Cauciucurile de iarna folosite la temperaturi ridicate=pericol!
Last Updated: Nov 13 2011 10:40, Started by
cipaul
, Nov 05 2011 21:00
·
0
#37
Posted 08 November 2011 - 00:13
tfmercedez, on 7th November 2011, 21:55, said: . Eu consider ca o uzura mai rapida se traduce prin aderenta marita. Fa la o temperatura maricica, peste 20 grade ceva ghidusii cu o masina incaltata cu anvelope de iarna(bune) si apoi fa aceleasi ghidusii cu aceeasi masina incaltata cu anvelope de vara, sa vezi diferentele. La inceputul anului asta un coleg de-al meu a fost mai intarziat in a-si schimba anvelopele. Il prinsese aprilie tot cu cele de iarna. Se distra fantastic cu masina, derapa extrem de usor. Toata distractia s-a terminat cand le-a montat pe cele de vara si mai ales cand a vazut ca aproape distrusese setul de anvelope de iarna cu care mai mersese doar o singura iarna. |
#38
Posted 08 November 2011 - 01:56
Pericol muicaaa, pericol!
cipaul, on 8th November 2011, 00:04, said: Chestia cu pata de contact incearca sa i-o explici lui colegu care amintea de mituri. Ce se urmareste in F1? Eficienta dinamica maxima, deci daca s-a renuntat la avantajul aerodinamic al unor roti inguste e clar ca treaba asta s-a facut cu un scop foarte bine definit. Asadar, de ce sunt atat de mari rotile alea? Pai pentru ca ofera o suprafata de contact cat mai mare pe care, pe asfalt uscat, n-are sens s-o micsorezi adaugand un profil benzii de rulare, trebuie sa folosesti tot cauciucul ca d-aia l-ai facut mare. Ai observat ca rotile de F1 au talonul destul de mare, nu te-ai intrebat de ce? Ca toata lumea stie ca anvelopele cu talon mic ofera un raspuns mult mai bun al directiei si in viraje si totusi in F1 talonul cauciucului e mare! Pai din acelasi motiv, cauciucul se aplatizeaza mai usor marind si mai mult suprafata de contact. De ce vrei sa faci asta? Pai pentru ca sarcinile pot fi distribuite mult mai bine pe o suprafata mare, racirea rotii este mult mai buna si toate astea in condiile unei uzuri acceptabile pentru scopul la care sunt folosite. Repet, niste roti subtiri ar oferi fix acelasi nivel de aderenta insa s-ar distruge mult mai repede, din cauza faptului ca mai putin cauciuc trebuie sa preia aceleasi forte (vezi exemplul cu autoutilitarele adus in discutie de @undercoverbrother) in conditiile unei raciri mai precare. Nu mai vorbim de avantajele structurale ale unei roti late (cauciuc + janta) la solicitarile laterale. Alta intrebare pe care ar fi trebuit sa ti-o pui, de ce, dupa singura o frana in care roata s-a blocat in general pilotul trebuie sa intre la standuri pentru a o schimba? Pai pentru ca aceeasi zona a cauciucului a trebuit sa preia aceleasi solicitari o durata de timp mai mare fara a avea posibilitatea de racire, roata fiind blocata. Zona s-a supraincalzit, materialul a cedat si cauciucul s-a aplatizat (ce rima) deci performantele dinamice ale lui sunt deja destul de compromise. Uite de exemplu de ce Ariel Atom V8 cu aproape 500 CP, deci un raport de aproape 1000 CP/tona are niste roti destul de "modeste" de 205/50/r15 fata si 245/45/r16 spate, in timp ce un Lambo Aventador de 700 CP, cu un raport putere greutate net inferior are roti de 255/35/r19 fata si 335/30/r20 spate? Ghici care e diferenta dintre cele 2? Nu, alta diferenta decat puterea este greutatea ce va da inertii mai mari deci solicitari mai mari. Asadar lucrurile sunt destul de clare, trebuie doar sa vrei sa gandesti un pic. Edited by fastcarjunkie, 08 November 2011 - 01:59. |
#39
Posted 08 November 2011 - 02:13
closchkutza, on 8th November 2011, 00:13, said: Daca pleci de la asemenea dubiosenii cred si eu ca rezultatul este unul aiuristic. Ia zi-mi, mergand pe acelasi considerent, daca montam in loc de anvelope niste roti facute din cascaval, avand in vedere ca s-ar toci in cateva sute de metri inseamna ca ofera cea mai buna aderenta? Fa la o temperatura maricica, peste 20 grade ceva ghidusii cu o masina incaltata cu anvelope de iarna(bune) si apoi fa aceleasi ghidusii cu aceeasi masina incaltata cu anvelope de vara, sa vezi diferentele. La inceputul anului asta un coleg de-al meu a fost mai intarziat in a-si schimba anvelopele. Il prinsese aprilie tot cu cele de iarna. Se distra fantastic cu masina, derapa extrem de usor. Toata distractia s-a terminat cand le-a montat pe cele de vara si mai ales cand a vazut ca aproape distrusese setul de anvelope de iarna cu care mai mersese doar o singura iarna. Mai, sincer , nu stiu ce colegi aveti voi, de toti se dau numa cu Lambo si Bugati, de prapadesc cauciucuri cat ai zice peste. Singurul accident pe care l-am avut a fost cu prima mea dacie, care avea niste cauciucuri "uber mega super firma" MONTANA, vechi de 5 ani, all season mai mult ca sigur, M800 parca se folosea. Am patit ceva ca adydum, doar ca am busit o Octavia din spate. La o franare disperata , conteaza enorm si suspensiile masinii pe langa calitatea gumelor, ca sa nu mai amintesc ca faciile merg cu niste gioarse de 13'' inguste si cu talonul gros. Daca se conduce cu bun simt , cu grija, fara senzatii tari, nu se duc dracu cauciucurile. Conteaza mult si viteza cu care se ruleaza. Una e sa mergi cu 90-110km/h si alta e sa tragi de masina cu 160-180km/h, pentru ca acolo se simte cand sunt duse spre limita proprietatile anvelopei, nu degeaba, codul dot al cauciucului mai specifica si o viteza maximala . Eu am sava eschimo s3, din 2008, si la cum arata acuma gumele , cred ca mai merg cel putin o iarna in afara de asta. Cum am povestit, acum sunt la a 3-a iarna cu ele, iar cele de pe puntea spate au mers si o vara, cu un drum pe autostrada in grecia, cu temperaturi de 35C in aer, cand asfaltul poate avea usor si 50-60 de grade C. Gumele de pe spate sunt vizibil mai putin uzate decat cele care au mers pe puntea motoare numai iarna. |
#40
Posted 08 November 2011 - 08:49
[quote name='richelieu' date='7th November 2011, 22:39' post='10659673']
Da, dar nu o interpreta gresit. Se refera la o imbunatatire cu 5%, fata de alte anvelope de iarna! Mai exact se refera la o imbunatarire cu 5% fata de generatia precedenta. Cu reclama asta si-au facut mai mult rau astia de la Michelin si am mai vazut si pe o gramade de site-uri destepti care comentau ca asta e diferenta intre cauciucuri de iarna si cauciucuri de vara ca au vazut ei reclama |
#41
Posted 08 November 2011 - 11:33
tfmercedez, on 8th November 2011, 03:13, said: Mai, sincer , nu stiu ce colegi aveti voi, de toti se dau numa cu Lambo si Bugati, de prapadesc cauciucuri cat ai zice peste. Singurul accident pe care l-am avut a fost cu prima mea dacie, care avea niste cauciucuri "uber mega super firma" MONTANA, vechi de 5 ani, all season mai mult ca sigur, M800 parca se folosea. Am patit ceva ca adydum, doar ca am busit o Octavia din spate. La o franare disperata , conteaza enorm si suspensiile masinii pe langa calitatea gumelor, ca sa nu mai amintesc ca faciile merg cu niste gioarse de 13'' inguste si cu talonul gros. Daca se conduce cu bun simt , cu grija, fara senzatii tari, nu se duc dracu cauciucurile. Conteaza mult si viteza cu care se ruleaza. Una e sa mergi cu 90-110km/h si alta e sa tragi de masina cu 160-180km/h, pentru ca acolo se simte cand sunt duse spre limita proprietatile anvelopei, nu degeaba, codul dot al cauciucului mai specifica si o viteza maximala . Eu am sava eschimo s3, din 2008, si la cum arata acuma gumele , cred ca mai merg cel putin o iarna in afara de asta. Cum am povestit, acum sunt la a 3-a iarna cu ele, iar cele de pe puntea spate au mers si o vara, cu un drum pe autostrada in grecia, cu temperaturi de 35C in aer, cand asfaltul poate avea usor si 50-60 de grade C. Gumele de pe spate sunt vizibil mai putin uzate decat cele care au mers pe puntea motoare numai iarna. |
#42
Posted 13 November 2011 - 10:40
Sunt complet deacord, când am trecut pe cauciucuri de iarnă, mașina a început să se comporte ca o barcă, unde luam curbele cu 80 fără prbl., acum la aceeași viteză derapez. Desigur, pe zăpadă cu cauciucuri de vară e jale. Un mit des întâlnit este că ieși mai scump cu 2 seturi, ori eu am cauciucurile de vară direct puse pe jante de alu, cele de iarnă pe jantele de tablă. Deci trebuie doar să schimb roțile cu totul. Iar dacă uzezi cauciucurile de iarnă vara, mai mare păcatul. Pt. că viața cauciucurilor se măsoară în km (asta dacă nu le ții aruncate undeva unde sunt expuse la toate intemperiile), așadar, dacă un set te ține, de ex. 2 ani, așa te ține 4. Deci nu văd de unde scot cei care se plâng că ar trebui scoși mai mulți bani din buzunar.
Referitor la zilele de iarnă cu 15 grade, simplu, trebuie condus prudent, evident, nu schimbate cauciucurile pt. 100Km. Numai bine și conduceți cu atenție! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users