Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...
 Impamantare

Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Probleme fibra (internet ) rooter...
 Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...
 Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20

Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl
 

Marirea randamentului pentru motoarele cu adere interna

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#55
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Gady_paul, on 21st May 2011, 20:50, said:

[...]
P.S. Observ ca atunci cand esti contrazis, in loc sa argumentezi, faci atacuri la persoana.
Cand sunt contrazis? Eu iti dau citate integrale cu ultimele posturi ale potentialilor mei pacienti, iar dumneata imi arati unde sunt contrazis. OK?

 rumegus, on 21st May 2011, 15:24, said:

bravo! acum ai inventat si bateria de curent alternativ! :D

 Lucian_M, on 21st May 2011, 15:30, said:

Asta e, din lipsa de pacienti, etnia lucreaza in forta si scoate brevet dupa brevet. Este ca ti-e oleaca de ciuda? Mie imi este :D.

 theMisuser, on 21st May 2011, 16:04, said:

Admirabila intentia da' cred ca iesi mai castigat daca duci un motor la fiare vechi  :console:  
Designul motoarelor nu e pt. tine..

Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 20:21.


#56
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
Vorbeam de mai inainte. Acum...sper ca ti-ai dat seama si tu ca nu esti chiar foarte luat in serios. in alta ordine de idei, chestia cu admirabila inventie a bateriei de curent alternativ poate fi considerata o contradictie ironica. Dar, exista metode de transformare a curentului alternativ in curent continuu. Totusi, eficienta scade si mai mult asa, deoarece, pe langa randamentul de generare a curentului electric de catre motorul cu ardere interna, motorul electric are si el un oarecare randament, subunitar, asa ca ma intoiesc ca per total se va obtine un randament mai ridicat. Si pentru ca nu am date pentru a realiza calculele, motoarele de astazi pe hidrogen generaza curent electric care este apoi folosit pentru propulsie. Ei bine, se cauta metode de a folosi direct energia hidrogenului pentru propulsie, tocmai datorita faptului ca aceasta combinatie nu este tocmai fericita dpdv energetic. Si pe langa asta, bateriile sunt destul de grele.

Si inca astept acele lamuriri asupra motorului cu biela la 90 de grade.

#57
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Gady_paul, on 21st May 2011, 20:50, said:

[..]
Hai sa o luam asa. Ai spus pe la inceput ca ia venit ideea sa montezi biela in asa fel incat pistonul in punctul mort superior sa fie la 90 grade. La prima vedere neavizata, ar fi ok. Apar 2 probleme.

1: In cazul motoarelor noastre, explozia roteste arborele cotit cu 180 grade. la al tau, doar cu 90 de grade.

Pe langa asta, nu ai cum sa spui ca e in punctul mort superior, deoarece cand va ajunge la 0 grade va fi mai sus (e normal).

2: Cand ai observat "mica" problema  planului tau de a revolutiona motoarele cu ardere interna, ai spus ca pui un piston deasupra cu care muti practic camera de ardere si toate cele. nu stiu cum vei muta chestia aia, dar pe langa faptul ca va trebui un sistem idiot de complicat, mai pierzi si ceva energie. Deci, nu merge.

3: Sau, mai bine, explica-ne tu cum merge asa. si cum misti acel al doilea piston.

P.S. Observ ca atunci cand esti contrazis, in loc sa argumentezi, faci atacuri la persoana.
1: Nu este vorba de cate grade roteste explozia arborele cotit. Problema (daca chiar crezi ca este o problema) se poate rezolva. Nu stiu cine a hotarat ca pistonul trebuie impins pana face 180 de grade. Important este sa beneficiem la maxim de explozia si destinderea gazelor. In cazul in care se doreste rotirea arborelui cotit cu 180 de grade in loc de 90, exista multiplicaroare sau demultiplicatoare, dupa caz.
Nu cred ca era cazul sa explic. Totusi. O roata dintata cu dimaetrul d si nr de dinti n actioneaza o alta roata dintata cu diametrul d*2 avand nr de dinti n*2 (sau d/2 si n/2, depinde de ceea ce vrem sa facem, multiplicare sau demultiplicare)

2: Care ar mai fi rolul discutiilor daca n-ar mai fi constructive, creative?. Eu am propus, cineva m-a facut sa inteleg ca nu este bine, si, am incercat sa corectez mica problema.

3: Pistonul superior se poate misca printr-o simpla distributie, exact cum este miscat axul cu came.

#58
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
Nu vorbesc acum de multiplicare sau demultiplicare, dar prin faptul ca o explozie roteste arborele cu 180 de grade, inseamna ca se castiga mai multa putere (multiplicare are anumite costuri in ceea ce priveste randamentul, si o multiplicare va mari turatia si va mari cuplul si invers, asa ca nu e chiar o solutie fericita). Deci are si asta o importanta. Asadar, care e avantajul? faptul ca rotesti arborele de 2 ori mai putin?. In alta ordine de idei, cum faci "coatele" arborelui cotit sa ridice celelalte pistoane, daca este rotit cu doar 90 grade/explozie? Sau pui vreo 8 in linie, si faci motor cu vreo 8 timpi? Sa nu uitam pierderea energetica si cate componente in miscare ai daca pui pistoane deasupra.

Da, pistonul superior se poate misca, numai ca apare o mica problema, cum pui supapele, bujia, si sa nu uitam ca e totusi o camera de ardere acolo. Adica trebuie segmenti si alte chestii de genul.

#59
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Gady_paul, on 21st May 2011, 21:28, said:

Vorbeam de mai inainte. Acum...sper ca ti-ai dat seama si tu ca nu esti chiar foarte luat in serios. in alta ordine de idei,

1: chestia cu admirabila inventie a bateriei de curent alternativ poate fi considerata o contradictie ironica. Dar, exista metode de transformare a curentului alternativ in curent continuu.

2: Totusi, eficienta scade si mai mult asa, deoarece, pe langa randamentul de generare a curentului electric de catre motorul cu ardere interna, motorul electric are si el un oarecare randament, subunitar, asa ca ma intoiesc ca per total se va obtine un randament mai ridicat.

Si pentru ca nu am date pentru a realiza calculele, motoarele de astazi pe hidrogen generaza curent electric care este apoi folosit pentru propulsie. Ei bine, se cauta metode de a folosi direct energia hidrogenului pentru propulsie, tocmai datorita faptului ca aceasta combinatie nu este tocmai fericita dpdv energetic. Si pe langa asta, bateriile sunt destul de grele.

Si inca astept acele lamuriri asupra motorului cu biela la 90 de grade.
1: Chiar trebuia sa spun ca inmagazinarea curentului produs (alternativ in cazul nostru) se facea doar dupa redresarea cu ajutorul unei punti redresoare?. Ma astept ca cei care raspun aici sa stie cate ceva, nu sa-i invat eu ce-i ala curent, ce-i ala motor, ...bla bla bla.

2: Transformarea lucrului mecanic in energie electrica, are loc cu pierderi. Stiu asta. Randamentul este undeva la 85% OK, pierdem 15% aici, dar vom economisi atunci cand motorul va fi folosit doar pentru mentinerea vitezei.
Poate ca pierdem dpdv al randamentului, dar castigam dpdv al gestionarii energiei.

#60
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
De fapt se pierde mai mult. Ai cei 25%-30% ai motorului (hai sa spunem ca motorul tau va avea un randament de 40%), pierzi din astia 15% la transformare in curent electric, mai ai ceva pierderi pe circuit dar hai sa le calculam neglijabile, mai ai si randamentul motorului electric (care duce si el la ceva pierderi), si pe langa asta trebuie sa tinem cont ca, fata de o trasmisie directa, ai de carat un generator, un motor electric, si o gramada de baterii, care nu sunt chiar usoare. Sa nu uitam ca masinile electrice au performante relativ reduse fata de cele cu ardere interna.

#61
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006

 Fanel_T, on 21st May 2011, 20:19, said:

Uite cum facem. Fac eu "cinste" cu cate 3 sedinte la mine la cabinet. O sa incerc sa va calmez, sa va aduc pe calea cea buna. Dar tare mi-e teama ca voi trei aveti nevoie de un psihiatru.
O anumita doamna are nevoie de atentia ta, nu spun cine ca te superi. Nu ma lua tu pe mine cu tratamente si alte alea, bai tigane. Si-ti zic asa deoarece tu insuti te-ai "intitulat" si le tii partea smanglitorilor colorati. Hai, la culcare!

#62
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Lucian_M, on 21st May 2011, 22:45, said:

O anumita doamna are nevoie de atentia ta, nu spun cine ca te superi. Nu ma lua tu pe mine cu tratamente si alte alea, bai tigane. Si-ti zic asa deoarece tu insuti te-ai "intitulat" si le tii partea smanglitorilor colorati. Hai, la culcare!
Si, de fapt ce-ai vrut sa zici?. "Bai tigane"? Dar ce, eu nu stiam ce sunt?. Daca tie iti zic "bai romane" tu te simti jignit?. Nici pe mine n-ai reusit sa ma jignesti daca asta ti-ai propus.
Ce n-am inteles, care doamna are nevoie de atentia mea. Ti-e ruda foarte apropiata si ti-e rusine cu ea? Sa nu ne fie rusine de parintii nostri.

Mai fasole. Tu chiar vrei sa te iei la mistouri cu mine si sa crezi ca o sa iesi invingator?.

Ma lasi sa-mi vad de motoarele mele? Te rog.
P.S.
Am o educatie aleasa, si nu mi-e rusine sa spun "te rog", "multumesc"...

Attached Files



#63
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Ma refeream la o ruda de-a ta de gradul I. Unii au prea mult timp de stat pe net si aflat in treaba. Te las cu aberatiile tale.

#64
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Gady_paul, on 21st May 2011, 22:15, said:

[...] fata de o trasmisie directa, ai de carat un generator, un motor electric, si o gramada de baterii, care nu sunt chiar usoare. Sa nu uitam ca masinile electrice au performante relativ reduse fata de cele cu ardere interna.
Ok, dar scap de o cutie de vitreze, un amreiaj, un diferential (la cele cu tractiune pe spate).
Axul planetarei poate deveni axul motorului electric.

Inca ceva foarte important. Nu mi-am propus sa fac din asta o masina sport. Vreau o masina cu consum cat mai mic. Prefer sa consum 2-3% la o viteza de 130km/h, decat sa accelerez pana la 100km/h in 5.5 sec si sa consum o ga;eata de benzina.

Imi pare rau ca n-am spus de la inceput, dar ma gandeam ca titlul subiectului impune deja un anumit standard.

#65
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007
Si graficul ideal cum e ?
Si ce crezi ca obtii cu el ?

#66
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Lucian_M, on 21st May 2011, 22:57, said:

[...] Te las cu aberatiile tale.
Multumesc mult de tot. Iti doresc o seara superba.

 theMisuser, on 21st May 2011, 23:02, said:

Si graficul ideal cum e ?
Si ce crezi ca obtii cu el ?
Gollum...ai rabdare te rog. Smeagol suna mai bine, cu toate ca reprezinta aceeasi dihanie.

Graficele sunt postate deja. Stiu ca nu sunt un bun desenator (imi cer scuze), dar va rog sa ma intrebati daca n-ati inteles.

Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 22:13.


#67
Gady_paul

Gady_paul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,421
  • Înscris: 12.01.2008
De acord, e mai putina energie sa misti arborele cotit de 2 ori 90 grade (cum vrei tu sa faci) decat sa faci 180 grade odata. numai ca, faptul ca misti doar cu 90 grade, duce la probleme cu miscarea pistoanelor. nu poti pune un arbore cotit obisnuit, si nici nu imi imaginez cum poti face, decat sa fie in 8 timpi si cu 8 pistoane in linie.
In alta ordine de idei, stii ce greutate vor avea bateriile alea? Si cat va costa intretinerea sistemului? Tot nu ai spus cum faci cu supapele si bujia.

#68
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007
Pai, deseneaza-l p-ala ideal.
Si poate structurezi altfel datele pe grafic, ca asa cum sunt, daca ar fi sa ghicesc, as ghici ca n-ai desenat nici un grafic stiintific in viata ta.
De obicei, la intersectie ai valorile minime si urcand pe axe, valoarea creste. Totusi, la tine la 180 grade ai presiunea maxima reprezentata grafic desi in celalalt desen 180 grade ai reprezentat situatia cu expansiunea maxima adica presiunea minima. Aproape ca ar avea sens mai mult daca ai schimba ce anume reprezinti pe axe. Adica pe X unghiul si pe Y presiunea. Da' n-as vrea sa analizez propriile mele presupuneri despre ce ai vrut sa desenezi de fapt asa ca revin cu sugestia - Un grafic al situatiei ideale ai ? Si daca se poate, mai inteligibil (X schimbat cu Y chiar are mai mult sens :) )

#69
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Cateva explicatii. Cand pistonul se afla la PMS, este nevoie de o forta foarte mare pentru imprimarea miscarii de rotatie. Pe masura ce unghiul creste, forta necesara scade pentru ca incepe sa aiba efect principiul parghiei. La 90 de grade efortul necesar este minim.

Daca aprindem gazele atunci cand unghiul este de 45 de grade, facem un compromis intre presiunea gazelor si efectul parghiei. Destinderea gazelor are loc oricum, numai ca noi incercam sa beneficiem de cat mai mult de asta prin decalarea timpului cand are loc detenta, fara sa micsoram compresia. Raportul aer/benzina va fi cel uzual (14/1) Functionarea motorului se va mentine in jurul valorilor in care randamentul este maxim (2000-3000 ture/minut). Surplusul de curent va fi inmagazinat (daca motorul nu are nevoie de toata puterea motorului pe benzina), controlul vitezei se va face prin pedala de acceleratie care va comanda puterea motorului (timpul de deschidere al injectoarelor, pentru ca vorbim de un motor cu injectie).
Controlul curentului de incarcare va fi invers proportional cu pozitia pedalei de acceleratie. Viteza mare (implicit forta necesara mare, urcam o rampa, plecare de pe loc, necesitatea efectuarii unei depasiri) - curent de incarcare mic sau chiar nul , la viteza mica (trafic aglomerat, coborarea unei pante, decelerare..etc) pozitia pedalei (mai putin apasata in acest caz) comanda unui circuit de incarcare marirea curentului (amperajului) care sa fie distribuit catre acumulatori.

Neclaritati?

#70
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007
La PMS "forta necesara imprimarii miscarii de rotatie" dupa cum te exprimi pe desen e chiar infinita.. Graficele alea cu toata bunavointa, trebuie refacute..

#71
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

 Gady_paul, on 21st May 2011, 23:15, said:

1: De acord, e mai putina energie sa misti arborele cotit de 2 ori 90 grade (cum vrei tu sa faci) decat sa faci 180 grade odata. numai ca, faptul ca misti doar cu 90 grade, duce la probleme cu miscarea pistoanelor. nu poti pune un arbore cotit obisnuit, si nici nu imi imaginez cum poti face, decat sa fie in 8 timpi si cu 8 pistoane in linie.

2: In alta ordine de idei, stii ce greutate vor avea bateriile alea? Si cat va costa intretinerea sistemului? Tot nu ai spus cum faci cu supapele si bujia.
1: Gady. Ce tot ai cu cele 90 si 180 de grade? Intr-un motor, volumul si presiunea gazelor rezultate in urma arderii depind de mai multi factori. Temperatura aerului introdus, functionarea sau nu a tubocompresorului, temperatura interioara a cilindrului si pistonului, raportul aer/benzina, calitatea benzinei.....
Gazele nu imping pistonul pana cand acesta ajunge la PMI. Pozitia pana la care gazele imping pistonul intre PMS si PMI depinde fe foarte multe din cele enumerate mai sus. Factorul de umplere este variabil dar este destul de rar de 100%.

2: Si aici sunt mai multe variante, in primul rand comerciale. Poti sa-ti iei o un autoturism hibrid (asa cum ar trebui sa fie al nostru) cu una, doua, trei, sau toate optiunile. Daca vrei sa ai pe masina doar bateria necesara pornirii motorului, ai scapat de greutatea suplimentara a celor 2-3 baterii, de costurile lor, de intretinerea lor, de costurile invertorului care iti vor da un pic de sportivitate, vei putea sa scapi chiar de AC-ul care iti va consuma curent in plus dar care iti va raci habitaclul.



 theMisuser, on 21st May 2011, 23:37, said:

La PMS "forta necesara imprimarii miscarii de rotatie" dupa cum te exprimi pe desen e chiar infinita.. Graficele alea cu toata bunavointa, trebuie refacute..
Este pentru prima data cand trebuie sa-ti remarc spiritul de observatie. Merci. O sa le refac.

Attached Files


Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 23:01.


#72
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007

 Fanel_T, on 21st May 2011, 23:53, said:

Este pentru prima data cand trebuie sa-ti remarc spiritul de observatie. Merci. O sa le refac.
You are fast :)
De obicei oamenii remarca spiritul meu de observatie dupa ani de zile de la eveniment, cand isi dau seama ca au pierdut timpu aiurea ca nu le-a placut ce le-am zis din primul moment.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate