Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

Marirea randamentului pentru motoarele cu adere interna

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#1
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Mecanismul principal al motoarelor cu ardere interna este transformarea miscarii liniare, in miscare de rotatie. Acest mecanism nu este mecanismul perfect, transformarea energiei s-ar putea face mult mai eficient in lucru mecanic daca s-ar gasi alta metoda de a transforma miscarea liniara intr-una de rotatie.

Argumente:
Detenta are loc atunci cand pistonul este la punctul mort superior (PMS) exact atunci cand articulatia biela-manivela este intr-o pozitie perpendiculara fata de axul motorului, . Daca detenta s-ar produce atunci cand biela ar face un unghi de 90 de grade (cazul perfect) sau aproape de aceasta valoare, altfel ar functiona motorul nostru si ar consuma mult mai putin combustibil pentru dezvoltarea aceleiasi puteri. Parerea mea.
O sa incerc sa fac cateva desene, pentru asa cum zice o vorba, "o poza= 100 de cuvinte"

Eu am o solutie, poate nici aceasta nu este cea mai buna, dar o sa va cer ajutorul si, impreuna sa incercam sa gasim o solutie.

Care credeti (dpdv al fizicii) este cazul care aduce un plus de randament motorului? cazul 1, sau cazul 2 ?

Am mai pus doua desene in care se foloseste forta fizica pentru ridicarea unui bloc de beton. Este doar un exemplu comparativ.
Trebuie sa impingem doar de sus in jos. In care dintre cazuri vom folosi mai multa energie pentru miscarea blocului de beton?

Cu "V" am aratat fortele vectoriale, cu "F" forta si directia.

Attached Files


Edited by Fanel_T, 18 May 2011 - 23:49.


#2
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Curaj baieti. Haideti sa incercam sa intram in cartile de fizica din secolul urmator, sa ne asiguram un trai decent pentru noi si pentru nepotii nostri beneficiind direct de roadele inventiei noastre prin vanzarea dreptului de autor, si, ca sa folosesc vorbe mari , haideti sa salvam si sa economisim resursele energetice ale planetei.
Anyone?

#3
Tiby_med

Tiby_med

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,231
  • Înscris: 29.06.2010

View PostFanel_T, on 19th May 2011, 00:57, said:

Curaj baieti. Haideti sa incercam sa intram in cartile de fizica din secolul urmator, sa ne asiguram un trai decent pentru noi si pentru nepotii nostri beneficiind direct de roadele inventiei noastre prin vanzarea dreptului de autor, si, ca sa folosesc vorbe mari , haideti sa salvam si sa economisim resursele energetice ale planetei.
Anyone?
Daca tot nu se baga nimeni... Parerea mea e ca cam ai dreptate, din prima poza a doua varianta intr-adevar e mai usor de plecat din loc.
Dar ma mira faptul ca atatia ingineri au facut milioane de masini, cum de nu s-au gandit si ei la variante mai eficiente ????

#4
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Pe mine nu ma mira. Mai am alte variante economice de propulsie a vehiculelor. O sa le expun maine, dar intai sa vad daca chiar am cu cine vorbi. N-as vrea sa-mi bat gura degeaba.

Astept alte pareri.

#5
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Compresia intr-un motor trebuie sa fie destul de mare. Cu explozia la 90 de grade obtii o compresie infima.
Varianta cu clicketul e si mai fantezista - apar niste frecari in plus, un mecanism de genul ala nu ar rezista prea mult intr-un motor, etc.

#6
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
mda! ce usor e sa inventezi, cand n-ai cunostintele elementare de mecanica. :D scuze, dar ai mai mult de 12 anisori?

#7
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Mmmm... a durat mai mult decat ma asteptam pana la primul reply de prost gust, ca cel de mai sus...

#8
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
@Alice.
Scuza-ma, dar nu te pricepi la motoare. Asa reiese din postul tau.

@rumegus.
Arata-mi ca esti un reziduu dintr-un lemn de esenta tare. Te rog.

View PostAlice, on 19th May 2011, 01:35, said:

Mmmm... a durat mai mult decat ma asteptam pana la primul reply de prost gust, ca cel de mai sus...
Ma asteptam si eu la replici de genul. Nu pot sa raman indiferent, asa ca...i-am raspuns.

#9
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Daca ai explozia cu biela la 90 de grade, pistonul nu o sa ajunga mai sus in cilindru decat in momentul exploziei, cand unghiul ajunge la 180 grade? Cam cu 1/2 de cursa?
In cazul asta, ce compresie ai putea avea in momentul exploziei?

Edited by Alice, 19 May 2011 - 00:43.


#10
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

View PostAlice, on 19th May 2011, 01:23, said:

Compresia intr-un motor trebuie sa fie destul de mare. Cu explozia la 90 de grade obtii o compresie infima.
Varianta cu clicketul e si mai fantezista - apar niste frecari in plus, un mecanism de genul ala nu ar rezista prea mult intr-un motor, etc.
Compresia nu depinde de unghi, depinde de cat de mult impingi pistonul in cilindru, cat de etans este, temperaturi, volum de aer comprimat....mai multe....nici eu nu le stiu pe toate.
Intr-adevar, nastrusnica ideea cu clicketul. Forte mari, uzura multa, zgomote in plus....da-mi o varianta mai buna si te trec coautor (coautoare) :)

Edited by Fanel_T, 19 May 2011 - 00:42.


#11
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Ideea asta a ta am vazut-o pe youtube de curand. Executata pana la  prototip functional. Daca retin bine, parca promitea o putere de 3x mai mare la acelasi volum de motor. Si mai nu stiu cu ce se lauda.
Daca ar fi sa incerc sa fac un motor mai eficient, probabil ca l-as face cu o singura piesa in miscare. Axul. (si ma rog, rulmentii lui, dar poate ar merge si cu lagare)

#12
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Sustine-ti ideea cu un link. Nici eu nu pot sa cred ca am inventat roata, dar mi-ar face placere sa constat ca gandesc ca unii care au o samanta de geniu in cutia de deasupra umerilor.

#13
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Sa incerc sa-mi amintesc cate ceva despre clip..
Intre timp poti cauta si tu, pe google eventual, motor cu pistoanele conectate ca la tine (cap in cap) si dispuse in cerc in jurul axului. Axul avand decupat in el cursa pistoanelor.
Numele retin ca era ciudat pt. un motor. In rest.. nu m-a impresionat si o sa fie putin mai dificil de identificat. Dar incerc :)

#14
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Alea sunt motoare axiale, de prin 1900...
http://www.douglas-s...ng/axial-IC.htm

#15
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Yeah, some axial stuff :)
Axial engine
Larsen Radax engine

#16
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011

View PostAlice, on 19th May 2011, 02:13, said:

Alea sunt motoare axiale, de prin 1900...
http://www.douglas-s...ng/axial-IC.htm
Interesant linkul, dar eu vreau sa vad concretizat cat mai repede explozia benzinei, urmata imediat de miscarea rotii autovehiculuilui.
Orice piesa in plus, aduce noi forte de frecare, marirea posibilitatilor de defectare, marirea uzurii si implicit a intretinerii.....etc.

#17
mork

mork

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 892
  • Înscris: 05.10.2007

View PostTiby_med, on 19th May 2011, 01:08, said:

Daca tot nu se baga nimeni... Parerea mea e ca cam ai dreptate, din prima poza a doua varianta intr-adevar e mai usor de plecat din loc.
Dar ma mira faptul ca atatia ingineri au facut milioane de masini, cum de nu s-au gandit si ei la variante mai eficiente ????
Teopria e una, aplicabilitatea e cu totul altceva. Cred ca pentru fiecare solutie tehnica implementata la ora actuala exista si una alternativa, mai eficienta in a obtine rezultatul dorit, dar care nu se poate implementa din cauza limitarilor tehmnologice actuale (rezistenta materialelor, fiabilitate, constrangeri de volum, constrangeri fizico-chimice, etc).

#18
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
@mork
As fi vrut sa-ti dau dreptate, dar nu pot.
Edison a inventat becul, dar au venit altii si l-au facut bec economic.
Otto si Diesel au inventat motoarele, au venit si vor mai veni altii, si le vor face mai fiabile, mai economice, mai nepoluante, mai usoare si mai mici pentru aceleasi puteri....etc.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate