Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curațare disc vinil

Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel
 Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 

Toyobaru

- - - - -
  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#1
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Dupa o (prea) lunga asteptare, iata ca Toyota/Subaru/Scion au prezentat noul lor coupe sport RWD.
Despre ce este vorba? "Once again, we wanted to deliver the aspiration and enjoyment of driving", afirma Toyota - si asta inseamna ca tot ceea ce sta in cale trebuie eliminat. Fara tractiunea integrala caracteristica Subaru, fara turbosuflanta/compresor, pana si anvelopele sunt absolut normale - iar pretul s-a dorit a fi unul accesibil. O masina in care soferul detine controlul, nu electronica.
Aruncand doar o scurta privire peste specificatii, e clar ca nu prin putere bruta doreste sa impresioneze acest model:
- motor boxer de 2l aspirat cu injectie directa D4-S ce genereaza 192CP@7000rpm (redline ~7400) si 205Nm@6600rpm
- motor amplasat frontal + tractiune spate - pentru un echilibru perfect (53:47)
- compact (4.16m lungime) si usor (1180kg), ramane de vazut daca in cele doua locuri din spate chiar pot intra pasageri (fie ei si mai slabuti). Toyota pare sa considere totusi ca locurile suplimentare sunt tocmai bune pentru carat anvelopele de rezerva, cand mergi pe circuit :) (bancheta spate fiind rabatabila)
- centru de greutate foarte jos, la doar 46cm - cu toate ca garda la sol este de 12 (13?)cm. In comparatie, chiar si LFA are un centru de greutate situat la 44.5cm de sol.
- vor fi disponibile doua cutii cu 6 trepte, manuala si automata (aceasta din urma preluata de la Lexus)
- cu toate acestea, confortul nu este uitat, incepand de la setarea suspensiilor si pana la dotari precum aerul conditionat automat cu doua zone sau sistemul (optional) Toyota Touch and Go. La fel siguranta - Toyota promite 5 stele; avem si ESP cu trei setari: activ/sport/complet decuplat.
Iar toate acestea se leaga intre ele. Motorul boxer amplasat cat mai jos si in spate, pentru un bun echilibru si centru de greutate jos; greutatea sub a multor compacte banale, ceea ce inseamna ca 200CP sunt suficienti. Foarte promitator, asta daca esti interesat si de altceva in afara de liniute :)
Nici tunerii nu au fost uitati; de exemplu, ECU special nu este criptat (spre deosebire de Lexus-uri).

Care sunt diferentele dintre cele trei marci, va intrebati? Nu prea multe; design exterior si interior usor diferit pe alocuri, dotari, setari usor diferite ale suspensiei. Pe viitor este de asteptat ca Subaru si Toyota sa evolueze in mod diferit - dar deocamdata practic vorbim de aceeasi masina.
Pretul inca nu e cunoscut; se vehiculeaza insa suma de 25.000$ in State.

Nu stiu daca o sa ajunga in tara, dar cumva tot o sa fac un test drive :)

Prezentarea noului model:
http://www.tune86.co...eo-tetsuya-tada
Un forum dedicat, cu foarte multe informatii (inclusiv link-uri catre review-uri):
http://www.ft86club....orums/index.php
Si pagina de prezentare de pe site-ul Toyota UK (sper sa mearga, daca nu o gasiti voi):
http://www.toyota.co...C2-GT86-landing

#2
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
"205Nm@6600rpm" cuplu de Octavia 1,4.

Legat de aspect, masina seamana mult cu o incercare de design corean-american-european-japonez. La fel ca si Prius-ul, fie o placi fie o urasti din suflet, daca pe prima o admir si chiar e o placere sa o vezi, pe asta sper sa nu o vad prea des pe strazile noastre.

Daca vreau coclauri o sa prefer un Megane 3 RS CUP, e mult mai stabil si iertator si faptul ca este turbo si nu aspirat ajuta la un traseu in coasta. Masina asta va fi doar o jucarie scumpa, cum este si cazul lui RX-8, buna de impresionat cunoscutii si de obtinut niste senzatii la volan, doar atat.

Acuma vine intrebarea simpla, ce poti face cu asta in Romania?

PS. Megane 3 RS CUP nu este pentru liniute, fiind o masina "tehnica", recent omologata si pentru CNVC.

#3
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Va rog, fara aberatii precum Octavia de 1.4l si 122CP. Aia e o masina de familie decenta, cu o motorizare decenta - si nimic mai mult.
De unde stii ca Megane 3 RS CUP e "mult mai stabil"?

#4
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Eu am condus unul pe Trans si a fost o experienta placuta si am mai multa incredere in Renault Sport decat in Toyota. Am condus destule asiatice aspirate si senzatia de zgomot mult si putere putina nu este pe gustul meu, aici nu pun in calcul variantele turbo precum Subaru Impreza WRX, Lancer Evo/Raliart si altele.

Trebuiau sa pastreze liniile Celica-i ca si design, pentru o masina veche inca are un aspect fresh si nu atat de vulgar ca aceasta.

Edited by connectorxp, 12 December 2011 - 23:15.


#5
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Repet intrebarea: ce te face sa afirmi ca Megane 3 RS CUP e "mult mai stabil"?
Cu turbo e alta discutie, cat despre caroserie, de gustibus. Mie-mi place la nebunie, si consider numitul Megane "vulgar".

Edited by Kunzite, 12 December 2011 - 23:23.


#6
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Din experientele mele trecute cu Celica!

Se vede ca iti place masina asta, de esti dispus sa o aperi cu toate mijloacele posibile. Dar te avertizez: sa nu ai parte de o dezamagire cand o vei lua in drive test.

#7
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Si cum pot sa-ti spuna experientele tale trecute cu Celica ceva despre GT 86? Au macar o piesa in comun?
Da, imi place la nebunie masina, si stiu ca sunt subiectiv si ca nu-mi pot forma o opinie cat de cat completa fara a o conduce. Sa nu intelegi ca o consider cea mai cea - rolul ei e sa fie a naibii de "fun to drive".
Argumente contra accept; dar argumente sa fie! Tu esti mai subiectiv ca mine, nu-ti place (dreptul tau) masina si nu esti dispus sa-i acorzi nici o sansa (asta nu mai e OK!).

Edited by Kunzite, 12 December 2011 - 23:56.


#8
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Brosura cu ceva date tehnice:
http://www.ft86club....read.php?t=2131

#9
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Apropo de "vulgar", aceasta varianta mi se pare ca se incadreaza (in special aripa de avion):
http://www.ft86club....read.php?t=2750
Nu, multumesc - prefer modelul standard.

Alte mici detalii:
- puntea spate include un LSD Torsen (he he, iata ca masina are suficienta putere/cuplu pentru a fi necesar!)
- volanul este cel mai mic pus vreodata de Toyota pe o masina, numai 365mm in diametru. Directia e asistata electric, stiu, yuck, bleah - dar se promite a fi cel mai bun asemenea sistem (si pana acum nimeni nu s-a plans)
- rata de compresie: 12.5:1. Mda, cei ce sperau sa "tranteasca" pur si simplu o turbina vor fi dezamagiti.
- vine cu exact aceleasi anvelope ca Prius (R17). Motivul pare a fi atat costul, cat si pentru a-ti da posibilitatea sa faci drift-uri mai usor :)
Am si gresit in primul post, lungimea este de 4240mm si nu de 4160. Scuze.

#10
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004
Per ansamblu caroseria aduce a supra.
O sa fie un aspirator furios  :notangel: .

#11
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Versiunea suparata:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3LjYl7VfFKE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si-un articol mai vechi, dar interesant:
http://www.thetrutha...chief-engineer/
Cateva puncte:
- din nou, se explica ce anume reprezinta acest Hachiroku. Cititi explicatiile date de dl. Tetsuya Tada, foarte interesante. Nu ratati nici:
http://www.thetrutha...chief-engineer/
- dl. Akio Toyoda, pe post de... pilot de test. :thumbup:
- "back to the basics of car making" - mai putina electronica, mai mult control

#12
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Cine se incumeta sa traduca din japoneza? :D
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ff3E7AF6KYQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Abia inteleg cateva cuvinte disparate, dificil sa scot ceva ce sa aiba sens... ca ambreiajul ar fi "usor", cutia automata preluata de pe Lexux IS-F (o lauda, schimba vitezele rapid), feeling extraordinar. Am vag impresia ca-i place :)
Sursa (sper sa apara si o traducere):
http://www.ft86club....read.php?t=2668

#13
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004
Apropo de performanta, nu stiu daca sa cred sau nu...
Cum suna un tur al Nurburgring-ului in sub 8:24?

#14
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,596
  • Înscris: 05.11.2009
ca nu ar fi cine stie ce. De exemplu Renault Megane rs a scos 8 minute si 8 secunde. Si e confirmat nu zvon: http://www.honestjoh...-06/megane-265/

#15
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
E singura Toyota actuala care-mi place (in afara de utilitare). Sunt curios la cat 30k euro o sa ajunga la noi, si la ce preturi o sa fie disponbila peste vreo 3-4 ani...

Apropo, o sa fie cam greu cu turbo pe Toyobaru, din ce citeam nu prea ar incapea unul in configuratia actuala cu motorul pozitionat jos si in spatele compartimentului motor...

#16
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004

View Postvanitty, on 18th December 2011, 19:46, said:

ca nu ar fi cine stie ce. De exemplu Renault Megane rs a scos 8 minute si 8 secunde. Si e confirmat nu zvon: http://www.honestjoh...-06/megane-265/
Vorbesti sa te afli-n seama. Performanta acelui Renault RS 265 Trophy (2l supraalimentat, 265CP, testat de catre Renault) este ceva extraordinar, singular, cel mai bine clasat FWD - nicidecum un "de exemplu".
Ca referinta, 8:24 e timpul scos de-un Subaru Impreza WRX Sti "stock" (de catre Sport Auto), si reprezinta o clasare mai buna decat masini mult mai puternice. IMO sub 8:24 cu 200CP si masina "stock" (foarte probabil inclusiv cu anvelopele de pe Prius), in conditiile in care nu esti acolo ca sa bati recorduri, e nesperat de bine.

AlexIP, 30k euro inca ar fi bine... mi-e sa nu fie jaf la drumul mare.
Stiu ce spun baietii pe forumuri, ramane de vazut cat de bine au putut "ghici" (chiar daca unii nu sunt deloc straini de lumea tuning-ului) din niste poze:
http://www.autocar.c...AllCars/260343/

#17
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,596
  • Înscris: 05.11.2009
funny cum niste zvonuri de pe forumuri ti se par credibile, insa o chestie deja facuta (eu am gasit-o pe wiki) e.. ceva singular , nu un exemplu :lol: cum ziceam, mai intai sa vedem fapte, nu zvonuri :P

#18
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,082
  • Înscris: 12.06.2004

View PostKunzite, on 18th December 2011, 15:59, said:

Apropo de performanta, nu stiu daca sa cred sau nu...
Cum suna un tur al Nurburgring-ului in sub 8:24?
Logica nu pare a fi punctul tau forte; evident ca performanta acestui Megane RS 265 Trophy e ceva singular, cat timp nici un alt FWD nu se apropie de 8:08. Tot respectul pentru cei ce-au facut posibila aceasta performanta.

P.S. Romaximus? In cazul asta trebuie sa-ti atrag atentia ca:

Quote

La aria Just CARS se discuta numai despre o anumita masina. Subiectul acestui topic este Toyota GT 86/Subaru BRZ/Scion FR-S.
Aici nu este VERSUS. Pe acest topic nu ne intereseaza cat de bune sunt Renault-urile.
Pt versus exista arie separata. Esti liber sa deschizi topic "GT 86 vs Megane RS", daca doresti.
http://forum.softped...howtopic=257595

Edited by Kunzite, 18 December 2011 - 21:23.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate