de grade, dacă aproximez bine), pe efectiv o coamă de pământ (lată de 1-2 metri, deci stânga și dreapta sunt văi), cu copaci (vreo 2 zone în care treci milimetric printre 2 copaci). Eu încă cred că sunt puțin nebuni cei care au hotărât să bage segmentul respectiv în concurs (e doar în traseul lung). Acolo, dacă n-ai tehnică, sânge-n vene și dacă nu ești perfect și 100% conștient de ce poți tu și bicicleta ta, nici mama suspensiilor pe spate nu te ajută cu absolut nimic. ;)

Eu zic așa: din exemplele concrete care ți s-au dat deja, alege-ți una, oricare (eventual după culoare :D ). Apoi ieși la ture cu noi și vezi ce înseamnă exact împrejurimile Iașului (nu din auzite sau din YouTube, ci pe viu). Apoi, peste 1-2 ani, când îți dai seama ce vrei și ce poți (eventual îți formezi și-o rezistență la mers), o poți vinde și-ți iei alta conform preferințelor personale. Abia atunci te poți gândi să participi la concursuri. Sincer, e cam greu să sari direct într-o bicicletă potentă, fără măcar să știi tu cât poți și ce aștepți de la respectiva.

Tot ca fapt divers, ture se organizează săptămânal, de toate nivelele. Oricine vrea să propună o tură, o propune (loc și oră), și cine vrea/poate se prezintă. Dacă vezi un anunț pe placul tău, te duci. Cunoști lumea, cunoști locurile, și îți dai seama ce înseamnă bicicleta, ce rol are fiecare componentă în parte (dincolo de aspectele teoretice gen ”schimbătorul schimbă, amortizorul amortizează”), și-ți vei putea evalua singur, măcar până la un anumit nivel, următoarele achiziții. Acu, zi sincer, ție acuma ți-e greu să ne crezi pe noi (persoane străine vorbitoare pe-un forum), că aia nu-i așa, și ailaltă e de fapt invers etc... Pentru că nu avem cum să te convingem dacă tu nu ai niciun fel de experiență personală directă cu domeniul (cel puțin nu recentă). De exemplu, chiar și prietenul tău ți-a zis că nu merită suspensia integrală, iar tu tot ai venit pe forum să întrebi dacă e sau nu așa. Crezi că avem noi o putere de convingere mai mare decât o persoană pe care o cunoști? :)

View PostKrisler12, on 06 octombrie 2012 - 19:47, said:

Cum ar arata un astfel de concurs downhill si de ce nu ar rezista o bicicleta de 2000 ron ?
Proba de anul trecut a arătat așa: https://picasaweb.go...ProbaDeDownhill (nu-s cine știe ce poze artistice sau cadre surprinse excepțional, dar îți faci o idee).

#24
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009
  • Eu am avut inainte o bicicleta fara suspensie si fara viteze. Era ceva romanesc sau rusesc, de trei sferturi, un soi de Pegas ceva.Ma trageam zilnic prin oras, prin cartier cu dansa, mai jucam prinsa, ne mai plimbam prin gradina botanica, Copou etc. Doar de la luat boruduri inainte (uneori), uneori gropi si mai des de la coborat borduri mi se descentrau rotile intr-un hal fara de hal. Mai aveam oleaca si bateau si cainii la mine ca rotile erau aproape opturi (nici chiar opturi dar erau descentrate rau ca altii ziceau ca le-ar fi frica sa mearga cu ea :D ). Le tot centram eu dar se descentrau rapid. Nu aveam ce sa le fac. Ultima oara am vrut sa fac o schema, cum vazusem eu la niste baieti mai experimentati, si sa sar peste un capac de canal, de pe teren drept, si l-am luat inainte cu roata din spate si mi s-a indoit si janta si a trebuit sa o indrept.
  • Inainte de asta, mi se fisurase cadrul exact unde e unirea tevii orizontale cu cea pentru furca de pe fata.
  • Ultima oara mi se fisurase furca. Am sudat-o cu autogen de vreo doua ori. Unui prieten cu mountain bike i s-a rupt furca asa pur si simplu si era mountain bike, nu harb ca al meu.
In concluzie:
1. Vreau ceva solid la care sa nu mi se descentreze rotile si sa trebuiasca sa le centrez in fiecare zi sau acuma la centrez, acuma iar s-au descentrat.
2. Sa nu mi se indoiae jantele daca iau o piatra inainte sau accdiental vreo creanga de copac prin padure la concursurile astea.
3. Sa nu trebuiasca sa merg cu grija de frica sa nu mi se fisureze furca sau cadrul pe undeva si sa raman cu ea in mana.

Toate astea sa dureze nu sa fie doar pentru cateva zile si gata.

Restul nu prea ma intereseaza ca ce greutate are sau ca e Shimano sau ca e altceva.

Ce imi puteti recomanda care sa indeplineasca conditiile astea ?

PS: Imi place bicicleta asta. https://picasaweb.go...624082220940114
Indeplineste conditiile de care zic eu ?  Se incadreaza in pret sau ba ?

Roti mari, groase. Cadru rezistent. Sport.

#25
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009
Ti-am mai zis, orice biciclete data anterior ca si exemplu rezista la ceea ce vrei tu. Daca tot esti nerabdator, cumpara azi -maine ca se duc stocurile si ramai fara si anul viitor. Cube

Edited by gozmyn, 07 October 2012 - 13:24.


#26
me_iauras

me_iauras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 08.01.2009
Pt. problema cu rotile strambate de la borduei/gropi o pereche de jante duble cu cauciucuri de ~2.1 ar trebui sa rezolve problema (asta nu inseamna ca poti sa intri ca nebunu cu roata in bordura ci doar ca la o utilizare normala nu vei mai avea asemenea probleme o buna perioada de timp).
Simplul fapt ca prietenul tau avea "mountain bike" nu spune nimic despre calitatea furcii pe care o avea .(chiar si cele de calitate daca sunt abuzate si folosite in conditii pentru care nu au fost gandite , vor ceda la un anumit moment dat)
In gama de preturi pe care ai dat o poti cumpara o bicicleta cu cadru absolut OK , gandita pentru XC (cross country) . Asta inseamana poteci de munte cu denivelari , dar in nici un caz sarituri (unele micute da) , radacini de copaci prea pronuntate (in general nu obstacole/diferente de nivel prea mari) . Alea sunt alte tipuri de traseu care necesita alt tip de biciclete AM/FR/DH .
In ceea ce priveste poza trimisa mie mi se pare ca e o bicicleta dirt dupa geometria cadrului (desi cei mai cunoscatori poate ma vor contrazice ) , ceea ce inseamna ca ea e mai potrivita pt circuite(dirt track uri) construite special pt asa ceva . Nu stiu daca situatia in care e pozata e cea mai potrivita utilizare a ei (nu spun ca nu poate fi utilizata pt asa ceva , dar la XC mai ai nevoie sa mai stai in sa )

#27
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009
Cate viteze are bicicleta asta, de exemplu, ca eu nu inteleg:
Scrie "Pinioane:  11-32". Foi nu zice cate are, scrie doar asta la pinioane. Numarul de viteze= nr. foi x nr. de pinioane
Asta cate viteze are ?
http://www.marosbike..._2011-3255.html

#28
piggywiggy

piggywiggy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 11.09.2008
Are 3 foi, de 42 / 32 / 22. Teoretic, numarul de viteze e nr. de foi x nr. de pinioane, da, dar practic nu vei putea folosi toata plaja din cauza ca lantul va sta oblic intre placi si pinoane (de exemplu intre foaia mica, care-i in partea stinga si pinionul mic, care-i in partea dreapta). Probabil are 9 pinioane (sau 8). Deci pe foaia mica vei avea acces la primele 4-5 pinioane, etc. Oricum, nu conteaza prea mult cite viteze are, la nivelul asta. Exista ceva documentatie pe net despre mecanica de biciclete, daca te intereseaza detalii... baga mare! Te-ar ajuta sa iti gasesti un grup de ciclisti din zona ta si sa le ceri sfaturi (parca ziceai ca ai deja o gasca). Iti vor putea arata direct pe bicicletele lor ce si cum, daca se pricep.

[ https://i.imgur.com/EMawL.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Krisler12, eu am totuși o altă sugestie pentru tine. Presupun că nu ai nici experiență în reglaje și/sau probleme minore ce pot apărea cu bicicleta. În cazul ăsta, îți recomand să cumperi bicicleta dintr-un magazin, nu prin comandă online. Și asta pentru că, prin comandă, dacă vei avea nevoie de garanție, vei avea o groaza de bătăi de cap, inclusiv legate de taxe de expediere cine-știe-unde prin țară, a întregii biciclete.

Însă, dacă o iei din magazin, acel magazin îți va asigura inclusiv garanția și/sau revizii periodice sau diferite reglaje gratuite (în funcție de politica magazinului), multe dintre ele putându-se chiar face pe loc, fără costuri adiționale pentru tine. De exemplu, reglarea unui deraior, sau mai știu eu ce mărunțișuri.

Ca atare, dacă tot ți-a sărit în ochi ceva de la MarosBike, află că găsești pe pagina asta adresa unui magazin: http://marosbike.blo...pe-de-tine.html
X-Cycle îți va aduce, la comandă, orice produs de pe MarosBike, fără plata transportului și îți va asigura și garanția la acel produs. Însă dacă comanzi direct de la Maros, X-Cycle nu-ți asigură nimic (cel puțin așa era prin aprilie când am întrebat eu la ei).
De asemenea, tipii de acolo se pricep foarte bine în domeniu și îți pot răspunde la întrebările tehnice.

În plus, în aceeași zonă (vizavi de Kaufland Păcurari) găsești și Bikes2Go, un alt magazin de specialitate. La ei nu am intrat decât o singură dată, deci nu-mi pot exprima o părere. Însă nu te costă nimic să intri și să ceri ceva sfaturi. Nu sunt sigur dacă au service, dar parcă au.

Un alt magazin mai găsești pe strada Palat, mi se pare că vizavi de Raiffeisen Palas. Magazinul se numește TeoBikes (are și service, la fel ca X-Cycle).

Pe lângă garanție, alt avantaj la cumpăratul din magazin este că poți efectiv să te urci pe bicicletă și să faci o probă. Vezi cum merge, cum te simți pe ea, dacă ți-e mică/mare etc... Fiind un produs destul de scumpișor și tu nefiind un mare cunoscător în domeniu, mi se pare cea mai bună tactică pe care o poți aborda la achiziție. Și eu am preferat să mă duc personal la București pentru a-mi lua bicicleta (când am trecut prima dată la ceva mai avansat și nu prea știam despre ce e vorba). Întâi am căutat informații online, am citit diferite comentarii și păreri, am găsit magazinul și m-am dus la fix. Dar nu am plecat de-acolo cu ea până n-am văzut-o cu ochii mei și nu m-am suit pe ea. ;)

#30
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009
Vis-a-vis de Kauflan este x-cycle asta. Bikes2Go unde vis-a-vis de Pacurari e ?  Dar TeoBikes ?
Nu mi le-ai putea, te rog, localiza pe bingmaps/google maps ?

Multumesc anticipat !

View Postiulian-13, on 05 octombrie 2012 - 23:21, said:


Vad ca pana acum toata lumea zice ca nu e buna suspensia pe spate in banii astia iar bicicleta asta are suspensie pe spate.
Asta din linkul  asta e buna sau nu ? Ma refer atat la suspensia de pe spate cat si la bicicleta in sine.

Inca ceva, are roti de alea groase sau nu ? Cum imi dau seama daca are roti de alea groase sau nu ? Scrie ceva sau cum ?

View Postme_iauras, on 06 octombrie 2012 - 19:26, said:

Echivalenta cam asta ar fi la componente (de la cele mai bune la cele mai proaste)
Sram-Shimano
X0-XTR
X9-XT
X7-SLX
X5-Deore
X4-Alivio...
mai jos ar mai fi X3-altus si shimano mai are si Acera si Tourney dar sincer nu le as recomanda pe acestea pt. orice altceva decat plimbari calme . Daca vrei poteci de munte/drumuri forestiere (in ideea ca nu vrei ca sa se deregleze deraioarele dupa fiecare iesire) ar trebui sa te uiti de la X4-Alivio in sus .
Intr adevar mai important e deraiorul (ceea ce popular e numit schimbator , de fapt schimbator/shifter e maneta/clapeta de pe coarne) +shimbatorul spate deoarece ele vor fi folosite mai mult (mai rar schimbi foaia in comparatie cu pinioanele) .
Nu stiu cat adevar e intr asta (desi mica mea experienta mea personala cam confirma) insa cei de la shop urile de biciclete unde o mai duc la reglat/schimbat componente mi au zis ca indiferent cat de bun cumperi deraiorul fata , tot prost e (in sensul ca modalitatea prin care se realizeaza miscarea lantului e mult mai inapoiata/brutala comparata cu schimbarea lantului la pinioane). Probabil asta e si unul din motivele (pe langa reducerea greutatii , faptulu ca in realitate nu toate combinatiile 3x9 de ex pot fi folosite din varii motive) pt care producatorii au inceput sa renunte la foi in ultimele lor produse de top (de la 3x8 si 3x9 se trece la 2x10 si mai nou la SRAM XX1 1x11).  ,
In ceea ce priveste restul componentelor majore ale bicicletei articolele acestea cred ca te vor ajuta sa ti faci o idee despre ce te asteapta : 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6

O intrebare legata de frane dar poate fi extrapolata si la celelalte clasificari pentru celelalte componente:
http://www.freerider...egem-34395.html
Cea mai frana pe disc mecanica este, dupa clasificarea lor, Locul 1: Avid BB7.

Quote

Cele mai bune frâne pe disc mecanice create până în prezent. Atât de bune, încât forța de frânare poate rivaliza cu cea a unor frâne pe disc hidraulice. Sunt mai ușoare decât majoritatea concurenților, iar prețul este pe măsura performanțelor: aproximativ 500 de lei/set. Nu se livrează cu manetă de frână, dar îți recomand un set de manete Avid pentru o funcționalitate crescută.

Tot din aceeasi clasificare, cea mai slaba frna pe disc hidraulica este Locul 4: Hayes Dyno.

Quote

Probabil cele mai slabe frâne hidraulice create vreodată.
Daca ar fi sa aleg intr-o frana Avid BB7 sau intr-o frana decenta pe disc, mecanica si Hayes Dyno care este cea mai slaba dar hidraulica, care ar trebui sa o aleg avand in vedere ca cele hidraulice sunt mai bune decat celel mecanice ? Cu alte cuvinte, cea mai slaba frana pe disc hidraulica este cu mult mai buna si decat cea mai buna sau majoritatea franelor bune pe disc mecanice ? Sau ba ?

#31
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View PostKrisler12, on 10 octombrie 2012 - 18:43, said:

Vis-a-vis de Kauflan este x-cycle asta. Bikes2Go unde vis-a-vis de Pacurari e ?  Dar TeoBikes ?
Nu mi le-ai putea, te rog, localiza pe bingmaps/google maps ?
Diferența de distanță între X-Cycle și Bikes2Go e în jur de 50m. Sunt ambele pe aceeași parte a străzii, ambele vizavi de Kaufland Păcurari, ambele se văd din stradă și ambele au firme destul de măricele și colorate. Imposibil să nu le găsești dacă ajungi în zonă.

Cât despre Google Maps, nu e nevoie să ți le pun eu. Sunt deja acolo. X-Cycle și TeoBikes le găsești direct pe GMaps (le scrii numele). Bikes2Go, dacă nu mă înșel, e în Bloc 478 (X-Cycle e în 477). Succes la căutări. ;)


View PostKrisler12, on 10 octombrie 2012 - 18:43, said:

Vad ca pana acum toata lumea zice ca nu e buna suspensia pe spate in banii astia iar bicicleta asta are suspensie pe spate.
Asta din linkul  asta e buna sau nu ? Ma refer atat la suspensia de pe spate cat si la bicicleta in sine.
Toți ne-am zis deja părerea despre suspensia pe spate în banii ăștia. S-o luăm de la capăt mi se pare inutil. Dacă, totuși, vrei răspunsuri la obiect, exact despre modelul ăla, poftim: http://www.ciclism.r...i-rockrider-63/ (deși, dacă sfaturile noastre nu te-au încălzit cu nimic, nici cele de-acolo nu știu cât te vor lămuri)

Doar un detaliu spun: 16kg! Când vezi asta în descrierea unei biciclete, fugi în direcție opusă. Nici a mea n-are 5kg (are în jur de 12), dar când pui mâna pe 16 kg, parcă mergi cu tancul.

View PostKrisler12, on 10 octombrie 2012 - 18:43, said:

Inca ceva, are roti de alea groase sau nu ? Cum imi dau seama daca are roti de alea groase sau nu ? Scrie ceva sau cum ?
Aia are cauciucuri de 2.1. Adica nici prea groase, nici prea subțiri. Perfecte pentru împrejurimile Iașului. Dar oricum, nu numai grosimea contează, ci și profilul lor. De asemenea, când îți cumperi bicicleta, anvelopele contează destul de puțin la echipare, pentru că oricum sunt consumabile pe care le vei schimba mai devreme sau mai târziu, iar atunci îți poți pune ce dorești (între anumite limite).

View PostKrisler12, on 10 octombrie 2012 - 18:43, said:

Cu alte cuvinte, cea mai slaba frana pe disc hidraulica este cu mult mai buna si decat cea mai buna sau majoritatea franelor bune pe disc mecanice ? Sau ba ?
Ba. Depinde foarte mult de model, nu de tip. Și depinde și de ce aștepți tu de la ele. De asemenea, depinde de calitatea discurilor, a plăcuțelor (mai ales după ce le schimbi) și-așa mai departe.

De asemenea, unele persoane spun că există și frâne V (pe jantă) mai eficiente decât cele pe disc hidraulice entry-level.

Eu unul nu-mi pot da cu părerea obiectiv, pentru că nu am mare experiență cu frânele. Eu am, de 2 ani, Tektro Auriga Comp (precursorul lui Draco) și am fost mulțumit de ele, însă sunt și o perfoană ușurică, și probabil nici n-am abuzat de ele. Pentru stilul meu de mers (spre mediu) și pentru traseele parcurse (forestiere de deal și munte, destul de abrupte, dar nu exagerat), ele și-au făcut treaba foarte bine.

#32
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Nu,nu este mai buna.De exemplu Avid BB7 bate multe frane pe disc hidraulice,nu numai pe Hayes Dyno care intr-adevar este cea mai slaba frana hidraulica.
Dyno e doar asa ca sa zici ca ai bicicleta cu frane hidraulice ca la franare e praf.

#33
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009
Dintre astea care e mai buna si de ce ?
http://www.marosbike..._2011-3217.html
http://www.marosbike..._2011-3255.html
http://www.playbike....?id_produs=7262
http://probike.ro/pr...grx-8-1436.html
http://www.playbike....?id_produs=8530
http://www.playbike....?id_produs=9835
http://www.playbike....?id_produs=6349

Toate mi separ la fel, dar as vrea sa aleg una, chiar cea mai buna, dintre toate.

Edited by Krisler12, 11 October 2012 - 08:03.


#34
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Cele mai răsărite mi se par primele trei. Restul au echipări prea slabe (Tourney/Acera). Giant-ul mi se pare cel mai supra-evaluat (preț mult prea mare pentru ce oferă).

Dintre primele 3 (Univega Alpina HT-510, HT-LTD Disc Deore și Cube AIM), ordinea calitativă coincide cu ordinea prețurilor.
O să fac o comparare între cele două Univega (Cube AIM e sub ambele, dar e OK dacă vrei să te încadrezi în bugetul ăla).

Diferențele între HT-510 și HT-LTD sunt:
  • furca: RST Gila la 510, XCT la LTD. Cum am spus deja la început, mari diferențe între ele n-o să observi. Părerile sunt împărțite relativ la ce furcă e mai bună/fiabilă, însă consensul este că ambele sunt slabe. Ca să nu te complici, consideră-le egale.
  • Pedalier: XCR la 510, XCT la LTD. Teoretic, ordinea seriilor la Suntour este XCT<XCM<XCR (XCR fiind cea mea bună), indiferent că e vorba de furci, transmisie, sau alte componente. Deci, teoretic, 510 iese în avantaj, dar practic nu știu ce mare avantaj ai la un pedalier din gama entry-level (poți considera situația similară cu cea a furcilor). Un detaliu tehnic concret ce diferențiază, totuși, cele 2 modele este că XCR are foaia mare de 44 de dinți, pe când XCT de 42. Altfel spus, foaia mare e mai mare la XCR, deci, dacă te țin picioarele, poți atinge mai ușor viteze mai mari, iar asta o vei observa cel mai bine la drum întins pe asfalt (eventual dacă pleci în ture de cicloturism, sau chiar și pe vestitul ”Sculeni” ;) ). Din nou HT-510 iese în avantaj, deși nu este un mare detaliu în care să te cramponezi.
  • Monobloc: Aceeași poveste - teoretic, XCR este superior.
  • Pinioane: Nu le zice modelul (și nici n-am reușit să găsesc alte informații, deși poate n-am căutat destul). Totuși am o vagă senzație că HT-LTD este pe 8 pinioane, iar HT-510 e pe 9, dar e posibil să mă înșel. Ce e clar din specificații e că, din nou, 510 are pinionul mare mai mare decât la LTD. Pinionul mare te ajută la urcări și, cu cât e mai mare, cu atât urci mai lejer (mai încet, dar mai lejer). Deci poți considera asta un avantaj la HT-510. Pinioanele mici (pentru viteză) sunt egale. Pinioanele intermediare nu știu, pentru că nu le scrie modelul.
  • Deraioare/schimbătoare: Pe spate, ambele au Deore, ceea ce este cât se poate de decent. Majoritatea cunoscuților spun chiar că Deore este minimul pentru o bicicletă decentă cu care să nu ai griji când ieși pe traseu. Sunt alții care spun că și Alivio este suficient, mai ales din seriile mai noi (2011-2012). Eu, personal, am testat și un Alivio, și mi s-a părut OK. La deraiorul față, Alivio (la 510) este peste Acera (la LTD). Idem la schimbătoare (manete). Per total, HT-510 iese în față. De asemenea, mai sunt voci care spun că o diferență prea mare de model între deraior și schimbătoare (cum e la LTD, respectiv deraior Deore și schimbător Acera) nu vor pune deraiorul în adevărata lui valoare. Altfel spus, ar fi ca la calculatoare: degeaba pui o placă video de ultimă generație, dacă procesorul e slab și n-o poate utiliza la capacitate maximă. Deci o combinație Alivio-Deore (ca la 510) ar fi mai fericită decât Acera-Deore (ca la LTD).
  • restul componentelor ori sunt identice (cum ar fi frânele, anvelopele etc), ori țin de preferința personală (șaua - modele diferite, sau ghidonul - înălțat la 510 și plat la LTD etc)

Per total, Univega Alpina HT-510 iese în față ca performanțe, însă și HT-LTD e ok dacă te limitează bugetul.

Mi se pare că ți s-a mai spus, dar reiau: ai în vedere că îți trebuie buget și pentru ceva echipament (de bază, pentru început): cască de protecție (obligatoriu), mănuși, chiar și ochelari (te protejează de praf, insecte, vânt etc). De asemenea, la fel de obligatoriu îți recomand stop pe spate și far pe față, mai ales că acum se întunecă destul de devreme și ai nevoie de lumini inclusiv în oraș.
Alte echipamente și accesorii (haine, ciclocomputer etc) îți vei lua când/dacă vei considera că ai nevoie.

#35
Krisler12

Krisler12

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 21.04.2009
Citeste, te rog, si ce zice la comentarii la
http://www.marosbike..._2011-3255.html
fiindca sunt unii care spun ca acolo sunt puse anume componente (luate la comparatie cu 510 de tine) si ea de fapt vine echipata cu totul alte componente pe care tu cred ca nu le-ai luat la comparatie. Cum sunt acele componente cu care spun cei din comentarii ca vinea ea de fapt: mai bune sau mai slabe ?

Casca de protectie chiar e asa de "obligatorie" ? Cum o sa ma lovesc la cap daca eu sunt pe bicicleta si daca e sa cad cred ca mai mult ma lovesc la corp decat la cap, nu ?

Multumesc mult pentru ajutor ! Vad ca stii o groaza despre biciclete, cred ca nici cei care le-au facut nu stiu atatea. :D

Quote

Dimensiuni: 40, 44, 48, 52cm
Ce dimensiune sa aleg ?
Nu ar fi mai bine sa o aleg pe cea maxima de 52 ? De ce ?

Ce imi poti spune despre:
HT 510:
Jante:  duble, Yak, disc, 559-19, aluminiu
Anvelope:  Schwalbe Smart Sam, 57-559

versus

HT LTD:
Jante:  Black Comp, duble, disc, 559-19, aluminiu
Anvelope:  Schwalbe Smart Sam, 57-559


Care sunt mai bune ? Care sunt mai mari, mai rezistente la socuri ? Ce reprezinta numerele alea ?

#36
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

View PostKrisler12, on 11 octombrie 2012 - 10:46, said:

Cum sunt acele componente cu care spun cei din comentarii ca vinea ea de fapt: mai bune sau mai slabe ?

Nu le luasem în calcul.
Diferența de generație (V2 sau V3) a furcii nu face mare diferență. Adică mna, teoretic ce e mai nou, e mai bun. Practic vorbim de componente entry-level, indiferent de generație. Generațiile noi pot fi mai ușoare, sau să meargă ceva mai bine. Dar când tragi linia finală, diferențe semnificative nu-s.

Despre deraiorul față, care e Altus în loc de Acera... nasol. Altus e sub Acera, deci e și mai rău dacă e așa. Deși mi se pare cam ciudată combinația ”deraioare Altus/Deore și schimbătoare Acera”. Parcă prea e struțo-cămilă, dar cine știe ce-au avut în cap producătorii.

La manualul de la frâne, nu e nicio diferență. Tektro Auriga 2010 e aproximativ același model cu Tektro Draco 2011 (seria Auriga a fost redenumită în 2011). Diferența dintre Auriga și Auriga Comp (pentru care e presupusul manual) e doar la manetele de frână. Anume, la Auriga Comp manetele sunt simetrice (pot fi schimbate între ele), dar ăsta e un detaliu care, cel mai probabil, nu te interesează. Dacă nu ai pretenții speciale (de genul că vrei tu, neapărat, să ai frâna de față la mâna dreaptă), nu văd vreun motiv pentru care le-am schimba. În rest, etrierul e același la toate (poate cu ceva îmbunătățiri interne la Draco față de Auriga, dar nimic semnificativ).

Pedalele, dacă au dinții de metal, sunt foarte bune. Îți vor asigura o aderență ok, chiar dacă e umezeală sau noroi (mă rog, aici depinde și cu ce ești încălțat). De asemenea, dacă pedalele sunt similare cu ce-am avut eu pe bicicletă, atunci și partea din mijloc e tot de metal, dar e acoperită cu plastic (probabil pentru a proteja pedala de rugină, sau mai știu eu ce). Nu de alta, dar din ce zice tipul acolo (”exteriorul e din metal”) s-ar putea înțelege că structura de metal se ține pe o bază de plastic, ceea ce ar fi chiar comic și chiar periculos în condiții de mers mai agresiv. Posted Image


De zgomote și reglaje, nu ar fi ceva de speriat. La orice bicicletă nouă (sau la componente noi, atunci când le schimbi) e de așteptat să apară dereglări în perioada de rodaj. Și o mașină nouă când o cumperi, mergi ușor cu ea un nr de kilometri, până îi faci rodajul, și la fel faci și cu bicicleta. Tocmai din cauza asta ziceam că mai bine o iei de la un magazin, nu prin comandă. Pentru că sigur vei avea nevoie de reglaje în primele săptămâni și le poți face pe garanție dacă nu te pricepi să le faci singur.

View PostKrisler12, on 11 octombrie 2012 - 10:46, said:

Casca de protectie chiar e asa de "obligatorie" ? Cum o sa ma lovesc la cap daca eu sunt pe bicicleta si daca e sa cad cred ca mai mult ma lovesc la corp decat la cap, nu ?
Un mare și hotărât DA! Nu sacrifica siguranța pe impresia ta că e mai cool să mergi fără cască. Așteaptă să ai bicicleta, apoi vei auzi în cercurile de bicicliști destule povestiri în care s-au făcut praf căști în plimbări. Sunt persoane care spun că nu mai merg nici până la magazin fără cască (dacă pleacă cu bicicleta). Iar dacă ai chef de competiții, află că purtarea căștii este obligatorie prin regulament.

De asemenea, gândește-te că gâtul nu poate susține capul din lateral, atunci când tu ești în cădere. Iar pe bicicletă, căderile pot fi foarte surpinzătoare, a.î. nu mai apuci să te gândești cum îți ții capul să eviți un impact. E greu de explicat, până nu o pățești pe pielea ta. Este o parte de echipament pe care trebuie să dai banii, și să speri că ai plătit-o degeaba! (la fel ca airbagurile mașinii, de exemplu) Cum zicea cineva: Mai bine să-i duci grija, decât să-i duci dorul.

Bineînțeles, nu te poate obliga nimeni s-o porți, și nimeni (cel puțin din cei cu care am mers eu) nu-ți va spune ”nu mergi cu noi fără cască”, însă o faci pe riscul propriu. Atâta timp cât îți alegi un model de cască adecvat, nu vei avea niciun fel de dezavantaje. Chiar și vara, unele căști au o ventilație foarte bună a.î. nu le simți în mod excesiv.

La cască, într-adevăr, trebuie să fii convins că trebuie s-o porți, pentru că nu-i vezi efectele decât în cazuri nasoale. Dar la mănuși și ochelari vei simți dezavantajele lipsei lor, și le vei lua pentru că vei dori. Posted Image

View PostKrisler12, on 11 octombrie 2012 - 10:46, said:

Ce dimensiune sa aleg ?
Nu ar fi mai bine sa o aleg pe cea maxima de 52 ? De ce ?

Pentru poziție și mărime, citește aici: http://forum.softped...rimii-cadrului/
Pe scurt, NU, nu e deloc bine s-o alegi pe cea mai mare doar așa, ca să fie cea mai mare.

View PostKrisler12, on 11 octombrie 2012 - 10:46, said:


Ce imi poti spune despre:
HT 510:
Jante:  duble, Yak, disc, 559-19, aluminiu
Anvelope:  Schwalbe Smart Sam, 57-559

versus

HT LTD:
Jante:  Black Comp, duble, disc, 559-19, aluminiu
Anvelope:  Schwalbe Smart Sam, 57-559


Care sunt mai bune ? Care sunt mai mari, mai rezistente la socuri ? Ce reprezinta numerele alea ?

Tot ce-ți pot spune este:
  • sunt jante duble, bune pentru ce ai tu de gând să faci. Ambele sunt de aluminiu, adică sunt mai ușoare și nu ruginesc (nu-s de oțel), și sunt de 26”. De asemenea, sunt special construite pentru frâne pe disc (este o diferență de construcție între jantele/spițele pentru disc, și cele pentru frâne pe jantă, pentru că distribuția forțelor la frânare este cu totul alta). Despre producători în sine nu mă pronunț, pentru că nu cunosc detalii. Dar diferențe notabile pentru ce vrei tu să faci nu vor fi. Ambele te vor ține la utilizare normală, ambele vor ceda la utilizare anormală (sărituri, bruscări, lovituri dure laterale etc).
  • Anvelopele sunt aceleași și au profil ok. Sunt aproximativ de 26x2.1, adică OK pentru forestiere și pădure, dar și pentru șosea. Ca profil, aș zice că sunt OK și pe asfalt (profil aproape continuu pe mijlocul anvelopei, unde e contactul cu asfaltul), și pe pământ (profil adânc, inclusiv pe laterale). Oricum, cum ziceam mai sus, anvelopele sunt consumabile. În funcție de stilul tăui de mers, le schimbi mai devreme sau mai târziu, și îți poți pune altceva dacă cele cu care vine bicicleta nu te-au mulțumit.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate