Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curațare disc vinil

Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel
 Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 

Cauciucurile de iarna folosite la temperaturi ridicate=pericol!

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,227
  • Înscris: 15.10.2006
"Majoritatea șoferilor s-au grăbit până la data de 1 noiembrie să-și monteze anvelope de iarnă în condițiile în care legislația în vigoare prevede amenzi în cazul în care aceștia ar fi surprinși pe cheață, polei sau zăpadă cu anvelope necorespunzătoare - adică fără marcajul "M plus S", dar este neapărat un lucru bun? Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu, iar utilizarea unei anvelope de iarnă la temperaturi de peste șapte grade Celsius sau chiar 15-20 de grade cum a fost cazul ultimelor zile poate avea un efect invers celui scontat.

"Distanțele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste șapte grade Celsius. Compoziția anvelopelor de iarnă devine din ce în ce mai moale pe măsură ce temperaturile cresc. Acest lucru înseamnă distanțe mai mari de frânare, instabilitate și manevrabilitate mai slabă - la fel cum în cazul anvelopelor de vară compoziția devine prea tare la temperaturi joase și mașina frânează mai greu sau derapează mai ușor" spune Tudor Bratu, redactorul-șef al revistei ProMotor.

Astfel, cu toate că suntem deja dincolo de termenul limită dat de autorități, dacă nu se circulă pe drumuri de munte, sau într-un mediu în care temperaturile au scăzut măcar sub 10 grade Celsius, nu este recomandabil să echipăm autoturismul cu anvelope de iarnă. Mai mult, dacă se rulează au anvelopa de iarnă pe distanțe lungi și temperaturi ridicate, acestea se vor uza prematur iar când vor fi utilizate din nou în condiții de vreme rece acestea nu vor mai fi la fel de eficiente.

Un alt aspect al anvelopelor de iarnă neluat de mulți în calcul este creșterea consumului de carburant.

"Nu pot spune cu exactitate care este diferența de consum, însă ce am observat din testele efectuate este că există o creștere medie a consumului de 0,5 litri la 100 km parcurși. Pe de altă parte, având în vedere că discutăm de sezonul rece trebuie luat în calcul și faptul că motorul se încălzește mai greu iar consumatorii au nevoie de mai mult curent și implicit o sarcină în plus pentru motor", a spus Bratu."

Sursa: http://www.zf.ro/aut...celsius-8937845

#2
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 13.04.2006
PROSTII !   Ca de obicei.

Eu am circulat vara aceasta cu anvelope de iarna Continental,in ideea de a le distruge si pa.
Va spun ca sunt foarte bune si acum.Si am fost in concediu prin tara cca 1400 km.
No problem.Nu reusesc sa le tocesc.
Si nici nu am avut probleme de orice fel,desi conduc mai sportiv.
Probabil articolul se refera la marci "Low Level" care oricum sunt slabe.
Sau vorbeste din ce a retinut cand era la pescuit.

Edited by Bingo, 05 November 2011 - 21:14.


#3
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Da' cauciucurile de vara folosite la temperaturi scazute nu mai = pericol, he?

#4
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,748
  • Înscris: 26.08.2008

 cipaul, on 5th November 2011, 21:00, said:

"Majoritatea șoferilor s-au grăbit până la data de 1 noiembrie să-și monteze anvelope de iarnă în condițiile în care legislația în vigoare prevede amenzi în cazul în care aceștia ar fi surprinși pe cheață, polei sau zăpadă cu anvelope necorespunzătoare - adică fără marcajul "M plus S", dar este neapărat un lucru bun? Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu, iar utilizarea unei anvelope de iarnă la temperaturi de peste șapte grade Celsius sau chiar 15-20 de grade cum a fost cazul ultimelor zile poate avea un efect invers celui scontat.

Bai frate, dar cei care emit aceasta si sustin teza... se poate si o opinie cu privire la cum s-ar desfasura echiparea pentru zapada si ger daca aceasta prognoza s-ar face sa zicem si cu 3 - 4 zile inainte?
Bun, cadem de acord ca acum sunt nashpa aceste anvelope, dar cum vedeti concret schimbarea anvelopelor pe parcursul a 3 - 4 - 5 zile???
Aveti putina imaginatie cat sa va imaginati razboiul in aceasta perspectiva?
Intr-adevar, vara nu-i ca iarna asa cum iarna nu-i ca vara: dar este simplu, cand circulam cu anvelope care nu "se pupa" cu vremea de afara, trebuie putina prudenta si retinere de la vitejii pe asfalt!



Astfel, cu toate că suntem deja dincolo de termenul limită dat de autorități, dacă nu se circulă pe drumuri de munte, sau într-un mediu în care temperaturile au scăzut măcar sub 10 grade Celsius, nu este recomandabil să echipăm autoturismul cu anvelope de iarnă. Mai mult, dacă se rulează au anvelopa de iarnă pe distanțe lungi și temperaturi ridicate, acestea se vor uza prematur iar când vor fi utilizate din nou în condiții de vreme rece acestea nu vor mai fi la fel de eficiente.


#5
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,500
  • Înscris: 04.05.2006
Lasa...mai sunt cateva zile si vine frigul :lol:

#6
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,734
  • Înscris: 30.01.2006
Eu cred ca e mai periculos iarna cu anvelope de vara decat vara cu anvelope de iarna, mult mai periculos. Cel putin in constanta si daca nu era regula cu 1 noiembrie, eu pe 30 octombrie treceam la anvelope de iarna, cu toate ca acum s-a incalzit, dar ultimele zile de octombrie ma convinsesera. Si sa stautota ziua sa schimb anvelope ca e mai cald sau mai frig de 7 grade chiar nu este rentabil, nici daca muncesc eu sa le schimb, nici daca ma duc la vulcanizare, am alte lucruri mai bune de facut intre timp, de exemplu sa postez pe forum. :lol:

#7
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Tot ca mine e mai bine.
Cand se anunta zapada le pun pe alea de iarna (si raman cu ele pana la primavara) iar in rest circul cu un fel de allseason de vara.
Bunicele vara, foarte bune pe ud, bune si iarna pe asfalt fiind mai moi decat cele de vara.
Daca ma prinde zapada in extra sezon sunt acoperit macar dpdv legal.

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
Eu anul trecut am stat cu anvelopele de iarna pana in mai. Pentru ca am avut de emrs prin zona Harghita, unde a dat inghet chiar si atunci, deci... am stat cu ele. Si desi in Bucuresti erau temperaturi de +25 si chiar mai sus, nu am avut probleme cu ele. E drept, nu ai aceeasi siguranta ca cu cele de vara, dar in nici un caz nu se poate spune ca e problematic. Si nu s-au tocit foarte tare, adica insemnand ca le am de 3 ani si probabil o sa mai prinda 2.

#9
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Cand plec dimineata la servici sunt vreo 3 grade iar dupa-masa cand ma intorc sunt vreo 14 grade. Ce fac in cazul asta? Plec cu anvelopele de vara in portbagaj si le schimb pe cele de iarna in parcare la servici pana nu plec spre casa? Si dimineata vice-versa?  :)

#10
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,227
  • Înscris: 15.10.2006

 rexkroki, on 6th November 2011, 12:32, said:

Cand plec dimineata la servici sunt vreo 3 grade iar dupa-masa cand ma intorc sunt vreo 14 grade. Ce fac in cazul asta? Plec cu anvelopele de vara in portbagaj si le schimb pe cele de iarna in parcare la servici pana nu plec spre casa? Si dimineata vice-versa?  :)

Trebuie doar stiut ca anvelopele de iarna franeaza mai prost la temperaturi ridicate.
Se conduce cu mai mare atentie, se lasa distanta mai mare fata de masina din fata in cazul temperaturilor ridicate.

Culmea e ca aderenta, manevrabilitatea este ceea mai mica la anvelopele de iarna noi care au cauciucul moale si cu inaltimea ceea mai mare. Dupa primul an de folosire deja cauciucul s-a mai intarit, profilul lor a scazut cu cca. 1 mm iar perfomantele lor sunt mai bune pe uscat.

#11
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Depinde de masina pe care sunt puse si de modelul si latimea anvelopei.
La temperaturi de primavara, Dunlopurile de iarna mi s-au parut rezonabile atat pe C4 cat si pe Astra in comparatie cu cauciucurile de vara originale. Din pacate chiar se tocesc repede pe asfalt la temperaturi mai mari. La mine chiar se cunoaste uzura din al doilea sezon cand am facut niste drumuri mai lungi in zile insorite (asfalt mai cald) si cu ceva caldura in aer.

#12
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Eu am mers toata vara cu anvelope de iarna pe masina cu precautiile de rigoare (lasat 20% spatiu franare in plus) si n-a avut nimic. Anu asta o sa fie mai putin performante pe iarna caucioacele, dar oricum le vine randul sa le schimb cat de curand, ca au deja 50k km...

Also, marca e ieftina, Tigar (sarbesti), si-s la fel de multumit de ele ca de Bridgestone-urile din iarna anterioara...

#13
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 test_driver, on 5th November 2011, 22:26, said:

Eu cred ca e mai periculos iarna cu anvelope de vara decat vara cu anvelope de iarna, mult mai periculos. Cel putin in constanta si daca nu era regula cu 1 noiembrie, eu pe 30 octombrie treceam la anvelope de iarna, cu toate ca acum s-a incalzit, dar ultimele zile de octombrie ma convinsesera. Si sa stautota ziua sa schimb anvelope ca e mai cald sau mai frig de 7 grade chiar nu este rentabil, nici daca muncesc eu sa le schimb, nici daca ma duc la vulcanizare, am alte lucruri mai bune de facut intre timp, de exemplu sa postez pe forum. :lol:
Asa este . Acum ca mai sunt cateva zile care depasesc 7 grade ,  `nu s-o face gaura in cer, numai in fund zise cea mijlocie ` .

Quote

PROSTII ! Ca de obicei.
Articolul este bun(desi putin exagerat).Ii atentioneaza pe cei care refuza sa creada realitatea(a nu se confunda cu realitatea tv) .

P.S. Din cauza caldurii poporul este sfatuit  sa-si dea jos anvelope de iarna . Asta daca vor sa afle cum a sarit  Bentley-ul lui D.D. , noaptea in Dambovita! :lol:

Attached Files


Edited by polizei, 06 November 2011 - 16:59.


#14
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,845
  • Înscris: 15.06.2007

 cipaul, on 5th November 2011, 21:00, said:

"Distanțele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste șapte grade Celsius. Compoziția anvelopelor de iarnă devine din ce în ce mai moale pe măsură ce temperaturile cresc. Acest lucru înseamnă distanțe mai mari de frânare, instabilitate și manevrabilitate mai slabă - la fel cum în cazul anvelopelor de vară compoziția devine prea tare la temperaturi joase și mașina frânează mai greu sau derapează mai ușor" spune Tudor Bratu, redactorul-șef al revistei ProMotor.  individul acela mai degraba  a terminat o scoala de jurnalism decat o un domeniu specializat in tehnologia anvelopelor auto.

Astfel, cu toate că suntem deja dincolo de termenul limită dat de autorități, dacă nu se circulă pe drumuri de munte, sau într-un mediu în care temperaturile au scăzut măcar sub 10 grade Celsius, nu este recomandabil să echipăm autoturismul cu anvelope de iarnă. Mai mult, dacă se rulează au anvelopa de iarnă pe distanțe lungi și temperaturi ridicate, acestea se vor uza prematur iar când vor fi utilizate din nou în condiții de vreme rece acestea nu vor mai fi la fel de eficiente.

Un alt aspect al anvelopelor de iarnă neluat de mulți în calcul este creșterea consumului de carburant.

"Nu pot spune cu exactitate care este diferența de consum, însă ce am observat din testele efectuate este că există o creștere medie a consumului de 0,5 litri la 100 km parcurși. Pe de altă parte, având în vedere că discutăm de sezonul rece trebuie luat în calcul și faptul că motorul se încălzește mai greu iar consumatorii au nevoie de mai mult curent și implicit o sarcină în plus pentru motor", a spus Bratu."

Sursa: http://www.zf.ro/aut...celsius-8937845
Pot sa afirm fara nici o jena, ca sunt o gramada de mituri pe aici.
Cu cativa ani in ruma (prin 2008) mi-am luat un set nou de 4 cauciucuri de iarna. Am circulat iarna cu ele, si vara cu niste cauciucuri mai vechi , tot de iarna, dar m-am gandit sa nu le stric pe cele noi.
Iarna urmatoare am montat inapoi cele 4 cauciucuri din iarna precendenta, am circulat cu ele aproape 10000. Cand a venit primavara am constatat ca vechile cauciucuri erau cam uzate , si am cumparat doar 2 cauciucuri de vara pe care le-am pus in fata iar in spate le-am lasat pe cele de iarna, (cele bune luate de noi cu un an inainte).
Anul urmator am mai cumparat doua cauciucuri de vara ca sa pun si in spate.
De fiecare data cand am demontat cauciucurile, am scris pe ele care erau de fata si care de spate.
Concluzia, acuma cand am montat cauciucurile de iarna, de care tot povesteam, m-am uitat cu mare atentie sa vad diferenta de uzura intre ele:
cele care au circulat pe puntea fata, si numai iarna (2 ierni), erau mai uzate decat cele care au circulat numai pe puntea spate doua ierni si o vara ( cu 3000 de km pe autostrada la temperaturi de 35 de grade celsius)
Deci faptul ca au fost folosite o vara la temperaturi inalte, pe o distanta de 8-9000 de km nu le-a uzat mai tare decat pe cele care au fost puse pe puntea de tractiune.

 AlexIP, on 6th November 2011, 16:02, said:

Eu am mers toata vara cu anvelope de iarna pe masina cu precautiile de rigoare (lasat 20% spatiu franare in plus) si n-a avut nimic. Anu asta o sa fie mai putin performante pe iarna caucioacele, dar oricum le vine randul sa le schimb cat de curand, ca au deja 50k km...

Also, marca e ieftina, Tigar (sarbesti), si-s la fel de multumit de ele ca de Bridgestone-urile din iarna anterioara...
Nu conteaza atat de mult marca (si eu am tigar) pe cat de mult conteaza masina (performantele) si stilul de a conduce. Restul e can can. Sa vedem in procente din vanzari in romania, cam pe unde se claseaza marcile de gume "premium" Michelin, Dunlop, Continental, si ce vanzari au Debica, kormoran, tigar, sava, etc. De parca toata lumea conduce numai GTI, AMG si M-uri in tara asta.

#15
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Nu pot spune decat "ahahahahahhahahaha!".

 tfmercedez, on 7th November 2011, 00:30, said:

Pot sa afirm fara nici o jena, ca sunt o gramada de mituri pe aici.
Da pai in special Cipaul e un promotor asiduu al parerilor populare. :P

Edited by fastcarjunkie, 07 November 2011 - 01:33.


#16
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 tfmercedez, on 7th Novhttp://forum.softpedia.com/style_images/25/folder_editor_images/rte-video-button.pngember 2011, 00:30, said:

Pot sa afirm fara nici o jena, ca sunt o gramada de mituri pe aici.
Cu cativa ani in ruma (prin 2008) mi-am luat un set nou de 4 cauciucuri de iarna. Am circulat iarna cu ele, si vara cu niste cauciucuri mai vechi , tot de iarna, dar m-am gandit sa nu le stric pe cele noi.
Iarna urmatoare am montat inapoi cele 4 cauciucuri din iarna precendenta, am circulat cu ele aproape 10000. Cand a venit primavara am constatat ca vechile cauciucuri erau cam uzate , si am cumparat doar 2 cauciucuri de vara pe care le-am pus in fata iar in spate le-am lasat pe cele de iarna, (cele bune luate de noi cu un an inainte).
Anul urmator am mai cumparat doua cauciucuri de vara ca sa pun si in spate.
De fiecare data cand am demontat cauciucurile, am scris pe ele care erau de fata si care de spate.
Concluzia, acuma cand am montat cauciucurile de iarna, de care tot povesteam, m-am uitat cu mare atentie sa vad diferenta de uzura intre ele:
cele care au circulat pe puntea fata, si numai iarna (2 ierni), erau mai uzate decat cele care au circulat numai pe puntea spate doua ierni si o vara ( cu 3000 de km pe autostrada la temperaturi de 35 de grade celsius)
Deci faptul ca au fost folosite o vara la temperaturi inalte, pe o distanta de 8-9000 de km nu le-a uzat mai tare decat pe cele care au fost puse pe puntea de tractiune.

Omu nu exagerea in articol decat atunci cand precizeaza ca nu trebuia echipat autoturismul cu anvelope de iarna de acum. Respectivul se inseala , nu toti locuitorii Romaniei traiesc in Muntenia unde zilele astea au fost 15 grade. Iar alea 7-8 grade in plus nu afecteaza anvelopa sau performantele ei atat de mult ca atunci cand sunt cu 30 de grade in plus.

In rest omul are perfecta dreptate .Anvelope de iarna folosite  vara sunt mai zgomotoase , maresc distanta de franare , ofera o stabilitate scazuta , se uzeaza/imbranesc  prematur ...........dar, uzura/imbatranirea  nu apare imediat la toate anvelopele (adica in 1-2 sezoane / 10.000km) pentru ca fiecare marca/model are o perfomanta si compozitie diferita.

Daca ,de exemplu presupunem ca durata de viata a anvelopelor de iarna folosite in sezonul rece ptr o masina normala condusa de un sofer normal ar fi de 60.000km, anvelopele de iarna folosite si vara va reduce aceasta durata cu cel putin 30% (+ posibil semne de imbatranire prematura )

Nu exista niciun avantaj ca anvelopele de iarna/vara sa fie folosite tot timpul anului. Numai minusuri

Edited by polizei, 07 November 2011 - 02:57.


#17
victor.andrey

victor.andrey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 838
  • Înscris: 04.08.2007
plm cata vorbaraie degaba...

ai cauciucuri de iarna in sezonu rece umblii cu masina , nu ai nu umblii si nu imi pui viata in pericol pentru ca esti rupt in cur si nu ai bani de gume.
mergi in plm cu transportul in comun !!!

am mers toata vara cu cauciucuri de iarna si nu m-am simtit deloc in pericol. in schimb am mers iarna cu cauciucuri de vara si m-am simtit penibil cand incurcam traficul, deoarece abia plecam de pe loc si mergeam si cu 30-40kmh rupand esp-ul masinii...

4 cauciucuri la sh sunt 4mil + 1mil montat. daca si atat e scump ce rost mai are sa ai masina..

Edited by victor.andrey, 07 November 2011 - 03:13.


#18
evox

evox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 16.10.2006
daca pui cap la cap tot ce se scrie pe aici, apare evident faptul ca orice sofer care se respecta (pe el si pe ceilalti din trafic) trebuie musai sa aiba trei seturi de cauciucuri: de iarna pt iarna, de vara pt vara si all-season pt primavara-toamna (cand ai 2 grade dimineata si 16 dupa-amiaza)... si nici asa nu-s convins ca ar multumi pe toata lumea...

astept cu nerabdare ca legiuitorii nostri sa amendeze proaspata lege... si lumea sa dea din nou navala in vulcanizari...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate