Transfer contract leasing prin novatie
Last Updated: Jun 10 2011 20:04, Started by
46doc
, Jun 10 2011 11:41
·
0
#1
Posted 10 June 2011 - 11:41
Problema ar fi asa:
- PFA autorizat in 2007, a desfasurat activitate legal si a incasat venituri periodic pana in aprilie 2010, dupa care nu a mai avut niciun venit; - in 2007 s-a cumparat un autoturism in leasing pentru deplasari in interesul afacerii (s-a dedus combustibilul, costuri de intretinere etc); - acest autoturism a fost inregistrat la amortizare liniar pe 4 ani si a fost trecut conform legii in Registrul mijloacelor fixe; - s-au platit ratele de leasing financiar, conform scadentar, plus ceva sume platite in avans; - ca urmare a modificarii legii, incepand cu 2009, cheltuielile cu combustibil au fostd eclarate nedeductibile; - avand in vedere modificarile legislative (impozitare aberanta), s-a incetat activitatea (PFA a ramas in stand-by, pe zero) incepand cu aprilie 2010 - in august 2010, s-a renuntat la leasing, deoarece se platea o rata aiurea, la un autoturism care nu putea fi folosit in interesul afacerii; Quote S-a renuntat = s-a incheiat un acord intre: firma de leasing, PFA si persoana fizica in sine, autoturismul fiind trecute de pe "ION VASILE PFA" pe "ION VASILE" - se doreste inchiderea PFA-ului. Intrebarea mea este: la inchiderea PFA, persoana fizica ar putea fi obligata sa plateasca un impozit, avand in vedere ca pentru autoturismul respectiv PFA si-a dedus cheltuieli cu amortizarea? PS Va rog sa postati doar pareri avizate. Multumesc Edited by 46doc, 10 June 2011 - 11:43. |
#2
Posted 10 June 2011 - 15:23
Fiind un autoturism in leasing la care n-ai finalizat contractul pe PFA, proprietarul a fost permanent finantatorul, autoturismul n-a intrat niciodata in proprietatea efectiva a PFA. In ceea ce priveste amortizarea, acolo se permite expres prin Codul Fiscal sa se deduca amortizarea de catre utilizator, desi nu el este proprietarul. La PFA se mentioneaza expres ca li se aplica regulile privind amortizarea continute in titlul referitor la impozitul pe profit, deci si cea de mai sus.
Cand o PFA isi inceteaza activitatea, bunurile din patrimoniul ei, existente la data lichidarii, trec direct in patrimoniul titularului. Acesta va plati intr-adevar impozit pe venit la valoarea ramasa in actele contabile, la care se considera ca s-a facut transferul respectiv. La masina, intrucat contractul era deja cedat la data lichidarii patrimoniului, aceasta oricum nu mai facea parte din patrimoniul PFA, deci nu ai ce impozit sa platesti la lichidarea PFA. Problema de impozit se pune doar la momentul cedarii contractului, functie de conditiile pe care le-ai stabilit prin contract (pret) raportat la valoarea contabila minus amortizarea intervenita pana la acel moment. |
#3
Posted 10 June 2011 - 15:28
Pentru transferul contractului s-a incheiat un acord intre:
- finantator (firma de leasing) - PFA - persoana fizica (suna ciudat, dar asta e legea), adica individul Nu am prevazut nicio valoare in contract, am cedat pur si simplu drepturile si obligatiile de rigoare. Exista posibilitatea sa ma oblige sa platesc o anumita suma, pentru acest transfer? Daca da, care ar fi temeiul legal? (in opinia mea, nu aveam de ce sa cer bani pt transfer pentru ca atat cat am platit rate, atat am folosit-o si amortizat-o. Mentionez ca am mai platit si ceva rate in avans, destul de multe de altfel, din care am dedus TVA). Multumesc. Edited by 46doc, 10 June 2011 - 15:34. |
#4
Posted 10 June 2011 - 20:04
46doc, on 10th June 2011, 16:28, said: Pentru transferul contractului s-a incheiat un acord intre: - finantator (firma de leasing) - PFA - persoana fizica (suna ciudat, dar asta e legea), adica individul Nu am prevazut nicio valoare in contract, am cedat pur si simplu drepturile si obligatiile de rigoare. Exista posibilitatea sa ma oblige sa platesc o anumita suma, pentru acest transfer? Daca da, care ar fi temeiul legal? (in opinia mea, nu aveam de ce sa cer bani pt transfer pentru ca atat cat am platit rate, atat am folosit-o si amortizat-o. Mentionez ca am mai platit si ceva rate in avans, destul de multe de altfel, din care am dedus TVA). Multumesc. Fiind vorba de amortizare de 4 ani, masina luata in leasing in 2007 si cedata in 2011, banuiesc ca era probabil complet amortizata, sau pe-aproape. Daca era complet amortizata, atunci nu ai avut nici castig, nici pierdere, nu au ce sa impoziteze. Daca mai era un rest neamortizat, inseamna ca in baza art. 24, al. 15 din Leg. 571/2003 (Codul Fiscal), va trebui sa te inregistrezi pe pierdere cu acea valoare. Iarasi nu au ce impozita pt. ca este pierdere, nu venit impozabil. Ei pot avea dubii in cel mai rau caz, pentru ca practic aceeasi persoana a cedat, dar a si preluat automobilul. Teoretic ar putea sa cerceteze ce valoare de piata are un asemenea automobil, sa deduca din aceasta valoare ratele care mai erau de achitat si, daca le da cu plus, sa considere ca aceea era valoarea tranzactiei care ar fi trebuit inregistrata in contabilitate, in loc de "0". Mie mi se pare insa extrem de improbabil sa se intample asa ceva. Cu ratele in avans cred ca ar fi mai problematic. Acolo s-au platit niste bani, fara ca PFA sa aiba vreun folos. Folosul l-ai avut tu personal, pentru ca ai folosit masina in lunile platite in avans, nu PFA. Aici ar putea sa taie cheltuiala respectiva si sa considere ca TVA aferent este nedeductibil. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users