Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 

Marirea randamentului pentru motoarele cu adere interna

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#73
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Gata graficele. Am tinut cont de tot, asa ca acum cred ca sunt conditiile reale. Am verificat punct cu punct, unghi cu unghi.

Exact asta am vrut sa spun inca de la inceput. Cand pistonul este la PMS, presiunea este foarte mare, dar si forta necesara (pentru imprimarea miscarii de rotire a arborelui cotit) trebuie sa fie pe masura.

In cazul decalarii momentului de aprindere la 45 g, presiunea scade destul de mult. Atunci scade si forta necesara impingerii manetonului. Pentru ca scade forta, vom consuma mai putina benzina.

Forta mare= energie consumata mare.
Energie = in cazul n ostru benzina.

P.S.
Am folosit un singur exemplu de motor, motorul pe benzina cu injectie. Motorul poate fi si diesel, important este sa schimbam ceva si sa-l facem mai economic.

Attached Files


Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 23:21.


#74
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007

View PostFanel_T, on 22nd May 2011, 00:13, said:

Gata graficele.
Gata gata dar.. unde-s ? :)

edit - aaaa, in topicul anterior.. ia sa vedem :)
edit 2 - par mai inteligibile acum;
Sa zicem ca folosim detenta la 90 (uateva) grade. Compresia la cate grade vrei s-o faci ?

Edited by theMisuser, 21 May 2011 - 23:25.


#75
Fanel_T

Fanel_T

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 27.03.2011
Compresia va functiona sincron. Daca in cazul unui motor normal pistonul se va misca de la PMS la PMI 10 centimetri, pistonul inferior va avea o cursa de 5 cm pistonul superior va avea o cursa tot de 5 cm.

Si pentru ca spunea cineva mai devreme ca se vor mari fortele de frecare pentru ca intervine al doilea piston, ii explic imediat.
Pentru a misca un piston 10 cm, consumam o anumita energie numita E
Pentru a misca doua pistoane pe o distanta de 5 cm, vom consuma E/2 pentru fiecare piston, care in final  va fi egal tot cu E.
Si atunci, de unde frecare si pierderi in plus?

Ideea nu este inca la finalitate, mai sunt cateva detalii de pus la punct.

Propun deschiderea unui nou subiect care sa faca referire la acesta, dar care sa ajute un potential cititor interesat, sa treaca peste offtopicurile de aici.

Ideea de baza ramane, faptul ca vreau sa scap de biela-manivela so tot ce mi-am propus. O sa descriu acolo exact ceea ce am vrut sa arat de la inceput, dar dupa cum vedeti am fost intrerupt de useri rautaciosi.

Discutia continua AICI.
Le multumesc celor interesati si ii astept sa vina cu sfaturi, cu argumente, cu idei.

Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 23:50.


#76
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007

View PostFanel_T, on 22nd May 2011, 00:40, said:

Compresia va functiona sincron.
Sincron sincron, da' la cate grade ? Nu cumva tot la cate faci si explozia ?

Quote

Ideea de baza ramane, faptul ca vreau sa scap de biela-manivela so tot ce mi-am propus.
Ori vrei sa scapi de biela-manivela ori vrei sa o modifici pe la unghiuri&timpi ?

Quote

O sa descriu acolo exact ceea ce am vrut sa arat de la inceput, dar dupa cum vedeti am fost intrerupt de useri rautaciosi.
Da' cine ce sa aiba cu tine ? Ca tot aud ca te dai psiholog, nu e un pic de paranoia asta ? :)

Edited by theMisuser, 21 May 2011 - 23:49.


#77
eddiezack

eddiezack

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 248
  • Înscris: 27.08.2007
Mda.. eram convins ca eu sint cel care a inventat "roata", in esenta mecanismul desenat de tine mai sus, dar se pare ca tu esti acela. In 2011 (cred) am povestit cu un prieten despre chestia asta. Exista probailitatea, mica, ca el, cel caruia i-am dezvaluit "smecheria" sa fi vorbit cu tine, dar cum zic, e mica. Dar da, functioneaza, si creste randamentul cu MULT. Forta e aplicata tangential la roata dintata pe toata lungimea cursei pistoanelor. Asta era ideea de baza. Doar ca eu ma gandisem si cum sa anulez vibratia puternica ce ar aparea la motorul desenat de tine. Deci o facusem din start, usor mai bunicica. In fine, trebuie sa-mi iau prietenul la descusut. Nu de alta, dar prea e la fel cu ce am gandit eu atunci... Daca insa e ideea ta, bravo, sintem doi care am ajuns la aceeasi chestie, ceea ce nu e rau. Totusi e ciudat, pentru ca ambii suntem in romania, mai probabil mi s-ar fi parut sa apara aceeasi idee in alta parte a lumii...
Ma refer la desenul doi din primul tau post. E EXACT ceea ce gandisem.
Cum anulezi vibratia? Construiesti sistemul in oglinda, duplicat, si il faci sa mearga sincron unul cu celalalt, in antifaza. Deci sa presupunem ca construiesti cele doua sisteme avand pistoanele pe aceeasi axa, faci ca atunci cand pistoanele din stanga sint deplasate spre dreapta, fata de centrul de simetrie, celelate pistoane sa fie deplasate spre stanga. Sau altfel spus cand cand pistoanele din dreapta se indeparteaza de centrul de simetrie, cele din stanga sa faca acelasi lucru, si cand se apropie, asemenea. Sincronismul se poate realiza si mecanic, si electronic. Si, DA, functioneaza. Erau vremuri cand o idee ca asta ar fi putut rascoli nitel pe cei interesati, dar acum... totul e jeg. Oamenii nu mai vad decat bani, cururi, tzatze, etc. Tot ceea ce cere un minim de activare a neuronilor e trecut cu vederea, pentru ca neuronii in lume ie putini, tot mai putini, si ie ametiti. Tare ma tem ca vei castiga f f putin de pe urma ideii pe care ai publicat-o. Cat despre abureii care comenteaza fara sa stie ce spun, ar trebui sa se abtina.
PS
Un motiv pentru care sint tentat sa cred ca nu e ideea ta este ca ii intrebi pe altii daca merge si daca e buna, pe cand eu sint SIGUR ca merge si e buna. Vedem....

Edited by eddiezack, 04 August 2013 - 16:59.


#78
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Va dau un pont: Toyota Europe angajeaza ingineri - multi pe partea electrica-electronica, dar si specialisti in motoare. Asa ca de ce nu va depuneti CV-urile si nu le faceti o vizita?

In alta ordine de idei, nu prea inteleg demersul: initiatorul vrea laude din partea celor de pe forum sau recunoastere, sau ce? Mai ales ca, din cate inteleg, nici nu este specialist in domeniu. Nu ar fi mai bine sa caute sponsori, sa-si breveteze inventia si eventual sa scoata bani din ea (si recunoastere, evident) in lc sa se ia la ciomege pe forumuri?

Pentru ca, sa recunoastem - si pentru un necunoscator, sa pretinzi ca ai descoperit o metoda minune de marire a randamentului motorului termic singur-singrel, cu creionu pa' hartie si fara cunostinte de specialitate, in timp ce colosii industriei auto si universitatile care investesc bani, timp si inteligenta in cercetare si experimente si teste nu reusesc... pare putin exagerat. Ca sa nu-i zicem altfel...Posted Image

#79
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Ce castigi la inceput, pierzi la sfarsitul cursei.

Vb de primul desen.

Tinand cont ca e pe masina nu pe pickhammer nu te ajuta cu nimic un soc mare cand face scanteie si dupa ai mai nimic pe restul curse ca pierzi forta in unghiul ala sucit.
O sa mearga ca o mobra, ceea ce-ti si recomand adica 2T.

La 2T oricum evacueaza cand ti se suceste tie treaba.

Edited by undercoverbrother, 06 August 2013 - 19:27.


#80
sigma1234

sigma1234

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 10.08.2007

View PostFanel_T, on 18 mai 2011 - 23:20, said:

Mecanismul principal al motoarelor cu ardere interna este transformarea miscarii liniare, in miscare de rotatie. Acest mecanism nu este mecanismul perfect, transformarea energiei s-ar putea face mult mai eficient in lucru mecanic daca s-ar gasi alta metoda de a transforma miscarea liniara intr-una de rotatie.

Argumente:
Detenta are loc atunci cand pistonul este la punctul mort superior (PMS) exact atunci cand articulatia biela-manivela este intr-o pozitie perpendiculara fata de axul motorului, . Daca detenta s-ar produce atunci cand biela ar face un unghi de 90 de grade (cazul perfect) sau aproape de aceasta valoare, altfel ar functiona motorul nostru si ar consuma mult mai putin combustibil pentru dezvoltarea aceleiasi puteri. Parerea mea.
O sa incerc sa fac cateva desene, pentru asa cum zice o vorba, "o poza= 100 de cuvinte"

Eu am o solutie, poate nici aceasta nu este cea mai buna, dar o sa va cer ajutorul si, impreuna sa incercam sa gasim o solutie.

Care credeti (dpdv al fizicii) este cazul care aduce un plus de randament motorului? cazul 1, sau cazul 2 ?

Am mai pus doua desene in care se foloseste forta fizica pentru ridicarea unui bloc de beton. Este doar un exemplu comparativ.
Trebuie sa impingem doar de sus in jos. In care dintre cazuri vom folosi mai multa energie pentru miscarea blocului de beton?

Cu "V" am aratat fortele vectoriale, cu "F" forta si directia.

N-ai compresie,daca incerci sa 'atingi' o compresie la fel de mare la acel unghi ai nevoie de mai multa energie.In plus n-ai luat in considerare ca la unghiul actual la care se face aprinderea pe arborele cotit exista niste contragreutati care ajuta pistonul sa urce pana acolo.Eficienta cea mai ridica in momentul actual exista de 55%, daca nu ma insel  in privinta procentajului,la motoare diesel navale SULZER RT-FLEX in 2 timpi cu common rail,control electronic al dozajului de combustibil si admisie supraalimentata prin baleiaj si evacuare in capul pistonului actionata hidraulic.Si crede-ma ca s-au facut la calcule si experimente pentru a ajunge la acest randament deoarece un motor diesel naval consuma cateva zeci de tone de combustibil pe zi.
Propulsia viitorul este electrica,un motor electric avand un randament peste 90%,problema actuala cum stie toata lumea sunt bateriile care nu pot stoca destula energie.Dar nu va faceti griji :D,in 5-10 ani cu ajutorul nanotuburilor de carbon si graphen-ului se vor obtine baterii cu mult mai bune si mai usoare.Problema se alfa in mainile celor care detin petrol care fac presiuni enorme pentru a tine tehnologia in loc.Teoretic ar fi o criza mondiala in momentul cand toata lumea va adopta motoarele electrice iar china va deveni necontestabil lider mondial pentru productia de motoare si baterii restul intrand in crize politice si economice :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate