Daca se face 10 lei litrul de carburant, mai mergeti cu masina?
Last Updated: Jan 08 2013 03:56, Started by
cattavencu
, Nov 23 2011 10:33
·
0
#343
Posted 27 December 2012 - 02:43
Referitor la titlul topicului. Atata timp cat se vand masini NOI, care costa cat o garsoniera, (dupa ce se platesc rate+ dobanzi+ comisioane+ casco+ intretinere+ taxe+ impozite) daca calculezi cat costa benzina nu-i asa o tragedie.
Daca te gandesti ca unii baga in masina cat intr-o casa, ce mai conteaza cat costa combustibilul. Petrolul se scumpeste, dar nu incontrolabil de mult. Teoretic, este mai ieftin acum decat inainte de criza, dar guvernele s-au gandit ca las ca mulg ele bani cu accizele, (55% din valoarea litrului de motorina este acciza). Deci ii dai lu ponta minim 3,2 lei la fiecare litru cumparat, sau sa zicem pentru fiecare 10-14km parcursi prin urbe. Si daca pretul creste prea tare, la petrol, va scadea consumul, si atunci iara o sa scada. Cand pretul barilului este mare, se extrage si din fundul pamantului (ma refer la extractiile costisitoare). Cand este prea ieftin, se extrage doar din zonele mai usor accesibile. Are Panatul petrol cacalau, Canada are in Alberta cel putin o cantitate echivalenta cu rezerva Iranului, sub forma de sisturi bituminoase, niste mocirle nisipoase imbibate in titei. Momentan scorul a scazut spre sub psihologica valoare de 6 lei, ceea ce nu ma asteptam, sa iau cu 5,94ron, dupa ce in urma cu 2 saptamani a fost 6,21ron/L la petrom. Practic, costul este aprox constant, cu conditia ca masinile sa fie noi, si tot mai eficiente. Consumi mai scump dar mai putin. Oltcitul este o aroganta in zilele astea, avand in vedere performanta de 16L/100km. |
#344
Posted 08 January 2013 - 03:56
Josef_Mengele, on 26 mai 2012 - 10:48, said:
Masina iti consuma cu cca 20% mai mult, diferenta de pret e de 2,5 lei *0.8 (dif de consum)*70(consumul la mia de kilometri)=140 lei/1000 km. Cei 3000 lei pe care ii consideri tu pe o instalatie, desi mie mi se par cam putini, se amortizeaza in 21.000 km. Nu e mult, dar nici putin! Carburantul ieftin te face sa ii dai mai multi km, si sincer nu castigi nimic. ---- Eu am un Passat 1,4 TSI, pe Gaz Natural Comprimat, il alimentez de la teava cu compresor chinezesc la 1,25 lei/litru de benzina, echivalentul Passatul a costat cat varianta pe Diesel, compresorul 2000 euro, zic ca il amortizez anul asta. In 4 luni am facut 10.000km... bagand 800m3 de gaz in ea. Asta inseamna... o economie de 3600 lei Pe la 10-11 ma duc si eu sa imi pun GPL pe masina la Buzau.Inca bananai pe net sa ma pun la punct cu ultimile detalii, poate poate mi-a scapat ceva. Cate ore de functionare are instalatia aia de CNG dupa spusele orezarilor, inainte sa inceapa sa bage 100 de atm sau 50, in loc de 200 normal ? Cat te costa o revizie capitala? Fiindca ceva imi spune ca urmatoarea masina pe asa ceva va fi. Sau imi iau o rapciuga de VW Golf IV cu un 1.9 TDI de 90 de cai + instalatie SVO si aia e. Surse de ulei ieftin deja am gasit (WVO 2 RON/Litrul) Edited by M4V3RiCk_, 08 January 2013 - 03:58. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users